تعبیر خوابتعبیر خواب با الف

تعبیر خواب انار ابن سیرین | 12 معنی خواب انار قرمز و شیرین

فهرست مطلب

تعبیر خواب انار بستگی به ظاهر آن داشته و مفسران بسیار با توجه به ظاهر آن، معنی خواب انار را به شخص رویابین بیان می کنند. بسیاری این میوه را، یک میوه بهشتی معرفی کرده و تعبیر های مبارک یا خجسته ای رادر رابطه با انار عنوان کرده اند.

ابن سیرین از بزرگترین مفسران جهان اسلام در رابطه با تعبیر میوه انار بیان می کند که اگر انار را به صورت دانه دانه در دهان خود قرار دهد؛ این امر بیان کننده حسابگر بودن شخص رویابین است. طی این مقاله اختصاصی از بلاگ فاوینو مطالبی درباره تعبیر خواب انار پرداخته شده است.

امیدواریم این مطالب رمزگشایی خواب شما یا اعضا خانوادتان باشد. همچنین تیم حرفه ای ما از شما جهت مطالعه مطالب بوفچه دعوت می کند.

تعبیر خواب انار
تعبیر خواب انار

 تعبیر خواب انار از نظر مفسران برجسته

معنی خواب انار و محمد ابن سیرین

  • اگر در خواب دیدید که با اشتیاق و ولع، دانه‌های انار را در دهان گذاشته و مزه‌ خوشایندی را احساس می ‌نمایید، تعبیر نمایانگر این است که شما فردی حسابگر هستید که قدر و ارزش پولی را که با زحمت به‌دست آورده‌اید خوب می‌دانید. همچنین می‌تواند نشانگر هزار درهم پول و سکه‌ باشد که عایدتان گردیده و شما را غافلگیر خواهد نمود.
  • اگر در خواب دیدید که انار ترش و یا شوری را می ‌خورید بیانگر این است که باید دلسوزی بیش از حد نسبت به دیگران را هر چه زود‌تر تمام کرده و توجه خود را به زندگی و مسائل پیش روی خود معطوف گردانید. غم‌خوار دیگران بودن به ‌طوری که از زندگی معمول خویش باز بمانید، نتیجه‌ای جز افسوس، درماندگی، غم و افسردگی برایتان به‌دنبال نخواهد داشت.

اسماعیل ابن اشعث و تعبیر خواب انار

  • اگر پادشاهی در رؤیای خود دید که صاحب اناری قرمز رنگ است، تفسیرش این است که حکومت خویش را گسترش داده و قلمرو‌های بسیاری را تحت تصرّف خود در خواهد آورد. البته این خواب نشانگر شهری تازه تأسیس است که پیشنهاد فرمانروایی و حاکمیّت آن، به زودی به او داده می‌ شود که در صورت پذیرش، قدرت و نفوذش چندین برابر خواهد گشت.
  • اگر رئیس و یا فرمانداری در خواب دید که انار شیرینی را در اختیار دارد، نمایانگر این است که در آینده‌ نزدیک پیشرفت در کارش حاصل گردیده و به آرزو و خواسته‌ دیرینه‌ خویش، که همان نظارت و ریاست روستا یا ده است، می رسد.
  • اگر فرد تاجر و یا بازرگانی کار کشته، در خواب دید که انار میل می ‌کند، تعبیر حاکی از این است که راه‌ های ثروت به سویش گشوده شده و پولی به ارزش هزار درهم به‌طور ناگهانی نصیبش می‌شود.
  • اگر فرد مسکین، نیازمند و یا فقیر، در رؤیای خود مشاهده کرد که انار در دست دارد، نشانگر این است که به ‌وسیله‌ کمکهای فردی غنی و ثروتمند یک و یا هزار درهم به او م‌رسد که او را شاد نموده و بخشی از گرههای مالی‌ و نیاز‌های عمده‌ و اساسی‌اش را رفع خواهد نمود.

تعبیر خواب انار از دیدگاه  منوچهر مطیعی تهرانی

  • اگر در خواب خویش، انار دیدید، نشانگر این است که به تعداد انار ‌های موجود در خواب، ثروت به ‌دست آورده و از مزایای آن بهره‌ مند خواهید شد.
  • اگر در رؤیا، انار شیرین، تازه و نو رسیده‌ را دیدید که خودتان در دست داشته یا آن را از شخص دیگری دریافت می ‌کنید، نمایانگر این است که با زنی خوش سیما، مهربان و دارای درک و فهمی بالا آشنا شده که کمالات را در شما به اوج خود می‌رساند.
  • اگر در خواب، اناری را در فصل رسیدن آن مشاهده کردید، بیانگر رخداد ‌هایی شعف‌آور و پیروزی‌عظیم خواهد بود که برابر شما خوش یمن و مبارک است. البته اگر در فصلی غیر از فصل انار، خواب اناری شیرین و درشتی را دیدید، تعبیرش مثبت نبوده و به معنی اتفاقات غیر مترقبه و ناراحت‌کننده‌ است.
  • اگر در رؤیا مشاهده کردید که اناری را پوست گرفته، دانه‌ هایش را جدا نموده و آن را به گلپر و نمک آغشته کردید، تفسیرش این است که باید بیش از پیش مواظب اطرافیان دو رو و فرصت طلب باشید. این افراد برای رسیدن به منافع شخصی خود، از شما استفاده کرده و با حیله و نیرنگ، سعی در فریب دادن شما دارند.
  • اگر در خواب دیدید که برای شخصی انار دانه کرده و آن را در بشقاب، پیش رویش قرار می‌دهید، چه آن فرد آشنا باشد یا ناشناس؛ تعبیر این است که شما نسبت به او حسادت ورزیده و قصد کینه جویی و آسیب رساندن به او را دارید. اما باید بدانید، نیّت ناپاک و نادرست در نهایت گریبان صاحبش را گرفته و او را زمین خواهد زد.

تعبیر خواب انار و امام صادق

  • دیدن انار در خواب، نشانه ی خیر و برکت و روزی حلال است.
تعبیر خواب انار
تعبیر خواب انار از نظر امام صادق
  • اگر کسی در خواب ببیند که انار می خورد، نشانه آن است که به اندازه ی تعداد دانه های انار، فرزند صالح و نیکوکار به دنیا خواهد آورد.
  • اگر کسی در خواب ببیند که انار می کارد، بیانگر آن است که به زودی به مقام و جایگاهی بالا دست پیدا خواهد کرد.
  • اگر کسی در خواب ببیند که انار خرید و فروش می کند، نشانه آن است که به دنیا اهمیت می دهد و آخرت را فراموش کرده است.
  • اگر کسی در خواب ببیند که انار ترش می خورد، بیانگر آن است که دچار غم و اندوه خواهد شد.

معنی خواب انار حضرت یوسف

در نظر حضرت یوسف، انار میوه ای بهشتی بوده و دیدن آن در خواب نیکو است. انار نماد خیر و برکت، ثروت و فراوانی خواهد بود. دیدن انار در خواب نشان دهنده این است که فرد خواب بیننده در آینده ای نزدیک به موفقیت و خوشبختی خواهد رسید.

در برخی از روایات، تعبیر خواب انار به معنای تولد فرزند پسر است. همچنین، معنی خواب انار می تواند نشانه ای از رسیدن به ثروت و ثروت باشد.

معنی خواب انار از نظر موضوع

تعبیر خواب انار و کاشتن درخت آن

کاشتن درخت همواره از مبارک ‌ترین خواب‌ها بوده و بخصوص اگر این درخت نهال انار باشد که کاملاً مبارک و جذاب است. کاشتن درخت انار در خواب خبر از سود مالی و بازگشت سرمایه است. کاشت نهال درخت انار می ‌تواند خبر از سود دهی مالی سرمایه گذاری‌های پیشین شما باشد.

به هر صورت کاشتن درخت همواره به نمادی از ثروت یاد شده است. به این ترتیب قطعاً دیدن خواب کاشتن نهال درخت انار خبر از کسب ثروتی حلال و زیاد است و یا موفقیتی در سرمایه گذاری شما می‌باشد.

تعبیر خواب انار فاسد و گندیده

هر اندازه دیدن خواب میوه انار سالم خبر از شادابی است، دیدن خواب انار فاسد و گندیده نامبارک است. تعبیر خواب انار فاسد و گندیده نمادی از یاس و ناامیدی است. در عین حال برخی معبرین خواب انار فاسد را به حضور حس ناامنی در زندگی تعبیر کرد‌ه‌اند.

به هر صورت دیدن خواب انار گندیده هشدار جدی است که خبر از جریانی شکست خورده در زندگی شما دارد. لذا توصیه می ‌شود تا نگاهی عمیق جدی در حال و احوال خود داشته باشید تا بتوانید هر جریانی از یاس و ناامیدی را از خود دور نمایید.

تعبیر خواب انار تازه و برداشت آن

انار تازه و قرمز نماد عشق و علاقه بوده و دیدن خواب آن تماماً شیرین و مبارک است. خصوصاً اگر انار تازه و آبداری در دست داشته باشید، داشتن انار تازه و آبدار نشانه عمیقی از عشق در زوج ‌های جوان است. دیدن چنین خوابی به تداوم رابطه عاشقانه و یا ظهور ارتباطی عمیق و صمیمانه ‌تر میان زوج‌ های جوان تعبیر شده است.

برخی دیگر از معبرین معنی خواب انار قرمز و تازه را به تولد فرزندی جدید نسبت داد‌ه‌اند. به این ترتیب که اگر از این میوه در دست داشته باشید، یکی از عزیزان شما در آینده نزدیک صاحب فرزندی نیکو خواهد شد.

تعبیر خواب انار شیرین

مزه انار در تعبیر خواب خوردن انار تاثیرگذار است. قاعدتا خوردن دانه‌ های تلخ  یا خیلی ترش تعبیر مبارکی ندارد. اما تعبیر خواب خوردن انار شیرین مبارک بوده و بسیاری از معبرین خواب انار را نماد ثروت معرفی کرد‌ه‌اند.

بنابراین خوردن دانه‌ های شیرین آن به کسب ثروت تعبیر شده است. اگر در خواب دانه ‌های شیرین اناری کاملاً رسیده را میل‌ می‌ کنید، در آیند‌ه‌ نزدیک به کسب ثروتی فراوان نایل خواهید آمد.

تعبیر خواب انار و  زن باردار

مادران باردار علاقه زیادی به خوردن انار دارند. ویار انار همیشه یکی از بهترین ویار‌ها در نزد خانم‌های باردار بوده و گاها این ویار آنچنان عمیق است که باعث می‌شود تا خانم باردار خواب خوردن دانه‌های انار را ببیند.

اما تعبیر خواب انار برای زن باردار می ‌تواند حس و حالی کاملا متفاوت از ویار آنها داشته باشد. معبرین تعبیر خواب انار برای زن باردار را در موارد زیر تعبیر کرد‌ه‌اند.

  • داشتن فرزند
  • کسب روزی و مال فراوان
  • خوشی و شادی
  • کسب مقام و رسیدن به عزت و بزرگی
  • برطرف شدن بیماری‌‌ها
تعبیر خواب انار
تعبیر خواب انار و زن باردار

معنی خواب انار و فرد مجرد

  • اگر دختر و پسر جوان یا مجردی در خواب دید که مشغول خوردن انار است، تعبیر بیانگر این است که او موفقیت‌های تحصیلی و کاری زیادی را کسب نموده و افتخارات عدیده‌ای را می ‌آفریند. همچنین با دستیابی به دست ‌آورد ‌های ارزشمند خویش باعث سربلندی خانواده و نزدیکانش خواهد شد.
  • اگر شخص مجردی در خواب درختی پر از انار‌های نارس را مشاهده نمود نشان ‌دهنده‌ این است که اخلاق پسندیده و صحیح او سبب خواهد شد تا مورد توجه و محبت مردم قرار گرفته و روابط کارآمد و مؤثری را ایجاد نماید.
  • اگر دختر مجردی در خواب دید که دانه ‌های انار را جدا نموده و در بشقابی می ‌ریزد، نمایانگر این است که این دختر از کمبود توجه و کمبود محبت رنج برده و همیشه خود را فردی متزلزل و بی‌ارزش می ‌داند. فردی با این اندازه احساسات متغیر و مشکلات روحی باید بیش از پیش توسط نزدیکانش جدی گرفته شود تا به مرور زمان بهبود یابد.

تعبیر خواب انار ترش

اگر در خواب دیدید که انار ترش و یا کالی را با چاقو برش زده و شروع به خوردن آن می ‌کنید، نشان ‌دهنده‌ غم، اندوه، گرفتاری و رنجی است که در آینده‌ نه چندان دور گریبانتان را گرفته و شما را دچار پشیمانی و افسردگی می ‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا