دکوراسیون

بهترین برند سرامیک اسلب –  مزایای انواع کاشی و سرامیک اسلب

فهرست مطلب

استفاده از سرامیک اسلب در سال های گذشته، با استقبال بسیاری مواجه شده است. البته قدمت استفاده از کاشی و سرامیک، به قرن ها پیش بر می گردد. مهم ترین دلیل استقبال بی نظیر از سرامیک اسلب دوام در کنار تنوع در سبک و رنگ خواهد بود. از این محصول جهت نصب در هتل، سالن های غذاخوری و همچنین سالن پذیرایی خانه ها استفاده خواهد شد.

طی این مقاله اختصاصی از سوی بلاگ فاوینو به بیان مطالبی در رابطه با سرامیک اسلب و همچنین کاشی های اسلب، خواهیم پرداخت. امیدواریم این مطالب در زمان خرید سرامیک های اسلب برای شما، مفید باشد. همچنین در صورت تمایل از مطالب و پست های سایت بوفچه نیز، دیدن کنید.

سرامیک اسلب
سرامیک اسلب

منظور از سرامیک اسلب چیست؟

این نوع از سرامیک، یکی از انواع سرامیک هایی است که سایز بزرگ دارد.از این سرامیک ها در نمای کف و دیوار ساختمان ها استفاده  خواهند کرد. برای محیط های بزرگ مانند سالن ها، تالارها، رستوران ها و سینما  استفاده از سرامیک های اسلب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شکل سرامیک های اسلب اغلب به صورت ورقه ای یا تخته ای خواهد بود.

این سرامیک ها با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده و دارای انواع و اقسام رنگ ها، طرح ها و اندازه های مختلف است البته برند های تولید کننده این نوع از سرامیک را، مطابق با سلیقه مشتری تولید خواهند کرد. از این نوع سرامیک ها می توان در طراحی نمای ساختمان استفاده کرد.

با استفاده از سرامیک اسلب می تواند به  نمای ساختمان شکل طبیعی داده و به همین دلیل انتخاب آن، مطمئنا بهترین گزینه برای طراحی دکواسیون منازل خواهد بود.

مزایایی استفاده از  سرامیک اسلب

یکی از مزایای بسیار مهم سرامیک های اسلب، مقاومت بالای آن است که در برابر نفوذ مایعات و مواد شیمیایی مقاوم بالایی دارد. همین ویژگی باعث شده است تا سرامیک های اسلب را در محیط های مرطوب، مورد استفاده قرار گیرد. این مزیت به دلیل وجود لعاب نفوذ ناپذیر است که بر روی سرامیک قرار دارد.

به علاوه این لایه لعاب، باعث می شود تا سرامیک اسلب زیباتر شده و همچنین شستشوی آن نیز، به راحتی صورت گیرد. دیگر مزیت های استفاده از سرامیک های اسلب، عبارت است از:

  • دارای تنوع رنگ و طرح فراوانی است.
  • از هزینه نگهداری پایین تری برخوردارند.
  • دارای مقاومت بالایی بوده و برای استفاده در هرگونه شرایط آب و هوایی مناسب خواهد بود.
  • می توان در تمام قسمت های ساختمان از آن ها استفاده نمود.
  • از کیفیت بالایی برخوردار بوده و سختی طبیعی دارد.
  • در برابر ضربه مقاوم است.
  • طرح های مختلف را می توان بر روی آن ها چاپ کرد.
  • دارای اندازه بزرگ و نیز لایه لعاب نفوذ ناپذیر است.

یکپارچگی و اندازه بزرگ سرامیک های اسلب باعث شده است تا جلوه زیبایی به آن ها بدهد که این ویژگی از جمله مزایای مهم این سرامیک ها به شمار می رود. علاوه بر آن، به دلیل اندازه بزرگی که این سرامیک دارد، دارای شیارهای کمتری بوده و آلودگی نمی تواند به راحتی در آن نفوذ داشته باشد، به همین دلیل می توان آن را به راحتی تمییز کرد.

مزیت سرامیک اسلب
مزیت سرامیک اسلب

معایب استفاده از سرامیک های اسلب

از مهم ترین معایب سرامیک های اسلب، می توان به سرد بودن آن در فصل های سرد به علت اندازه بزرگ آن ها اشاره کرد. از مشکلات دیگری که این نوع از سرامیک ها دارند این است که سختی بسیار بالایی دارند. بنابراین در صورتی که کسی روی آن ها زمین بخورد، دچار آسیب های جدی خواهد شد.

از عیب های دیگر این نوع سرامیک که به دلیل اندازه بزرگ آن ها به وجود آمده است این است که در حمل و نصب آن ها مشکلات زیادی وجود دارد. اما با وجود این معایب به دلیل وجود تنوع در طرح و رنگ، افراد بسیاری علاقه مندان به استفاده از آن هستند.

قیمت انواع سرامیک اسلب

یک مسئله مهمی که افراد در هنگام خرید انواع سرامیک های اسلب با آن  مواجه خواهند شد، قیمت است. قیمت  انواع سرامیک اسلب، متفاوت بوده و این تفاوت قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عوامل تفاوت قیمت، نوع سنگ مادر است.

سنگ‌های اسلب، انواع متفاوتی است که هر کدام از سنگ های خاصی تولید شده‌اند. اولین موردی که روی قیمت انواع سرامیک های اسلب تاثیر می گذارد، نوع سنگ مادر  خواهد بود. البته ابعاد سرامیک اسلب به کار رفته در محیط، با توجه به دکوراسیون متفاوت خواهد بود.

البته این نوع از سرامیک ها، در ابعاد متفاوت تولید خواهند شد. در نتیجه ابعاد آن نیز در قیمت نهایی موثر است. فرآوری سنگ نیز از جمله عوامل دیگری است که بر روی ظاهر و کیفیت سنگ تاثیر خواهد گذاشت. با توجه به بعد از برش فناوری هایی بر روی سنگ انجام می‌شود که روی قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد.

برش این نوع از سرامیک ها، با دستگاه خاص انجام می شود؛ اما نحوه برش به دو صورت بوکمچ و فورمچ انجام خواهد شد که هر کدام قیمت متفاوت دارند.

مهم ترین ویژگی های کاشی های اسلب

کاشی های اسلب به دلیل زیبایی خیره کننده ای که دارند توانسته اند درکنار دارا بودن از قابلیت عملی شدن آن، با تقلید از سنگ طبیعی دروازه هایی را بر روی طرح های جدید و مبتکرانه بگشایند. رویا های که طراحان دنیایی دکوراسیون داخلی تا به امروز، فقط می توانستند آن ها را در رویاهای خود ببینند.

ولی امردر دنیای امروز به واسطه کاشی های اسلب، این رویا تحقق یافته است. کاشی هایی با ابعاد بزرگتر از 80 سانتی متر در یک متر و 60 سانتی متر، می توانند به عنوان کاشی اسلب در نظر گرفته شوند.

در این میان هر چیزی که از ابعاد ذکر شده کوچک تر باشد، به عنوان کاشی لازج یا استاندارد شناخته خواهد شد. البته کاشی های اسلب به دلیل داشتن قابلیت پوشانندگی بخش خارجی با سنگ، می توانند باعث به وجود آمدن راهکار های ساخت و ساز مبتکرانه ای شوند.

این کاشی ها به علت اندازه بزرگ، موجب  خواهند شد تا مراحل نصب آن ها در کمترین  زمان ممکن صورت بگیرد. از دیگر ویژگی هایی که کاشی های اسلب دارند، می توان به دوست دار محیط زیست بودن اشاره کرد.

البته از دیگر مزیت های استفاده از کاشی های اسلب پایان دقیق پروژه هایی که از این نوع کاشی استفاده خواهند کرد، پرقدرت بودن، دوام آن و نیاز به تعمیرات کم آن  اشاره کرد.رگه‌های موجود در سنگ بسیار اهمیت دارند. هرچه سنگ دارای رگه‌های کمتر باشد، قیمت آن بالاتر است.

تورم، ارز وارداتی و خارجی سنگ ها نیز از موارد است که بر روی قیمت تاثیر خواهد گذاشت. افراد برای خرید بهترین برند سرامیک اسلب به مراکز معتبر مراجعه کنند تا نگرانی از بابت قیمت نداشته باشند.

برند های برتر سرامیک های اسلب ایرانی

کشور ایران به عنوان یکی از پیشگامان در صنعت ساختمان بوده و در زمینه تولید سرامیک های اسلب نیز، دارای مهارت های کافی است. تعداد زیادی معادن سنگ های ساختمانی مرغوب و باکیفیت ایران، هستند که در تنوع بسیار زیادی را در این سنگ ها ایجاد کرده‌اند؛ بنابراین افرادی که به دنبال خرید سرامیک اسلب هستند، می توانند از بین برند های برتر ایرانی خرید کنند.

برند های معروف سرامیک اسلب
برند های معروف سرامیک اسلب

برترین برند های ایرانی فعال در زمینه تولید سرامیک اسلب، شامل لیست زیر خواهد بود:

گرانیک

یکی دیگر از انواع سرامیک ایرانی یا بهترین برند سرامیک ایرانی می توان به سنگ اسلب گرانیت اشاره کرد که از سنگ های زیبا و طبیعی به شمار  خواهد رفت. همچنین این نوع از سرامیک را، می توان در طبیعت نیز پیدا کرد. سنگ های گرانیتی در رنگ های تیره و روشن در بازار وجود دارند که افراد می توانند  با توجه به محیط و فضای منزل خود از آنها استفاده کنند.

تراورتن

تراورتن بهترین برند سرامیک های اسلب ایرانی، شناخته شده است. این سنگ در اطراف چشمه های آب گرم وجود داشته و در محل آب گرم که درگذشته پر از آهک بوده، به وجود آمده است. تراورتن سنگی است که اشکال زیبا و مستحکمی دارد. برای نمای کف و دیوار، می توان از این سنگ ها استفاده کرد.

مرمریت

مرمر جزء سنگ های دگرگونی مستحکم محسوب شده است که نقش و نگارهای زیبا بر روی آن حک شده است. برای کف و دیوارهای ساختمان، می توان از آن استفاده کرد تا نمای زیبا ایجاد کند. رنگبندی های متنوعی داشته و  طیف رنگ های آن از سفید تا مشکی  است.  این نوع از سرامیک های اسلب، یک انتخاب عالی برای فضاهای لوکس و لاکچری است.

فاوانیا

بهترین برند سرامیک اسلب، فاوانیا است. این برند انواع سرامیک، سنگ و کاشی لوکس را با کیفیت بالا به بازار عرضه کرده است. بهترین سرامیک های معروف و صادراتی در بین محصولات آن وجود دارند که دارای تنوع طرح و رنگ هستند. همه این عوامل در کنار هم باعث شدند تا این برند قدرت حق انتخاب بسیار بالایی به فرد دهد.

سخن پایانی

با توجه پیشرفت های بشر در تمام زمینه ها از جمله مصالح ساختمانی، دست طراحان و مهندسان ساختمان سازی بسیار باز شده است. آن ها می توانند برای ایجاد نمای زیبا در ساختمان از سرامیک اسلب یا کاشی های اسلب بهره ببرند. بدون تردید این افراد استفاده از این مصالح جدید با طرح و رنگ های متنوع، ساختمان بسیار زیبا را خلق خواهند کرد.

از مهم ترین مزیت استفاده از سرامیک های اسلب زیبایی، مقاومت و ماندگاری بسیار آن ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا