دکوراسیون

3 مدل پرده پذیرایی جدید | معرفی نکات مهم در انتخاب پرده پذیرایی

فهرست مطلب

انتخاب پرده پذیرایی جدید جهت تغییر دکوراسیون منزل، لازم است. البته در زمان انتخاب مدل پرده باید به سبک دکوراسیون داخلی محیط پذیرایی و همچنین کل خانه در نظر گرفته شود تا در صورت وجود هارمونی و هماهنگی بین پرده و سایر عناصر موجود در سالن پذیرایی، باعث افزایش زیبایی و جذابیت شود.

همچنین با انتخاب پرده، امکان تنظیم نور و پوشش دهی پنجره ها وجود دارد. طی این مقاله اختصاصی از بلاگ فاوینو به بیان مطالبی در رابطه با پرده پذیرایی و جدید ترین پرده پذیرایی سال 2024 خواهیم پرداخت.

امیدواریم این مطالب در زمان انتخاب جدید ترین مدل پرده پذیرایی سال 2024 برای شما، مفید باشد. در صورت تمایل از سایت بوفچه دیدن کنید تا از مطالب جذاب آن، بهره ببرید.

پرده پذیرایی جدید 2023
پرده پذیرایی جدید 2024

جدید ترین مدل های پرده پذیرایی

در بسیاری از  فضاهای منزل، پنجره ای وجود دارد که بهتر است به کمک پرده ای مناسب پوشیده شود. پرده هایی که برای اتاق های مختلف منزل انتخاب  خواهند شد، باید با یکدیگر متفاوت باشند. به عنوان مثال پرده سالن های پذیرایی، بهتر است مجلل و شیک باشد.

انتخاب پرده های ساده و معمولی، می تواند گزینه مناسب و ایده آلی  برای فضای اتاق خواب یا آشپزخانه باشند. بدون تردید یکی از راحت ترین روش ها، جهت ایجاد تغییرات مثبت در فضای دکوراسیون پذیرایی تعویض پرده پذیرایی یا اتاق خواب خواهد بود.

البته در زمان تغییر پرده سالن پذیرایی یا اتاق خواب، باید  به میزان بودجه خود و سبک دکوراسیون آن بخش از خانه توجه کرد. اما از اصلی ترین مدل های پرده برای پذیرایی سال 2023، می توان به لیست زیر اشاره کرد:

مدل مدرن

مدل پرده سالن پذیرایی مدرن، از انواع طرح های پرطرفدار و محبوب خواهد بود که امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است . البته این طرح پرده ها برای دکوراسیون های داخلی امروزی انتخابی مناسب و ایده ال محسوب خواهند شد. از انواع مدل پرده های پذیرایی مدرن، می توان به طرح بدون والان و با  کتیبه اشاره کرد.

همچنین برای دوخت پرده های مدرن از پارچه های مختلف مانند حریر، استفاده  خواهد شد؛ زیرا این مدل از پارچه ها،  زیبایی و جذابیت خاصی را به فضای سالن پذیرایی خواهند بخشید

مدل کلاسیک

مدل های پرده سلطنتی، از انواع طرح های مناسب و ایده آل برای دکوراسیون های داخلی کلاسیک یا سلطنتی محسوب خواهند شد. پرده های کلاسیک به صورت والان دار یا کتیبه دار دوخته خواهند شد که هر یک از این طرح ها، زیبایی و جذابیت خاصی دارند.

البته برای دوخت پرده های کلاسیک اغلب از پارچه های طرح دار استفاده شده و همچنین این پرده ها دارای طرحی لوکس و لاکچری هستند. در هنگام نصب پرده برای سالن پذیرایی بهتر است زیر پرده از آستری استفاده شودد تا جلوی دید و ورود نور به سالن پذیرایی گرفته شود.

مدل پانچ

مدل پرده سالن پذیرایی پانچ، به راحتی قابل نصب بوده و  به همان راحتی هم هنگام شستشو درآورده خواهند شد. اما پرده‌های مدل پانچ به دلیل اینکه چین کمتری دارند، معمولا گرد و غبار به راحتی به آن نفوذ نخواهد کرد. در نتیجه مدل پرده پانچ، دیر کثیف خواهد شد.

اما با توجه به نزدیک شدن به آخر سال و خانه تکانی، خانم ها به راحتی می‌توانند پارچه را از میله پرده پانچ جدا کرده و با پودر صابون یا پودر دستی آن‌ها را شستشو  دهند.  البته برای انتخاب پرده پانچ پذیرایی نیز، دنیایی از طرح و نقش را  وجود دارد که افراد می توانند آن را، هماهنگ با طرح فرش، مبلمان و کوسن‌ها  کنند.

استاندارد های خرید جدید ترین پرده پذیرایی سال 2024

بدون شک در صورت انتخاب درست طرح و رنگ پرده سالن پذیرایی، جذابیت دکوراسیون داخلی آن محیط بیشتر خواهد شد. البته افراد برای اینکه در زمان خرید جدید ترین پرده اتاق پذیرایی سال 2023، انتخاب درستی انجام دهند؛ باید چند نکته را در ذهن داشته باشند. از مهم ترین نکان خرید جدید ترین پرده سالن پذیرایی سال 2023، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس پارچه پرده پذیرایی

به طور معمول برای دوخت پرده، از پارچه های مختلف نظیر حریر ، ساتن  و محل استفاده خواهد شد. البته افراددر زمان انتخاب جنس پارچه پرده پذیرایی، بهتر است به سبک دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی توجه کنند. همچنین جنس پرده باید با بافت ، جنس و رنگ سایر وسایل پذیرایی مطابقت یا  همخوانی داشته باشد.

پرده پذیرایی جدید 2023
پرده پذیرایی جدید 2023

در صورتی که پنجره های پذیرایی در معرض نور شدید هستند، بهتر است از مدل پرده مخمل برای فضای پذیرایی انتخاب شود. از جمله دیگر جنس های پرده سالن پذیرایی که با استقبال بسیار نیز، مواجه شده است؛ پارچه های حریر هستند. البته از این جنس پرده پذیرایی، می توان برای پذیرایی با دکوراسیون مدرن یا کلاسیک استفاده کرد.

همچنین در صورت تمایل افراد به استفاده از نور خورشید در طول روز، می توانند پرده حریر را برای نصب روی پنجره ها انتخاب کنند.

رنگ

انتخاب رنگی مناسب برای پرده سالن پذیرایی، دارای اهمیت زیادی بوده و  بهتر است رنگ پرده را با توجه به سایر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل، انتخاب شود. در صورتی کوچک بودن فضای پذیرایی منزل، بهتر است برای پوشاندن پنجره ها از پرده رنگ روشن استفاده شود.

زیرا پرده رنگ روشن باعث  خواهد شد تا فضای پذیرایی بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد. برای سالن پذیرایی با متراژ بزرگ، انتخاب پرده رنگ تیره  مناسب خواهد بود. البته توجه  به این نکته ضروری است که رنگ پرده را نباید بیش از حد تیره انتخاب کرد؛ زیرا پرده هایی که دارای رنگ های تیره هستند، باعث دلگیرتر به نظر رسیدن فضای پذیرایی خواهند شد.

طرح

پرده ها در انواع مدل های طرح دار و ساده موجود هستند که بهتر است، مدل آن با توجه به طرح سایر وسایل موجود در پذیرایی انتخاب شود. در صورت ساده بودن عناصر موجود در پذیرایی، برای جلوگیری از یکنواخت به نظر رسیدن فضای سالن مدل پرده طرح دار انتخاب شود . همچنین در صورت استفاده از وسایل طرح دار، انتخاب پرده پذیرایی ساده بهترین گزینه خواهد بود.

ارتفاع سقف پذیرایی

هنگام خرید پرده، باید به ارتفاع سقف محیط پذیرایی توجه کرد. در صورتی کوتاه بودن سقف پذیرایی، بهتر است برای بلند تر به نظر رسیدن آن از پرده رنگ روشن و ساده استفاده شود. همچنین اگر سقف منزل بیش از حد بلند است، افراد می توانند برای متعادل به نظر رسیدن ارتفاع سقف از پرده پذیرایی طرح دار ، رنگ تیره و والان دار بهره برده شود.

میل پرده

انتخاب میل پرده برای نصب آن، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و البته هنگام نصب پرده در سالن پذیرایی، باید از میل پرده مناسبی استفاده کرد. همچنین اندازه میل پرده را، می توان بیشتر از عرض پرده انتخاب کرد تا فضای پذیرایی بزرگ و عریض تر به نظر برسد.

البته اینگونه میل پرده در معرض دید خواهد بود، بنابراین بهتر است میل پرده را از بین مدل های شیک و جذاب تر انتخاب شودد.

ارتفاع و تعداد پنجره های پذیرایی

هنگام انتخاب جدید ترین مدل پرده سالن پذیرایی سال 2024،  توجه به ارتفاع پنجره بسیار مهم است. در صورت ارتفاع کم  پنجره های پذیرایی، بهتر است از پرده های سرتاسری برای پوشاندن آن ها استفاده شود. همچنین این نوع پرده ها باعث خواهند شد تا ارتفاع پنجره ها از سقف بیشتر به نظر برسد.

البته در صورت وجود تعداد پنجره های بسیار در سالن پذیرایی، توجه به فاصله پنجره ها از یکدیگر بسیار مهم خواهد بود. در صورت زیاد نبودن این فاصله، انتخاب پرده سرتاسری در سالن پذیرایی می تواند بهترین گزینه باشد.

انتخاب والان پرده پذیرایی ساده یا طرح دار

مطمئنا انتخاب پرده ای در سالن پذیرایی با والان، بسیار شیک و خاص خواهد بود. البته در صورتی که افراد به دنبال افزایش جذابیت سالن پذیرایی منزل خود هستند، والان را روی یک میل پرده جدید نصب کنند. همچنین جنس پارچه والان معمولا تور، مخمل یا کتان است که افراد مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیون منزل ان را انتخاب خواهند کرد.

آن ها در این موقعیت باید به طرح و رنگ پارچه والان نیز، توجه بسیار داشته باشند تا با نصب آن روی پرده پذیرایی، سالن را زیبا تر کنند. در صورت تمایل افراد، می توانند رنگ والان پرده را با رنگ مبلمان یا کوسن ست کنند. همچنین برای پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک، بهتر است والان پرده را از بین مدل های تزیین شده باشد.

اما  در صورتی که سبک دکوراسیون پذیرایی منزل، مدرن است، انتخاب  والان پرده را از بین مدل های جدید و ساده تر بهترین گزینه خواهد بود.

سخن پایانی

انتخاب پرده پذیرایی، باید براساس اصول خاصی صورت بگیرد. البته مهم ترین اصول انتخاب جدید ترین پرده پذیرایی سال 2023 توجه به طرح و رنگ آن خواهد بود. در زمان خرید طرح و رنگ پرده، باید به تمام عناصر موجود در محیط پذیرایی به ویژه سبک دکوراسیون با دقت توجه شد.

البته انتخاب مدل پرده سلطنتی و پانچ یا مدرن در کنار توجه به این مسائل، به سلیقه صاحب خانه نیز بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا