اخبار

با نژاد سگ لابرادور رتریور آشنا شوید!

فهرست مطلب

یکی از سگ‌های محبوب در جهان، لابرادور رتریور است. این سگ جذاب و زیبا ظاهری خواستنی دارد و از قدرت بدنی بسیار مطلوبی برخوردار است. لابرادور در بین آمریکایی‌ها نیز محبوبیت زیادی دارد. چشم‌های مشکی با پوزه کشیده و گوش‌های افتاده از شاخصه‌های صورت این نژاد محسوب می‌شود.

ابعاد لابرادور در محدوده متوسط و بزرگ قرار می‌گیرد و برای زندگی در فضاهای نسبتا بزرگ مناسب است. جالب است بدانید که این نژاد در رنگ‌های مشکی، کرم و قهوه‌ای وجود دارد. این نژاد شجاع، بانمک و مهربان، برای زندگی در خانواده، انتخاب مطلوبی است.

اگر برای‌تان جالب است که اطلاعاتی در خصوص ویژگی‌های لابرادور کسب کنید یا در خصوص قیمت سگ لابرادور و امکانات مورد نیاز برای خرید نژاد لابرادور رتریور بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

همه چیز درباره نژاد لابرادور

لابرادور رتریور (Labrador Retriever) یک نژاد سگ بزرگ محسوب می‌شود که در آمریکای شمالی خصوصا کانادا زیست داشته است. پس از مدتی لابرادور رتریور از این نقاط به انگلستان رفت و به دلیل کارایی بالا، ظاهر زیبا و ارتباط مطلوب با انسان، بسیار سریع در اقصی نقاط جهان برای خود جا باز کرد.

این نژاد سگ از نظر ظاهر، شباهت زیادی به نژاد گلدن رتریور دارد و فقط از نظر سایز موها متفاوت است. لابرادور رتریورها سگ‌هایی با بدن و ماهیچه‌های قوی هستند که بسیار خوش اندام به نظر می‌رسند. سر بزرگ و چشمان بزرگ با ابروهایی که به شکل ماهیچه حرکت می‌کنند، به شدت این نژاد را محبوب کرده است.

سگ‌های این نژاد دارای موهایی با طول یکسان هستند و پوشش موی ضخیم و براقی دارند. ضخامت موها و تراکم بالای آن موجب شده است تا در برابر آب و هوای سرد مقاومت مطلوبی داشته باشند.

لابرادور رتریور‌ها اغلب برای کارهایی مانند جمع‌آوری چوب، جستجو و نجات، دوستی و کارهای دیگری که نیاز به همکاری با انسان دارند، آموزش داده می‌شوند.

مشخصات ظاهری لابرادور رتریور

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید دارا بودن پوشش موی ضخیم در این نژاد به شدت می‌تواند شاخصه آن باشد؛ چرا که نفوذ سرما و آب، دو شاخصه مهم زندگی در طبیعت محسوب می‌شوند. همین موضوع موجب می‌شود تا لابرادور به راحتی بدون خیس شدن در آب شنا کند و غریق نجات حرفه‌ای به نظر برسد.

چهره لابرادور شبیه به بسیاری از سگ‌های بزرگ دیگر است. گوش‌های افتاده در کنار موهای کوتاه و دست و پاهای بلند، به شدت می‌تواند این نژاد را برای زندگی در شرایط سخت و بحرانی آماده کند. دم سموری شکل در لابرادور مشخصه ظاهری دیگری است که مورد توجه قرار می‌گیرد. ارتفاع لابرادور حدودا در ناحیه شانه به 56 تا 61 سانتی‌متر و وزن آن‌ها معمولاً بین 25 تا 36 کیلوگرم است.

نقش بهداشت در زندگی لابرادور رتریور

توجه به بهداشت حیوانات خانگی اهمیت زیادی دارد. همین موضوع می‌تواند تضمین کننده یا تهدید کننده سلامت آن ها باشد. خوشبختانه، آگاهی در خصوص نگهداری از حیوانات تاحدی زیاد شده است که می‌توانید با خیال آسوده مطابق اصول عمل کنید و از سلامت پت عزیزتان مطمئن باشید.

بهداشت لابرادور رتریور در کیفیت زندگی او نقش مهمی دارد. شانه کشی روزانه، نظافت دهان و دندان، کوتاه کردن ناخن‌ها، بررسی وضعیت پوست به شکل روتین، بررسی سلامت گوش‌ها به شکل روتین، استفاده از تمام خوراکی‌های مخصوص دندان (دنتال) و استفاده از لوازم بهداشتی مثل اسپری‌های نظافت محل خواب و… همگی بخش مهمی از بهداشت لابرادور رتریور را تشکیل می‌دهند.

آیا آمادگی لازم برای نگهداری از لابرادور رتریور را دارید؟

هر فرد برای به سرپرستی گرفتن پت مورد علاقه خود، نیازمند کسب آمادگی کافی است. زمانی که چندان امکان کسب آمادگی برای مراقبت از پت را نداشته باشید، قطعا دچار مشکل خواهید شد. کاهش کیفیت زندگی سگ در کنار شما و شروع بیماری‌های گوناگون، همگی از جمله مشکلاتی است که با عدم آگاهی از مقدمات لازم برای نگهداری از لابرادور تجربه می‌کنید.

  • توجه به بهداشت لابرادور: نگهداری حیوانات خانگی نیازمند رعایت بهداشت فردی است. شما باید نکاتی که در خصوص بهداشت نگهداری از این نژاد اشاره شد را رعایت کنید.
  • تغذیه سالم برای نژاد لابرادور: تغذیه مناسب و سالم برای نژاد لابرادور از اهمیت بسیاری برخوردار است. باید اطمینان حاصل شود که غذاهایی که برای حیوان خریداری می‌کنید، تغذیه کامل و متعادلی را فراهم می‌کنند و از منابع بهداشتی و باکیفیت تهیه می‌شوند. توجه به بالانس غذایی متناسب با شرایط، سبک زندگی، سن و سال و پارامترهای این‌چنینی ضروری است.
  • واکسیناسیون لابرادور: واکسیناسیون منظم حیوانات خانگی برای جلوگیری از بیماری‌های قابل پیشگیری، بسیار حیاتی است. حتماً با دامپزشک پت عزیزتان مشورت کنید تا برنامه واکسیناسیون مناسب برای حیوان خانگی‌تان را تعیین کرده و به تمامی واکسن‌هایی که توصیه می‌شود، پایبند باشید.
  • مراقبت از پوست و موی سگ لابرادور: حفظ بهداشت پوست و موی حیوان خانگی از جمله مراقبت‌های مهم است. مسواک‌زدن، شستشوی منظم، بررسی تراکم مو، برس‌زدن و تمیز کردن گوش‌ها و ناخن‌ها برای حفظ بهداشت عمومی حیوان خانگی ضروری است.
  • نظافت محیط زندگی سگ های لابرادور: محیط زیست حیوان خانگی باید تمیز و بهداشتی باشد. منظم پاکسازی و شستشوی کف فنس، جای خواب، لوازم بازی و دیگر وسایل مورد استفاده حیوان خانگی ضروری است.
  • ویزیت لابرادور توسط دامپزشک: برای حفظ بهداشت حیوان خانگی و توجه به سلامت او، مراجعه منظم به دامپزشک الزامی است. این موضوع شامل بررسی های منظم برای ارزیابی شرایط سلامت لابرادور، واکسیناسیون ها، معاینات منظم و درمان هر گونه بیماری یا علائم نامطلوب است.
  • فعالیت و تمرین فیزیکی نژاد لابرادور: فعالیت بدنی منظم و تمرین برای حیوان باهوشی مثل لابرادور ضروری است؛ چرا که می‌تواند برای حفظ سلامتی او نقش بسیار مهمی داشته باشد. فعالیت مناسب به عنوان یک بخش از بهداشت کلی حیوان خانگی در نظر گرفته می‌شود. تمرینات ذهنی، عملی و پیاده روی از مهم‌ترین موارد هستند.

تربیت سگ لابرادور رتریور به چه صورت انجام می‌شود؟

تربیت سگ‌ها مهم‌ترین اقدام برای آماده سازی آن‌ها جهت شروع زندگی در کنار انسان است. اگر نتوانید در این بخش ماجرا حرفه‌ای عمل کنید، قطعا دردسرهای زیادی را باید تحمل کنید. سگ شما ساعات زیادی را در کنارتان می‌گذراند و شرایط ویژه‌ای برای زندگی‌تان ایجاد می‌کند؛ پس بدیهی است که توجه به تمام جزییات رفتاری و خلق عادات صحیح می‌تواند بسیار حیاتی باشد.

لابرادور رتریور هوش بسیار بالایی دارد. این سگ‌های زیبا در گذشته برای شکار و جمع کردن هیزم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. جست و خیز به موقع و عملکرد قوی از ویژگی‌های بازر این نژاد محسوب می‌شود. لابرادور با کمک یک مربی یا رفتار شناس می‌تواند عادات مورد نظر شما جهت زندگی در یک محیط خاص را بیاموزد. به این ترتیب، هوش بالای این نژاد در راستای کمک به شما استفاده می‌شود. حتی گاهی از هوش این نژاد برای آموزش کمک کردن به انسان نیز استفاده می‌شود.

سگ‌های سرویس یا سگ‌های کار به منظور ساپورت انسان در شرایط گوناگون آموزش می‌بینند و به راحتی می‌توانند دوست و همراه انسان باشند.

میزان تحرک و بازی نژاد لابرادور رتریور چقدر است؟

نژاد لابرادور رتریور یکی از محبوب‌ترین نژادهایی است که افراد برای تحرک بالا به آن علاقه‌مند هستند. میزان تحرک کافی برای این نژاد، حداقل 2 ساعت پیاده روی روزانه و اجرای فرامینی است که در آموزش، فراگرفته است.

بازی‌های ذهنی به شدت برای لابرادور محبوب است و می‌تواند تمام تمرکز و ذهن او را به خود مشغول کند. معمولا آموزش بازی‌های مختلف می‌تواند سلامت زندگی و کیفیت آن را در لابرادور افزایش دهد. به همین دلیل، بسیاری از صاحبان این فرشته‌های بانمک، از بازی‌های مختلفی در منزل استفاده می‌کنند و برای خارج از خانه نیز توپ بازی، آوردن چوب و پیاده روی از اقدامات عالی برای این نژاد محسوب می‌شود.

ارتباط لابرادور با سایرین چگونه است؟

توجه به نحوه ارتباط گرفتن سگ نژاد لابرادور با سایرین اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه، این نژاد با کودکان به شدت مهربان است و سازگاری بالایی دارد. ارتباط لابرادور با سالمندان و افراد کم‌توان در صورت آموزش کافی، بسیار صمیمی و کارآمد است و می‌تواند کمک بسیار مطلوبی برای آن‌ها باشد. رفتار با سایر حیوانات خانگی در این نژاد، به گونه‌ای بسیار انعطاف‌پذیر است و هیچ خطر یا ریسکی را ایجاد نمی‌کند.

راهنمای خرید لابرادور رتریور

برای خرید نژاد لابرادور رتریور باید حتما بدانید که بهترین پرورش دهنده این نژاد کجاست؟ نحوه نگهداری از این نژاد چگونه است؟ وضعیت سلامت متولدین در چه شرایطی است؟ قطعا بررسی تمامی این جزییات کمک می‌کند تا خرید لابرادور را از یک پرورش دهنده استاندارد و قابل اعتماد انجام دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که هرچه اصالت نژادی سگ قوی‌تر باشد، شانس بیشتری برای تولد توله‌های باکیفیت خواهید داشت.

قیمت لابرادور رتریور

معمولا برای آگاهی از قیمت لابرادور، باید به پرورش دهنده‌ها مراجعه کنید. گاهی وب سایت این موسسه‌ها و صفحات مجازی آن‌ها نیز فضایی برای کشف قیمت لابرادور است. هرچه زیبایی نژاد لابرادور بیشتر باشد و اصالت آن نیز متناسب با استانداردهای دنیا باشد، قیمت بیشتری باید پرداخت کنید.

یادتان باشد که خرید سگ های ارزان قیمت با نژاد این‌چنینی، ریسک دارا بودن بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات مختلفی را خواهد داشت. به همین دلیل، باید حتما از پرورش دهنده مطمئن اقدام به خرید کنید یا پت مورد علاقه خودتان را به سرپرستی بگیرید.

خلاصه مطلب

با آشنایی کافی و کسب اطلاعات در خصوص نژاد لابرادور می‌توانید تصمیم آگاهانه‌ای در خصوص آن بگیرید. یادتان باشد که نژاد لابرادور به شدت برای زندگی در کنار انسان مناسب است و عملکرد مهربانانه، با محبت و مطلوب این نژاد می‌تواند برای شما یک زندگی شیرین را خلق کند. توجه به سلامت پت و موارد اثرگذار در این مورد نیز، به شما کمک می‌کند تا بدون هر گونه دغدغه، زندگی باکیفیتی را برای او تدارک ببینید.

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • آشنایی با نژاد سگ لابرادور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا