اخبار

قیمت پروتز پا زیر زانو ( پا مصنوعی زیر زانو ) در 1402 اعلام شد

فهرست مطلب

پروتز پا زیر زانو که به آن پا مصنوعی زیر زانو نیز گفته می شود، یک نوع اندام مصنوعی به شمار می رود. اگر نمی دانید قیمت این پروتز چقدر است و بیمه برای ساخت آن چه مقدار هزینه پرداخت می کند در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پا مصنوعی زیر زانو چیست؟ قیمت پروتز پا زیر زانو چقدر است؟

وقتی پای فرد از ناحیه زیر زانو قطع می شود، هیچ چاره ای جز نصب و اقدام برای ساخت پروتز پا زیر زانو ندارد. این پروتز قسمتی از ساق پا، مچ پا و انگشتان پا را شامل می شود و به فرد کمک می کند تا بتواند راه برود و استقلال از دست رفته خود را به دست آورد.

برای ساخت این نوع پروتز باید به کلینیک های ارتوپدی معتبر و مطرح در کشور مراجعه کرد. به همین دلیل توصیه می کنیم، مطابق با نظرسنجی انجام شده توسط فارس، ایلنا و مشرق، کلینیک ارتوپدی فنی پایار را که تجربه و مهارت زیادی در این حوزه دارد، انتخاب کنید. نه تنها برای ساخت پروتز، بلکه برای دریافت قیمت انواع پروتز نیز می توان به این مجموعه اعتماد کرد.

موضوعی که در خصوص قیمت پروتز پا زیر زانو باید مورد توجه قرار دهید، این است که نمی توان یک قیمت ثابت برای این پروتز عنوان کرد؛ زیرا عوامل و پارامترهای متفاوتی روی آن تاثیر دارد. از جمله عوامل تاثیر گذار می توان به این موارد اشاره کرد:

  • وسعت قطعی عضو
  • نوع پروتز
  • ماده به کار برده شده در ساخت پروتز
  • ساختار و سیستم پروتز
  • کلینیک سازنده پروتز

وقتی به مراکز ساخت پروتز در کشور مراجعه می کنید، با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد، قیمتی را برای آن تعیین می کنند. بهتر است برای تهیه و ساخت اندام های مصنوعی مراکزی را انتخاب کنید که هم در کار خود حرفه ای هستند و هم پروتزها را با قیمت مناسبی می سازند.

قیمت پروتز پا زیر زانو (پا مصنوعی زیر زانو)

قیمت پروتز مچ پا بیشتر است، یا قیمت پروتز پا زیر زانو؟

مقایسه قیمت پروتز پا زیر زانو و قیمت پروتز مچ پا دیگر موضوعی است که شاید برای برخی افراد دانستن جواب آن جالب باشد. اگر قرار باشد برای ساخت مچ پای مصنوعی و پروتز پای زیر زانو از یک ماده استفاده شود، به دلیل تفاوتی که در میزان وسعت قطع عضو وجود دارد، پروتز مخصوص زیر زانو با قیمت بالاتری ساخته می شود. البته، این قانون صادق نیست و در برخی شرایط خاص، حتی برعکس نیز می شود.

برخی انواع پروتزهای مچ پا هستند که با قیمت های بالایی ساخته می شوند. از جمله این پروتزها می توانیم به پروتز پنجه کربنی اشاره کنیم. این نوع پروتز برای کسانی که می خواهند به صورت حرفه ای ورزش کنند، بسیار کاربردی ظاهر شده است و افراد به کمک آنها می توانند به بسیاری از محدودیت های ناشی از قطع عضو خود پایان دهند. پروتزهایی که از فیبر کربن در ساخته آنها استفاده می شود یکی از مقاوم ترین و سبک ترین پروتزهای موجود هستند و همان طوری که اشاره کردیم، با قیمت بالایی ساخته می شوند.

بنابراین، بهترین راهکار برای آنکه در جریان قیمت انواع پروتز قرار گیرید، مراجعه کردن به مراکزی است که اندام های مصنوعی می سازند. این مراکز در زمان ساخت پروتز، نیازها و خواسته های شما را در نظر می گیرند.

آیا قیمت پروتز پا بالای زانو از قیمت پروتز پا زیر زانو بیشتر است؟

موضوع دیگری که خوب است در مورد آن هم نکاتی را بیان کنیم، بیان دلیلِ تفاوت بین قیمت پروتز پا بالای زانو و قیمت پروتز پا زیر زانو است. کسانی که پای آنها از ناحیه بالای زانو قطع می شود، می بایست برای ساخت پروتزهای مخصوص بالای زانو اقدام کنند. این پروتز، شامل قسمتی از ران، قسمت زانو، ساق پا، مچ و انگشتان پا می شود.

نکته ای که خوب است به آن توجه و دقت داشته باشید، محدودیت هایی است که پروتز بالای زانو برای فرد ایجاد می کند. از آنجایی که در قطع عضو از ناحیه بالای زانو، زانو نیز قطع شده است، فرد شاید نتواند خیلی راحت با پروتز خود راه برود. البته هر چند که امروزه، پیشرفت هایی مانند ساخت پا مصنوعی زیر زانو هوشمند صورت گرفته و قسمت زیادی از چالش ها و نگرانی های افراد از بین رفته است.

با توجه به این نکته، باید بیان کنیم که هیچ خط کشی برای بیان دقیق و واضح قیمت پروتز زیر زانو و بالای زانو وجود ندارد. تنها راهی که می تواند به افراد کمک کند تا کامل ترین اطلاعات را در مورد پروتزهای مصنوعی به دست آورند مراجعه کردن به مراکزی است که در حوزه ساخت پروتز فعالیت می کنند.

قیمت پروتز پا زیر زانو

قیمت پروتز پا زیر زانو با بیمه چقدر است؟

قیمت پروتز پا زیر زانو با بیمه چقدر است، قطعا یکی از مهم ترین و اصلی ترین سوالات افرادی است که پای آنها قطع شده است. نکته ای که اندکی تامل برانگیز به نظر می رسد این است که برای ساخت انواع پروتز، بیمه های دولتی در کشور ما هزینه ای پرداخت نمی کنند، و یا هزینه پرداخت شده بسیار کم و ناچیز است.

برای کاهش هزینه ساخت پا مصنوعی زیر زانو، بهترین راهی که می توان پیشنهاد کرد استفاده از خدماتی است که بیمه های تکمیلی ارائه می کنند. در حال حاضر، شرکت های بیمه ای زیادی در کشور فعال هستند و خدمات خوبی به افراد تحت پوشش خود ارائه می کنند. شرکت های بیمه با توجه به میزان حق بیمه ای که افراد پرداخت می کنند و با توجه به سقف تعهدات خود، به بیمه شوندگان کمک می کنند تا از پس هزینه های درمان خود برآیند.

کلام آخر

قیمت پروتز پا زیر زانو موضوع صحبت ما در این مقاله بود. اگر در یک حادثه رانندگی و یا در حین کار پایتان از قسمت زیر زانو قطع شد، می توانید به مجموعه های معتبری همچون پایار مراجعه کرده و از کارشناسان آنها بخواهید کاربردی ترین نوع پروتز را برای شما بسازند. شک نداریم که این پروتز می تواند به بسیاری از مشکلات شما پایان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا