اخبار

بهترین منابع یادگیری ادمینی اینستاگرام؛ از کتاب تا وبینار و دوره آموزشی

فهرست مطلب

برای یادگیری مهارت‌های ادمینی و بهبود استراتژی‌های مدیریت اینستاگرام، می‌توانید از منابع مختلف استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که محتوای آموزشی ممکن است با تغییرات الگوریتم اینستاگرام تغییر کند، اما در عین حال مطالعه کتاب‌ها، شرکت در دوره‌های آموزشی و وبینارها، و دنبال کردن منابع معتبر آموزشی می‌تواند به شما کمک کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین منابع آموزشی برای تقویت مهارت‌های اینستاگرامی را به شما معرفی کنیم.

معرفی کتاب برای آموزش ادمینی اینستاگرام

برای ادمینی اینستاگرام به 2 مهارت نیاز دارید؛ تولید محتوا و تسلط بر اینستاگرام. برای بخش اول می‌توانید یک آموزش حرفه‌ای تولید محتوا با موبایل ببینید و این مهارت را یاد بگیرید. این مهارت با گذراندن یک دوره آموزشی و چند روز تمرین کردن به دست می آید. اما بخش دوم یادگیری اینستاگرام و نحوه رشد کردن در این پلتفرم است.

با وجود پیشرفت تکنولوژی‌های روز دنیا، هنوز هم هیچ منبعی نمی‌تواند به اندازه کتاب، کامل و معتبر باشد. اگرچه هیچ کتابی به صورت مستقل برای یادگیری ادمینی نوشته نشده است، اما خواندن کتاب‌های زیر می‌تواند برای یادگیری اینستاگرام و تقویت مهارت‌های ادمینی بسیار مفید واقع شود:

1.    کتاب “Instagram Power: Build Your Brand and Reach More Customers with the Power of Pictures”

نوشته Jason Miles و Karen Lacey

این کتاب درباره قدرت اینستاگرام، نحوه برندسازی و جذب مخاطب در این شبکه اجتماعی صحبت می‌کند. تمام مهارت‌ها و نکاتی که یک ادمین به آن‌ها نیاز دارد، در این کتاب موجود است. این کتاب به زبان انگلیسی است و در حال حاضر ترجمه فارسی ندارد.

.2 مجموعه “Instagram For Business For Dummies”

نوشته Jennifer Herman، Eric Butow، و Corey Walker

می‌خواهید از راه ادمینی، اینستاگرام را به منبع درآمد خود تبدیل کنید؟ پس حتما این مجموعه را بخوانید. در این کتاب‌ها، سیر تا پیاز استفاده از اینستاگرام و کسب درآمد از آن را خواهید آموخت. کتاب برای مبتدی‌ها نوشته شده است و به همین دلیل، لحنی بسیار ساده و عامیانه دارد. این کتاب نیز مانند مورد قبلی، ترجمه فارسی ندارد.

1.    کتاب”Crushing It!: How Great Entrepreneurs Build Their Business and Influence—and How You Can, Too”

نوشته Gary Vaynerchuk

نمی‌توان گفت که کل این کتاب برای یادگیری مهارت‌های ادمینی اینستاگرام مفید است، اما بخش‌هایی از آن به نحوه استفاده و کسب درآمد از اینستاگرام اشاره کرده‌اند. این بخش‌ها آنقدر کاربردی و دقیق هستند که کتاب را به منبعی ارزشمند برای ادمین‌ها تبدیل می‌کنند.

دوره‌های آموزشی آنلاین ادمینی

اگر می‌خواهید ادمینی در اینستاگرام را بیاموزید، بهتر است پیش از آغاز کار خود در دوره‌های آموزشی نیز شرکت نمایید. منابع رایگان همچون یوتیوب، برای آغاز یادگیری بسیار مناسب هستند.

در صورتی که می‌خواهید به صورت حرفه‌ای و تخصصی روی ادمینی اینستاگرام تمرکز داشته باشید، می‌توانید دوره‌های زیر را هم ببینید:

  • LinkedIn Learning: Instagram for Business
  • Udemy: Instagram Marketing 2023: Growth and Promotion on Instagram
  • Coursera: Instagram Marketing 2023

اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید یا نمی‌توانید هزینه دلاری شرکت در دوره‌های بالا را بپردازید، می‌توانید از دوره‌های فارسی مشابه استفاده کنید. سایت‌هایی مانند آکادمی نوین، دوره‌های تخصصی برای یادگیری اینستاگرام و ورود به شغل ادمینی برگزار می‌کنند که بسیار کامل و جامع هستند.

وبینارهای آموزشی برای ادمین‌های اینستاگرام

نه تنها پیش از ادمین شدن، بلکه پس از ورود به این شغل و رسیدن به مراحل حرفه‌ای، باز هم باید در حال یادگیری باشید. وبینارها در این شرایط می‌توانند بسیار مفید باشند؛ زیرا هم مدت کوتاه‌تری دارند و هم نسبت به دوره‌ها و کتاب‌ها، دانش به روز‌تری در اختیار شما قرار خواهند داد. در ادامه می‌توانید عنوان مشهورترین وبینارهای انگلیسی و فارسی برای یادگیری ادمینی اینستاگرام را مشاهده کنید:

  • Social Media Examiner Webinars: این مجموعه وبینارها به روز و با کیفیت هستند و موضوعات مختلفی از جمله استراتژی‌های اینستاگرام را پوشش می‌دهند.
  • HubSpot Academy Webinars: این وبینارها به موضوعات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اختصاص دارند و ممکن است در خلال این موضوع، به موضوعات اینستاگرام نیز اشاره کنند.
  • وبینار آموزشی درآمد بالا با موبایل از خانه؛ سایت دیدوگرام: این وبینار به زبان فارسی است و هر آن چیزی که یک ادمین برای ورود به بازار کار نیاز دارد، در اختیارش قرار خواهد داد.

منابع آنلاین برای ادمین‌ها

از آنجایی که الگوریتم‌های اینستاگرام هر روز و هر لحظه در حال تغییر هستند، بهتر است منبعی به روز و همیشگی برای خود داشته باشید و در مواقع لزوم به آن استناد کنید. سایت‌ها و وبلاگ‌های آموزشی، بهترین گزینه برای این کار به شمار می‌روند. ادمین‌ها می‌توانند از دو سایت زیر برای کسب اطلاعات بیشتر و یادگیری استفاده کنند:

  • Instagram for Business Blog: این مورد، وبلاگ رسمی اینستاگرام است که مقالات آموزشی و نکات به‌روزرسانی شده درباره این برنامه را ارائه می‌دهد. معتبرترین منبع، همین گزینه است؛ زیرا اطلاعات را بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از سایر موارد انتشار می‌دهد.
  • Hootsuite Blog: Instagram Strategy Guide: در این وبلاگ می‌توانید مطالب مفیدی در مورد استراتژی‌های مدیریت اینستاگرام به دست آورید. این سایت، به خصوص برای ادمین‌هایی که چینش استراتژی پیج را بر عهده دارند، بسیار مفید است.

اینها منابع متنی یادگیری است ولی برای نتیجه سریعتر و رسیدن به شغل دلخواهتان می‌توانید در یک دوره آنلاین خوب ثبت نام کنید تا بتوانید در زمان کمتر مهارت را یاد بگیرید و به درآمد برسید.

اگر تصمیمتان جدی است و می‌خواهید ادمین حرفه‌ای اینستاگرام شوید، کافی است آموزش تخصصی ادمین اینستاگرام دیدوگرام را شرکت کنید. این شرکت سالهاست در زمینه آموزش ادمینی فعالیت می‌کند و بعد از اموزش، دانشجویان را به بازار کار معرفی می‌کند. این آموزش 2 بخش مجزا دارد، اول آموزش کامل اینستاگرام و بعد آموزش تولید محتوا با موبایل که صفر تا صد فیلمبرداری، عکاسی و ادیت با موبایل را آموزش می‎بینید و مهارت کافی برای مدیریت و رشد یک پیج را به دست می آورید.

چه کسانی از منابع آموزش ادمینی استفاده کنند؟

فرقی نمی‌کند خودتان مالک یک صفحه باشید یا بخواهید برای دیگران کار کنید؛ به هر حال، اگر قصد دارید در اینستاگرام به شکل حرفه‌ای فعالیت کنید، باید مدام در حال یادگیری باشید. شبکه‌های اجتماعی، هر روز رشد می‌کنند و کاربران نیز باید به تناسب این رشد، دانش خود را ارتقا دهند، وگرنه از پیشرفت باز خواهند ماند. افراد زیر، نیاز به منابع آموزش ادمینی خواهند داشت:

  • کسانی که می‌خواهند صفحه اینستاگرام خود را رشد دهند.
  • افرادی که می‌خواهند به عنوان ادمین استخدام شوند.
  • کسانی که ادمین هستند و به دنبال راهی برای پیشرفت می‌گردند.
  • صاحبان پیج‌های بزرگ که می‌خواهند روند رشد خود را حفظ کنند.

عضو هر یک از این گروه‌ها که هستید، به یاد داشته باشید ترکیب دانش و تجربه، معجزه می‌کند و می‌تواند راهی عالی برای پیشرفت در حوزه اینستاگرام باشد. بنابراین مدام آموزش ببینید و آموخته‌های خود را به کار بگیرید تا بیشتر و بیشتر موفق شوید.

سخن پایانی

یادگیری مداوم، کلید موفقیت ادمین‌های اینستاگرام است. در این مقاله، چندین منبع متنوع برای یادگیری استراتژی‌ها و ترفندهای اینستاگرام معرفی کردیم که می‌تواند برای ادمین‌ها، بسیار مفید و جالب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا