اخبار

پاسخ به سوالات رایج در زمینه دعاوی ورزشی با عباس زبرجد

فهرست مطلب

شاید اولین موضوعی که با شنیدن دعاوی ورزشی به ذهنتان می‌رسد، نام استقلال و پرسپولیس باشد که 90 درصد مواقع در دادگاه‌های ورزشی بازنده هستند و مجبور به پرداخت غرامت های چندین میلیاردی به بازیکنان نیمکت نشین خارجی خود می‌شوند. ولی دلیل این همه باخت در دادگاه های ورزشی چیست و چرا باشگاه های ایرانی همیشه در این زمینه مشکل دارند؟ در این زمینه تصمیم گرفتیم تا صحبتی با عباس زبرجد وکیل مجرب کشورمان (وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه: 33938) داشته باشیم.

وکیل ورزشی کیست؟

وکیل ورزشی مانند سایر وکلا دارای پروانه وکالت می‌باشد اما موضوعی که باعث ایجاد تمایز میان وکیل ورزشی و سایر وکلا می‌شود، داشتن اطلاعات بروز در خصوص ورزش است. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این می‌باشد که وکیل ورزشی ممکن است درباره تمامی رشته های ورزشی اطلاعات نداشته باشد به همین دلیل نیاز است تا صبر بیشتری برای بررسی پرونده داشته باشید.

چرا به وکیل ورزشی نیاز داریم؟

تنها نیاز است تا نگاهی به رویدادهای ورزشی بیندازیم تا متوجه اهمیت ورزش در میان مردم جهان شویم. امروزه رشته های ورزشی بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند و دولت‌ها علاوه بر مسائل نظامی، فرهنگی و … سرمایه گذاری عظیمی روی مسائل ورزشی انجام می‌دهند. امروزه عملکرد ضعیف کشورمان در مراجع ورزشی بین المللی بر هیچ کسی پوشیده نیست و بسیاری از بازیکنان خارجی با شکایت از باشگاه ها توانسته اند مبالغ بسیار زیادی را از باشگاه ها طلب کنند. همین موضوع باعث شده تا نیاز به حضور وکیل ورزشی امروزه بیش از پیش در حوزه ورزش کشورمان احساس شود.

خدمات وکیل ورزشی چیست؟

شاید تنها موردی که باشگاه‌های ورزشی ایرانی در آن از وکیل خود می‌خواهند از آن دفاع کند حق رشد است اما وکیل ورزشی خدمات دیگری هم می‌تواند به باشگاه‌ها ارائه کند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم داشت:

  • تنظیم درست قراردادهای ورزشی
  • تنظیم قرارداد با اسپانسر
  • حق رشد
  • ترانسفر بازیکن
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی
  • حضور در دادگاه‌ها و دفاع از باشگاه

انواع قرارداد ورزشی

نحوه بستن قرارداد در باشگاه های ایرانی پایه و اساس 90 درصد از مشکل‌ها می‌باشد. بارها پیش آمده که متن قراردادهای ترکمنچای بازیکنان ورزشی در ایران به بیرون درز کند و متوجه عمق فاجعه شویم. مهم‌ترین قراردادهای ورزشی عبارت است از: قرارداد بازیکنان، کارمندان، مربیان، پزشکان، اماکن ورزشی و مهم‌تر از همه قرارداد اسپانسری.

حتما پیشنهاد می‌شود تا قبل از بستن قرارداد با یک وکیل مجرب مشورت کنید تا مجبور نشوید در دادگاه های داخلی و بین المللی حاضر شوید.

وکیل ورزشی و میانجیگری

یکی از مهم ترین ویژگی‌های وکیل ورزشی، میانجیگری میان دو ورزشکار یا دو باشگاه ورزشی می‌باشد. بسیاری از باشگاه‌ها امروزه دیگر حاضر نیستند برای احقاق حق خود به دادگاه رفته و یک مسیر طولانی و فرسایشی را طی کنند، به همین دلیل نزد یک وکیل ورزشی مجرب می‌روند تا مشکلات را از این طریق حل کنند.

خرید باشگاه ورزشی با مشورت وکیل ورزشی

همانطور که گفتیم، امروزه ورزش از اهمیت بسیار بالایی در میان مردم جهان برخوردار است. بسیاری از افرادی که قصد خرید باشگاه های ورزشی را دارند قبل از اقدام به خرید، نیاز است تا با یک وکیل ورزشی مجرب در این خصوص مشورت کنند تا در آینده مشکلاتی نظیر عدم پرداخت مالیات و… را نداشته باشند.

پیگیری شکایت های مطرح شده

چند سال پیش مصاحبه ای از یک بازیکن پیشکسوت فوتبال منتشر شد که گفته بود هنوز پانزده هزار تومان از باشگاه خود طلب دارد! شاید موضوع کمی خنده دار به نظر برسد اما متاسفانه این حقیقت تلخی می‌باشد که امروزه با آن روبرو هستیم و چیزی به عنوان پیگیری شکایت مطرح شده ورزشی در ایران وجود ندارد و تعداد اندکی هستند که با طرح شکایت توانسته اند حق خود را در این زمینه زنده کنند.

در صورتی که قصد طرح شکایت در این زمینه را دارید، حتما از وکیل خود بخواهید تا به صورت مستمر پرونده شما را پیگیری کند.

جمع بندی

امروزه مبالغ بسیار زیادی در دادگاه ها صرف پرداخت غرامت و دیرکرد به بازیکنان و مربیان خارجی می‌شود، شاید اگر همان هزینه را صرف توسعه زیرساخت های ورزشی کشورمان کنیم نتیجه مناسب‌تری در این زمینه کسب کنیم. در صورت داشتن مشکلات حقوقی ورزشی می‌توانید با عباس زبرجد وکیل پایه یک دادگستری (شماره پروانه: 33938) در این زمینه در ارتباط باشید.

آدرس دفتر: رامسر، خیابان شهید مطهری، ابریشم محله، جنب بازار روز، بن بست ۲۰

شماره تماس: ۰۹۱۲۸۰۹۷۳۸۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا