ترفند

خصوصیات دختر مذهبی برای ازدواج- 7 نکته مهم در ازدواج با دختر مذهبی

فهرست مطلب

ازدواج با دختر مذهبی برای بسیاری از پسران یک هدف مهم است. البته این عزیزان به این نکته توجه کنند که این بازی دو جانبه است. یعنی به همان اندازه که مذهبی بودن دختر برای یک پس مهم است، مطمئنا مذهبی بودن پسر نیز برای دختر دارای اهمیت ویژه ای است.

طی این مقاله اختصاصی از فاوینو به جمع آوری مطالبی درباره ازدواج با دختر مذهبی و خصوصیات او پرداخته شده است. امید داریم که مطالعه این مقاله فرایند ازدواج با دختر مذهبی را برای شما آسان کند. در صورت تمایل از مطالب سایت بوفچه نیز دیدن کنید.

ازدواج با دختر مذهبی
ازدواج با دختر مذهبی

اصلی ترین ویژگی های دختر مذهبی

بسیاری از افراد جامعه معتقد هستند که ازدواج با دختر مذهبی می تواند در ایجاد یم زندگی سالم و موفق موثر باشد. البته پسر نیز باید دارای خصوصیات اخلاقی والا و پایبند به اصول مذهبی و اخلاقی باشد تا زندگی موفق شکل بگیرد.

در ادامه به معرفی برخی از ویژگی های و نکات مهم ازدواج با دختر مذهبی اشاره شده است.

رشد اجتماعی

از مهم ترین نکاتی که هنگام ازدواج با دختر مذهبی باید به آن توجه کرد، توجه و نگاه عاقلانه او به زندگی بوده و بدون تردید این عامل نقش مهمی در رشد اجتماعی خانواده بازی می کند.  این دختر عاقلانه به زندگی نگاه می کند.

به عبارتی دیگر به “هنر زن بودن”‌ رسیده و متوجه است که کار اصلی او این نیست که خود به کاری در اجتماع روی آورد و “نان آور”‌ خانواده گردد، زیرا او به فرموده امام على علیه السلام چون گُلى است (ظریف و آسیب پذیر) نه قهرمان و كار فرما.

بلکه هنر اصلی او این است که با “هدایت نامحسوس”‌ و “روحیه ی شاد و سازنده”‌ خود مردی را که همسر اوست، به سوی کار سوق دهد. او توانایی پرورش فرزندانی را دارد که از “خودخواهی”‌، “خودسری”، “خجالتی بودن”‌، گبی مسئولیتی”‌ و “هرزگی”‌ دور هستند.

این دختر فرزندان خود را به “رشد اجتماعی”‌ و “قدرت تعامل با مردم”‌  رسانده و به طور نامحسوس به “احساس مسئولیت و انجام وظیفه”‌ هدایت شان می کند.

وقار و زیبا

از مهم ترین نکاتی که هنگام ازدواج با دختر مذهبی باید به آن توجه کرد، وقار و زیبایی دختر است. دختران “شش سال” زودتر از پسرهای هم سنش به عقلانیت، خودکاری، خودباوری، خود انضباطی، خود مدیری و بلوغ می رسند.

دختری که به این مراحل از رشد رسیده است، خود را گنج بی پایانی از مهر و محبت و “صفات” زیبا دیده و نیازی به “خودنمایی”‌، “بدن نمایی”، ،”‌ریاکاری”‌ و رفتارهای مصنوعی” ندارد. بنابراین گفتار، رفتار و اخلاق او خردمندانه و شایسته و شخصیت او و با وقار و زیبا و در یک کلام “تماشایی”‌ است.

او  قدر و قیمت خود را به خوبی دانسته و مانند آن زنانی نیست که به گفته رسول خدا (صلی الله علیه و آله  در عین پوشیدگى برهنه اند (لباس هاى بدن نما و جوراب هاى نازك مى پوشند) هوسباز و دلفریب هستند، موهاى خود را طورى آرایش مى كنند كه مانند كوهان شتر جلوه مى كند.

اینان داخل بهشت نمى شوند و حتى بوى آن را استشمام نمى كنند، با این كه بوى بهشت از راه بسیار دور شنیده مى شود. جهانگردان فراوانی با تحمل هزینه های سنگین از کشورهای مختلف به عشق تماشای متانت “راه رفتن”‌ و ظرافت “چای ریختن” دختران ژاپنی همه ساله به ژاپن سفر و وقار آنها را تحسین می کنند.

منبع آرامش نکته مهم در ازدواج با دختر مذهبی

همه دختران جهان کانون مهر و عاطفه بوده و  بنابراین در زبان عربی “آنسه” نامیده می شوند. زیرا از همان خردسالی “نوازشگری”‌ را “بدون هیچ آموزشی”‌ نسبت به هر عروسک بی جان و بی تحرکی ابراز کرده و با مهربانی با عروسک شان سخن می گویند.

دختری که رشد و رفتار طبیعی دارد، به جای “احساس نیاز کاذب به پشتوانه”‌ می تواند با شیرین زبانی، آراستگی  و متانت رفتاری خود پشتیبان دیگران باشد. همچنین به آنها “امید”‌ داده و  برای “درس و کار و عبادت و زندگی”‌ انگیزه بخش و در عین حال “آرامش”‌ ببخشد.

ازدواج با دختر مذهبی
ازدواج با دختر مذهبی

اعتقاد قلبی به خداوند

یک هنرپیشه که شاید اعتقادی به حجاب هم نداشته باشد، وقتی در نقش مادران، همسران و دختران پیامبران و اولیای الهی صلوات الله علیهم(مثلا در نقش حضرت مریم سلام الله علیها) بازی می کند، با پوشش کامل و ساده و رفتار متین و موقرانه ظاهر می شود.

در این حالت هر بیننده ای او را بسیار زیباتر و جالب تر می بیند، چرا که چهره ای روحانی و معصومانه دارد. این است که همه ی دختران و زنان در لباس احرام و با چادر نماز و بر سر سجاده، زیباتر و جالب ترند. اعتقاد به خدا و حیایی که در سیمای یک دختر ظاهر می شود، با هم ربط دارند.

تبدیل شوهر به مرد و ازدواج با دختر مذهبی

یکی از اصلی ترین نکاتی که خانواده پسر هنگام ازدواج با دختر مذهبی به آن توجه می کنند، آن است که آیا دختر انتخابی آن ها می تواند پسر شان را تبدیل به یک مرد واقعی کند یا خیر؟ چنین دختری مانند مهندسی که از یک “ویرانه”‌، قصری زیبا و رفیع می سازد.

هر دختری با هر رنگ و قد و اندامی اگر خودش را به درستی بشناسد و بخواهد، می تواند مظهر “صفات”‌ جمال الهی باشد. او هنرمندانه و با تکیه بر نکات مثبت، از شوهرش که ممکن است فراموشکار، هوسباز، رفیق باز، خسیس یا ولخرج باشد، مردی عاقل، بالغ، ذاکر، وظیفه شناس، متعادل و مجاهد در یک کلام یک “مرد”‌ بسازد.

بی جهت نیست که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: اَلمَرأَةُ الصّالِحَةُ أَحَدُ الكاسِبَینِ: زن شایسته یكى از دو عامل پیشرفت خانواده است.

حضور فعال در جامعه

در هر فیلمی، مهمترین نقش را کارگردان داشته و در هر تصویری حضور موثر او را می توان دید، اما در هر فیلمی این هنرپیشگان هستند که “ظهور”‌  می کنند. اما اندیشه و نظر کارگردان را با صدا و رفتار و حالات خود ابراز و اظهار می کنند.

در مدیریت خانواده و جامعه و در همه ابعاد اقتصادی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی نیز دو نقش اصلی وجود دارد: حضور و ظهور. یک گروه حضوری موثر دارند و یک گروه هم ظهوری واسطه ای.

خداوند حکیم به زن موقعیت، صفات و استعدادهایی داده که می تواند در بیشترین ابعاد زندگی خانواده و جامعه و جهان، نقش کارگردان، یعنی حضوری موثر اما نامحسوس را داشته باشد.

زن انبیا، اولیاء و عقلا را مجذوب خود می کند و مردان را با سر انگشت هنرمندی خود به مسیر حق و خیر و کمال و یا باطل و شر و فساد می کشاند. اگر دختر از کرامت و قداست خود به عنوان یک زن غافل بماند، گرفتار “بحران هویت”‌ می شود.

ازدواج با دختر مذهبی
ازدواج با دختر مذهبی

در این صورت تبرج و ظهور و انگشت نما شدن در کوچه و خیابان برای او “ارزش”‌ می شود، مسحور زبان بازی جوانان هرزه می گردد، اسیر بی بند و بارترین افراد خواهد شد و برده ی جنایتکارترین صاحبان ثروت و قدرت و تزویر می شود.

چنین دختری نارضایتی، ابتذال و متلاشی شدن از درون خود را با تداوم خودنمایی و هرزگی پنهان کند.

در صورتی که هنگام ازدواج با دختر مذهبی به این نکات توجه کنید، مطمئنا می توانید زندگی موفق و سالمی را در آینده تشکیل دهید. در یک خانواده موفق علاوه بر شادابی زن و شوهر، فرزندان نیز شاد بوده و همچنین آینده موفقی در انتظار فرزندان این خانواده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا