آشپزی

سوسیس بندری چطوری درست میشه؟

سوسیس بندری یکی از غذاهای تند و خوشمزه ای هستش که قطعا همه مون برای یکبارم که شده امتحانش کردیم. امروز ما میخوایم براتون طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین غذاهای فست فودی-خیابونی که میتونیم تو خونه درستش کنیم رو آموزش بدیم، پس با ما باشین.

 

سوسیس بندری ویژه

برای پختن هر غذایی نیاز به مواد اولیه داریم و برای پختن سوسیس بندری ویژه مون مواد زیر رو باید تهیه کنیم:

مواد لازم برای درست کردن سوسیس بندری

  • پیاز 2 عدد سایز بزرگ
  • رب گوجه 3-4 قاشق غذاخوری
  • نمک و زردچوبه به مقدار لازم
  • سوسیس 6 عدد
  • روغن سرخ کردنی 3-4 قاشق غذاخوری
  • نان نان باگت به مقدار لازم
  • فلفل سیاه یا قرمز به مقدار لازم (هرچقدر که دوست دارین میتونین غذا رو تند کنین)

 

آماده کردن سوسیس بندری

قدم اول

اول پیاز رو به صورت خلالی برش بزنید.  بعد سوسیس‌ها را به شکل و اندازه دلخواه خرد کنید. یک ماهیتابه بزرگ بردارید و روغن داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای خلالی شده را داخل روغن بریزید و  سرخش کنید تا یه کم طلایی بشن.

قدم دوم         

همزمان، ماهیتابه دوم رو  بردارید و روغن داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت قرار بدین و سوسیس‌های خرد شده را داخل آن بریزید. سوسیس‌ها را کمی سرخ کنید، سپس آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید. برای گرفتن روغن اضافی، سوسیس‌ها را روی دستمال آشپزخانه بذارید.

قدم سوم

زردچوبه رو به مقدار معیینی که مزه خوبی به غذا بده رو به پیازهای در حال سرخ شدن اضافه کنید. سه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید. خوب هم بزنید تا بوی خامی پیازها گرفته شود. سوسیس‌های سرخ شده را به پیازهای سرخ شده اضافه کنید و مخلوط کنید. کمی از مزه مخلوط را بچشید و به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

قدم چهارم

برای سرو سوسیس بندری خوشمزه مون، نان‌های باگت تازه رو با حوصله برش بزنید و خوراک بندری را داخل نان بریزید. می‌توانید این غذا را همراه با خیارشور، ترشی و کمی پیاز و جعفری نوش جان کنید.

 

ترفند برای سوسیس بندری ویژه:

 برای اینکه سوسیس بندری نسخه خودمون رو داشته باشیم میتونیم  از سیب زمینی که بصورت نگینی سرخ شون کردیم رو به سوسیس های سرخ شده اضافه کنیم تا خوراک بهتری به غذا مون بده.

از فلفل دلمه های رنگی هم نگذریم که میتونن عطر و مزه خاصی به سوسیس بندری مون بدن.

استفاده از سوس های دستساز خونگی در کنار سرو این غذا هم نباید بگذریم. بهرحال تمامی فستفودها به وسیله سوس ها طعم و خوراک کاملتری رو دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا