اخبار

نکات مهم برای مطالعه درس روانشناسی

فهرست مطلب

نکات مهم برای مطالعه درس روانشناسی

1. مطالعه برای یادآوری به جای شناسایی

هنگامی که در امتحان “جای خالی” یا مقاله ای شرکت می کنید، اطلاعاتی را که یاد گرفته اید به یاد می آورید – یا بدون کمک آن را از حافظه خود بیرون می آورید. هنگامی که به شما “گزینه های متعدد” داده می شود تا از بین آنها انتخاب کنید، سعی می کنید پاسخ صحیح را از بین چندین احتمال تشخیص دهید. اکثر افراد برای این نوع امتحانات به طور متفاوت مطالعه می کنند و فکر می کنند که فقط باید با اطلاعات آزمون های چند گزینه ای آشنا شوند. با این حال، استادان این را می‌دانند و انتخاب‌هایی ایجاد می‌کنند که همگی «آشنا» به نظر می‌رسند. گرفتار این تله نشوید! هر بار برای یادآوری مطالعه کنید. این بدان معنی است که شما باید بتوانید بدون هیچ گونه اعلان یا اشاره ای پاسخ ها را بدانید – درست “از بالای سر”. هنگام شرکت در آزمون، برای جلوگیری از گمراه کردن سایر گزینه ها، قبل از اینکه به گزینه های موجود نگاه کنید، پاسخ صحیح را یادداشت کنید. سپس، می توانید پاسخ خود را با نزدیک ترین پاسخ ارائه شده توسط گزینه های متعدد مطابقت دهید.

2. از زمان مطالعه خود محافظت کنید

بسیاری از ما در رعایت مرزهای دیگران بسیار خوب هستیم. ما برای صحبت با روسایمان قرار ملاقات می گذاریم، در ساعات اداری از اساتید خود دیدن می کنیم و انتظار نداریم که دستیاران دفتر امتحانات ما را در زمان ناهار پس بدهند. با این حال، ما در زمان مطالعه به خودمان احترام نمی گذاریم! ما اجازه می‌دهیم تماس‌های تلفنی، دوستان، برنامه‌های تلویزیونی، سر و صدا و نیازهای دیگران در یکی از مهم‌ترین وظایف ما در کالج اختلال ایجاد کند. از زمان مطالعه خود با ایجاد مرزهای محکم و واضح “مزاحم نشوید” در اطراف آن محافظت کنید – یا با رفتن به یک مکان خصوصی که می توانید چندین ساعت در یک زمان تمرکز کنید. البته، فعالیت های آنلاین نیز می تواند به همان اندازه حواس پرت کننده باشد. قطع اتصال از اینترنت یا دانلود برنامه‌ای را در نظر بگیرید که دسترسی به اینترنت را موقتاً قطع می‌کند تا بتوانید بهتر روی کار در دستتان تمرکز کنید.

3. مطالعه در بخش های مختلف

تحقیقات نشان داده است که تمرکز، درک مطلب و حافظه پس از ۴۵ دقیقه مطالعه مداوم به تدریج کاهش می یابد. اگر می خواهید باهوش تر مطالعه کنید، هر ۴۵ دقیقه ۱۵ دقیقه استراحت کنید. در این مدت با راه رفتن عضلات خود را کشش می دهید و چشم ها و ذهن خود را استراحت می دهید. برای تنوع در مطالعه کتاب و جزوه های pdf را هم در لپتاپ مطالعه کنید. اگر لپتاپ ندارید لینک از کجا لپتاپ بخریم را نگاهی بیاندازید جزئیات کامل را برایتان توضیح داده ایم و سوال از کجا لپتاپ بخریم را جواب داده ایم.

4. با متن همراه باشید

شما می توانید با خواندن و مرور اطلاعات هر هفته اطلاعات بیشتری را به خاطر بسپارید و یاد بگیرید تا با جمع کردن قبل از امتحان. حافظه بلندمدت ما زمانی تقویت می‌شود که به‌جای اینکه به‌طور هم‌زمان اطلاعات ناآشنا را وارد کنیم، کمی فکر و پردازش می‌کنیم. همچنین، مرور چیزهای آشنا، “یادگیری مجدد” را افزایش می دهد، که به انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت کمک می کند. با خواندن مطالب خود همراه باشید، حتی اگر صرفاً برای مرور ایده های اصلی یا خلاصه هر فصل قبل یا بعد از سخنرانی باشد.

5. مغز خود را تغذیه کنید

پروتئین: آنچه می خوریم و می نوشیم بر تمرکز و حافظه ما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال خوردن چیزی با پروتئین قبل از مطالعه (به عنوان مثال، ساندویچ بوقلمون، سبزیجات برگر، بادام زمینی – سیب زمینی)شما را تیزتر و هوشیارتر می کند. در مقابل، نخوردن غذا یا خوردن چیزی با کربوهیدرات بالا (به عنوان مثال، پنیر، سیب زمینی سرخ کرده)شما را کندتر می کند و ذهن شما را کندتر می کند.

کافئین و الکل: کافئین و الکل داروهایی هستند که ذهن را تغییر می دهند و اثرات طولانی مدتی روی شیمی مغز شما دارند. این بدان معناست که ساعات زیادی پس از خوردن اینها، تمرکز و حافظه (و همچنین خلق و خو) شما تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر امتحان یا مقاله مهمی برای نوشتن دارید، این را در نظر داشته باشید. اگر مشکل تمرکز دارید و مطالعه شما را مختل کرده است، مشکل خود را با بهترین روانپزشکان تهران در میان بگذارید.

نکات تکمیلی برای درس خواندن

  • زمانی که خوابتان می‌آید، درس بخوانید
  • در فواصل زمانی کوتاه مطالب را مرور کنید
  • از جزییات مطالب داستان بسازید
  • حرکت کنید
  • هر وقت خسته شدید مباحث درسی را عوض کنید
  • از خودتان سوال بپرسید
  • مطلب را روی کاغذ بنویسید
  • بلند بلند بخوانید
  • قهوه و چای بنوشید
  • برای خودتان جایزه بگذارید
  • مشورت با روانپزشکان تهران برای حل مشکلات عدم تمرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا