اخبار

خوشبوکننده لباسشویی چیست؟

خوشبوکننده لباسشویی چیست؟

خوشبوکننده های لباسشویی از جمله محصولات جدید در صنعت شوینده هستند. این مواد باعث حفظ بوی مطبوع البسه شسته شده تا هفته‌ها پس از شستشو می‌شوند. فناوری ساخت این محصولات به گونه ای است که در صورت برخورد با مولکول‌های آب به سرعت حل شده و به پارچه البسه متصل شده و به بافت آن می‌چسبند. عطر ناشی از این خوشبوکننده‌ها به آرامی در فضا منتشر می‌شود.

بخشی از مصرف کنندگان وجود دارند که ترجیح می‌دهند لباس هایشان بعد از شستشو دارای بویی قوی و عطری باشد. این به اصطلاح «جویندگان بو» اغلب از محصولات لباسشویی مانند مواد شوینده لباس و نرم کننده استفاده می‌کنند تا طراوت دلخواه را برای لباس‌های خود ایجاد کنند. به همین دلیل نیاز است که از یک محصول افزودنی که وظیفه آن افزودن رایحه عطری است استفاده کنند. چنین افزودنی عطری باید بتواند مستقل از سایر محصولات لباسشویی، استفاده شود تا سطح بوی مطلوب را به شیوه ای مقرون به صرفه به وجود آورد. میزان استفاده از این خوشبوکننده‌ها به اندازه یک عدس می‌باشد. به این صورت که دانه‌های خوشبوکننده در کنار مواد شوینده و نرم‌کننده به فرآیند شستشو اضافه خواهند شد. جهت خرید مواد اولیه شوینده و استعلام قیمت با همکاران ما در واحد فروش مواد اولیه شوینده تماس حاصل فرمایید.

 

مواد تشکیل دهنده خوشبوکننده‌های لباسشویی

خوشبوکننده‌های لباسشویی تنها یک عطر نیستند. مواد دیگری نیز وجود دارد که به شکل و رنگ و نرم کننده آب کمک می‌کند تا این محصولات اثرگذاری بیشتری داشته باشند. عطرهای مصنوعی که معمولاً در این محصولات وجود دارند، اغلب از مواد شیمیایی زیادی تشکیل شده‌اند که به طور بالقوه می‌توانند خطرناک باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند باعث ایجاد حساسیت، بثورات و واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شوند.  پلی اتیلن گلیکول (PEG) 8000 یک عنصر رایج در خوشبوکننده‌های لباسشویی است. پلی اتیلن گلیکول ها را می‌توان در بسیاری از محصولات روزمره یافت. به عنوان مثال، PEG 3350  یک ملین معروف است که قبل از کولونوسکوپی مصرف می‌شود. عدد بعد از نام نشان دهنده میانگین وزن مولکولی PEG در یک محصول است. با افزایش تعداد، سمیت محصول در واقع کاهش می‌یابد. اعداد بالاتر از PEG 3000 به راحتی جذب نمی‌شوند. اگر مقدار کمی، از خوشبوکننده‌های لباسشویی حاوی PEG به طور ناخواسته بلعیده شود، ممکن است مقداری تحریک جزئی در دهان به وجود آورد.

 

خطرات استفاده از خوشبوکننده‌های لباسشویی

این محصولات حاوی مواد شیمیایی اضافی هستند که برای شستن لباس‌ها ضروری نیستند و به آبراه‌ها سرازیر می‌شوند و اثرات زیست محیطی مختلف و اغلب جبران ناپذیری را به وجود می‌آورند. بطری‌های حاوی دانه‌های خوشبوکننده‌ها دارای برچسب قابلیت بازیافت هستند، اما باز هم هزینه‌های زیست‌محیطی زیادی برای بازیافت این محصول وجود دارد.

نکته نگران‌کننده دیگر این است باز کردن درب این بطری بسیار آسان است و درپوش محافظ ندارد و همچنین دانه‌های کوچک آن نیز برای کودکان جذاب به نظر می رسد. زیرا خیلی کوچک و رنگارنگ بوده، از نظر اندازه و شکل شبیه به M&M یا Skittles هستند و بلعیدن آن‌ها بسیار آسان است. حتی اگر کودک آن‌ها را نخورد، باز هم فقط با بازی با این محصول ممکن است آسیب ببیند.

شرکت اکسین شیمی توس پارسه تامین کننده انواع مواد اولیه شوینده به خصوص شوینده ها میباشد شما میتوانید از مجموعه اکسین شیمی جهت خرید اچ پی ام سی و سایر مواد شوینده استفاده کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا