اخبار

خرید آویسل یا سلولز میکرو کریستالین

فهرست مطلب

نکاتی در مورد خرید آویسل یا میکرو کریستالین سلولز

خرید آویسل باید بر اساس نوع کاربردی که مشتری برای آن متصور است صورت گیرد زیرا این ماده  دارای گریدهای مختلف با کاربردهای متفاوت است. در اینجا با مشخصات کامل میکرو کریستالین سلولز آشنا خواهیم شد.

میکرو کریستالین سلولز چیست ؟

تنوع ترکیبات شیمیایی به واسطه گسترش دانش در حوزه های مختلف هر روزه رو به افزایش است. یکی از این ترکیبات آویسل یا میکرو کریستالین سلولز است. آویسل در علم شیمی به عنوان بافت دهنده و امولسیفایر شناخته شده است.

این ترکیب از بافت گیاهی استخراج می شود به همین دلیل در ترکیبات آن می توان شاهد مقادیر زیادی از فیبر بود. فیبر از جمله مواد مغذی مورد نیاز بدن است که بر عملکرد سیستم گوارشی اثر مثبت می گذارد.

به همین دلیل خرید آویسل به طور ویژه ای مورد توجه صنایع غذایی قرار گرفته است. زیرا این ماده سلولزی علاوه بر افزایش فیبر، حجم غذا را تا حد قابل توجه ای افزایش می دهد.

علاوه بر این آویسل در صنایع مختلف کارایی های متفاوتی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود و توضیح خواهیم داد میکرو کریستالین سلولز چیست :

آویسل 102 با نام مترادف میکرو کریستالین سلولز شناخته می شود. میکرو کریستالین سلولز سفید، بی‌بو، و بی مزه است.
ماده‌ای است که از سلولز چوب آلفا به وجود آمده است.

به عنوان یک ماده ضد انقباض، ضد کپک و همچنین به عنوان نوعی امولسیفایر عمل می‌کند. در صنایع مختلفی از جمله صنعت مواد غذایی، نوشیدنی، داروسازی و محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تفاوت گریدهای آویسل یا همان میکروکریستالین سلولز در اندازه ذرات و میزان رطوبت آنها می باشد. این ماده سفید، بی بو، و بی مزه است.

در آب، اسیدهای رقیق شده و در اکثر حلال های آلی قابل حل نیست.

 

از این گریدها، گرید 102 دارای بزرگترین ذرات با قطر ذرات متوسط ۶۲μm است؛ در حالی که PH 105 کوچکترین ذره با اندازه ذرات متوسط ۲۵μm دارد. همچنین PH103 رطوبت کمتری دارد.

آویسل در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که مهم ترین آنها صنعت مواد غذایی، نوشیدنی، داروسازی و محصولات آرایشی است.

فروش آویسل – MCC :

گروه بازرگانی شیمیایی تهران ، از جمله فروشندگان و واردکنندگان مواد شیمیایی بوده و در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی بالاخص فروش عمده تجربه بالایی دارد. شما می توانید جهت تهیه با کیفیت و مناسب این محصول با کارشناسان بازرگانی شیمیایی تهران ارتباط برقرار نمایید.

قیمت آویسل – MCC :

جهت استعلام سریع قیمت مواد شیمیایی به صفحه اصلی سایت بازرگانی شیمیایی تهران وارد شوید و در قسمت استعلام قیمت ، درخواست خود را ارسال نمایید، کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مشخصات ماده

نام ماده : سلولز میکروکریستالی

نام انگلیسی : Microcrystalline cellulose – MCC

فرمول شیمیایی : C14H26O11

جرم مولکولی : 370 گرم بر مول

فروش اویسل – اویسل 101 – اویسل 102

فروش اویسل – اویسل 101 – اویسل 102

میکروکریستالین سلولز

نام های دیگر: MCC،E460، آویسل

شکل ظاهری: پودر سفید رنگ

انواع آویسل در صنایع دارویی، شامل گریدهای PH101 ، PH102، PH103، PH 105، PH301، PH302  مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت گریدهای آویسل یا همان میکروکریستالین سلولز در اندازه ذرات و میزان رطوبت آنها می باشد. از این گریدها، گرید PH 102 دارای بزرگترین ذرات با قطر ذرات متوسط ​​۶۲μm است؛ در حالی که PH 105 کوچکترین ذره با اندازه ذرات متوسط ​​۲۵μm دارد. همچنین PH103 رطوبت کمتری دارد.

میکروکریستالین سلولز ماده ای است که از سلولز چوب آلفا به وجود آمده است، که به عنوان یک ماده ضد انقباض، ضد کپک و هم چنین به عنوان نوعی امولسیفایر عمل می کند. میکرو کریستالین سلولز سفید، بی بو، و بی مزه است. این در آب، اسیدهای رقیق شده و در اکثر حلال های آلی قابل حل نیست. این محلول در محلول هیدروکسید سدیم تقریبا نامحلول است. نوعی پلیمر که به صورت طبیعی تشکیل شده است، شامل واحدهای گلوکز است که توسط پیوند ۱-۴ بتا گلیکوزیدهای متصل شده است. این زنجیرهای سلولز خطی با هم به عنوان میکرو فایبرلر همراه در دیواره سلول گیاهی همراه است. هر میکرو فایبریل درجه بالایی از پیوند داخلی سه بعدی را نشان می دهد که در نتیجه ساختار بلوری است که در آب غیرقابل حل و مقاوم در برابر واکنش دهنده ها است. با این حال، بخشهای نسبتا ضعیف میکرو فایبریل با پیوند داخلی ضعیف وجود دارد. منطقه بلورین برای تولید سلولز میکرو کریستالی جدا شده است.

آویسل میتواند با فرآیندهای متفاوتی از جمله تبخیر، هیدرولیز اسید و اکستروژن تولید شود. این ماده به دلیل  اثر مویرگی تخلخل سطح آن بسیار جذب می شود که باعث می شود به عنوان یک حامل برای مایعات عمل کند و خواص جریان و خواص فشرده را حفظ کند. تخلخل آن، باعث خشک شده و تمیز شدن سریع گرانولاتور مرطوب می شود.

خرید آویسل

انواع کاربرد میکروکریستالین سلولز

آویسل در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که مهم ترین آنها صنعت مواد غذایی، نوشیدنی، داروسازی و محصولات آرایشی است.

میکروکریستالین سلولز در نوشیدنی

به عنوان عامل ژل کننده، تثبیت کننده، عامل ضد انجماد و معلق کردن مواد در نوشی: در نوشیدنی فوری برای بهبود پایداری مورد استفاده قرار می گیرد.

آویسلبه طور گسترده ای به عنوان عامل ژلینگ، تثبیت کننده، عوامل ضد انقباض و مواد معلق در نوشیدنی استفاده می شود.

میکرو کریستالین سلولز در صنعت غذایی

به عنوان عامل ضد انعقاد: در محصولات پخت برای بهبود احتباس آب و کاهش کالری مواد غذایی.
به عنوان جایگزین چربی و امولسیفایر: در بستنی، محصولات گوشت کم چرب و ادویه برای افزایش ویسکوزیته و کاهش چربی.

به عنوان تثبیت کننده داغ و سرد: در بستنی، مواد غذایی یخ زده، گوشت قرمز و ادویه جات برای بهبود ثبات بافت محصول.

میکرو کریستالین سلولز در صنعت دارویی

به عنوان Binders: در قرص ساخت برای افزایش سختی قرص.
به عنوان جاذب، جریان پذیری: در قرص ساخت به ضد آب و بهبود تحرک.

میکرو کریستال سلولز به طور گسترده ای به عنوان Binders، adsorbents، flowability در داروسازی استفاده می شود.

میکروکریستالین سلولز آرایشی

به عنوان جایگزین و ضخیم کننده چربی: در محصولات آرایشی و مراقبت شخصی برای حفظ کیفیت پایدار و تازه.
به عنوان صاف کننده: در لوازم آرایشی پوست و مو به عنوان ثبیت کننده و صاف کننده مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور گسترده ای به عنوان جایگزین چربی، ضخیم کننده، سخت‌کننده در لوازم آرایشی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا