اخبار

سن مناسب شروع گفتار درمانی در کودکان

سن مناسب شروع  گفتار درمانی در کودکان چه سنی است؟ امروز در این مقاله به صورت کامل به این موضوع خواهیم پرداخت، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید…

سن شروع  گفتار درمانی در کودکان

کودکان در هر سنی ممکن است بنابر شرایطی که دارند دچار مشکلاتی در فرایند زبان و گفتار خود باشند. همان طور که در بخش قبلی نیز به وضوح به آن پرداختیم، یکی از سنین مهم و حساس، کودکی است.

اما پرسش مهم و کلیدی برای والدین این است که مناسب ترین و بهترین سن در زمینه گفتار درمانی کودکان چه سنی است؟ چه زمانی می توانند برای اثر بخش بودن بیشتر درمان به کلینیک گفتار درمانی  مراجعه کنند؟ در ادامه  به بیان نشانه های مشکلات گفتاری و تکلم در سنین ۱ تا ۵ سالگی خواهیم پرداخت. از شما والدین آگاه میخواهیم در صورت مشاهده هر یک از این علائم در سنین ذکر شده حتماً نسبت به درمان کودک خود اقدام کنید و به مرکز گفتار درمانی در ارومیه ایوب شنگه مراجعه کنید.

نشانه های مشکلات گفتاری

عدم توانایی کودک در بیان کلماتی ساده مثل آب و مامان. یا به سختی افتادن کودک در بیان کردن کلمات.
عدم درک گفتار و دستورات ساده مثلا اینو بده بابا
واکنش نشان ندادن به اسم خود
واکنش نشان ندادن به صداها
عدم توانایی کودک در جمله سازی های ساده.
محدود بودن دایره لغات کودکان و ناتوانی او در استفاده از کلمات جدید.
عدم رساندن منظور خود از طریق گفتار در اکثر مواقع.
مشاهده لکنت زبان در صحبت های کودک با دوستان و اطرافیانش.
تکرار مداوم صداها و کلمات که غالبا آن هارا هم به درستی و واضح ادا نمی کند.

آیا درمان اختلالات گفتار و زبان واقعاً مؤثر است؟

جواب این سوال قطعا مثبت است. میلیون ها نفر با استفاده از خدمات درمانی گفتار درمانی مهارت های زبانی و ارتباطی خود را بهبود بخشیده اند. در صورتی که انجام این خدمات اثر بخش نبود قطعا این خدمات، این حجم از رشد و پیشرفت را تجربه نمیکردند. این نکته مهم است که بدانیم موفقیت درمانی برای هر فرد متفاوت است. شدت اختلال، کهنگی ان و مواردی از این قبیل در میزان موفقیت درمانی تاثیر بالا دارند.اگر افرادی که دچار این مشکل هستند به این قضیه بی توجهی کنند به مرور زمان در سن بزرگسالی مشکلات بزرگ تری رخ خواهد که باعث می شود فرد از نظر ارتباط با دیگران ضعیف تر عمل کند و دچار استرس شود. پس با مراجعه سریع به گفتار درمان این موضوع را حل کنید، مخصوصا اگر در سن کودکی این موضع را مشاهده کردید سریعا اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وب سایت دکتر ایوب شنگه به آدرس www.Drshangeh.com استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا