اخبار

تحصیل در کانادا؛ فرصتی استثنایی برای داشتن زندگی ایده‌آل

فهرست مطلب

تحصیل در کانادا یکی از پرتقاضاترین خواسته‌ها در میان دانشجویان است. استانداردهای بالای زندگی، محیط آموزشی پیشرفته و باکیفیت، تحصیلات مقرون‌به‌صرفه با توجه به امکانات موجود و شرایط عالی کار بعد از تحصیل، کانادا را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. کانادا هر ساله پذیرای چندین هزار دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که رویای تحصیل در این کشور را در سر دارید، پس بد نیست که با مزایا و شرایط آن هم آشنا باشید. از همین رو، ما قصد داریم در این مطلب، اطلاعات لازم در ارتباط با تحصیل در کانادا را در اختیارتان بگذاریم.

بررسی مزایای عالی تحصیل در کانادا

کانادا به‌عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است. اما دلیل این محبوبیت چیست؟ در ادامه، قصد داریم با بررسی تعدادی از مزایای تحصیل در این کشور، به این سوال پاسخ دهیم. برخی از مزایای تحصیل در کانادا عبارتند از:

  • وجود دانشگاه‌های برتر در سطح جهانی: دانشگاه‌های کانادا در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند. در سال 2023، در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، در مجموع 8 دانشگاه کانادا در بین 200 دانشگاه با رتبه برتر قرار گرفتند. مسلما تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی، به معنای بهره بردن از امکانات و سطح آموزشی باکیفیت و پیشرفته است.
  • تحصیل مقرون‌ به‌صرفه: درست است که هزینه تحصیل در کانادا بالاست، اما در مقایسه با ایالات متحده و بریتانیا، این کشور نسبتا ارزان‌تر است. از طرفی هم اگر بازگشت سرمایه را در نظر بگیرید، به‌ دلیل سطح بالای کیفیت زندگی و شرایط عالی کار، کانادا گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است. قابل ذکر است که شما می‌توانید برای طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی کانادا با هدف کاهش هزینه‌های تحصیلی اقدام کنید.
  • تنوع فرهنگی: مردم بسیار خوش‌برخورد و خون‌گرمی از اقوام مختلف با فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی متفاوت در سراسر کانادا وجود دارند. این محیط چند‌فرهنگی و البته دوستانه در کانادا، یکی از عوامل قابل‌ توجهی است که دانشجویان بین‌المللی را جذب می‌کند؛ چرا که می‌تواند تجربه زندگی شگفت‌انگیزی را برای آن‌ها فراهم کند.
  • زندگی و دوره‌های تحصیلی پویا: در دانشگاه‌های کانادا، دانشجویان می‌توانند انتظار داشته باشند که در طول سال، جشنواره‌ها، رویدادها و فعالیت‌های متنوعی برگزار شود. این یک محیط سرزنده و پویا برای همه دانشجویان ایجاد می‌کند و می‌تواند در آینده شغلی و اجتماعی آن‌ها تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.
  • فرصت‌های کاری عالی: مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) در کانادا به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا بعد از فارغ‌التحصیلی در این کشور بمانند و به کسب تجربه بپردازند. از طرفی هم دانشجویان در حین تحصیل، اجازه کار دارند که این امر برای کسب تجربه و تامین بخشی از هزینه‌های تحصیل، فرصتی عالی است.

به منظور کسب اطلاعاتی در زمینه مزایای تحصیل در کانادا، مضاف برا آنچه گفته شد، به این لینک مراجعه کنید.

شرایط پذیرش برای تحصیل در کشور کانادا

مسلما تحصیل در کشوری دیگر، نیازمند داشتن یک سری شرایط است. این شرایط از دوره‌ای به دوره دیگر و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. بهترین راه برای آگاهی از شرایط لازم، مراجعه به سایت دانشگاه و کمک ‎گرفتن از موسسات معتبر و با تجربه در این زمینه است. در حالت کلی، برخی از شرایط اولیه برای تحصیل در کانادا عبارتند از:

  • ارائه ریز نمرات تحصیلی به‎ همراه مدارک تحصیلی و ترجمه آن‌ها
  • نمرات آزمون‌های استاندارد مانند GMAT / GRE / SAT
  • نمرات قابل‌ قبول در آزمون‌هایی مانند آیلتس، تافل و …
  • داشتن انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • مدارک شناسایی مانند عکس، شناسنامه، پاسپورت و …
  • نامه اثبات تمکن مالی

بررسی هزینه لازم برای تحصیل در کشور کانادا

در ابتدا بد نیست بدانید که هزینه تحصیل در کشور پیشرفته کانادا، در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته مانند ایالات متحده و بریتانیا، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. هزینه تحصیل در این کشور، بر اساس دوره، دانشگاه، شهر محل اقامت و… متفاوت است. میانگین داده‌های موجود در سال 2022 نشان داده‌ است که هزینه متوسط ​​برای تحصیل در دوره کارشناسی 6800 دلار کانادا در سال بوده است. برای مدرک کارشناسی ارشد، این هزینه می‌تواند تا 21100 دلار کانادا در سال متغیر باشد.

علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه، سایر هزینه‌ها مانند هزینه غذا، محل اقامت، پوشاک، فعالیت‌های تفریحی و… هم باید در نظر گرفته شوند. به‌طور متوسط، از آنجایی که هزینه اقامت، غذا، حمل‌و‌نقل و… از شهری به شهر دیگر متفاوت است، میانگین هزینه زندگی در کانادا حدود 15000 دلار کانادا خواهد بود.

بورسیه‌های تحصیلی در کانادا؛ کمک‌هزینه‌ای عالی برای تحصیل

زمانی که تصمیم به تحصیل در کشوری خارجی می‌گیرید، چیزی که در اولین مرحله ذهن دانشجویان را درگیر می‌کند، هزینه تحصیل است. خوشبختانه یک روش عالی برای کاهش هزینه‌های تحصیل، استفاده از انواع بورسیه است. تعدادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان شایسته‌ای که می‌خواهند در کانادا تحصیل کنند، وجود دارند. برای بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی در کانادا، دانشجویان باید از دستاوردهای علمی خوب و فوق‌برنامه برخوردار باشند.

بورسیه‌های متنوعی مبتنی بر نیاز برای دانشجویان در دسترس است. برای آگاهی کامل از شرایط و نحوه گرفتن بورسیه‌ها، می‌توانید از موسسات آگاه به این مسئله کمک بگیرید. در این راستا کارشناسان با‌تجربه مای آرمان می‌توانند بهترین‌ بورسیه‌ها، متناسب با نیازتان را به شما معرفی کنند.

انجام کار پاره‌وقت برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

یکی از گزینه‌های دیگری که برای تامین هزینه‌های تحصیل بسیار کمک‌کننده است، انجام کار دانشجویی است. دانشجویان در حین تحصیل، می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند. معمولا برای مشاغل پاره‌وقت در کانادا، دانشجویان حقوق ساعتی دریافت می‌کنند. به‌طور متوسط، نرخ پرداخت حقوق، حدود 13 تا 16 دلار در ساعت است. انجام کار دانشجویی، نه‌تنها در تامین هزینه‌ها نقش بسزایی دارد، بلکه برای کسب تجربه و ایجاد ارتباطات مفید هم بسیار با‌اهمیت است.

https://myarman.com/

فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در کانادا

یکی از نگرانی‌های دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، امکان پیدا‌ کردن شغل مناسب پس از فارغ‌التحصیلی است. خوشبختانه تحصیل در کانادا، فرصت‌های شغلی بسیار خوب و زیادی را در اختیار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهد. دانشجویان می‌توانند با توجه به طول دوره تحصیل خود، از 8 ماه تا 3 سال در کانادا مشغول به کار شوند. در این صورت، علاوه بر بازگشت هزینه‌هایی که صرف تحصیل کرده‌اند، می‌توانند در نهایت، ویزای کاری خود را به ویزا و اقامت دائم تبدیل کنند. بد نیست بدانید برخی از مشاغل در کانادا از محبوبیت بیشتری برخوردارند. این مشاغل عبارتند از:

  • مدیریت پروژه
  • پرستاری
  • فناوری اطلاعات
  • تخصص قلب
  • مشاوره مدیریتی
  • مهندسی نرم‌افزار
  • دانشمند داده (Data Scientist)
  • مدیریت بازاریابی

سخن پایانی

این روزها مهاجرت به‌واسطه تحصیل، یکی از گزینه‌های پرتقاضا در میان جوانان است. در بین کشورهای خارجی، کانادا به دلیل مزایایی چون محیط زندگی و آموزشی بی‌نظیر، بازار کار مناسب و… از محبوبیت بالایی برخوردار است. پیش‌نیاز مهاجرت تحصیلی، داشتن اطلاعات و آگاهی کامل از شرایط تحصیل است.

ما در این مطلب، سعی کردیم مزایا، شرایط و اطلاعات لازم در رابطه با تحصیل در کانادا را در اختیارتان بگذاریم. فراموش نکنید که موسسات کاربلد در زمینه مهاجرت، می‌توانند راه را برای شما هموارتر کنند. اگر سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید با خیال راحت، آن را با کارشناسان مجموعه «مای آرمان» در میان بگذارید و راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا