اخبار

22وسیله‌ای که باید در ماشین باشد!!

استفاده از هر وسیله‌ای نیاز به آن دارید که وسایل جانبی و مورد نیاز برای آن را نیز در درسترس خود داشته باشید. اگر ماشین دارید، به خوبی از این موضوع آگاهی داشته و می‌دانید که برای استفاده از ماشین نیاز به وسایل جانبی بسیاری دارید. وسایلی که می‌توانند به شما در رفع بسیاری از مشکلات به وجود آمده کمک کنند و مشکل را به خوبی رفع کنند. در این مقاله و در ادامه به دنبال آن هستیم که با معرفی وسایل و لوازم برای حضور در ماشین، در استفاده بهتر از ماشین به شما کمک کنیم. با داشتن این لوازم در ماشین خود می‌توانید بسیاری از مشکلات به وجود آمده و احتمالی را رفع کرده و به راحتی از پس مشکلات سفر با ماشین برآیید.

20 وسیله لازم و ضروری برای استفاده در ماشین، در ادامه مطرح شده‌اند. وسایلی که هرکدام می‌توانند کاربردی بوده و برای شما به عنوان یک کمک کننده به بهبود استفاده از ماشین شما بیفزایند. امید است با خواندن این نکات بتوانید استفاده بهتری از ماشین خود داشته باشید.

  • مقداری آب و بطری خوراکی

یکی از ضروری‌ترین مواردی که لازم است تا همیشه در ماشین خود داشته باشید، مقداری خوراکی و بطری آب است. ممکن است در حین رانندگی یا سفر، برای شما مشکلی به وجود آید، گشنه یا تشنه شوید و نیاز به استفاده از خوراکی داشته باشید. در صورت افت فشار و قند خون نیاز به خوراکی پیدا خواهید کرد. از همین رو برای آن که بتوانید رانندگی بهتری را داشته و بتوانید بدون بروز هرگونه مشکلی به مقصد خود برسید، حتما به همراه داشتن مقداری آب و خوراکی توجه لازم را بفرمایید.

 

  • شارژرفندکی ماشین

یکی از نیازهای این روزها در حین استفاده از ماشین، گوشی است. از آنجایی که تمامی افراد از گوشی برای بسیاری از کارهای خود استفاده می‌کنند، داشتن فضایی برای وصل کردن گوشی و شارژ کردن آن از نیازهای یک ماشین است. با استفاده از فیش فندکی ماشین، می‌توان این شرایط را به نحوی فراهم کرد که حداقل آسیب به باتری گوشی برسد و گوشی به خوبی شارژ شود. البته باید توجه داشته باشید که به صورت همیشگی و دائمی برای شارژ کردن گوشی خود از فیش فندکی ماشین استفاده نکنید.

  • کابل باتری به باتری

باتری خالی کردن ماشین یکی از بیشترین مشکلاتی است که می‌تواند سبب در راه ماندن افراد شود. از همین رو حضور کابل باتری به باتری به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای مورد نیاز برای ماشین شناخته می‌شود. با استفاده از کابل باتری به باتری می‌توان مشکل باتری خالی کردن ماشین را با ایجاد یک شوک از بین برد و ماشین را دوباره به حرکت در آورد البته توصیه می گردد ازکابلهای آماده استفاده نکنید و با کمک یک باطری ساز اقدام به ساخت یک کابل قابل اعتماد نمایید.

 

  • هولدر موبایل برای ماشین

 

اگر در حین رانندگی استفاده بسیاری از موبایل خود دارید، همراه داشتن یک هولدر از موضوعات مهم برای شما خواهد بود. با استفاده از یک هولدر می‌توانید استفاده بهتری از گوشی خود داشته باشید. ضمن اینکه از آنجایی که در دست داشتن گوشی ممکن است حواس شما را از رانندگی پرت کند، هولدر موبایل می‌تواند سلامتی جانی و مالی شما را نیز در حین رانندگی تامین کند.شما حتی می توانیدبرای سرنشینان صندلی عقب ماشین نیز یک نگهدارنده گوشی و تب لت صندلی عقب تهیه کنید که به پشت صندلی جلو وصل می گردد وسرنشینان عقب ماشین می توانند تا آخرسفر از بازی و فیلم دیدن لذت ببرند.

  • لاستیک زاپاس یا اسپری پنچرگیری

 

یکی از مشکلاتی که احتمال به وجود آمدن آن در طی یک رانندگی طولانی بسیار مطرح است، پنجر شدن لاستیک است. رد شدن از روی یک قلوه سنگ، شیشه یا موارد بسیاری دیگری ممکن است موجب به وجود آمدن این مشکل شود. از همین رو با استفاده از همراه داشتن لاستیک زاپاس می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

البته در صورتی که حمل‌ونقل لاستیک زاپاس برای شما مشکل است، با استفاده از اسپری پنچرگیری می‌توانید این مشکل را تا حدودی برطرف کرده و خود را به تعمیرگاه و پنچرگیری برسانید.

  • پمپ باد

درصورتیکه چرخهای شما دارای پنچری جزیی و به اصطلاح سوزنی باشد شما به کمک یک پمپ بادهمراه و شارژی می تواند لاستیک اتومبیل خود باد کرده و تا یک پنچرگیری برسانید.

  • کبریت یا فندک مناسب

داشتن کبریت در ماشین و در طول سفر یکی از مواردی است که ممکن است بسیار کاربردی باشد. اگر نیاز به روشن کردن سیگار یا آتش داشته باشید، کبریت وسیله‎‌ای ضروری تلقی می‌شود که نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

  • کیسه پارچه‌ای یا پلاستیکی

در حین رانندگی و استفاده از ماشین، ممکن است اتفاقات بسیاری برای شما رخ دهد. داشتن یک کیسه و ساک می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت نیاز به خرید کردن، حمل یک وسیله یا هر اتفاق دیگری، بتوانید به راحتی آن را هندل کنید. بهتر است تا برای این کار از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنید تا به محیط زیست نیز آسیبی وارد نشود.

  • جعبه کمک‌های اولیه

از آنجایی که در حین رانندگی بروز هر اتفاقی ممکن است، داشتن لوازم پیشگیری و کمک کننده یکی از بهترین کارهایی است که به شما در بروز اتفاق کمک خواهد کرد. جعبه کمک‌های اولیه و لوازم ضروری مانند باند و چسب زخم و بتادین می‌تواند در صورت بروز هر اتفاقی از حاد شدن مشکل جلوگیری کند.

 

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی یکی از آن مواردی است که ممکن است زیاد ضروری به نظر نرسد. با این حال، همراه داشتن آن می‌تواند در جلوگیری از بروز اتفاقات بزرگ و سخت کمک کند و در صورت شروع آتش سوزی، در همان اولین قدم‌ها، از گسترده شدن آن جلوگیری لازم را به عمل آورد.

دبه خالی و قیف برای بنزین

همراه داشتن بنزین یکی از موارد و موضوعاتی است که ابعاد مثبت و منفی را در کنار یکدیگر دارد. ممکن است در طی مسیر رانندگی بنزین شما تمام شود. با استفاده از یک دبه بنزین می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و نیازی به حضور در پمپ بنزین نداشته باشید. با این حال، همراه داشتن بنزین خطر آتش سوزی را نیز با خود به همراه دارد. از همین رو برای استفاده، بهتر است تا از دبه خالی بنزین استفاده کنید.

  • پاور بانک

اگر بخواهید به صورت دائمی از باتری ماشین خود برای شارژ کردن گوشی استفاده کنید، ممکن است باتری ماشین به سرعت تمام شود. از همین رو در حین سفر کردن و برای مسافت‌های طولانی رانندگی لازم است تا یک پاور بانک همراه خود داشته باشید. با استفاده از پاور بانک مشکل خالی شدن باتری گوشی شما برطرف شده و در تمام مسیر می‌توانید از نقشه و مسیریاب گوشی‌تان استفاده کنید.و درجاهایی که دسترسی به شارژر و برق ندارید از آن هم به عنوان شارژر استفاده نمایید و توصیه ما تهیه پاوربانک چراغ قوه داراست که علاوه بر شارژگوشی می توانید از نورچراغ قوه آن در مواقع ضروری استفاده نمایید.

  • جعبه ابزار ماشین

یکی از اصلی‌ترین اجزایی که حضور آن در هر ماشینی و برای هر مسافتی بسیار ضروری به نظر می‌رسد، جعبه ابزار ماشین است. جعبه ابزاری که در خود از جک تا انواع آچار و پیچ گوشتی را داشته باشد تا در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی برای ماشین، بتوان استفاده لازم را از آن برد و آن را به درستی برطرف کرد.

  • مودم ماشین

اگر نیاز دائمی به همراه داشتن اینترنت دارید و یکی از اصلی‌ترین مشکلات شما در جاده و مسافت‌های طولانی، اینترنت ضعیف است، از یک مودم ماشین استفاده کنید. با استفاده از مودم‌های همراه ماشین می‌توان در هر فضایی اینترنت داشته و به راحتی مشکل اینترنت خود را برطرف کنید.

  • مقداری پول نقد

در حین رانندگی کردن برای خریدهای بسیاری اقدام می‌کنید. در این شرایط با اینکه استفاده از کارت‌های بانکی اقدامی بهتر است، اما شرایط اضطراری را نیز در نظر بگیرید. ممکن است در برخی از شرایط کارت‌های بانکی شما کار نکند تا در محله و منطقه‌ای باشید که دستگاه عابر بانک وجود نداشته باشد. احتمال کار نکردن سیستم‌های بانکی فروشگاه‌ها را نیز در نظر بگیرید! از همین رو همراه داشتن همیشگی اندکی پول نقد می‌تواند به شما کمک کند تا مشکل خود را برطرف کرده و از به وجود آمدن دردسرهای احتمالی جلوگیری را به عمل آورید.

  • دستمال کاغذی

یکی از وسایل بسیار مورد نیاز در ماشین و در طی حرکت، دستمال کاغذی است. همراه داشتن دستمال کاغذی می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت استفاده از خوراکی و آب، کثیف شدن صورت و لباس و مواردی از این قبیل بتوانید مشکل خود را برطرف کنید. ضمن اینکه در نظر داشته باشید که در حضور کودکان دستمال کاغذی از اهمیت بیشتری برخوردار شده و به مراتب نیاز به استفاده از دستمال کاغذی در ماشین افزایش می‌یابد.

  • مثلث خطر

به هر دلیلی اگر دچار مشکلی شدید و در خیابان و در جاده ماندید، برای آن که بتوانید از سلامت جانی خود محافظت کنید، همراه داشتن مثلث خطر شبرنگ می‌تواند برای شما کمک کننده باشد. استفاده از مثلث خطر بیشتری برای شب‌ها و خیابان‌ها و جاده‌های تاریک استفاده می‌شود زیرا معمولا در این شرایط ممکن است ماشینی که در کنار جاده، اتوبان یا خیابان پارک کرده و در حال تعمیر و رسیدگی به مشکل است، به خوبی دیده نمی‌شود.

در صورت نداشتن این محصول و برخورد با مشکل در طول شب، بهتر است تا از جفت راهنمای خود برای نشان دادن حضورتان در کنار جاده و اتوبان استفاده کنید.

پتو و لباس گرم

داشتن یک لباس گرم و پتو در ماشین از آن راهکارهایی است که ممکن است کمتر به آن توجه شود. با این حال، در فصول بهار و پاییز با همراه داشتن یک لباس گرم می‌توانید در برابر تغییرات ناگهانی دما از خود محافظت کنید. البته اگر در شهرهای سردسیری یا مناطق ییلاقی به رانندگی می‌پردازید، همراه داشتن همیشگی یک لباس گرم می‌تواند برای شما کمک کننده باشد.

 

  • چراغ قوه

همراه داشتن همیشگی یک چراغ قوه در ماشین، به شما کمک می‌کند که در صورت خاموش شدن چراغ‌های ماشین و بروز هرگونه مشکلی بتوانید نور و روشنایی مناسبی را برای خود به وجود آورید. البته بهتر است تا به چراغ قوه گوشی خود اعتماد نکنید و یک چراغ قوه اصلی با باتری اضافه را همراه ماشین خود داشته باشید.

  • زنجیر چرخ

زنجیر چرخ از آن مواردی است که برای سفر کردن در فصول سرد و به مناطق کوهستانی بسیار لازم است. با این حال اگر می‌خواهید که در تمامی فصول در برابر اتفاقات و تغییرات هوایی ناگهانی مجهز باشید، همراه داشتن همیشگی زنجیر چرخ در ماشین به شما کمک خواهد کرد و در برابر آسیب‌های احتمالی و اتفاقات ناگوار شما را ایمن می‌کند.

 

  • زیرانداز

اگر اهل بیرون شهر رفتن و سفرهای یهویی هستید، همراه داشتن همیشگی زیرانداز در ماشین شما می‌تواند راهی بسیار مناسب برای سفر کردن باشد. با حضور یک زیرانداز در صندوق شما همیشه می‌توانید برای سفر و کمپ و بیرون شهر رفتن مجهز باشید. به این ترتیب نیازی به تکرار هرباره چیدن زیرانداز در ماشین خود نداشته و هرکجا که لازم داشتید، از زیرانداز موجود در ماشین برای خود و استراحت کردنتان استفاده می‌کنید.

  • نظم دهنده صندوق عقب ماشین

برای افزایش حجم صندوق عقب اتومبیل خود و نظم بیشتر وسایل داخل صندوق عقب،می توانید از نظم دهنده صندوق عقب ماشین استفاده نمایید که بسیارکاربردی بوده و به زیبایی ماشین شما می افزاید.

جمع بندی پایانی مقاله

زمانی که از ماشین استفاده می‌کنید، وسایلی هستند که به صورت همیشگی و دائمی در حین رانندگی کردن نیاز پیدا می‌گنید. با طولانی شدن مسیر حرکت شما، برخی وسایل به این موارد اضافه خواهند شد و تعداد بیشتری می‌گیرند. از همین رو همراه داشتن تمامی این وسایل می‌تواند به شما کمک کند تا سفری بهتر داشته باشید و در طی کردن مسیرهای مختلف بتوانید از خود محافظت کنید. در این مقاله و آنچه که گذشت، به بیست مورد از اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز برای حضور در ماشین اشاره کردیم که برخی از محصولات دیجیتالی  را می توانید از فروشگاه موبوتولز خریداری کنید. تا به شما کمک کرده تا رانندگی خوبی داشته و در نهایت بتوانید در صورت بروز هرگونه مشکلی در حین رانندگی آن را به خوبی و سادگی برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا