اخبار

مزایای لیزر برای درمان بیماری های مقعد

فهرست مطلب

لیزر پروکتولوژی یک درمان برای بیماری‌های کولون، رکتوم و مقعد با استفاده از لیزر است. بیماری‌های رایجی که با لیزر درمان می‌شوند شامل هموروئید، شقاق، فیستول، سینوس پیلونیدال (کیست مویی) و پولیپ هستند. این تکنیک به طور فزاینده‌ای برای درمان بیماری های مقعدی در زنان و مردان استفاده می‌شود. لیزر یک پرتو نور با انرژی بالا است. از این پرتو نور برای سوزاندن یا بریدن ناهنجاری استفاده خواهد شد. در حال حاضر، تکنیک‌های لیزر بسیار پیشرفته و بسیار ایمن‌تر هستند. لیزر هیچ زخمی به جا نمی‌گذارد، بدون خونریزی است و درد کمتری دارند.

بیماری های نشیمنگاهی بلای جان کارمندان

مزایای لیزر برای درمان بیماری های مقعدی

آیا از بیماری های مقعدی دردناک رنج می‌برید و برای درمان مناسب برنامه ریزی می‌کنید؟ در مراحل ابتدایی، مشکلات مقعدی به بهترین وجه با داروهای خانگی یا درمان‌های غیر جراحی درمان می‌شوند. با این حال، هنگامی که بیماری مزمن شد، باید اقدامات بیشتری برای ارائه یک درمان دائمی انجام شود. گزینه‌های مختلفی برای خلاص شدن از شر توده‌های دردناک مقعدی وجود دارند که جراحی یکی از آنهاست.

اگر تصمیم گرفته شود که جراحی گزینه مناسبی برای درمان بیماری های مقعدی است، لیزر درمانی می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. لیزر در طول عمل بر روی ناحیه آسیب دیده متمرکز می‌شود و اعصاب و رگ‌های خونی را می‌بندد. درمان فوری بیماری های مقعدی با لیزر یک روش بسیار موثر است که فواید زیر را ارائه می‌دهد:

درد کمتر

جراحی لیزر یکی از کم‌دردترین جراحی‌ها برای مشکلات مقعدی است. پیش از این، جراحی بیماری های مقعدی برای اکثر افراد به دلیل میزان درد ایجاد شده وحشتناک بود. اما جراحی با لیزری کمتر تهاجمی است و درد کمتری دارد.

خونریزی کمتر

مزیت اصلی جراحی د با لیزر این است که خونریزی زیادی ندارد. جراحی لیزر با مسدود کردن رگ‌های خونی و بافت‌ها به کاهش جریان خون کمک می‌کند. همچنین لیزر درمانی بر بافت‌های اطراف مقعد تاثیری ندارد.

درمان سریع

مدت زمان درمان جراحی لیزر برای بیماری های مقعدی‌ها بسیار کمتر است. حدود 45 دقیقه طول می‌کشد تا این روش تمام شود. نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست، بیماران می‌توانند در همان روز مرخص شوند که باعث می‌شود انتخاب بهتری برای جراحی بیماری های مقعدی‌ها انجام شود.

درمان سریع بیماری های مقعدی با لیزر

بهبودی سریع

روش‌های جایگزین جراحی ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشند تا انبوه‌ها به طور کامل بهبود یابند. زمان لازم برای روند بهبودی این روش جراحی بسیار کمتر است، اما در افراد مختلف متفاوت است. بیماران می‌توانند تنها با چند روز استراحت به روال عادی خود ادامه دهند.

راه آسان‌تر

انجام جراحی با لیزر بسیار ساده‌تر از انجام جراحی به شکل سنتی است. بدین دلیل که جراح کنترل بیشتری بر این روند دارد و میزان تلاش جراح کمتر است. نتایج همیشه زمانی موثر هستند که کار یک جراح آسان‌تر شود. علاوه بر این، لیزر درمانی در بسیاری از زمینه‌های مختلف پزشکی کاربرد دارد. این درمان نتایج بهتری نسبت به درمان‌های معمولی دارد.

از دیگر مزایای خاص جراحی لیزر عبارتند از:

  • دقت جراحی بیشتر
  • بدون نیاز به بیهوشی عمومی
  • جراحی سریعتر
  • بدون بخیه و بدون جای زخم
  • بخیه کمتر بدون اسکار
  • بهبودی سریع
  • از دست دادن کمتر در حین جراحی
  • حداقل درد بعد از عمل
  • خطر کم عفونت
  • خطر پایین افتادگی یا تنگی رکتوم
  • بهبود عملکرد اسفنکتر مقعدی
  • کمترین میزان عود
  • مراجعه کمتر به پزشک بعد از جراحی
  • نرخ موفقیت بالاتر

انواع درمان بیماری های مقعدی با لیزر

بواسیر یا هموروئید وریدهای بزرگ شده‌ای هستند که در محل اتصال مقعد و راست روده قرار دارند. سیاهرگ‌ها به دلیل جریان بیش از حد خون در شریان‌ها بزرگ می‌شوند که به نوبه خود باعث گشاد شدن شبکه‌های هموروئیدی و احتقان می‌شوند. انواع بیماری‌ها برای درمان مقعدی با لیزر عبارتند از:

فیستول مقعدی

فیستول‌های مقعدی اتصالات کوچک و عفونی هستند که بین پوست نزدیک مقعد و انتهای روده ایجاد می‌شوند. فیستول مقعدی بیشتر نتیجه سرایت در غده مقعدی است که به پوست سرایت می‌کند. درمان فیستول مقعدی با لیزر بهترین روش درمانی است.

شقاق آنورکتال

مخاط مقعد هنگام دفع مدفوع بزرگ یا سفت ممکن است پاره شود یا ترک بخورد. این پارگی، شقاق مقعدی نامیده می‌شود و منجر به درد و خونریزی هنگام دفع مدفوع می‌گردد.

کیست پیلونیدال

کیست‌های پیلونیدال در انتهای دنبالچه و درست بالای استخوان خاجی زمانی که مو به پوست نفوذ می‌کند تشکیل می‌شوند. کیست‌ها همچنین حاوی بقایای پوستی هستند. بدن به عنوان یک ماده خارجی به مو پاسخ می‌دهد و کیسه‌ای در اطراف مو ایجاد می‌کند. اگر کیست و پوست روی آن عفونی شود، می‌تواند منجر به آبسه دردناک شود.

جراحی لیزر برای بواسیر

درمان بواسیر با لیزر از طریق تابش پرتو انجام می‌شود. پرتو باریک از داخل مقعد عبور می‌کند و بر روی جرم بیماری های مقعدی‌ها متمرکز می‌شود. قرار گرفتن کنترل شده ناحیه زیر مخاطی با انرژی لیزر باعث کوچک شدن توده می‌شود. این امر مخاط را قادر می‌سازد تا به بافت زیرین بچسبد. این مانع از افتادگی می‌شود. این یک جراحی بی‌خطر است و باعث خونریزی کمتری می‌شود و سریعتر بهبود می‌یابد.

مزایای لیزر هموروئید

سه نوع جراحی لیزری برای هموروئید وجود دارند:

  • روش لیزر هموروئیدی (Help): یک روش لیزری کم تهاجمی برای بیماری های مقعدی‌ها است که نیازی به بیهوشی ندارد. داپلر برای شناسایی شاخه‌های آسیب دیده شریان رکتوم استفاده می‌شود. هنگامی که آنها شناسایی شدند، یک فیبر دیود لیزری شاخه‌ها را فتوکوآگول می‌کند.
  • هموروئیدوپلاستی با لیزر (LHP)در این جراحی، جریان خون به شبکه هموروئیدی با فتوکواگول کردن شاخه‌های آسیب دیده شریان رکتوم متوقف می‌شود.
  • هموروئیدکتومی لیزری: کوتریزاسیون لیزری نیز نامیده می‌شود، این روشی است که در آن جراح انبوه‌های متورم را با سوزاندن آنها با لیزر کوچک می‌کند. گاهی اوقات، جراح از یک پرتو لیزر باریک استفاده می‌کند و فقط بر روی هموروئید تمرکز می‌کند تا از آسیب به بافت‌های مجاور جلوگیری کند.

برای لیزر درمانی باید چه انتظاری داشته باشیم؟

  • قبل از جراحی: پزشک یا جراح شما کل روش و نتایج مورد انتظار را برای شما توضیح می‌دهد. تیم پزشکی به شما دستورالعمل‌های مشخصی را در مورد کارهایی که قبل از جراحی انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. آنها همچنین برخی از معاینات قبل از عمل را انجام خواهند داد.
  • در حین جراحی: جراحی توسط تیمی متشکل از متخصصین بیهوشی، جراح و کارکنان پشتیبانی انجام خواهد شد. این عمل تحت بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد. بسته به شرایط، عمل از چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.
  • بعد از جراحی: جراحی‌های پروکتولوژی با لیزر معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌شوند، اما برخی از بیماران ممکن است یک شبه تحت نظر باشند. زمان بهبودی از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که فعالیت‌های عادی خود را در یک یا دو روز از سر بگیرید.

درمان فوری بیماری های مقعدی با متخصصان وبسایت «درمان فوری»

جراحی لیزر یک روش سرپایی یا مراقبت روزانه است که مزایای زیادی نسبت به جراحی معمولی دارد. به عنوان مثال، تکنیک لیزر نه تنها بواسیر را به طور موثرتری درمان می‌کند، بلکه درد بعد از عمل را نیز کاهش می‌دهد. همچنین علائم پس از جراحی را بهبود می‌بخشد که به منظور درمان کامل بیمار نبود. نتایج مشابهی در ترومبوز خارجی، اسپاسم مقعدی شدید، شقاق، فیستول و وریدهای واریسی دیده شده‌اند.

بسیاری از بیماری‌های آنورکتال تشخیص داده نمی‌شوند، زیرا افراد احساس خجالت یا شرم می‌کنند تا آن را به پزشک اطلاع دهند. این امر به ویژه در مورد زنان صادق است. علائم بیماری‌های آنورکتال قابل توجه هستند و باید فوراً به پزشک گزارش شوند. برای درمان فوری بیماری های مقعدی می‌تواند از متخصصان ما در وبسایت «درمان فوری» کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا