اخبار

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن

فهرست مطلب

چکیده : در این محتوا بصورت کامل برسی میکنیم کیا عمل اسلیو معده انجام دادن؟ چه افرادی باید انجام بدن و چه افرادی نباید

 

اسلیو گاسترکتومی یا همان اسلیو معده نوعی عمل جراحی است که هدف آن کاهش حجم معده و میزان مصرف غذا ورودی است. همانطور که میدانید یکی از عواملی که در کاهش وزن و لاغری تاثیر زیادی  دارد، کم کردن حجم مواد غذایی است. در اسلیو که به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود، جراح چاقی، با برداشتن چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد معده باعث می شود تا اندازه و شکل آن تغییر کرده و به شکل یک لوله و آستین درآید تا از این طریق معده مواد غذایی کمتری را در خود نگه دارد. در ابتدا این تکنیک جراحی کاهش وزن برای افرادی که از اضافه وزن شدید رنج می‌بردند و شاخص توده بدنی یا BMI آنها بالای ۴۰ بود، به عنوان یک روش درمانی در نظر گرفته می‌شد. اما  به مرور و با موفقیت‌ها و نتایج بسیار چشمگیری که این عمل به همراه داشت، افراد بسیاری سعی کردند تا از این تکنیک برای لاغری و تناسب اندام خود استفاده کنند.

از نظر آماری کاهش وزن گزارش شده برای اسلیو بالای 60 درصد وزن اضافی است. نتایج بهتر با رعایت کامل دستورالعمل‌های غذایی و رفتاری به دست می‌آید. با انتخاب هوشمندانه غذا، ورزش منظم و عادات غذایی خوب، بیمارانی که گاسترکتومی اسلیو انجام داده اند، کاهش وزن زیادی را تجربه خواهند کرد و از لاغری و تناسب اندام خود لذت می‌برند. نکته مهم دیگری که در رابطه با این عمل وجود دارد، حفظ نتایج در دراز مدت است. با تمام مزایایی که این روش لاغری نسبت به سایر روش‌های کاهش وزن به همراه دارد، اما برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

چه کسانی کاندیدای این عمل هستند؟ کیا عمل اسلیو معده انجام دادن؟ آیا بعد جراحی به وزن ایده آل خود رسیدن؟ اینها بخشی از مهمترین سوالاتی هستند که افراد برای تصمیم گیری در مورد این تکنیک لاغری در مورد آن جستجو می‌کنند. ما در این مقاله سعی کردیم، با پاسخگویی به این سوالات، شما را در انتخاب درست مسیر کاهش وزن خود یاری کنیم.

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن؟ آیا بعد جراحی به وزن ایده آل خود رسیدن؟

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن و دچار عارضه خاصی شده‌اند؟

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن و با انجام تمرینات ورزشی سریع بهبود یافتند؟

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن و توانستند هزینه آن را از بیمه دریافت کنند؟

 

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن؟ آیا بعد جراحی به وزن ایده آل خود رسیدن؟

یکی از عبارات پرتکرار که افراد متقاضی کاهش وزن در سایت‌های مختلف جستجو می‌کنند این است که کیا عمل اسلیو معده انجام دادن؟ در واقع هدف از این جستجو مشاهده همه نتایج برای اطمینان  خاطر خود فرد است. برخی افراد با دنبال کردن سبک زندگی سلبریتی های مورد علاقه خود میخواهند اندامشان را مانند آنها تغییر شکل دهند. عمل اسلیو از سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف است، با این وجود یکی از ترس‌هایی که بیماران متقاضی اسلیو معده دارند ترس از نرسیدن به وزن مورد نظر پس از جراحی است. به همین دلیل دوست دارند بدانند کیا عمل اسلیو معده انجام دادن و نتیجه آن چه شده؟ اکثر بیماران اسلیو با انجام این جراحی چاقی سفر بسیار خوبی برای کاهش وزن داشته‌اند و به هدف خود رسیده‌اند و همچنان در حال کاهش وزن هستند. اما فراموش نکنید، کاهش وزن زیاد اصلا سالم نیست.

منحنی کاهش وزن در 12 یا 18 ماه اول پس از جراحی اسلیو معده بسیار شدید است . دلیل این امر شکل و اندازه معده جدید، محدودیت غذا و خود فرآیند سازگاری بیماران با معده جدید و واکنش متابولیسم بدن به جراحی است. بسیاری از نتایج همچنین به آنچه که بیمار پس از جراحی اسلیو معده می خورد و همچنین تمرین روتین او بستگی دارند.

این یک واقعیت است که 95 درصد از بیماران پس از اسلیو معده حدود 10 درصد از حداکثر وزنی را که بعد جراحی از دست داده‌اند، دوباره به دست می‌آورند. البته این 10 درصد بازیابی شده به آنها کمک میکند تا به مرور وزن طبیعی بدن خود را تثبیت کنند. همچنین، به طور معمول بدن وقتی به توده بدنی که طبیعی می‌داند برسد، از کاهش وزن باز می‌ماند. البته این میزان بازیابی وزن برای همه بیماران یکسان نیست، به همین دلیل برای برخی از دوستان و خانواده ممکن است بگویند که بیمار خیلی لاغر به نظر می رسد، اما این یک تفکر اشتباه است. در واقع BMI در میزان مشخص و سالم قرار دارد. برای افزایش شانس موفقیت دراز مدت کاهش وزن ایده آل، به ایجاد تغییرات در شیوه زندگی نیاز است.

بنابراین هنگام پرسیدن این سوال که کیا عمل اسلیو معده انجام دادن؟ بهتر است به مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی آنها نیز توجه کنید تا با اطمینان بیشتری نتایج اسلیو معده را مورد بررسی قرار دهید.

 

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن و دچار عارضه خاصی شده‌اند؟

عوارض اسلیو معده ، نگرانی و چالش دیگر مورد بحث است. نکته مهمی که قبل از بررسی عوارض اسلیو در بیماران باید به آن توجه کرد، انتخاب بهترین جراح چاقی و کلینیک پیشرفته و مجهز است در این صورت احتمال بروز عوارض بسیار کم خواهد بود. با این وجود در صورت عدم مراقبت‌های لازم و انتخاب اشتباه ممکن است، عوارض زیر را تجربه کنید:

  • آسیب به روده یا سایر اندام‌ها
  • خونریزی از رگ‌های خونی یا اندام‌های آسیب دیده
  • واکنش های آلرژیک به دارو یا مواد بیهوشی
  • نشتی از خطوط منگنه و بخیه
  • خونریزی
  • عفونت در برشهای ایجاد شده
  • عفونت دستگاه ادراری
  • کولیت (التهاب کولون)، معمولاً به دلیل آنتی بیوتیک های مورد استفاده در جراحی است
  • یبوست
  • درد شکم، تغییر در الگوی روده، خستگی، نفخ، حالت تهوع یا استفراغ
  • باریک شدن زیاد
  • کاهش وزن بیش از حد یا ناکافی
  • التهاب معده یا مری
  • بیماری کیسه صفرا
  • فتق در محل برش
  • ریزش مو در اثر سوء تغذیه

نکته مهم: برخی از این عوارض در حین جراحی، به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت مشاهده خواهند شد. اینکه کیا عمل اسلیو معده انجام دادن و این عوارض را تجربه کرده‌اند نیاز به بررسی مراقبت‌های بعد از عمل، تخصص و تجربه پزشک و بسیاری عوامل دیگر دارد. بنابراین همه افراد این عوارض را تجربه نخواهد کرد. با این وجود برخی عوارض کوتاه مدت مانند ریزش مو، حالت تهوع و درد شکم اجتناب ناپذیر هستند. در صورت دریافت مشاوره با متخصص تغذیه می‌توان به بهبود این شرایط کمک کرد. ‌

 

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن و با انجام تمرینات ورزشی سریع بهبود یافتند؟

افرادی که اسلیو انجام داده‌اند، حرکت و فعال ماندن را برای بهبودی سریعتر توصیه می‌کنند. در واقع موثرترین راه برای کوتاه کردن زمان بهبودی این است که فوراً فعال شوید. به سادگی راه رفتن در فواصل کوتاه و حتی تغییر وضعیت در رختخواب باعث افزایش گردش خون می‌شود. جریان خون خوب باعث بهبودی میشود و از تشکیل لخته‌های خون جلوگیری می‌کند. تمرینات زیر را حداقل هر ساعت یک بار پس از جراحی انجام دهید. همچنین تمرین این حرکات قبل از جراحی برای ارتقای عملکرد و ریه ایده خوبی است:

از شب اول پس از جراحی، بنشینید و پاهای خود را آویزان کنید، سپس با کمک پرستار یا فیزیوتراپیست در کنار تخت خود بایستید. این ممکن است دردناک باشد، اما هر بار آسان تر خواهد شد. قدرت شما باز خواهد گشت و درد شما هر روز کاهش می‌یابد.

روز بعد از جراحی، از شما خواسته می‌شود که از تخت بلند شوید و راه بروید. پس از آن، حداقل سه بار در روز پیاده روی کنید و تمرینات پا و تنفس را هر ساعت انجام دهید. ممکن است به اندازه کافی احساس خوبی نداشته باشید که پیاده روی کنید، اما سعی کنید تا آنجا که ممکن است زیر نظر پزشک این تمرین را انجام دهید.

پرستار به شما یاد می‌دهد که چگونه سرفه کنید و نفس عمیق بکشید. سرفه و تنفس عمیق ترشحاتی را که ممکن است در گلو یا ریه‌های شما جمع شده باشند را شل کرده و می‌تواند به پیشگیری از ذات‌الریه کمک کند. تنفس عمیق همچنین گردش خون را افزایش می‌دهد و به بدن شما کمک می کند تا مواد بیهوشی را که برای جراحی استفاده می شد از بین ببرد.

طریقه نفس کشیدن صحیح بعد اسلیو

  • تا جایی که می توانید عمیق نفس بکشید، اجازه دهید شکم و نه فقط قفسه سینه منبسط شود
  • نفس خود را دو ثانیه نگه دارید
  • بازدم را کامل انجام دهید
  • سه بار تکرار کنید

طریقه سرفه کردن صحیح بعد اسلیو

  • عمیق نفس بکش
  • از شکم سرفه کنید نه از گلو
  • برای حمایت یک بالش را روی شکم خود نگه دارید

 

کیا عمل اسلیو معده انجام دادن و توانستند هزینه آن را از بیمه دریافت کنند؟

هزینه اسلیو معده ، شاید مهمترین دغدغه اکثر بیماران باشد. آنها می‌خواهند بدانند که آیا همه هزینه‌ها را باید خود پرداخت کنند یا بیمه بخشی از این هزینه‌ها را به عهده خواهد گرفت. تعیین قیمت دقیق عمل اسلیو معده به راحتی امکان پذیر نیست، زیرا این به تخصص و مهارت پزشک، موقعیت جغرافیایی، کلینیک و بیمارستان، نوع بیمه، شرایط پزشکی بیمار و… بستگی دارد. اسلیو معده یک تصمیم شخصی و در واقع یک نوع عمل زیبایی محسوب می‌شود، بنابراین اکثر بیمه‌ها هزینه آن را به عهده نخواهند گرفت. زمانی اسلیو معده مشمول بیمه خواهد شد که بیمار به دلیل اضافه وزن بالا دچار شرایط پزشکی خاصی مانند بیماری های قلبی و کبدی شده باشد. در این صورت بخشی از هزینه‌ها با توجه به نوع بیمه طرف قرارداد پرداخت خواهند شد.

 

سخن پایانی 

اگر به دنبال این سوال هستید که کیا عمل اسلیو معده انجام دادن، نتایج، هزینه‌ها و عوارض اسلیو معده در آنها چگونه بوده است، بهتر است به سایت پزشکان حاذق و شناخته شده در این زمینه مراجعه کنید. نظرات کاربران چه به صورت مجازی و حضوری باعث میشود تا شما بتوانید تا حدودی به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

یکی از برترین جراحان چاقی در تهران دکتر حامد قدسی هستند. ایشان عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی IFSO استاد و دوره تخصصی و تکمیلی جراحی باریاتریک را در استراسبورگ گذرانده‌اند. تخصص بالا، تجربه، عمل‌های موفقیت آمیز و رضایت بیماران همگی باعث شده تا ایشان در لیست بهترین جراحان چاقی قرار بگیرند. جهت مشاوره و نوبت دهی  میتواند از طریق راه‌های ارتباطی در سایت اقدام نمایید.

 

منیع: سایت دکتر حامد قدسی

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/27016/کیا-عمل-اسلیو-معده-انجام-دادن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا