اخبار

آشنایی با طرز تهیه ساخت اسکراب خانگی برای صورت

فهرست مطلب

اسکراب های خانگی بهترین گزینه برای حفظ سلامت پوست هستند که می توانند طراوت و نشاط را به صورتتان هدیه دهند. روش تهیه اسکراب خانگی ساده است و شما طی چند مرحله می توانید این مواد را آماده و استفاده کنید.

انواع مختلف اسکراب خانگی روشن کننده صورت وجود دارند که کک و مک، لک و جوش را از روی صورتتان از بین می برند. در تهیه این اسکراب ها، از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی استفاده می شود و به همین دلیل بیشترین تاثیرگذاری را دارند.

با یادگیری روش تهیه اسکراب خانگی و محصولات مراقبتی، بعد از مدتی نتایج را روی پوستتان می بینید. اما مهم ترین نکته تهیه اسکراب مناسب است.
توصیه می کنیم افراد با توجه به نوع پوستشان که چرب، خشک یا مختلط است اسکراب مناسبی را انتخاب نمایند. همچنین برای مشکلات مختلف مانند جای جوش، جوش، لک و تیرگی نیز باید اسکراب مخصوص استفاده کرد.

طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست چرب

مراقبت از پوست چرب کاری سخت و مشکل است و بیشتر کسانی که چنین پوستی دارند، به دنبال طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست چرب هستند. به همین دلیل یک اسکراب که بتواند سلول های مرده روی سطح پوست را از بین ببرد و چربی اضافه آن را هم بگیرد، شاید خواسته خیلی از افراد باشد.

در این بخش چند روش ساده طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست چرب را توضیح می‌دهیم:

اسکراب خیار

خیار با از بین بردن چربی صورت و کوچک کردن منافذ، تاثیر زیادی در حفظ شادابی پوستتان دارد. اگر پوستی شفاف و لطیف می خواهید، این اسکراب را به صورت منظم و 2 بار در هفته استفاده کنید.

در طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست چرب با خیار، کافیست خیار را رنده کنید، آن را روی پوستتان قرار داده و 3 تا 5 دقیقه پوست را با خیار ماساژ دهید. در مرحله بعد نیز صورت را با آب خنک بشویید.

اسکراب کیوی

کیوی سرشار از ویتامین های A و C است که به سلامت پوست کمک می کند. در طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست چرب با کیوی از شکر هم استفاده می شود که برای لایه برداری پوست مناسب است.

برای تهیه این اسکراب به 1 کیوی، 2 قاشق چای خوری شکر و 2 یا 3 قطره روغن آفتابگردان نیاز دارید.

ابتدا کیوی را له کرده و سپس شکر و روغن را به آن اضافه کنید. حالا با ترکیب مواد، آن ها را روی صورتتان بگذارید و 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. اکنون اجازه دهید مواد چند دقیقه روی صورتتان استراحت کند و سپس آن را بشویید. این اسکراب برای 1 بار استفاده در هفته مناسب است.

طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست خشک

برای پوست های خشک نیاز به اسکراب هایی دارید که با افزایش رطوبت در پوست، درخشش را به آن بازگردانند.

طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست خشک راحت است و شما می توانید با ساده ترین مواد اولیه آن را تهیه کنید. با یادگیری چند روش تهیه اسکراب ساده که در ادامه می گوییم و استفاده منظم از آن ها، بدون شک بعد از مدتی پوستی شاداب و زیبا خواهید داشت.

اسکراب نمک دریایی

مواد معدنی موجود در نمک دریایی می تواند طراوت و شادابی را به پوستتان هدیه دهد. این اسکراب نه تنها باعث احیای سلول های پوستی می شود، بلکه به جوان سازی آن هم کمک می کند.

در طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست خشک با نمک دریایی، مقداری نمک را با کمی روغن (هر نوع روغنی که دوست دارید) ترکیب کرده و چند دقیقه روی صورت ماساژ دهید. حالا پوستتان را با آب سرد بشویید. استفاده از این اسکراب در طول هفته رطوبت پوستتان را حفظ خواهد کرد.

اسکراب قهوه و آب

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و با از بین بردن التهاب های پوستی و پاکسازی صورت، چهره شما را لطیف و زیبا می کند. در قهوه اسید کافئیک نیز وجود دارد که موجب از بین رفتن جای زخم و التهاب های پوستی می شود.

طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست خشک با قهوه و آب به این صورت است که باید 1 قاشق غذاخوری آب را به یک 1 قاشق غذاخوری قهوه اضافه کرده و ترکیب کنید. حالا مواد را 4 تا 6 دقیقه روی صورت ماساژ دهید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید. پیشنهاد می کنیم حداقل هفته ای یک بار از این اسکراب استفاده کنید.

طرز تهیه اسکراب خانگی روشن کننده صورت

از بین بردن سلول های مرده پوست و شفاف و روشن شدن آن با چند اسکراب خانگی به راحتی امکان پذیر است. البته با خرید اسکراب های روشن کننده قوی از سایت الانزا یا فروشگاه های معتبر دیگر نیازی به تهیه این مواد در خانه ندارید.

در این بخش طرز تهیه چند اسکراب خانگی روشن کننده صورت را بیان می کنیم که با استفاده از آن ها، بعد از مدت کوتاهی شاهد روشن شدن محسوس پوستتان خواهید بود:

اسکراب پاپایا

پاپایا باعث لایه برداری پوست شده و زیبایی صورت را بیشتر می کند. برای تهیه این اسکراب دانه های پاپایا را بیرون آورده و نصف آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. حالا 1 قاشق غذاخوری ماست، عسل و آبلیمو را به همراه پاپایا داخل مخلوط کن بریزید و خوب ترکیب نمایید.

برای استفاده از این اسکراب آن را روی پوستتان بمالید و پس از گذشت 30 دقیقه با آب ولرم بشویید.

اسکراب لیموترش

عسل، لیموترش و شکر باعث تغذیه پوست، آبرسانی به آن و لایه برداری می شوند. برای تهیه اسکراب خانگی روشن کننده صورت لیموترش، باید آب یک لیمو را با 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و آن ها را 5 تا 10 دقیقه روی پوست تمیز ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با آب ولرم بشویید.

طرز تهیه اسکراب خانگی صورت برای جوش

جوش باعث از بین رفتن زیبایی صورت می شود؛ ولی با تهیه اسکراب خانگی صورت برای جوش و استفاده مرتب از آن ها، این لکه های سیاه مزاحم از بین می روند.

اسکراب خیار و گوجه فرنگی

خیار باعث کم رنگ شدن جای جوش و گوجه فرنگی هم باعث جوانسازی پوست می شود.

برای تهیه این اسکراب خانگی صورت برای جوش باید 2 قاشق غذاخوری پالپ گوجه فرنگی را با 1 قاشق غذاخوری پالپ خیار ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید. حالا اجازه دهید مواد نیم ساعت روی پوست بمانند و سپس صورتتان را بشویید. استفاده از این اسکراب به صورت یک روز در میان پیشنهاد می شود.

اسکراب عسل و زردچوبه

برای از بین رفتن باکتری های مولد جوش می توانید از اسکراب خانگی عسل و زردچوبه استفاده کنید. استفاده از این اسکراب 2 الی 3 بار در هفته پیشنهاد می شود.

برای تهیه این اسکراب خانگی صورت برای جوش ، ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کرده و سپس خمیر به دست آمده را روی صورت بمالید و اجازه دهید مواد 15 دقیقه روی پوست استراحت کنند. حالا صورتتان را بشویید.

جمع بندی

در این مطلب با انواع روش تهیه اسکراب خانگی آشنا شدید که هر کدام تاثیر شگرفی روی سلامت پوستتان دارند. نکته مهم در استفاده از این اسکراب ها استفاده مداوم است؛ پس برای رسیدن به بهترین نتیجه، یک تا دو بار در هفته از اسکراب مناسب استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا