اخبار

آنچه باید از صندلی ماشین کودک بدانیم

امروزه رفت و آمد و استفاده از ماشین شخصی در سفرهای شهری و غیرشهری جهت مسافرت و یا انجام امور مختلف، مخصوصا برای افرادی که دارای فرزند و نوازد می باشند، بسیار فراوان شده است. جهت نشاندن نوزادان و کودکان تا سن مخصوص در ماشین؛ رعایت یک سری اصول الزامی است تا بدین صورت آسایش و امنیت کودک به خوبی تامین گردد. صندلی ماشین کودک یکی از همان وسایلی است که به رعایت اصول تامین ایمنی کودکان تا رسیدن سن آنها به استفاده از کمربند ایمنی بزرگسالان در خودروی شخصی یا حتی خودروهای دیگر کمک می کند. صندلی ماشین نوزاد و کودک وسیله ای بسیار کاربردی و مهم است که برخلاف نظر بعضی از افراد که کالایی اضافی و لوکس است، اطمینان خاطر مضاعفی به والدین می دهد.

در عین حال که خرید انواع وسایل نوزاد و کودک لذت بخش است ولی نیازمند دقت لازم و کافی می باشد. فروشگاه آنلاین سیسمونی بدو نی نی این مژده را به شما می دهد تا انواع لوازم مورد نیاز فرزند دلبندتان اعم از کالسکه کودک، شیشه شیر، البسه نوزاد و … را در بهترین جنس از این مجموعه تهیه نمایید. ما مفتخریم که در زمینه ارائه لوازم مورد نیاز جهت فرزندپروری در کنارتان هستیم تا با خاطری آسوده بهترین وسایل ریز و درشت را برای کودکتان با مناسب ترین قیمت روز، در برندهای معتبر ایرانی و خارجی تهیه کنید. همچنین در وب سایت ما مقالات آموزشی در مورد رشد کودکان، نحوه درست استفاده از وسایل مانند روروئک کودک و همچنین رعایت نکات لازم در دوران بارداری وجود دارد که می توانید از آنها بهره‌مند گردید.

چرا باید از صندلی ماشین کودک استفاده کنیم؟

به طور کلی از لحظه ای که نوزاد به دنیا می آید تا سن نه سالگی نشاندن آن بر روی صندلی ماشین امری خطرناک است و در صورت بروز حادثه صدمات جبران ناپذیری برای کودک به وجود می آید. متاسفانه بسیاری از والدین به اشتباه فکر می کنند که می توانند با آغوش گرفتن نوزاد و یا کودک در ماشین از او محافظت نمایند. بر طبق آمارهای اعلام شده در تصادفات جاده ای و شهری بیشترین خطر متوجه کودکان و نوزادان است و در بین این گروه از افراد، نوزادان و یا کودکانی که در تصادفات از صندلی ماشین استفاده نکرده اند، درصد فوت آنها بسیار بالا بوده است.

نوزادان در مقایسه با بزرگسالان در تصادفات احتمال پرت شدن به سمت شیشه و یا گیر کردن آنها بین دو صندلی زیاد می باشد، بنابراین استفاده صحیح از صندلی ماشین و نصب درست آن از خطرات وجود آورنده به شدت جلوگیری می کند.

نصب صندلی ماشین کودک به چه صورت است؟

بعضی از وسایل نوزاد مانند صندلی غذا کودک و همچون صندلی ماشین نیازمند نصب صحیح آن می باشد. جهت نصب صندلی ماشین کودک باید به این نکته توجه داشت که باید در صندلی عقب ماشین این وسیله را قرار داد و نصب نمود. البته لازم به ذکر است که برای اتومبیل هایی که سیستم ایربگ و یا کیسه هوا ندارند، می توان صندلی ماشین کودک را بر روی صندلی جلو و با رعایت قوانین کامل نصب نمود، زیرا کیسه هوا در صورت تصادف و باز شدن خطر خفگی نوزاد را بالا می برد.

همچنین برای نصب صندلی ماشین کودک باید به برچسب ها و راهنمای آموزشی آن دقت نمود. کارشناسان فروشگاه بدو نی نی به شما در نصب صحیح و اصولی صندلی ماشین کودک و نحوه استفاده از آن راهنمایی های لازم را ارائه می دهند.

انواع صندلی ماشین کودک در بازار

انواع مختلف صندلی ماشین کودک بر اساس فاکتورهای مختلف همچون سن و وزن آنها و دیگری بر حسب نوع استفاده و مدل آن تقسیم بندی می شوند. صندلی های ماشین کودک بر حسب استفاده را می توان به صندلی ماشین نوزاد، صندلی ماشین کودک و صندلی تقویت کنده (بوستر) و قابل تبدیل اشاره نمود.

صندلی ماشین کودک بر حسب سن و وزن به گروه های زیر تقسیم می گردد:

  • صفر و مثبت صفر: این صندلی ها برای نوزادان از بدو تولد تا رسیدن به وزن سیزده کیلوگرم مناسب است.
  • گروه یک: این صندلی ها برای کودکان از وزن 9 تا 17 کیلوگرم و از سن نه ماهگی تا چهار سالگی مناسب است.
  • صندلی گروه دو: این صندلی ها برای کودکان از وزن 15تا 25 کیلوگرمی مناسب می باشد.
  • گروه سه: این صندلی ها برای کودکان با وزن 25 تا 36 کیلوگرم مناسب می باشد.

در آخر این نکته را عنوان می کنیم که در فروشگاه بدو نی نی انواع صندلی خودرو نوزاد و کودک در بهترین برندهای معتبر ایرانی و خارجی مانند دلیجان، زویه، بیبی ماک، راهبر مید، بیبی فور لایف، لورلی، ببکو، کیکابو، نونا و … به صورت اینترنتی و حضوری به شما والدین عزیز ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا