اخبار

معرفی ارز دیجیتال دش کوین

فهرست مطلب

معرفی ارز دیجیتال دش کوین

دش کوین یک ارز دیجیتال متن باز، مستقل و غیرمتمرکز است که مبتنی بر فناوری بلاک چین با هدف ایجاد ارز دیجیتال همتا به همتای غیرقابل رهگیری ایجاد شده و در دسته ارزهای دیجیتال پرایوت (خصوصی) تقسیم بندی می شود.

دش کوین ارز دیجیتالی است که مانند بیت کوین برای ارسال و دریافت پرداخت ها از آن استفاده می شود. در حقیقت دش کوین بر بالای فناوری بلاک چینی که بیت کوین از آن استفاده می کند ساخته شده، با این حال پیشرفت های چشمگیر قابل توجهی در رابطه با آن انجام شده است.

Dash به دلیل حفظ حریم خصوصی و سرعت بالای معاملات نسبت به بیت کوین محبوبیت خود را به دست‌آورد که با استفاده از یک مدل منحصر به فرد که شامل «مستر نودها» می شود به این هدف دست یافته است. ارز دیجیتال دش کوین نه تنها این مزایا را ارائه می دهد بلکه یک مدل خودگردان (self-governing) و تامین سرمایه خود (self-funding) را نیز ارائه می دهد. برخلاف بیت کوین، شبکه دش می تواند روی خودش برای پیشرفت های بیشتر در فناوری خرید و فروش ارز دیجیتال دش کوین سرمایه گذاری کند.

بنیانگذاران

دش و شبکه بلاک چین آن توسط دو توسعه‌دهنده حرفه‌ای با نام‌های ایوان دافیلد (Evan Duffield) و به همراه کایل هاگان (Kyle Hagan) راه‌اندازی شد. پروژه مربوط به دش در بدو تولد خود با نام XCoin شناخته می‌شد و ۱۴ روز بعد به عنوان DarkCoin تغییر نام داد. در مارس سال ۲۰۱۵ بود که عنوان DASH برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته شد و حالا با همین نام در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود.

به گفته Evan Duffield، پروژه دش در ابتدا به عنوان یک سرگرمی تلقی می‌شد و او در تنها در هفته نهایی راه‌اندازی این پروژه، برای کُدنویسی اقدام کرد. دافیلد، پیش از این که وارد پروژه ارز دش شود، در پروژه‌های موفقی مشغول به کار بود که مدیریت مالی پروژه Hawk یکی از آنها بود.

کاربرد ارز دش (DASH)

همان‌طور که اشاره کردیم، هدف نهایی پروژه راه‌اندازی ارز دش، ایجاد یک اکوسیستم پرداخت جهانی مطلوب بود؛ در این میان، کاربردها و قابلیت‌های مهم‌تری هم به این پروژه اضافه شدند که در این بخش آنها اشاره خواهیم کرد:

  • برآورده کردن محیط خصوصی برای تراکنش‌ها
  • ایجاد سریع‌ترین بستر برای انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال
  • ایجاد سیستم حاکمیت غیر متمرکز موسوم به DGBB

با استفاده از سیستم بلاک چین DASH است که کاربران می‌‎توانند، بر مشکلات سنتی و همیشگی تراکنش‌های غلبه کنند؛ این مشکلات اغلب در سیستم بیت کوین و حتی لایت کوین مشاهده می‌شد. مهم‌ترین کاربردی که دش و شبکه بلاک چین آن برای کاربران به ارمغان آورده‌اند، امکان مبادلات ارز دیجیتال با سرعت بالا در سطحی که پیش از این باید دقیقه‌های بسیاری را صرف انجام آن می‌کردند.

خطرات سرمایه گذاری در رمزارز (DASH) چیست؟

در اینجا مهمترین خطرات سرمایه گذاری در DASH آورده شده است:

این رمزارز بسیار نوسانی است و قیمت آن می تواند 10 درصد یا بیشتر در یک روز تغییر کند. این یک مشکل با هر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است، زیرا ریسک و پادش بالایی دارند.

دش با یک مشکل رایج برای ارزهای رمزنگاری شده روبرو است – خواه ارز باشد یا سرمایه گذاری. هدف آن این است که یک سیستم پرداخت جهانی باشد، اما این نیاز به قیمت پایدارتری دارد. در غیر این صورت، مصرف کنندگان ترجیح می دهند DASH را به امید افزایش ارزش نگه دارند.

دش به دلیل مشکلاتی که در زمان راه‌اندازی آن وجود دشت، کلاهبرداری نامیده شد. مهمتر از همه، دشواری استخراج به اندازه کافی سریع تنظیم نشد، و منجر به صدور نزدیک به 2 میلیون DASH در 24 ساعت اول شد. در حالی که سازنده، ایوان دافیلد می گوید این یک خطا بوده است، برخی از جامعه رمزنگاری ادعا می کنند که این کار به گونه ای برنامه ریزی شده بود که گروه کوچکی از افراد بتوانند مقدار زیادی DASH را استخراج کنند.

دش (DASH) چیست؟

DASH یک بلاکچین و ارز دیجیتال منبع باز است که بر ارائه یک شبکه پرداخت جهانی سریع و ارزان تمرکز داشته و ماهیتی غیرمتمرکز دارد. طبق وایت پیپر این پروژه، DASH به دنبال بهبود بیت کوین (BTC) با ارائه حریم خصوصی قوی تر و تراکنش های سریع تر است. DASH در ژانویه 2014 به عنوان یک انشعاب Litecoin (LTC) راه‌اندازی شد. از زمانی که DASH شروع به کار کرد، ویژگی هایی مانند یک شبکه دو لایه با گره های انگیزشی، از جمله «مسترنودها» و مدیریت پروژه غیرمتمرکز را در خود جای داده است. InstantSend، که امکان پرداخت های فوری را فراهم می کند، ChainLocks که باعث می شود بلاکچین دش تغییر ناپذیر باشد و PrivateSend که حریم خصوصی اختیاری بیشتری را برای تراکنش ها ارائه می دهد.

توسعه دهندگان ارز دیجیتال دش (DASH)

DASH توسط توسعه دهندگان نرم‌افزار ایوان دافیلد و کایلی هاگان تاسیس شد. این پروژه در ابتدا XCoin نام دشت و دو هفته بعد نام خود را به Darkcoin تغییر داد و سپس در مارس 2015 مجدداً به DASH تغییر نام داد و در تلاشی برای تغییر مثبت تصویر خود بود. قبل از راه‌اندازی دش، دافیلد یک توسعه دهنده نرم‌افزار بود که در امور مالی تجربه زیادی داشت و همچنین در روابط عمومی، با توسعه الگوریتم های یادگیری ماشین و موتورهای جستجو مهارت های زیادی را کسب کرده بود. او برای اولین بار در سال 2012 دش را به عنوان راهی برای افزودن ناشناس بودن بیشتر به بیت کوین در نظر گرفت و از این رو، در ابتدا آن را دارک کوین نامید. دافیلد ادعا کرده است که این پروژه را به عنوان یک سرگرمی شروع کرده و تنها در یک آخر هفته آن را کدنویسی کرده است. دافیلد تا دسامبر 2017 به عنوان مدیر عامل گروه DASH Core، شرکتی که از توسعه مداوم، ادغام و سایر فعالیت های DASH پشتیبانی می کند، خدمت کرد و بعد از آن برای تمرکز بر سایر ابتکارات استراتژیک از سمت خود کناره گیری نمود. هاگان در نگارش وایت پیپر اصلی دارک کوین در کنار دافیلد مشارکت دشت. با این حال، او پروژه را در اوایل دسامبر 2014 ترک نمود.

چه چیزی دش را منحصر به فرد می کند؟

طبق وب سایت این پروژه، هدف DASH این است که کاربرپسندترین و مقیاس پذیرترین ارز دیجیتال متمرکز بر پرداخت در جهان باشد. برای انجام این کار، پروژه به شبکه ای از مسترنودها متکی است، سرورهایی که توسط وثیقه ای در دش پشتیبانی می شوند و برای ارائه خدمات پیشرفته به صورت ایمن و نظارت بر سیستم پیشنهادی DASH طراحی شده اند. مسترنودها در ازای بخشی از پادش های بلوک، لایه دوم خدمات را به شبکه ارائه می کنند. آنها عملکردهایی مانند InstantSend، PrivateSend و ChainLocks را تسهیل می کنند.

DASH هم برای کاربران و هم برای موسسات و سازمان های مالی، معامله گران و کسانی که نیاز به ارسال حواله بین المللی دارند، بسیار کارآمد است. در اکتبر 2020، گروه DASH Core گزارش داد که اهداف استراتژیک آن در حال حرکت به جلو شامل ایجاد اکوسیستم و نام تجاری آن، اطمینان از رضایت کاربران و پیشرفت بیشتر فناوری پشت شبکه می باشد. سیستم حاکمیت دش 10 درصد از پادش های بلوک را برای توسعه پروژه به صورت رقابتی و غیرمتمرکز توزیع می کند. این امر امکان ایجاد بسیاری از سازمان های دارای بودجه، از جمله DASH Core Group را فراهم کرده است. علاوه بر این، بنیاد دش، که از پذیرش ارز دیجیتال حمایت می کند، کمک های مالی دریافت کرده و عضویت های فردی و سازمانی با پرداخت پول را ارائه می دهد.

https://aviinex.com/blog/buy-and-sell-dashcoin-digital-currency/

شبکه دش چگونه ایمن است؟

دش از یک شبکه دو لایه برای ایمن‌سازی تراکنش های خود استفاده می کند. لایه اول شامل گره هایی است که عملیات استخراج را تحت یک پروتکل اجماع اثبات کار انجام می دهند، به این معنی که آنها برای حل مشکلات رمزنگاری پیچیده با یکدیگر رقابت می کنند و حداقل 51 درصد از گره ها باید تراکنش را برای اضافه شدن آن به زنجیره بلوکی تأیید کنند.

الگوریتم PoW مورد استفاده دش “X11” نامیده می شود که یک الگوریتم هش سفارشی است که توسط دافیلد بنیانگذار DASH توسعه یافته و از دنباله ای از 11 الگوریتم هش استفاده می کند. طبق اسناد دش، X11 «یکی از امن ترین و پیچیده‌ترین هش های رمزنگاری است که توسط ارزهای دیجیتال مدرن استفاده می شود».

ردیف دوم شامل مسترنودهایی است که تحت یک الگوریتم اجماع اثبات خدمات کار می کنند که در آن مسترنودها بر اساس سابقه ارائه خدمات خوب به شبکه رتبه بندی می شوند. مسترنودها بر شبکه نظارت می کنند و این قدرت را دارند که بلوک های جدید اضافه شده توسط گره ها را در صورت تایید نادرست رد کنند. آنها همچنین ویژگی DASH’s ChainLocks را فعال می کنند که امنیت را افزایش می دهد. زیرا به این شکل هر 12 ساعت یک گروه چرخشی از مسترنودها همه بلوک های جدید اضافه شده به بلاکچین را مشاهده و تأیید می کنند. توسعه دهندگان DASH اعلام کرده اند که این از شبکه در برابر حملات به طرز شگفت انگیزی محافظت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا