اخبار

همه چیز درباره سفر به لاهیجان

فهرست مطلب

همه چیز درباره سفر به لاهیجان

اگر عاشق چای هستید، باید بدانید که طعم چای های لاهیجان را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید. لاهیجان که یکی از شهرهای شمالی استان گیلان به شمار می‌آید، مانند تمام شهرهای شمالی ایران سرسبز و پر از جاهای دیدنی، برای  گشت و گذار است. قدمت این شهر به قرن سوم باز می‌گردد اما اوج شکوه لاهیجان را در قرن هشتم، حکومت کیاییان می‌توانید مشاهده کنید. لاهیجان جاذبه های گردشگری، چه طبیعی و چه تاریخی کم ندارد، پس تا قبل از اینکه هتل های لاهیجان تکمیل ظرفیت شوند، کوله بار سفرتان را ببندید و راهی سرزمین چای ها شوید.

تاریخچه لاهیجان

لاهیجان از همان زمان های دور هم در اقتصاد این سرزمین، نقش بسزایی داشته است. در زمان های دورتر این سرزمین به دلیل رونق نساجی و بافندگی، لاهیگان به معنی شهر بافندگان و ابریشم بافان نامیده می‌شده است. اما به مرور زمان به لاهیجان که ترکیب لاهیجان به معنی شهر ابریشم است، تغییر می‌یابد. لاهیجان یکی از شهرهای قدیمی گیلان محسوب می‌شود که در زمان اشکانیان دژی به طول 6 کیلومتر داشته است. دوره طلایی لاهیجان را می‌توان در قرن 19 و 20 مشاهده کرد. در این زمان شهر با کشت چای و تجارت ابریشم بار دیگر به دوران اوج خود بازگشت.

آب و هوای لاهیجان

لاهیجان که در همسایگی دریای خزر قرار گرفته، رطوبت و گرمای نسبتا متعادلی دارد. این شهر تابستان های گرم و زمستان های نسبتا خنک و تاحدودی برفی را تجربه می‌کند. در پاییز و بهار که نسیم های خنکی از سمت دریا می‌وزد و آب شدن برف کوه ها باعث بارش باران می‌شود را می‌توان بهترین زمان سفر به لاهیجان معرفی کرد.

راه های رسیدن به لاهیجان

مسافت تهران تا این شهر سرسبز شمالی، حدود 378 کیلومتر است که هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی می‌توانید این فاصله را بپیمایید. اگر قصد سفر با ماشین شخصی خودتان را دارید، باید از آزادراه قزوین-رشت به سمت لاهیجان حرکت کنید. این مسیر حدود چهار ساعت و نیم از شما زمان می‌گیرد. راه زمینی دیگری که می‌توانید آن را تجربه کنید، قطار است. این دسته مسافران که با قطار می‌خواهند سفر کنند، باید بلیط تهران رشت را تهیه کنند و سپس از رشت با تاکسی یا اتوبوس خود را به لاهیجان برسانند.

مسیر ریلی رشت بسیار زیباست و شما از جاده های شمال و تونل های بسیاری عبور خواهید کرد. البته این نکته را درنظر داشته باشید که این سفر حدود پنج ساعتی طول می‌کشد. اتوبوس لاهیجان هم همیشه و همه روزه از ترمینال های مختلف تهران به سمت لاهیجان حرکت می‌کند و حدود شش ساعتی در مسیر خواهید بود. سفر هوایی که همیشه کوتاهترین و آسان ترین راه برای سفر به شمار می‌رود هم برای لاهیجان امکانپذیر است. کافی است بلیط هواپیما رشت را تهیه کنید و پس از فرود آمدن در فرودگاه سردار جنگل رشت، با تاکسی یا اتوبوس خود را به لاهیجان برسانید. مسیر لاهیجان به رشت حدود یک ساعت خواهد بود.

بهترین هتل های لاهیجان

شهر لاهیجان، هتل های زیادی برای اقامت مهمانان و مسافران خود در نظر گرفته است. شما برای اقامت در لاهیجان هم می‌توانید هتل پنج ستاره نظیر هتل رسپینا لاهیجان را رزرو کنید که از امکانات و خدمات کامل آن بهره‌ مند شوید و هم به سراغ هتل های چهار ستاره مانند هتل ابریشمی، دهدار و یا شهرزاد لاهیجان بروید. این هتل ها هم امکانات خوب و کاملی دارند، اما نسبت به هتل پنج ستاره قیمتشان پایین تر است. هتل های 2 و 3 ستاره متنوعی با امکانات و رنج قیمتی متفاوت برای رزرو وجود دارند. هر کدام از هتل های مورد نظر خودتان را با بهترین قیمت به سادگی چند کلیک در فلای تودی می‌توانید رزرو کنید.

جاهای دیدنی لاهیجان

حتما نام شیطانکوه و بام سبز لاهیجان را شنیده اید. این دو جاذبه، تنها بخشی از جاهای دیدنی لاهیجان هستند که در سفر به لاهیجان حتما باید از آنها بازدید کنید. اگر بخواهیم لیستی از جاذبه های گردشگری لاهیجان را به شما بگوییم باید به حمام گلشن، موزه تاریخ چای، آرامگاه کاشف السلطنه، مسجد اکبریه، تالاب سوستان، پل خشتی و شیخانبر اشاره کنیم.

بازار لاهیجان که پر از بوی سبزی تازه و ماهی های دریا است هم جزئی از جاهای دیدنی لاهیجان به شمار می‌رود که فرصت خوبی برای آشنایی با مردم محلی لاهیجان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

غذاهای محلی لاهیجان

طعم غذاهای شمالی ایران، زبانزد خاص و عام است. لاهیجان هم در این موضوع از سایر شهرهای شمالی ایران کم  ندارد. ماهی تازه و کباب ترش از خوشمزه ترین غذاهای محلی لاهیجان هستند که آنها را می‌توانید در رستوران های خوب لاهیجان نظیر رستوران مهتاب، خان سالار، سفره خانه شاندیز و وحید میل کنید.

رزرو هتل های لاهیجان با ارزانترین قیمت در فلای تودی

لاهیجان به عروس شهرهای گیلان شهرت دارد، که البته این لقب هم به جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهر باز می‌گردد. این شهر فاصله زیادی تا تهران ندارد که برای سفرهای دو سه روزه، گزینه خوبی به شمار می‌آید. بابت رزرو هتل در لاهیجان نیازی به جستجو در اینترنت و بالا و پایین کردن سایت های مختلف ندارید.

فلای تودی، لیست هتل های لاهیجان را برای شما آماده کرده است. برای رزرو هتل در لاهیجان کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، در بخش هتل های داخلی، شهر مقصد (لاهیجان) را انتخاب کنید، تاریخ ورود و خروج، تعداد نفرات و اتاق هایی که نیاز دارید را وارد کنید تا با کلیک بر روی گزینه جستجو، هتل های مختلف به شما نمایش داده شود. با کلیک بر روی گزینه رزرو هتل، وارد صفحه درج اطلاعات و پرداخت می‌شوید که پس از نهایی کردن خرید، واچر هتل از طریق پیامک یا ایمیل برایتان ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا