اخبار

درمان سیاهی زیر چشم در خانه

فهرست مطلب

درمان سیاهی زیر چشم در خانه

به گفته بهترین دکتر پوست تهران با تغییرات خاصی در سبک زندگی می‌توان از سیاهی دور چشم و پف‌کردگی جلوگیری کرد، مگر این‌که ارثی باشددر مقایسه با سایر قسمت‌های صورت، پوست اطراف چشم نازک‌تر و بیشتر مستعد علائم پیری است.

قبل از این‌که به‌دنبال درمان‌ها و روش‌های گران‌قیمت برای زیر چشم خود باشید، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه سیاهی زیر چشم را به‌طور دائم و طبیعی در خانه از بین ببریدتقریباً درمان سیاهی چشم ناشی از پزنتیک کاری دشوار است، اما درمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند کمک کند.

چنانچه به مباحث درمانی در رابطه با برطرف کردن سیاهی‌های دور چشم علاقه‌مند هستید، می‌توانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنیدهمچنین می‌توانید در این زمینه از خانم دکتر پردیس کیانی که دکتر پوست تهران (دکتر پوست سعادت آبادهستند نیز مشاوره بگیرید.

Shape1

بهترین راهکارها برای ازبین‌بردن سیاهی دور چشم

اگر سیاهی دور چشم به‌موقع درمان نشود، نه تنها ظاهر کلی شما را بی‌روح می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شوداگرچه محصولات مبتنی‌بر مواد شیمیایی به خلاص شدن از شر سیاهی و پف دور چشم کمک می‌کنند، اما بسیاری از افراد هستند که پوست بسیار حساسی دارند و تنها درمان‌های خانگی خالص می‌توانند به آن‌ها کمک کنند.

همان‌طور که بالاتر هم به این موضوع اشاره کردیم، چنانچه برای درمان‌های خانگی سیاهی دور چشم، نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از دکتر پوست سعادت آباد (دکتر پردیس کیانیکه دکتر پوست تهران هستند کمک بگیریددر ادامه به بهترین راهکارها در درمان سیاهی چشم پرداخته‌ایم که عبارت‌اند از:

چای کافئین‌دار

قرار دادن چای کیسه‌ای کافئین‌دار در زیر چشم می‌تواند به پف یا سیاهی‌های زیر چشم شما کمک کندکافئین جریان خون به پوست را کاهش می‌دهد و به سفت شدن رگ‌های خونی شما کمک می‌کندبه توصیهٔ دکتر پوست و مو برای استفاده از چای کافئین‌دار برای ازبین‌بردن پف زیر چشم، ابتدا چای را دم کرده و سپس چای کیسه‌ای را خنک کنیدهنگامی که آن‌ها سرد شدند، چای کیسه‌ای را به مدت 15 تا 30 دقیقه زیر چشمان خود قرار دهیدچای سبز یا سیاه بهترین است، زیرا دارای خواص ضدالتهابی آن می‌تواند تورم را نیز کاهش دهد.

کمپرس سرد

به‌طور مشابه، کمپرس سرد مانند چای کیسه‌ای عمل کرده و رگ‌های خونی شما منقبض می‌شوند، درنتیجه کبودی زیر چشم شما نیز کاهش پیدا می‌کندقبل از قرار دادن کمپرس زیر چشم، مطمئن شوید که کمپرس خیلی سرد نباشد یا آن را در یک حوله بپیچیدکمپرس را فقط برای چند دقیقه زیر چشم خود قرار دهید.

رتینوئیدها

رتینوئیدها (مواد حاوی ویتامین A ) می‌توانند به کاهش سیاهی و افتادگی پوست کمک کنندرتینوئیدها کلاژن را افزایش می‌دهند؛ پروتئینی که برای سفت نگه داشتن پوست و جلوگیری از چین‌وچروک کار می‌کندرتینوئیدها همچنین این توانایی را دارند که تولید ملانین را به حداقل برسانند.

رتینوئیدهای بدون نسخه را می‌توان به شکل کرم و ژل پیدا کردبرای اطلاعات بیشتر در رابطه با مصرف رتینوئیدها، می‌توانید از دکتر پردیس کیانی که متخصص پوست و مو هستند کمک بگیرید.

Shape2

ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا که فواید بی‌شماری دارددارای رنگدانه‌های مغذی بسیار زیادی استاین ماده به داشتن پوست سالم‌تر و درخشان‌تر کردن چهره معروف استژل موجود در آلوئه‌ورا حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌هایی است که می‌تواند به ازبین‌بردن پف دور چشم کمک کند.

زعفران

زعفران از زمان‌های قدیم برای تقویت رنگ پوست شناخته شده‌استاین ماده غذایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضدالتهابی برخوردار است که سبب روشن‌شدن پوست و ازبین‌بردن هرچه بهتر سیاهی دور چشم می‌شوند.

خیار

همیشه در فیلم‌ها، سریال‌ها و تبلیغات، افرادی را دیده‌ایم که برای ازبین‌بردن سیاهی‌های دور چشم از خیار استفاده می‌کننددرواقع خیار در برطرف کردن ایرادات دور چشم کاربرد دارد و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنندخیار به سموم کمک می‌کند و اطراف چشم را خنک‌تر نگه می‌دارد.

گوجه‌فرنگی

به گفتهٔ دکتر پوست تهران، دکتر پوست سعادت آباد، گوجه‌فرنگی دارای خواص سفیدکنندهٔ قوی است که می‌تواند در روشن کردن سیاهی دور چشم روشی بسیار مفید باشدگوجه‌فرنگی همچنین حاوی یک مادهٔ شیمیایی گیاهی است که برای پوست مفید بوده و همچنین از آن در برابر آسیب محافظت می‌کند.

روغن بادام

طبق گفته‌های دکتر پوست سعادت آباد،‌ دکتر پردیس کیانی، بادام سرشار از ویتامین است و روغن آن نیز همانند یک نرم‌کننده عمل کرده که به لطافت پوست کمک می‌کندفقط کافی است کمی روغن بادام را روی حلقه‌های تیره دور چشم خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

شیر سرد

دکتر پوست و مو درزمینهٔ استفاده از شیر سر می‌گوید که استفاده از این مادهٔ غذایی، سیاهی دور چشم را کاهش داده و همچنین چشم و پوست شما را تسکین می‌دهدیک تکه پنبه بردارید و مدتی آن را در یک کاسهShape3

شیر سرد یا آب یخ قرار دهیدحالا پنبه را بمالید و مطمئن شوید که کل چشم را با ناحیهٔ آسیب‌دیده پوشانده استمدتی آن را نگه دارید و سپس آن را با آب معمولی بشویید.

علت پیدایش سیاهی دور چشم

دکتر پوست تهران،‌ دکتر پردیس کیانی، می‌گوید با گذشت زمان پوست به‌طور طبیعی کلاژن را از دست می‌دهد و نازک‌تر می‌شود، بنابراین صرف نظر از این‌که چه نوع پوستی دارید یا چه عادت‌هایی را به‌صورت روتین در زندگی انجام می‌دهید، رگ‌ها به ناچار از طریق پوست نازک اطراف چشم‌تان ظاهر می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانیم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید روند تجزیه‌ٔ کلاژن را سرعت می‌بخشد، بنابراین بهترین سلاح شما در برابر حلقه‌های زیر چشم، عادات منظم و مداوم استفاده از ضدآفتاب از سنین پایین است.

گاهی اوقات سیاهی زیر چشم می‌تواند بر اثر یک آلرژی ساده ایجاد شودآلرژی‌هایی که ممکن است ما در طول سال تجربه کنیم مانند آلرژی به گردوغبار یا آلرژی‌های فصلی که بسیاری از ما در بهار تجربه می‌کنیم، باعث ترشح هیستامین می‌شود، درنتیجه این امر به بروز سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

کلام‌آخر

اگر هرکدام از روش‌هایی که بالاتر به‌عنوان یک راهکار به شما معرفی کردیم برای شما مناسب نبود، می‌توانید از دکتر پوست و مو،‌ دکتر پوست سعادت آباد، که خانم دکتر پردیس کیانی هستند، مشاوره و راهنمایی بگیریددکتر پردیس کیانی یکی از بهترین‌ها درزمینهٔ پوست و مو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا