اخبار

آیا سفر به دبی ویزا می خواهد؟

فهرست مطلب

دبی شهر پرگردشگر امارات متحده عربی، شهری مدرن و زیبا که لقب عروس خلیج فارس به خود گرفته، یک مقصد جذاب برای گردشگران سرتاسر جهان محسوب می‌شود. کسانی که می‌خواهند تفریحات مدرن را تجربه کنند، یا به آرامش در کنار ساحل می‌اندیشند، یا قصد خرید از مراکز خرید شیک این شهر دارند، بلیط دبی را خریداری کرده و خود را برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده می‌کنند. برای ایرانیانی که قصد سفر به دبی دارند، نخستین اقدام تهیه ویزا دبی است. در این مطلب قصد داریم شما را با مراحل و شرایط صدور ویزا سفر به دبی آشنا کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

ویزا چیست؟

برای ورود به هر کشوری، چه به قصد گردش باشد، چه کار یا تحصیل، نیاز به اجازه کشور مقصد است. با توجه به روابط سیاسی و سیاست‌های بین دو کشور، نوع ویزا، مدت زمان اعتبار و شرایط اخذ آن متفاوت است. برای مثال، برای برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه، ویزای به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. یعنی اگر قصد سفر توریستی به ترکیه داشته باشید، نیازی نیست برای اخذ ویزا به سفارت مراجعه کنید، بلکه با همراه داشتن پاسپورت و سایر مدارک هویتی در فرودگاه مهر ویزا در پاسپورت ثبت می‌شود.

اما برای برخی کشورها مانند کشورهای اروپایی عضو شینگن این مراحل سخت تر است. علاوه بر پاسپورت و مدارک هویتی، باید با همراه داشتن مدارکی که ثابت کند به کشور خود برمی‌گردید، مانند مدارک اشتغال به کار، تحصیل، مدارک حساب مالی، تمکن مالی و … به سفارت کشور مقصد مراجعه کنید. اما در خصوص دبی باید با همراه داشتن مدارک مرتبط با نوع ویزایی که درخواست دارید، به آژانس مسافرتی مراجعه کنید و مراحل اخذ ویزا سفر به دبی را طی کنید که در ادامه توضیح داده می‌شود.

انواع ویزای دبی

پیش از هر چیز، باید بدانید ویزا دبی بسته به هدف سفر شما متفاوت است. به طور کلی ویزا دبی به انواع توریستی، کاری، ترانزیت، تحصیلی تقسیم می‌شود. البته هر یک از انواع ویزا دبی، خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. برای مثال، ویزا توریستی دبی شامل ویزا توریستی عادی (برای اقامت کمتر از 15 روز)، ویزا توریستی سرویس (برای اقامت 15 روزه)، ویزا توریستی یک ماهه، ویزا توریستی یک ماهه با چند بار ورود (برای مواقعی که در عرض یک ماه چند بار وارد خاک دبی شده و از آن خارج می‌شوید)، ویزا توریستی سه ماهه، ویزا توریستی سه ماهه با چند بار ورود می‌شود.

دریافت ویزای دبی به چه صورت است؟

حالا که نوع ویزای موردنظر خود را مشخص کردید، باید وارد مراحل دریافت ویزا شوید. شرایط دریافت ویزا دبی بدین صورت است که شما باید از طریق یک آژانس مسافرتی یا به قول معروف کفیل در شهر دبی، برای دریافت ویزا اقدام کنید. کسی که درخواست ویزا را به جای شما برعهده می‌گیرد، کفیل شما محسوب می‌شود که می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • حامی مالی که در امارات زندگی می‌کند.
  • آژانس مسافرتی معتبر
  • هتلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید.
  • خطوط هوایی معتبری که قرار است پرواز خود را از طریق آن انجام دهید.

البته ساده‌ترین روش، اقدام از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر است که بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را نیز از همان آژانس تهیه می‌کنید. مدارک لازم برای دریافت ویزای دبی که باید به آژانس مسافرتی ارائه دهید، عبارتند از:

  • کپی صفحه اول و آخر پاسپورت
  • عکس پاسپورت که مدت زیادی از آن نگذشته باشد
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • صفحات پاسپورت که نشان‌دهنده سابقه سفرهای بین‌المللی قبلی شما باشد
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما

صدور ویزای دبی چقدر زمان می برد؟

بسته به نوع ویزای درخواستی شما (عادی یا اضطراری)، مدت زمان فرآیند صدور ویزا نیز متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول از زمان ارسال درخواست ویزا، برای ویزای عادی هفت روز و برای ویزای اضطراری، حدود دو تا چهار روز کاری طول می‌کشد.

هزینه های ویزای دبی

هزینه ویزا سفر به دبی هم بسته به نوع آن یعنی عادی یا فوری بودن همچنین مدت اعتبار آن، متفاوت است. علاوه بر هزینه عوارض خروج برای سفر به دبی، به طور کلی هزینه ویزا دبی برای ویزا توریستی 14 روزه عادی 290 درهم، 14 روزه اضطراری 280 درهم، ویزای توریستی 30 روزه چند بار ورود 880 درهم، 30 روزه یکبار ورود 350 درهم، 90 روزه یکبار ورود 850 درهم و 90 روزه چند بار ورود 1900 درهم محاسبه می‌شود.

البته باید پیش از سفر به دبی، هزینه های ویزا دبی و عوارض خروج از کشور را استعلام بگیرید.

ویزا دبی را از فلای تودی بگیرید

یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر که در زمینه خرید بلیط هواپیما تهران دبی و رزرو هتل همچنین دریافت ویزا دبی می‌توانید به آن مراجعه کنید، فلای تودی است. سامانه رزرواسیون فلای تودی علاوه بر ارائه بلیط هواپیما دبی و رزرو هتل دبی با ارزانترین قیمت، ویزا سفر به دبی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است بلیط و هتل خود را برای تاریخ سفر موردنظرتان تهیه کنید، مدارک موردنیاز برای سفر به دبی را در اختیار فلای تودی قرار دهید تا همه مراحل صدور ویزا سفر به دبی توسط فلای تودی انجام شود.

اگر فکر سفر به یک شهر آرام با تفریحات هیجان‌انگیز را در سر دارید، تا دیر نشده برنامه سفر به دبی را بچینید. همین الان وارد وبسایت فلای تودی شوید، برای بلیط هواپیما با معتبرترین ایرلاین ها و رزرو هتل در هر منطقه از دبی با هر قیمتی که مدنظرتان است، جستجو کنید. بقیه مراحل خریداری بلیط و رزرو هتل های دبی، با چند کلیک ساده انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. پرداخت هم با کارت‌های عضو شتاب انجام می‌شود. مهمتر اینکه از پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی بهره‌مند خواهید شد و نگرانی بابت مشکلات احتمالی نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا