اخبار

پیش بینی قیمت لایت کوین

اینکه تحلیلگران درباره پیش بینی قیمت لایت کوین چه نظری دارند برای بسیاری از سرمایه گذاران مهم است. پیش بینی قیمت هر ارز دیجیتال اطلاعات زیادی به ما می‌دهد و تا حدودی به کمک می‌کند بدانیم قیمت یک رمز ارز به کدام سمت می‌رود. با این حال، پیش بینی‌ها کاملاً قابل اعتماد نیستند و در بازار پر نوسان ارز دیجیتال هر اتفاقی ممکن است روی دهد. تحلیلگران در خصوص پیش بینی قیمت لایت کوین معتقدند که قیمت این ارز دیجیتال رو به افزایش است. در ادامه این مطلب از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به طور مفصل درباره پیش بینی قیمت لایت کوین صحبت خواهیم کرد.

اگر کمی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، احتمالاً نام لایت کوین را در کنار بیت کوین شنیده‌اید. در واقع اگر بیت کوین طلا در نظر گرفته شود، لایت کوین می‌تواند نقره باشد. ضمن اینکه بسیاری از نواقص بیت کوین در ارز دیجیتال لایت کوین برطرف شده است. به همین دلیل است که افراد فعال در بازار رمز ارزها، تمایل زیادی به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال اصیل دارند.

حال اگر قصد سرمایه گذاری در این رمز ارز را داشته باشید، بهتر است قبل از هر کاری آینده لایت کوین را تحلیل کرده و دید کلی و جامعی نسبت به آن داشته باشید. همچنین پیش بینی آینده ارز لایت کوین باعث می‌شود تا با خیالی راحت‌تر و تصمیم مطمئن‌تر سرمایه گذاری خود را شروع کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی آینده این ارز دیجیتال و پاسخ به سؤال آینده لایت کوین بپردازیم.

داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که قیمت لایت‌کوین می‌تواند ماه‌ها پس از رویداد هاوینگ که قرار است در سال 2023 رخ دهد، افزایش یابد و در سال آینده به بالاترین حد خود برسد. هاوینگ به رویدادی گفته می‌شود که در آن پاداش ارز پایه برای استخراج‌کنندگان نصف می‌شود. انتظار می‌رود رویداد هاوینگ بعدی لایت‌کوین در آگوست 2023 رخ دهد و پاداش استخراج را از 12.5 لایت‌کوین به 6.25 لایت‌کوین کاهش دهد. رویدادهای هاوینگ یک عامل صعودی برای رمزارز تلقی می‌شوند؛ زیرا عرضه جدید در بازار از طریق استخراج به نصف کاهش می‌یابد. بر اساس داده‌های تحلیل‌شده توسط Rekt Capital، لایت‌کوین پیش از رویداد هاوینگ خود به شدت رشد می‌کند. از لحاظ تاریخی، این رمزارز پس از اولین رویداد هالوینگ خود 12400 درصد و پس از هالوینگ دوم خود 1573 درصد رشد کرد. Rekt Capital هشدار داد که قیمت لایت‌کوین بلافاصله پس از هاوینگ شدیدا و عمیقاً افت می‌کند؛ زیرا در 578 روز پس از اولین رویداد هاوینگ خود 73 درصد و در 458 روز پس از رویداد دوم هاوینگ خود 83 درصد کاهش یافت. به گفته این وب‌سایت، قیمت لایت‌کوین می‌تواند به 120 دلار برسد!

بعضی از سرمایه‌گذاران به لایت کوین (Litecoin) امیدوار و بعضی دیگر از این ارز دیجیتال ناامید هستند. سال 2018 بزرگ‌ترین شکست برای لایت کوین (LTC) بود. این روزها لایت کوین وضع بهتری از یکی دو سال قبل دارد، اما بیشتر افراد دیگر به آن اعتماد چندانی ندارند. برای همین است که طبق تحلیل سایت کوین‌ مارکت ‌کپ (CoinMarketCap) لایت کوین جایگاه قبلی خود را از دست داده است. در این مطلب تحلیل‌های مختلف از آینده لایت کوین را بررسی می‌کنیم و برای این کار، به جنبه‌های خاص و ویژگی‌های مختلف آن هم می‌پردازیم.

تاریخچه لایت کوین Litecoin

لایت کوین یکی از قدیمی ترین کوین های موجود در بازار کریپتوکارنسی ها است. لایت کوین توسط چارلی لی (Charlie Lee) در ماه اکتبر سال 2011 راه‌اندازی شد. لی کارمند سابق گوگل بود که لایت کوین را باهدف تکمیل بیت کوین و حل برخی از مشکلات مانند مدت زمان تراکنش ها، هزینه ها و استخرهای متمرکز ماینینگ طراحی کرد. چارلی لی در کد و پروتکل بیت کوین اصلاحاتی اعمال کرد تا برای استفاده روزمره مناسب تر باشد و از طرفی هم پذیرش عمومی آن میسر شود. یکی از اهداف اصلی لایت کوین کاهش زمان تائیدیه هر بلاک از 10 دقیقه به 2٫5 دقیقه بود، که درنتیجه آن بتوان تراکنش های بیشتری را تأیید کرد. در حال حاضر، روزانه 14،400 لایت کوین استخراج می شود که این حداکثر مقدار ممکن است. لایت کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، یک وسیله پرداخت جهانی و مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است. این ارز دیجیتال همتا به همتا شباهت های زیادی با بیت کوین دارد، اما پلتفرم آن از بلاک چین های مختلفی استفاده می کند که امکان انتقال سریع تر تراکنش ها را فراهم می کند. نرم‌افزار ایجاد و انتقال کوین های لایت کوین، به صورت متن باز است و پلتفرم آن به طور کامل غیرمتمرکز است. این کریپتوکارنسی از زمان ورودش به بازار، رشد پایداری را تجربه کرده است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بازار به حساب می آید. شاید یکی از دلایل این محبوبیت عملکرد آن باشد، اما نباید تشابه اش با بیت کوین را نیز نادیده گرفت.

لایت کوین چیست؟

برای بیشتر کاربران، لایت کوین (Ltc) یکی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال در تمام بازار است. این ارز دیجیتال تحت عنوان «ارز دیجیتال نقره ای» نیز شناخته می شود؛ در حالی که بیت کوین ارز دیجیتال طلایی در نظر گرفته می شود. تازه واردان بازار ارز دیجیتال احتمالاً نمی دانند که لایت کوین یک فورک (انشعاب) از بیت کوین است. لایت کوین یکی از قدیمی ترین ارزهای دیجیتال است. حتی برای چندین سال لایت کوین یکی از رقبای اصلی بیت کوین محسوب می شد. نام گذاری لایت کوین با این عنوان، برای اشاره به این موضوع بود که این ارز دیجیتال در اصل به عنوان نسخه سبک و ساده ای از بیت کوین است. در حقیقت از نظر فنی لایت کوین بهتر است، چون:

  • زمان ایجاد بلاک جدید در بلاکچین را 4 برابر کاهش داده. برای همین تراکنش ها سریع تر پردازش می شوند.
  • از الگوریتم اسکریپت ماینینگ (Scrypt Mining) استفاده می کند، که انرژی کمتری برای ایجاد بلاک ها نیاز دارد.

لایت کوین پایگاه کاربران بزرگی داشته و تقاضای زیادی برای خرید آن در صرافی های ارز دیجیتال وجود دارد. علاوه بر این، لایت کوین یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در دارک نت (Darknet) است. تبلیغات لایت کوین توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد لایت کوین انجام می شود. امروزه فقط دو توسعه دهنده تمام وقت در این بنیاد مشغول کار هستند. حامیان دیگر شامل مشاوران، سرمایه گذاران و سفیران تبلیغاتی این رمزارز هستند.

در ماه گذشته، انتشار خبری توسط بنیاد لایت کوین مبنی بر شروع همکاری این بنیاد با شرکت مسترکارت و راه‌اندازی «لایت کوین کارت» در اروپا باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شد. اکنون، با افزایش حجم معاملات 24 ساعته‌‌ی لایت کوین (LTC) به بالای 600 میلیون دلار، می‌توان پیش‌بینی کرد که این توکن در روزهای آینده بتواند حرکت صعودی جدیدی را آغاز کند.

البته، اندیکاتورهای تکنیکال لایت کوین نشان‌دهنده‌ی تداوم روند نزولی در کوتاه مدت هستند. شاخص قدرت نسبی لایت کوین در چند روز گذشته تا رقم 50 کاهش یافته است و ممکن است همچنان به روند نزولی خود نیز ادامه دهد.

کیف‌پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

  • نوع کیف‌پول: دسکتاپ، موبایلی
  • هزینه خرید: رایگان
  • صرافی داخلی: دارد
  • سهولت استفاده: آسان

کاربران می‌توانند صدها رمز ارز ها مختلف از جمله لایت کوین را در اتمیک والت ذخیره کنند و از قابلیت مبادله اتمی این کیف‌پول برای داد و ستد شماری از ارز های دیجیتال بهره‌مند شوند.

کیف ‌پول تراست والت (Trust Wallet)

  • نوع کیف‌پول: دسکتاپ، موبایلی
  • هزینه خرید: رایگان
  • صرافی داخلی: دارد
  • سهولت استفاده: آسان

تراست ولت یکی از محبوب ترین کیف پول های دیجیتالی است که از ارزهای زیادی از جمله لایت کوین پشتیبانی می‌کند.

کیف ‌پول کریپتو والت (CryptoWallet)

  • نوع کیف‌پول: موبایلی
  • هزینه خرید: رایگان
  • صرافی داخلی: دارد
  • سهولت استفاده: بسیار آسان

کریپتووالت را می‌توان یک کیف‌پول همه‌کاره دانست که امکان خرید، فروش و ذخیره لایت کوین را در اختیار کاربر می‌گذارد. افزون بر این، این کیف‌پول دارای یک صرافی داخلی نیز هست که امکان دادوستد لایت کوین با بیت کوین، ریپل، اتریوم و تتر را برای شما فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا