اخبار

چه محتوایی بنویسیم که باعث افزایش فروش سایتمان شود؟

فهرست مطلب

چه محتوایی بنویسیم که باعث افزایش فروش سایتمان شود؟

چکیده : نحوه نوشتن محتواهایی که باعث فروش بیشتر محصولات و خدمات سایت ما شود، رویای هر مدیر کسب و کار در دنیای پررقابت امروزی است. این موضوع بسیار حرفه ای و تخصصی است، با این حال، دستیابی به آن، نیازمند رعایت چند نکته اساسی است.

سفارش تولید محتوا

نحوه نوشتن محتواهایی که باعث فروش بیشتر محصولات و خدمات سایت ما شود، رویای هر مدیر کسب و کار در دنیای پررقابت امروزی است. این موضوع بسیار حرفه ای و تخصصی است، با این حال، دستیابی به آن، نیازمند رعایت چند نکته اساسی است.

نوشتن محتوای خوب برای فروش بیشتر، آسان نیست، اما به علم موشکی هم نیاز ندارد. بسیاری از نویسندگان با چالش بزرگ فروختن کالا یا خدمات به کسانی که نمی‌شناسند – یعنی خوانندگان در اینترنت – دست و پنجه نرم می‌ کنند. با این حال، تنها چیزی که لازم است اجرا شود، درک چند نکته مهم است.

یک نویسنده خوب برای تولید محتوای حرفه ای، نیاز به یادگیری نحوه تشکیل قیف های محتوایی برای هدایت خوانندگان به کلیک کردن، تبدیل آنها به خریدار و … دارد. اما، همه اینها مستلزم مهارت نوشتن و درک کامل هدف است. در بازاریابی آنلاین، اهداف، ارزش بیشتری نسبت به آنچه می دانیم دارند. به همین دلیل است که هر نویسنده قبل از شروع نوشتن محتوا باید هدف خود را درک کند.

بنابراین، آیا فرمول معجزه آسایی برای تولید محتوای تخصصی و تبدیل آن به فروش وجود دارد؟ قطعاً یک روش اصولی و یک تاکتیک برای موفقیت در این مسیر وجود دارد، بنابراین بیایید با هم ببینیم که این استراتژی ها چه هستند و چطور به افزایش فروش یک وبسایت کمک می کنند.

انواع محتواهایی که به فروش منجر می شوند

انواع محتوای سایت

محتواهایی که به فروش ختم می شوند، به اشکال مختلف عرضه می گردند. اولین نوع محتوای فروش که ممکن است به نوشتن آن فکر کنید، الهام گرفتن از یک وب سایت دیگر است. این نوع محتوا در بالای قیف فروش قرار دارد، اما دو قیف دیگر فروش نیز وجود دارند. هر یک از این قیف ها با اهداف مختلفی سر و کار دارند، زیرا هر یک از مشتریان بازار هدف را در سفر خرید راهنمایی می کنند. به همین دلیل است که درک این قیف ها برای فرموله کردن نوع محتوایی که فروش را افزایش می دهند، بسیار مهم است.

سه تا از قسمت های مهم قیف فروش که باید در نوشتن محتوای سایت بشناسید به صورت زیر هستند:

1- بالای قیف فروش

محتوای بالای قیف فروش، اولین تماس شما با مخاطبان هدف خواهد بود. این محتوا باید در مورد طرح سوالات، پاسخ دهی و آگاهی دادن درباره موضوعات مورد نظر همان کسب و کار باشد. به عنوان مثال، محتوای این قسمت باید سوالات درستی را مطرح کند. سپس، این محتوا باید به مشتریان هدف، آموزش هایی را ارائه دهد یا ایجاد آگاهی در مورد موضوعات خاص داشته باشد.

2- وسط قیف فروش

محتوای وسط قیف فروش، جایی است که مشتریان ایده آل شما درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب می کنند. این قسمت از قیف شامل ارزش هایی است که شرکت شما و محصول و خدمات شما را توصیف می کند. در اینجا به خوبی می توانید دکمه کال تو اکشن یا دعوت برای اقدام را جای بدهید.

3- پایین قیف فروش

این نوع محتوا معمولاً زمانی که یک نام تجاری راه‌اندازی می‌شود مورد نیاز است. بنابراین، از داستان‌های موفقیت گرفته، تا استفاده از محصولات، مثال ‌ها و راهنمای استفاده از یک محصول یا خدمات خاص، همگی در این قسمت می تواند گنجانده شود.

7 نکته ضروری برای نوشتن محتواهایی که باعث افزایش فروش می شوند

سفارش تولید محتوا

تولید محتوای تخصصی سایت برای افزایش فروش مستلزم این است که شما به چند مورد ضروری توجه کنید. این شامل درک موضوع، محصول یا خدماتی است که در مورد آن می نویسید. سپس، صرف نظر از قیف محتوای فروش، باید در مورد مشکل رایج صحبت کند و در عین حال از سرقت ادبی اجتناب نماید.

با ادامه این مسیر، باید راه حلی را ارائه کنید و در عین حال که تخصص خود را به تصویر می کشید، آن را انجام دهید. بنابراین، آیا می دانید که چگونه می‌خواهید محتوای اصلی سایتتان را بنویسید؟ چه از طریق تألیف یا ترجمه ای یا بازنویسی باشد، شما باید به طور کامل به هر عنصر توجه کنید.

بنابراین، بیایید فرآیند تولید محتوای حرفه ای وبسایت را به 7 مرحله اساسی تقسیم کنیم:

1- موضوعات منحصر به فرد را انتخاب کنید

موضوعات منحصر به فرد تولید محتوا، بهترین دوست وبسایتتان در هنگام جذب مخاطبان خاص هستند و به خاطر داشته باشید که اولین قدم به سمت فروش محسوب می شود. بنابراین، شما باید موضوعاتی را بنویسید که منجر به جذب مخاطب و سپس تبدیل به مشتری شود.

ساده ترین راه برای یافتن موضوعات خوب در تولید محتوای سایت این است که به دنبال مشکلاتی باشید که در جامعه خریداران شما وجود دارند. در میان این مشکلات، ممکن است سوالاتی را بیابید که ممکن است بی پاسخ مانده باشند. در این خصوص به مثال های زیر دقت کنید:

  • نوشتن محتوای سئوی خوب برای یک تجارت
  • فرایند 8 مرحله ای نوشتن محتوای بازاریابی برای رتبه برتر سئو

این تیترها هر آنچه را که نیاز دارید، یعنی یک روش 8 مرحله ای، همراه با نشان دادن رتبه های بالاتر سئو با هدف نوشتن محتوای خوب، در بر می گیرد.

2- یک مشکل را در مخاطبان شناسایی کنید

خوانندگان روی موضوعات سایت شما کلیک می کنند زیرا شما قول حل یک یا چند مشکل را به آنها داده اید. شما باید این مشکل را در طول یک سوم اول محتوایی که نوشته اید، حل کنید. توضیح دهید که چگونه این مشکل رایج است، یا اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد و این نوشتن، کاملاً به موضوع بستگی دارد.

بنابراین، مطمئن شوید که این مشکل و پیامدهای آن را در ذهن خواننده یا مشتریان هدف خود درک کرده اید. از این طریق می توانید این مشکل را خودتان درک کنید و به شما این امکان را می دهد که بهتر در مورد آن بنویسید.

3- ارائه راه حل مناسب

وظیفه شما فقط بیان و بررسی مشکل نیست، در نهایت باید راه حلی ارائه دهید. در واقع، یک بخش خوب نوشتن محتوای سایت، حدود دو سوم بعدی متن است و باید به جای بیان مشکل، ارائه یک راه حل باشد. این راه حل باید در طولانی مدت، یا به عبارت دیگر راه حلی قابل اجرا باشد. راه حل هایی که در تولید محتوا ارائه می دهید باید شامل دو عنصر اصلی زیر باشد:

  • مقرون به صرفه بودن؛ خواننده باید قادر به انجام آن باشد بدون اینکه هزینه های هنگفتی را خرج کند
  • دوام داشته باشند؛ زیرا راه حل، در مدت طولانی، نیاز به رفع مشکل دارد

بنابراین، هدفتان معرفی محصول یا خدمات باشد، مطمئن شوید که آن را در جایی در محتوای خود ذکر کرده‌اید؛ اگر در نیمه دوم متن درباره اش بنویسید، بسیار ایده‌آل است.

4- تخصص خود را به تصویر بکشید

نوشتن محتواهایی که منجر به فروش محصولات یا خدمات وبسایت ها می شوند، مستلزم این است که یک کار را با قاطعیت انجام دهید: “تخصص خود را به تصویر بکشید”. اگر در زمینه یا صنعتی که می‌خواهید فروش را در آن افزایش دهید، متخصص هستید، مشکلی نخواهد بود. با این حال، اگر تجربه ندارید، در مورد آن تحقیق کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید، با یک متخصص صحبت کنید و اطلاعاتی را جمع آوری نمایید که ذهن نا آگاه برخی از مخاطبان سایتتان را متحیر کند یا تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، مطمئن شوید که در سراسر محتوای خود، به مهارت ها و تخصص های خود تکیه دارید.

5- اطمینان از صداقت و اصالت

هنگامی که نوشتن محتوای خود را تمام کردید، باید مطمئن شوید که هیچ سرقت علمی تصادفی رخ نداده است. این حالت می تواند مانع از شانس شما برای کسب رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر شود. در غیر این صورت، نمی توانید امیدوار باشید که فروش خوبی داشته باشید. می توانید از یک بررسی کننده آنلاین برای چک کردن سرقت ادبی استفاده کنید.

سپس باید محتوای خود را برای اصالت بهتر، بازنویسی کنید. بنابراین، چه از ابزار ترجمه ای استفاده کنید یا خودتان این کار را انجام دهید، قبل از ارسال و بارگزاری محتوای خود، از اصالت و یکپارچگی آن اطمینان حاصل کنید.

6- کارهای پیچیده را آسان تر کنید

صرف نظر از حوزه تخصصی یا یک صنعت موجود، خوانندگان شما از خواندن محتواهای پیچیده تقریباً خودداری می کنند. حتی اگر موضوعی که می‌خواهید به آن بپردازید پیچیده است، سعی کنید آن را برای افراد معمولی، ساده تر بیان کنید.

یکی از توصیه های خوب که هر نویسنده محتوا باید از آن پیروی کند، نوشتن برای مخاطبان معمولی با حداقل سواد علمی است. به عبارت دیگر، هر کسی که محتوای شما را می‌خواند، متخصص نیست، پس بر اساس علم ابتدایی این افراد بنویسید.

7- به مخاطبان سایتتان بگویید چرا راه حل شما، بهترین است

خوانندگان مطالب سایت شما باید درک کنند که راه حل شما برای آنها بهترین است. به عنوان مثال، اگر نوشتن یک مقاله سئو دشوار است، راه حل نباید اینگونه باشد: ” این همان کارهایی است که کارشناسان سئو انجام می دهند”.

این نوع محتوا مملو از مفروضات است پس بهتر است عنوان جذاب دیگری را برای بیان دلیل انتخاب شما مطرح کنید؛ به طور مثال: “شرکت هایی که در میان 10 نتایج برتر SERP قرار دارند، از این تکنیک (نام تکنیک برند شما) استفاده می کنند و توانسته اند فروش خود را 10 برابر کنند.”

این جمله نشان دهنده توانایی راه حل شما برای قرار دادن کاربران در فهرست 10 نتیجه برتر صفحات موتور جستجوگر است. همه این نکات کلیدی می توانند به نویسنده های محتوای سایت کمک کنند تا محتواهایی را بنویسند که باعث فروش شود. کلام کلی، درک مشکل مخاطبان سایت، و بیان راه حلی است که آنها را به سمت فروش مورد نظر شما سوق می دهد.

مهم ترین حوزه هایی که به تولید محتوای تخصصی نیاز دارند

تولید محتوای تخصصی سایت

  • تولید محتوا سایت فروشگاه اینترنتی (در هر موضوع)
  • تولید محتوا آهن و فولاد
  • تولید محتوا مصالح ساختمانی
  • تولید محتوا سایت گلخانه و باغبانی
  • تولید محتوا موبایل و لپتاپ
  • تولید محتوا تجهیزات صنعتی
  • تولید محتوا صنایع غذایی
  • تولید محتوا آموزش زبان خارجی
  • تولید محتوا مهندسی
  • تولید محتوا پزشکی – تغذیه – سلامت
  • تولید محتوا سایت مدیریت
  • تولید محتوا سایت حقوقی

کافه محتوا؛ افزایش فروش با تولید محتوای یونیک و سئو شده

کافه محتوا

صاحب هر وبسایتی که باشید، جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتریان وفادار، نیاز ضروری است که می تواند فروش و سودآوری را افزایش دهد. اگر به فکر رونق و توسعه کسب و کار اینترنتی و وبسایت خود هستید، از همین حالا باید برای یک اقدام اساسی تصمیم گیری کنید. تولید محتوای تخصصی و حرفه ای و تبلیغات آنلاین، دو راهکار اصلی هستند و در کوتاه مدت می توانند شما را به اهداف تان برسانند.

کافه محتوا (cafe-mohtava.ir)، مرجع تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها است و خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می دهد. تولید محتوا در اصفهان، تولید محتوای صوتی یا پادکست، نگارش تخصصی متن رپورتاژ آگهی، ترجمه تخصصی، تولید محتوا محصول نویسی، طراحی تقویم محتوایی، طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی و … مهم ترین خدمات در وبسایت کافه محتوا است.

امروز بهترین فرصت است تا برنامه های سنتی خود را به روش های بازاریابی اینترنتی مدرن، تغییر دهید. ما همراه شما هستیم تا زیباترین و به روزترین وبسایت را داشته باشید و رتبه و اعتبار خود را نزد مخاطبان تان افزایش دهید.

برای دریافت قیمت تولید محتوا و بررسی انواع خدمات فوق به وبسایت کافه محتوا مراجعه کنید یا با شماره 09138651225 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا