اخبار

نحوه خرید تتر و بدون احراز هویت برای کاربران ایرانی

سرمایه گذاران با خرید رمز ارز تتر اهداف گوناگونی را دنبال میکنند که از مهم‌ترین این اهداف میتوانیم به سیو سود در معاملات اشاره کنیم. به عنوان مثال: فرض کنید شما زمانیکه بازار در کف قیمتی‌اش قرار داشته است اقدام به خرید تتر بدون احراز هویت کرده‌اید و حالا که رشد قیمتی در بازار رخ داده است قصد دارید که سود خود را ذخیره کرده و از ریزش‌های آینده در امان نگه دارید. چنانچه شما همچنان بیت کوین های خود را نگه دارید و به تتر تبدیل نکنید سود شما همراه با نوسانات کم و زیاد میشود ولی اگر به USDT تبدیل کنید ارزش داراییتان ثابت خواهد ماند.

البته توجه کنید که ارزش USD های شما به دلار ثابت است ولی قاعدتا قیمت تتر به تومان تغییر میکند. گفتنی است که شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای USDT به تومان را در بالای همین صفحه مشاهده فرمایید.

جالب است بدانید که طبق گفته وبسایت رسمی رمز ارز تتر، توکن‌های تتر به‌عنوان توکن‌های دیجیتال ساخته‌شده بر روی بلاک‌چین‌های مختلف از جمله Algorand، Ethereum، EOS، Liquid Network، Omni، Tron، پروتکل استاندارد Ledger Bitcoin Cash و Solana وجود دارند. بنابراین، صدور توکن‌های تتر بر روی بلاک‌چین‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت بسته به پروتکل حمل‌ونقل مورد استفاده، قابل اجرا است. این ویژگی خود عاملی تاثیر گذار در جلب اعتماد مردم و اقدام به خرید تتر می‌باشد.

stablecoin تتر

همانطور که گفتیم از مزایای این رمز ارز که باعث تمایل مردم به خرید تتر شده است، برابر بودن این استیبل کوین با یک دلار آمریکا می‌باشد. در بازار کریپتو استیبل کوین‌ها از نوسانات جلوگیری می‌کنند. به عبارتی به عنوان یک وسیله برای ذخیره ارزش شناخته می‌شوند و از سرمایه گذاری مخاطره آمیز جلوگیری می‌کنند. این نوع کوین‌ها همچنین امکان نقدینگی را در بازار کریپتوکارنسی‌های بسیار پرنوسان برای کاربران فراهم می‌کنند. رایج‌ترین استیبل کوین های شناخته شده، ارزهای رمزنگاری شده با پشتوانه USD مانند تتر، جمینی دلار و کوین USD هستند. گفتنی است که برخی از استیبل کوین‌ها توسط ارزهای فیات مانند یورو و برخی دیگر توسط کالاهای طلا و نقره پشتیبانی می شوند.

شما در حال مطالعه مقاله ۵ از ۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

کاربران ایرانی چگونه می توانند برای خرید تتر ارزان و بدون احراز هویت اقدام نمایند؟ خرید تتر یکی از اولین قدم های ورود به بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این بازار است و فرقی نمی کند که شما ساکن کدام کشور و یا کدام منطقه باشید. در هر صورت برای رسیدن به خواسته های خود در فرایند خرید و فروش رمز ارز ها نیاز است تا برای خرید تتر اقدام کنید. اما فرآیند خرید این استیبل کوین برای کاربران ایرانی با شرایط کاملاً متفاوتی نسبت به سایر کاربران جهانی رقم می خورد و حتماً باید از روش های مناسب برای خرید اقدام شود.

در این مقاله از سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال سعی داریم تا نحوه خرید تتر ارزان و بدون احراز هویت را برای کاربران ایرانی به صورت کامل تشریح کرده و نکات لازم در این باره را نیز با شما در میان بگذاریم.

اگر همین الان سریع به صرافی های داخلی ارز دیجیتال بزنید با قیمت های بسیار متنوعی برای سطح روبرو خواهید شد که البته این تفاوت قیمت ‌ها دلایل خاص خود را نیز دارد. با وجود اینکه قیمت در ایران با توجه به قیمت دلار در بازار آزاد تعیین می شود اما با این حال به دلیل نبود سیستم قیمت گذاری کاملا مشخص و چالش های بسیار زیادی در این باره هستیم که در بسیاری از مواقع باعث سردرگمی معامله‌گران بازار ارز دیجیتال ایرانی نیز شده است. شناخت بازار و روش های خرید تتر ارزان و بدون احراز هویت می تواند اولین قدم برای عبور از چالش های مربوط به داشتن این استیبل کوین برای کاربران ایرانی باشد.

دلار تتر، چگونه کار می‌کند و چرا قیمت آن همیشه ثابت است؟

به ازای هر واحد تتری که تولید می‌شود : ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده است.

که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می‌کند.

یعنی اگر ۴،۰۰۰،۰۰۰ واحد USDT به بازار عرضه شده باشد، باید ۴،۰۰۰،۰۰۰ دلار در خزانه بانک نگهداری شود.

تا قیمت آن همواره برابر ۱ دلار بماند.

  • البته بر سر این موضوع در بین جامعه ارزهای دیجیتال شک و تردید وجود دارد.
  • برخی این ارز دیجیتال را به عدم داشتن پشتوانه کافی متهم می‌کنند.
  • بنابراین بر خلاف بیشتر ارزهای دیجیتال، عرضه تتر محدود نیست.
  • بلکه نسبت به تقاضای بازار، واحدهای USDT جدید تولید و عرضه می‌شود.
  • ارز دیجیتال USDT در ابتدا روی لایه اومنی (Omni)، بستری روی بلاک چین بیت کوین، توزیع شد.
  • اما اکنون روی بلاک چین‌هایی از جمله اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند هم عرضه می‌شود.
  • این یعنی دسترسی به خرید تتر بسیار آسان است.
  • می‌توان آن را روی کیف پول‌های رسمی اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند (Algorand) ذخیره کرد.
  • واحدهای تتر نسبت به نیاز بازار و در دوره‌های زمانی مختلف از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس وارد می‌شوند.
  • سپس از آنجا توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر می‌روند.
  • بنابراین با این‌که تراکنش‌های USDT غیرمتمرکز است و روی بلاک‌ چین‌های بزرگی انجام می‌شود.
  • توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز است و نمی‌توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نامید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا