اخبار

خرید و فروش امن بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

فهرست مطلب

تا چند سال پیش اگر شما به عنوان یک ایرانی می‌خواستید ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید ناچار بودید این کار را در صرافی‌های خارجی انجام دهید ولی امروزه صرافی‌های ایرانی بسیاری وجود دارند که می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. در این مقاله به بررسی امکانات و نقاط قوت و ضعف ۶ تا از این صرافی‌های بومی می‌پردازیم. تعداد رمز ارزهای قابل معامله، سهولت انجام خرید و فروش و امنیت پلتفرم مهمترین پارامترهای مقایسه‌ای ما در این مقاله بوده است. ترتیب وب سایتهای ذکر شده صرفا بر اساس حروف الفبا می‌باشد. معامله گرانی که می‌خواهند از این وب‌سایتها برای انجام معاملات خود استفاده کنند لازم است خودشان شخصا تحقیقات لازم را در خصوص امنیت و اعتبار این صرافی‌ها بهترین سایت خرید و فروش بیت کوین در ایران بعمل آورند.

اوینکس یکی از نخستین و قدیمی‌ترین وب سایتها در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. در این سایت می‌توانید رمز ارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم، استلار، ریپل و … را معامله کنید. همچنین می‌توانید ارزهای دیجیتال نظیر وب مانی (webmoney) و پرفکت مانی (perfect money) را نیز بخرید یا بفروشید.

مزایا:

  • تنوع رمز ارزهای زیاد
  • امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال نظیر پرفکت مانی و وب مانی

معایب:

  • نرخ بالای کارمزد و اختلاف قیمت زیاد بین قیمت خرید و قیمت فروش
  • عدم امکان تبدیل رمز ارزها به یکدیگر
  • عدم ارائه پلتفرم معاملاتی و تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا

چگونه بیت کوین بخریم؟

برای خرید بیت کوین روش‌‌های مختلفی وجود دارد. بهترین و پرکاربردترین روش، خرید ریالی بیت کوین از طریق صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال ایرانی است. با هم در ادامه با مراحل خرید بیت کوین از صرافی‌ها آشنا می‌شویم.

مرحله 1: انتخاب یک صرافی

صرافی ‌های ارز دیجیتال هم مانند صرافی‌های معمولی، محلی برای خرید و فروش ارز‌های مختلف هستند. با این تفاوت که به جای دلار و یورو، بیت کوین و رمرزارزها در آنها خرید و فروش می‌شود. به دلیل ماهیت ارز‌های دیجیتالی، در این معاملات همه چیز به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد. این صرافی‌ها، هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند. در سایت ارزکس لیستی از صرافی های معتبر ایرانی را که می‌توانید از طریق آنها خرید بیت کوین را انجام دهید، مشاهده می‌کنید.

با توجه به قیمت‌های ارائه‌شده توسط هر صرافی می‌توانید بهترین قیمت خرید بیت کوین و بهترین قیمت فروش بیت کوین را در این صرافی‌ها مشاهده کنید.

در اولین مرحله از خرید بیت کوین باید صرافی مورد نظر خود را با توجه به معیارهایی همچون قیمت، اعتبار، نظر کاربران، سهولت در استفاده، کارمزد معاملات و سایر ویژگی‌های مورد نظرتان، انتخاب کنید. اگرچه در عرصه خرید بیت کوین همیشه نام صرافی‌های مطرح جهانی مانند بایننس (binance.com) بر سر زبان‌ها است، اما باید گفت که خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی، اقدامی پرریسک برای شما خواهد بود و نیازمند احراز هویت و داشتن حساب بانکی خارجی است. علاوه بر این در این صرافی‌ها هر لحظه امکان مسدود شدن حساب کاربری یا بلوکه شدن دارایی‌های شما وجود خواهد داشت‌؛ چراکه در طول چند سال اخیر تمامی صرافی‌های معتبر خارجی تحت تأثیر تحریم‌ها علیه ایران، اقدام به مسدودسازی حساب کاربری ایرانیان کرده‌اند. بنابر‌این بهترین روش خرید بیت کوین در حال حاضر، خرید از صرافی‌های آنلاین ایرانی است. ما در ارزکس از طریق جدول بالا به شما در پیدا کردن بهترین سایت معتبر خرید و فروش بیت کوین کمک کرده‌ایم.

https://aviinex.com/blog/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%b1-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86/

مرحله 2: ثبت نام و احراز هویت در صرافی

برای خرید از صرافی‌های ایرانی، کافی است به وبسایت اصلی این صرافی‌ها مراجعه و در آنها ثبت نام کنید. هرچند تقریباً قوانین همه این سایت‌ها مشابه یکدیگر است، اما تفاوت‌هایی در سیاست‌های کلی آنها وجود دارد که شما را ملزم به مطالعه دقیق قوانین هر صرافی می‌کند. پس از ثبت نام در صرافی، جهت خرید بیت کوین و سایر رمزارزها از طریق ریال و درگاه بانکی لازم است که شما فرآیند احراز هویت را طی کنید. فرآیند احراز هویت در اکثر صرافی‌ها مشابه هم است و یک مرحله ضروری برای خرید بیت کوین است. اما شاید این سؤال برایتان مطرح شود که چرا صرافی‌ها احراز هویت انجام می‌دهند؟

KYC یا احراز هویت مشتریان یک اقدام رایج در تمامی صرافی‌های جهان است. در صرافی‌های بین‌المللی، KYC طبق قوانین کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)انجام می‌شود. همچنین در صرافی‌‌های ایرانی فرآیند احراز هویت تحت نظارت پلیس فتا انجام می‌گیرد.

جهت احراز هویت در اکثر صرافی‌های ایرانی داشتن کارت ملی و کارت بانکی کافی است و با داشتن یک تصویر سلفی به همراه متن دست‌نوشته اختصاصی هر صرافی و همچنین تصویر مدرک شناسایی خود، می‌توانید فرآیند احراز هویت را انجام دهید. البته این مراحل با توجه به قوانین داخلی صرافی‌‌ها کمی با هم متفاوت است. معمولاً فرآیند احراز هویت کاربران در صرافی ها بین یک روز تا یک هفته به طول می‌انجامد.

مرحله 3: خرید بیت کوین با کارت بانکی

پس از طی فرآیند احراز هویت در صرافی‌ها و تأیید مدارک و حساب بانکی، شما می‌توانید از طریق درگاه بانکی اقدام به خرید بیت کوین نمایید. در نظر داشته باشید که خرید بیت کوین تنها از طریق کارت های بانکی که در صرافی تأیید شده انجام خواهد شد. (برای تأیید کارت بانکی باید کارت بانکی به نام شما باشد.)

مرحله 4: دریافت بیت کوین از صرافی

پس از اینکه پرداخت از طریق کارت بانکی را انجام دادید، تا دریافت بیت کوین چند قدم کوچک فاصله دارید. در این مرحله از خرید، با توجه به ساختار صرافی تفاوت‌هایی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا