اخبار

ارز دیجیتال تتر (USDT) + قیمت لحظه ای

فهرست مطلب

«تتر» یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال و یکی از «استیبل کوین‌»‌ها به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال آن‌قدر مهم است که عده بسیاری، آینده رمزارزها را به آن گره زده‌اند. در این گفتار می‌خواهیم شما را با استیبل کوین‌ها آشنا کنیم و از چیستی و چگونگی «Tether» برایتان بگوییم. پس تا انتهای این ماجرا با فاوینو همراه باشید.

تتر چیست؟

«Tether» یک نوع استیبل کوین است که به ارزهای فیات – منظور از فیات، ارزهایی مثل دلار و تومان است که دولت‌ها آن‌ها را منتشر و پشتیبانی می‌کنند – میخکوب شده و با نماد «USDT» معامله می‌شود. «USDT» وابسته به دلار است و توسط شرکت «Tether» صادر می‌شود. این ارز به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا معادل فیاتی پول خود را بدون آنکه مجبور به رعایت قوانین پول‌های فیات باشند در صرافی‌ها جابه‌جا کنند. با این وجود، نگرانی‌های جدی‌ در خصوص بدهی شرکت عرضه کننده این رمز ارز وجود دارد که نه تایید و نه تکذیب شده‌اند.

ارز دیجیتال تتر چیست که با علامت (₮) نشان داده می‌شود یک استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات است و معروفترین پشتوانه‌ای که از آن استفاده می‌کند دلار آمریکا است. هر «USDT» قرار است تا دقیقا 1 دلار ($1) – نه یک سنت کمتر، نه یک سنت بیشتر – ارزش داشته باشد. در واقع یک نوع دلار دیجیتال است (حداقل از نظر ارزش). ارز دیگری که از «Tether» استفاده می‌کند یورو است و با نماد «EURT» مبادله می‌شود. دارندگان این رمزارز از نوسان قیمت در امان هستند اما با این‌حال هنوز هم در معرض نوسانات خود آن ارز فیاتی پشتوانه قرار دارند. تصور کنید اگر ارزش دلار آمریکا یک شبه سقوط کند و به نصف برسد آنگاه ارزش دارایی «Tether» شما نیز نصف خواهد شد!

مزایای استفاده از کیف پول ایرانی در نگهداری تتر

همان‌طور که در مطالب بالا به آن اشاره شد، متاسفانه بسیاری از صرافی‌های معتبر بین‌المللی به دلیل وجود تحریم‌های مالی که علیه کشور ایران وجود دارد اقدام به مسدود سازی حساب کاربران ایرانی می‌کنند و پس از آن به شما امکان دسترسی به دارایی و ارزهای دیجیتالتان داده نمی‌شود و شما امکان طرح شکایت و پیگیری این مسئله از مراجع قضایی را نیز نخواهید داشت!
با قانونی شدن معاملات ارزهای دیجیتالی همانند بیت کوین، تتر و غیره در سال 98 بسیاری از مجموعه‌های ایرانی به فکر افتتاح صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال افتادند. عمده این صرافی‌ها دارای نماد اعتماد هستند و این بدان معناست که تمامی معاملات شما کاملا قانونی و امن انجام می‌گیرد و در صورت بروز هرگونه مشکلی در خرید تتر یا فروش آن و وصول ثمن معامله، امکان مراجعه به مراجع قضایی برای شما وجود دارد و تحریم‌های بین‌المللی بر حساب‌های کاربری شما اثرگذار نخواهد بود و با خیال راحت می‌توانید از خدمات چنین صرافی‌ها و کیف پول‌های ایرانی بهره ببرید.

تتر؛ بهترین رمزارز برای حفظ سرمایه

تتر یک استیبل کوین معتبر است که به هنگام وجود نوسانات منفی شدید در بازار ارز دیجیتال، سرمایه شما را از ریسک ضرر در امان نگه می‌دارد؛ چراکه قیمت تتر همواره یک دلار بوده و دچار پامپ و دامپ نمی‌شود. با توجه به وجود تحریم‌های مالی علیه ایران که مانعی بر سر راه تریدرهای ایرانی هستند، صرافی‌های معتبر ایرانی همچون کیف پول من به کمک کاربران ایرانی آمده‌اند. اگر قصد خرید تتر به تومان را دارید، از مشاوره کارشناسان ما در این حوزه بهره‌مند شوید و خرید انواع ارزهای دیجیتال با پول رایج ملی ایران را تجربه کنید.

قبل از هر چیز باید بدانیم که تولید Tetherبه‌سختی تولید بیت کوین نیست و بر خلاف بیت کوین، عرضه آن محدودیت ندارد. برای تولید این ارز فرایندی به نام ماینینگ یا استخراج وجود ندارد و این رمزارز از سوی یک نهاد متمرکز تولید می‌شود.

به ازای هر USDT که وارد بازار می‌شود، گفته شده ۱ دلار آمریکا به‌عنوان پشتوانه این رمزارز در بانک وجود دارد. البته در این مورد شبهاتی وجود دارد و برخی آن را متهم کرده‌اند که پشتوانه‌ای ندارد؛ این افراد معتقد هستند به ازای تمام تترهایی که تاکنون تولید شده، دلار در ذخایر بانکی نگهداری نشده است.

همانطور که کمی قبل‌تر اشاره کردیم، محدودیتی در عرضه آن وجود ندارد و میزان عرضه‌ی آن متناسب با میزان تقاضا تغییر می‌کند؛ هرچه تقاضا برای ارز دیجیتال بیشتر باشد، تولید و عرضه آن نیز از سوی نهاد کنترل کننده بیشتر می‌شود.

یک سوال: تا اینجا مشخص شد که USDT همان دلار است، پس چه تفاوتی با آن دارد؟

درست است که ارزش یک آن برابر یک دلار است اما تراکنش‌های این ارز در بستر بلاکچین انجام می‌شوند و غیرمتمرکز هستند. تنها موردی که در مورد Tether به صورت متمرکز انجام می‌شود، تولید و توزیع توکن‌های آن است.

در فضای پرنوسان ارزهای دیجیتال، تریدرها نیازی مبرم به ثبات دارند، وگرنه سودهای کسب کرده را از دست داده و در ادامه متحمل ضرر خواهند شد. وقتی یک معامله‌گر به حد سود یا ضرر خود می‌رسد، با تبدیل رمز ارز مورد نظر به تتر از بازار آن خارج می‌شود، و خود را برای ورودی مجدد در شرایطی مناسب آماده می‌کند. اگر تتر یا دیگر ارزهای دیجیتال پایدار وجود نداشتند، این افراد باید در هر مرتبه پولشان را نقد می‌کردند که مستلزم ورود به فرآیندها و روندهای زمان‌بر سیستم بانکی سنتی است. علاوه بر زمان، کارمزد این کار نیز بالا است و روی سود تاثیر می‌گذارد. اما Tether به عنوان یک ارز دیجیتال، آمده است تا همان نقش پول رایج را داخل مارکت کریپتوکارنسی ایفا کند.

https://aviinex.com/blog/what-is-tether/

ساختار USDT

توکن Tether برای اولین بار با استفاده از پلتفرم Omni Layer بر روی بلاک چین بیت کوین منتشر شد؛ کمی بعد و با هدف کاهش کارمزد انتقال ارز، این توکن بر روی بلاک‌ چین اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، ایاس (EOS) و الگوراند (Algorand) نیز فعال شده است.

با وجود آن که تراکنش‌های Tether مبتنی بر بلاک‌چین و غیر متمرکز صورت می‌گیرد، توزیع توکن‌های آن در عمل به صورت متمرکز انجام می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان تتر را مانند بیت کوین یا بسیاری از رمز ارزهای دیگر یک ارز دیجیتال غیر متمرکز دانست. در شرایطی که شرکت iFinex تمامی توکن‌های تتر را تولید می‌کند و سپس آن‌ها را وارد صرافی بیت فینکس می‌نماید و از آن‌جا توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر می‌روند، نمی توان تتر را یک رمز از غیرمتمرکز دانست.

لازم به ذکر است که شفافیت مالی، حسابداری و انطباق تمامی تراکنشها با تبادلات ثبت شده، در بلاک چین انجام می‌گیرد. بنابراین هر فردی می‌تواند با استفاده از ابزارهای موجود، مقدار تتر در گردش بر روی بلاک چین بیت کوین را بررسی نماید و اینجاست که تتر ماهیت خود را به عنوان یک رمز ارز به اثبات می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا