اخبار

چرا مهاجرت به استرالیا

فهرست مطلب

کشور استرالیا همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرین در سراسر جهان بوده است. یک کشور دموکراتیک، با ثبات، انگلیسی زبان، مهاجرپذیر، متنوع ازنظر فرهنگی و یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان است که نیازمند نیروی کار ماهر است. مهاجرت به استرالیا در سال‌های اخیر به دلیل بازار کار خوب، سطح رفاه بالا، سیستم آموزشی قوی و باکیفیت، دانشگاه‌های رتبه بالا، امنیت بالا و موقعیت‌های شغلی بسیار با استقبال چشمگیری روبرو شده است.

استرالیا به دلیل نرخ منفی رشد جمعیت و کمبود نیروی کار و نیروی متخصص در بازار، تمایل به پذیرفتن افراد مهاجر دارد تا بتواند نیروی لازم برای کار و زندگی را برای خود فراهم کند. این کشور یک کشور مهاجر پذیر است و روزانه ویزاهای مختلفی را صادر می‌کند و افراد بسیاری خانه دوم خود را در استرالیا می‌سازند. در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا دلایلی را که سبب مهاجرت هزاران نفر به استرالیا شده است را برای شما جمع‌آوری کنیم، با ما همراه باشید.

فاکتورهای تاثیرگذار در مهاجرت به استرالیا

یکی از مهم ترین عواملی که برای مهاجرت باید به آن توجه داشته باشید، این است که کشور مناسبی را به عنوان هدف برای خود انتخاب کنید. برای انتخاب یک کشور مناسب باید به فاکتورهایی توجه داشته باشید که در ادامه آن ها را بیان می کنیم. از فاکتورهای مهمی که این کشور را به یکی از مکان های جذاب برای مهاجرت تبدیل می کند موارد زیر می باشد.

اقتصاد قوی و ثبات مالی در استرالیا

استرالیا بیش از ۱۵ سال است که ثبات مالی دارد و هر ساله افراد بسیاری برای سرمایه گذاری و مهاجرت به استرالیا عزیمت می کنند. اقتصاد پویا در این کشور سبب نیاز مداوم به نیروی متخصص می شود، در صورتی که تخصص کافی داشته باشید، به دست آوردن شغلی مناسب در کشور استرالیا بسیار ساده خواهد بود و البته حقوق و دستمزد شما هم سطح بالایی را خواهد داشت.

اقتصاد استرالیا یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان و در رتبه ۱۲ جهانی قرار دارد. همچنین از بین کلیه کشورهای دنیا، رتبه ۲۵ را در بهترین صادرکننده و رتبه ۲۰ بهترین واردکننده را به خود اختصاص داده است. این سرزمین قرارداد‌های تجاری متنوع و تبادل کالای گسترده‌ای را با اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا، نیوزلند، کانادا، شیلی، چین، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، پرو، تایلند و آمریکا دارد.

پیشرفت روزافزون و توسعه‌یافتگی شهرهای استرالیا توسط کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی سبب شده تا این کشور یکی از برترین مقاصد مهاجرتی در جهان باشد.

فاکتورهای تاثیرگذار در مهاجرت به استرالیا

فرصت‌های شغلی فراوان و اشتغال پذیری در استرالیا

استرالیا نرخ بیکاری پایینی دارد. بعضی از صنایع استرالیا، به‌خاطر رشد اقتصادی سریع و رقابت اقتصادی این کشور، نیاز به نیروی کار متخصص و ماهر دارند که از طریق متقاضیان مهاجرت به استرالیا تامین می شود که   می تواند پاسخ خوبی برای این سوال که چرا استرالیا را برای انتخاب کنیم؟ باشد.

در نتیجه این ترقی سریع کسب ‌و کارها، فرصت‌های شغلی فراوانی برای مهاجران ایجاد شده می شود، به همین دلیل بسیاری از مهاجران از طریق کار و تخصص برای مهاجرت به استرالیا اقدام می‌کنند.

استرالیا با در نظرگرفتن تخصص و مهارت افراد، همواره برای نیروی کار ماهر فرصت‌های شغلی خوبی فراهم می‌کند. فرصت های شغلی فراوان و بازار کار خوب سبب شده تا نرخ بیکاری در استرالیا بسیار کم و حدوداً ۵.۲٪ تخمین زده می‌شود.

آب و هوای مطلوب و متنوع استرالیا

استرالیا به داشتن آب و هوای خوب و مساعد برای زندگی شهرت دارد که یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر کیفیت زندگی می باشد. طبیعت شگفت انگیز و آب و هوای دلنواز، سواحل شگفت انگیز، صخره‌های خارق العاده، پوشش گیاهی زیبا و … سبب رونق صنعت گردشگری استرالیا در دنیا می شود.

از لحاظ شرایط آب و هوایی این کشور دارای آب و هوای متفاوت در ایالت های مختلف است و از لحاظ زیست بوم این کشور دارای تنوع بالای ۷۵۰ گونه است. در این کشور حیواناتی همچون کوالا، سگ دینگو و کانگورو ادامه حیات می دهند.

انگلیسی زبان رسمی استرالیا

یکی از ویژگی‌های مهم استرالیا زبان آن است. امروزه اکثر افراد و مهاجرین به زبان انگلیسی تسلط دارند و این خود نقطه قوتی برای مهاجرین است تا در این کشور به راحتی فعالیت کاری خود و تحصیل بپردازند.

تنوع فرهنگی استرالیا

سیستم آموزشی بسیار با کیفیت در استرالیا

استرالیا از سطح بالایی در آموزش برخوردار است و بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، ابتدا از طریق تحصیلی وارد این کشور می شوند. سیاری از دانشگاه های استرالیایی در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. علاوه بر این، تحصیل در استرالیا در سطوح ابتدایی و متوسطه برای مدارس دولتی رایگان است. مهاجرت به استرالیا می‌تواند فرصت‌های تحصیلی عالی در دانشگاه‌های تراز اول جهان را برای مهاجران فراهم کند.

نظام آموزش استرالیا در تمام این کشور به صورت یکپارچه اداره می شود، یعنی فرزند مهاجران قبل از ورود به دانشگاه می تواند از این نظام یکپارچه و البته رایگان استفاده کند.

تنوع فرهنگی استرالیا

یکی از بزرگترین مزایای مهاجرت به استرالیا نسبت به بقیه کشورها، وجود تنوع فرهنگی در این کشور است. اکثر ساکنین استرالیا، یا در خارج از استرالیا متولد شده اند و یا دارای پیشینه از کشوری غیر از استرالیا هستند.

باید در نظر داشته باشید که اگر کشوری مهاجر پذیر باشد و تنوع فرهنگی زیادی داشته باشد، به سادگی شما را به عنوان یک مهاجر قبول می کند و در بین مردم آن زندگی بهتری را خواهید داشت. یکی از شاخص ترین مزایای مهاجرت به استرالیا در مقایسه با بقیه کشورهای مهاجرپذیر،  وجود تنوع فرهنگی در این کشور است،

وجود افراد از اقوام و ملل و مذاهب گوناگون ، استرالیا را به یک کشور مهاجر دوست تبدیل کرده است، در واقع می توان استرالیا را به یک ملت چند فرهنگی و چند قومیتی توصیف کرد که پذیرای بیش از ۲۷۰ قومیت است.

امنیت در استرالیا

نرخ ارتکاب جرم در استرالیا بسیار پایین است و از جهت مقایسه بین المللی آمار، این کشور جزو امن ترین کشورهای دنیا به شمار می آید و تنها بلایای طبیعی مثل آتش‌سوزی و سیل هستند که در استرالیا مخاطره آمیز می‌شوند.

شاخص امنیت در استرالیا ۸۶٪ است و از این لحاظ، دهمین کشور امن دنیا است.

سیستم خدمات بهداشت و درمان

مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در استرالیا به عنوان یکی از بهترین‌ها در دنیا شناخته شده است. این سیستم توانمند، تمام هزینه‌های بستری و دارو و درمان در بیمارستان‌های دولتی را تحت پوشش کامل قرار می‌دهد.

سیستم خدمات درمانی در استرالیا بسیار باکیفیت و دقیق بوده اگر با اقامت دائم وارد استرالیا شده اید یا پس از مهاجرت به استرالیا اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید می توانید تحت پوشش بیمه مدیکر قرار گرفته و از بسیاری خدمات سلامتی به رایگان استفاده کنید.

کیفیت بالای زندگی

جمعیت کم، هوای تازه و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند خیلی‌ها مهاجرت به استرالیا را آرزو و هدف خود بدانند. سیاری از شهرهای استرالیا جزو بهترین شهرهای دنیا می باشند. به گزارش اکونومیست و در سال 2008 شهرهای ملبورن، پرت، آدلاید و سیدنی (دوم، چهارم، هفتم و نهم) جزو بهترین و قابل زندگی ترین (از نظر رفاه) شهرهای جهان می باشند.

برخورداری شهروندان استرالیا از خدمات درمانی، بیمه و تامین اجتماعی مناسب از جمله موارد موثر در تعیین میزان رفاه زندگی محسوب می شود.

جامعه ایرانی های استرالیا

جامعه ایرانی های مقیم در استرالیا شامل افرادی تحصیل کرده و موفق در سطوح مناسب اجتماعی در استرالیا را شامل می شود، این موضوع به شما این اطمینان می دهد که اگر می خواهید با یک ایرانی ارتباط بگیرید، آن ایرانی شخصی با سطح اجتماعی مناسب است و در آینده مشکلاتی برای شما پیش نخواهد آمد.

مهاجرت به استرالیا به دلیل امکان اخذ پاسپورت معتبر

پاسپورت استرالیا در رده نهم، از قوی ترین پاسپورت های کشورهای جهان قراردارد و پس از مهاجرت به استرالیا و اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور می توانید به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

کلام پایانی 

استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت است و هرساله هزاران نفر برای رسیدن به آن اقدام میکنند اما در مسیر اقدام بسیاری از متقاضیان به دلیل دانش پایین مهاجرتی دچار مشکلات بسیاری میشوند و این مورد میتواند از همان ابتدا یعنی انتخاب مسیر اتفاق بی افتد از این رو دریافت یک مشاوره رایگان و دقیق می تواند به شما در انتخاب مسیر کمک بسیاری کند. برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی ما به شما شرکت مهاجرتی درنامایگریشن dornamigration.com را معرفی می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا