اخبار

مزایا و معایب ارز دیجیتال سلو

فهرست مطلب

تاریخچه ارز دیجیتال سلو

ارز دیجیتال Celo توسط تیمی از افراد وابسته به سازمان‌های بین‌المللی شناخته شده از قبیل بانک جهانی، گوگل، دانشگاه هاروارد، ویزا، ام آی تی، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، دانشگاه کمبریج و… توسعه و به بازار عرضه شده است. نهادهای مستقل بسیاری نیز در حفظ و توسعه سلو نقش دارند. در کنار راه‌اندازی این پلتفرم بر روی شبکه اصلی، یک بنیاد وقف سلو نیز که سازمانی غیرانتفاعی برای کمک به توسعه و رشد این پلتفرم متن‌باز است معرفی گردید.

در فاصله تنها دو سال، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، سلو توانست بیش از ۵/۴۶ میلیون دلار از طریق فروش تقریباً یک‌صد و بیست میلیون توکن CELO در معاملات عمومی و خصوصی به دست‌آورد.

https://aviinex.com/blog/what-is-cello/

ویژگی‌ های سلو

سلو پلتفرمی است که به‌عنوان یک زیرساخت جهانی به‌منظور انجام پرداخت‌های رمزارز با تمرکز بر کاربران گوشی‌های تلفن هوشمند در سراسر جهان به کار می‌رود. هدف این پلتفرم تسهیل دسترسی اقدامات مالی برای تمامی افراد در سطح جهانی است و سلو این امر را مرهون قابلیت ویژه پلتفرم خود است که انجام پرداخت‌ها از مبدأ شماره‌های تلفن همراه و نیز به مقصد این شماره‌ها را در سراسر جهان میسر می‌سازد.

علاوه‌برآن، توجه به این موضوع ضروری است که پلتفرم سلو از دو توکن بومی نیز برخوردار است. یکی از آن‌ها CELO نام دارد که توکنی بر پایه سازوکار PoS (اثبات سهام) بوده و در حوزه مشارکت در حاکمیت، کارمزدهای تراکنش و دیگر فعالیت‌های مربوطه به کار می‌رود. سوای از این، کمپانی سلو بر آن است که از چندین استیبل کوین از قبیل سلو دلار (CUSD) که اکنون در حال استفاده است نیز میزبانی نماید.

از زمان معرفی این رمزارز در شبکه اصلی، بلاکچین سلو شاهد رشد قابل‌توجهی بوده است. همان‌طور که گفتیم سلو به طور خاص به‌عنوان یک راهکار موبایل شناخته می‌شود و از سه جزء اصلی شامل سیاست‌های حاکمیتی و سیاست‌های ایجاد انگیزه تشکیل شده است. پلتفرم سبک‌وزن سلو تجربه رضایت‌بخشی را برای کاربران خود به ارمغان آورده و در نهایت اینکه، ارز سلو چیست به‌عنوان یک ابزار ثبات شناخته می‌شود و رمزارزهای با قیمت ثابت را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

مزایا و معایب ارز دیجیتال سلو

عاملی که موجب تمایز ارز دیجیتال Celo از دیگر پلتفرم‌ها می‌شود، تمرکز آن بر کاربران تلفن همراه هوشمند است. استدلال کمپانی سلو این است که تعداد کاربران گوشی‌های تلفن هوشمند با سرعت بالایی در حال افزایش بوده و در مقایسه با آن، استفاده افراد از ارزهای دیجیتال با سرعت بسیار کمتری افزایش می‌یابد؛ بنابراین مزایای این رمزارز را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

مزایا

  • ایجاد پلی میان بازار رمزارزها و گوشی‌های تلفن همراه
  • امکان استفاده از شبکه سلو بر روی تلفن‌های همراه
  • اپلیکیشن سلو قابل‌اطمینان بوده و با هدف ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن طراحی شده است.
  • اپلیکیشن سلو سپرده‌گذاری‌ها و برداشت‌ها را با سرعت و بدون دردسر به انجام می‌رساند.
  • پلتفرم سلو به‌منظور ارائه سریع و آسان خدمات پردازشی شکل‌گرفته است.
  • سلو کاملاً غیرمتمرکز بوده و تمامی واسطه‌ها را حذف می‌کند.
  • فناوری بلاکچین به‌کاررفته در سلو امکان شفافیت و دسترسی همگانی آن را میسر ساخته و درعین‌حال امنیت و حفاظت مشتریان را تأمین می‌نماید.
  • برخورداری از طیف وسیعی از پروژه‌های همکاری
  • ارائه ابزارهای کسب‌وکار متعدد به توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند و DAppها
  • سلو از یک الگوریتم تثبیت منحصربه‌فرد استفاده می‌کند.
  • سلو از استیبل کوین بومی خود تحت عنوان CUSD استفاده می‌کند.

 معایب

  • سلو با شبکه اتریوم سازگاری ندارد؛ این بدان معناست که هم کنش‌پذیری بین این دو بلاکچین امکان‌پذیر نیست.
  • بدون این هم کنش‌پذیری با بلاکچین بزرگ و مهم اتریوم، امکان دستیابی به پذیرش عمومی برای سلو وجود نخواهد داشت.
  • سلو مشکلات زیادی از جنبه مقیاس‌پذیری دارد.
  • نقدینگی سلو چندان زیاد نیست؛ به این معنا که سرعت تراکنش‌ها در آن بهینه نخواهد بود.
  • شمار دارایی‌های تحت پشتیبانی این پلتفرم محدود است.

Celo معاملات Blockchain را ساده می کند

تیم Celo با خلاص شدن از شر کلیدهای عمومی موجود در سمت کاربر، تجربه کاربر را ساده کرده و شماره تلفن های همراهی را که اکثر ما به آن عادت داریم را جایگزین آنها کرد. همچنین به راحتی می توان آنها را به خاطر سپرد و فرم را به عنوان آدرس تایپ کرد.

استفاده از شماره تلفن های همراه به عنوان آدرس همچنین به تیم امکان می دهد تا در مقایسه با بسیاری از راه حل های بلاکچین مدرن، یک بلاکچین با استفاده از منابع بسیار پایین‌تر ایجاد کند. این طراحی منابع کم برای افزایش استفاده در مناطقی که منابع کمیاب هستند کلیدی است.

یکی از آخرین موارد اضافه شده به سیستم عامل Celo الگوریتم غیرمتمرکز EigenTrust است. این الگوریتمی است که شهرت را اندازه می گیرد ، درست مانند روشی که امتیاز اعتبار اعتبار مالی ما را اندازه گیری می کند. با استفاده از EigenTrust به عنوان بخشی از سیستم ، اعتبار شهرت یک حساب با تعداد حساب های دیگری که به آن اعتماد می کنند با توجه به امتیازات اعتبار خود تعیین می شود.

EigenTrust توسط Sep Kamvar، یکی از بنیانگذاران Celo، در سال 2002 برای گوگل ساخته شد و قبلاً به عنوان یکی از مولفه های مهم الگوریتم Google PageRank در Google استفاده می شد.

استفاده از سلو

در حالی که برنامه Celo بهترین روش برای ارسال دلار Celo (cUSD) است، سکه پایدار سیستم عامل، اما نیازی به آن نیست. در صورت تمایل کاربران می توانند cUSD را از طریق WhatsApp ارسال کنند ، اما برای دریافت cUSD گیرنده باید کیف پول Celo را بارگیری و نصب کند (در حال حاضر فقط برای Android موجود است).

هنگامی که کیف پول ایجاد می شود ، شماره تلفن همراه به آدرس کیف پول متصل می شود و یک هش رمزنگاری از شماره تلفن در زنجیره بلوک ذخیره می شود. این یک فرآیند ساده است و حتی می توانید با استفاده از کیف پول Celo developers و Alfajores Testnet آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا