اخبار

یک برج در منطقه 22 چه امکاناتی باید داشته باشد ؟

فهرست مطلب

در منطقه 22 تهران وضعیت ساخت و ساز و قیمت گذاری برج ها کمی با دیگر مناطق متفاوت است . جایی که اگر به آن سر زده باشید دور تا دورش برج های بلند مرتبه واقع شده است . نکته ای که وجود دارد تفاوت قیمت در برج های منطقه 22 است موضوعی که شاید اگر قصد سرمایه گذاری در این محدوده را داشته باشید کمی برایتان گنگ باشد از این رو در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که یک برج در منطقه 22 چه امکاناتی باید داشته باشد و چگونه این امکانات و دیگر موارد در قیمت گذاری آن تاثیر میگذارد در ادامه مطلب با ما همراه باشد .

یک برج در منطقه 22 چه امکاناتی باید داشته باشد ؟

تفاوت قیمت در منطقه 22

در منطقه سعادت آباد محله به محله قیمت مشخص است و نظام خاصی برای قیمت گذاری وجود دارد . در واقع اگر یک پروژه در آن ناحیه در حال ساخت باشد سازنده قیمت خود را برای پیش فروش بر مبنای بک پروژه آماده در همان محدوده میگذارد و این قیمت گذاری نیز از سوی خریدار منطقی به نظر آمده و پذیرفته میشود . اما در منطقه 22 تهران تفاوت قیمت برج با برج متفاوت است زیرا موارد زیادی در قیمت گذاری آن تاثیر میگذارد . به عنوان مثال برج باران چیتگر در منطقه 22 تهران به دلیل قرار گیری بر روی شیب در شرایطی قرار دارد که ویو آن به دریاچه کور نخواهد شد . این موضوع یکی از عواملی است که میتواند در قیمت تاثیر گذار باشد .

همچنین وضعیت سازنده و سند نیز یکی از موارد مهمی است که متواند قیمت را بالاتر ببرد . پروژه های تعاونی ساز با شخصی سازی که تعهد سند میدهند از نظر قیمت متفاوت و پایینتر هستند و اصولا اگر به مرحله سند گرفتن برسند زمان زیادی سپری خواهد شد همچنین متریال و امکانات یک برج از نکات مهمی است که میتواند آنرا تبدیل به یک برند در منطقه کند و در ادامه به آن میپردازیم اما در نهایت این نکته را باید اشاره نماییم که اختلاف قیمت در منطقه 22 به همین موارد ختم نمیشود .

امکانات برج های منطقه 22

امکانات یک برج بر اساس استاندارد های منطقه و یا برج های دیگری که در پایتخت وجود دارد میتواند مورد سنجش قرار گیرد اما باید این موضوع را در نظر داشت که امکانات هر چه بیشتر باشد هزینه نگهداری و شارژ ماهانه نیز بیشتر است پس قاعدتا نمیتوان یکسری از امکاناتی را که در یک برج لوکس در منطقه 1 قرار دارد را در منطقه 22 به همان شکل اجرا نمود بلکه باید کشش منطقه از نظر قیمت و جمعیت ساکن آن بررسی شود اما در نهایت یک برج نباید از حداقل استاندارد ها و یا بهتر بگوییم آنچه امروز نداشتنش نقطه ضعف به حساب می آید بهره مند نباشد زیرا این موضوع به سرعت در قیمت گذاری برج موثر است .

تفاوت قیمت در منطقه 22

و البته همانطور که در بالا اشاره نمودیم نداشتن امکانات یک پای ماجراست و داشتن امکانات لوکس که هزینه شارژ ماهیانه سنگینی به اعضا تحمیل کند دیگر موضوعی است که باید به آن توجه کرد به عنوان مثال مشاعات آبی نظیر استخر و سونا و سالن بندسازی در یک برج باید حتما توسط یک مربی و یا یک اپراتور کنترل و زمانبندی شود زیرا در یک برج با 200 واحد قطعا زمان بندی و نحوه استفاده از این موضوع به چالش بر میخورد و علاوه بر هزینه نگهرداری این امکانات ، هزینه اپراتور یا مربی نیز میتواند به ساکنین تحمیل شود . البته که وجود این نوع امکاتات بسیار عالیست ولی مدیریت و نگهداری آن نیز موضوعی است که باید بررسی شود و میتواند بر روی قیمت گذاری تاثیر بگذارد .

وسعت دید برج

اول از همه کور نشدن دید واحد ها یک موضوعی است که در برج ها مطرح میشود . هر چه طبقه بالاتر رود قیمت نیز بالاتر میرود و خریدار انتظار دارد وسعت دید بهتری نسیبش شود و اگر اینطور نباشد پرداخت قیمتی بالاتر منطقی به نظر نمیرسد . در منطقه 22 که وسیع ترین منطقه 22 و همچنین دارای بیشترین فضای سبز است ، داشتن دید به هر یک از این امکانات یک ویژگی به حساب می آید که مهمترین آن دید به دریاچه مصنوعی چیتگر است . در واقع اولین ویژگی که یک ساختمان و برج میتواند برای فروش بهتر به خریدار اعلام نماید همین موضوع است که واحد به دریاچه دید دارد و کیفیت این دید بر روی قیمت تاثیر گذار است .

وسعت دید برج

اما مسئله این است که وسعت دید در آینده محدود نشود . بطور مثال برج باران در شرایطی موجوز ساخت 26 طبقه را گرفته که شهرداری این تعداد تراکم را واگذار میکرد ولیکن در حال حاضر تراکمی که مجاز به ساخت است 12 طبقه است و این بدین معنی است که با توجه به قرار گرفتن این پروژه بر روی شیب در صورتیکه ساخت و ساز جدیدی روبروی این پروژه انجام پذیرد شاید تنها بتواند تا طبقه 7 این پروژه را تحت تاثیر قرار دهد و این موضوع خود یک نکته مثبتی است میتواند بر روی قیمت گذاری برج های تاثیر داشته باشد .

کلام آخر

منطقه 22 تهران به عنوان آخرین منطقه ضمیمه شده به تهران دارای فضای ساخت زیادی است و به دلیل نیاز تهران به فضای ساخت در حال حاضر بیشترین آمار ساخت و ساز را نیز دارا میباشد . اما توجه داشته باشید بنای یک برج با نگهداری میتواند همیشه بروز باشد و مانند ساختمان کلنگی نیمشود اما مسئله این است که باید نما و امکانات آن در زمان خود بروز باشد تا مدت زمان بیشتری روی بورس بماند ولیکن اگر قرار باشد که امکانات آن از سطحی که هم اکنون در تهران ساخته میشود پایینتر باشد آن برج خیلی زود قدیمی و از دور خارج میشود و البته که مدیریت برج نیز یکی از عواملی است که میتواند تاثیر مستقیم بر روی این موضوع داشته باشد .

در تهران شهرک هایی نظیر شهرک امید ، آ اس پ و اکباتان وجود دارند که با توجه به گذشت زمان زیادی از ساخت آنها در شرایط نه چندان بدی نسبت به زمان ساخت خود قرار دارند و این خود یکی از ویژگی هایی است که میتواند یک برج داشته باشد و آن این است که اگر ظاهر آن حفظ شود هیچگاه قدیمی نمیشود و یا حداق مانند یک ساختمان عادی فرسوده نخواهد شد در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که یک برج در منطقه 22 چه امکاناتی باید داشته باشد و مطالب بعدی نکات دیگری را بیان خواهیم کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا