ترفند

از بین بردن بوی بد ظروف چوبی

فهرست مطلب

راه‌های از بین بردن بوی نامطبوع چوب

چوب و فرآورده‌های آن به دلیل جذب باکتری‌ها پس از مدتی بوی نامطبوعی را از خود ساطع می‌کنند. بنابراین، بسیاری از افراد در صدد هستند که بوی ناخوشایند تختخواب، ظروف چوبی، کمد و گنجه‌های خود را رفع کنند.

 

اقداماتی که برای رفع بوی چوب انجام می‌شود، باید به‌صورت مستمر و در فواصل زمانی مشخص صورت بگیرد. علت این کار علاوه بر از بین بردن بوی بد چوب، جلوگیری از تکرار آن است. مهم‌ترین راه‌های از بین بردن بو چوب را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

 

  • از بین بردن بو چوب با استفاده از محلول مایع ظرفشویی و سرکه

یکی از مطمئن‌ترین راه‌های از بین بردن بوی نامطبوع چوب، استفاده از محلول مایع ظرفشویی است. در این روش پس از آغشته‌کردن دستمال تمیزی به محلول آب و مایع ظرفشویی، باید آن را بر روی وسیله چوبی‌ بکشید.

سپس محل‌های ضدعفونی‌شده را با اسپری آب تمیز کنید. در مرحله آخر این روش از بین بردن بو چوب، لازم است دستمال تمیز و بدون رطوبتی را برای خشک کردن به کار ببرید.

در کنار مایع ظرفشویی می‌توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید. سرکه سفید با خاصیت باکتری‌زدایی که دارد، باعث می‌شود بوی چوب از بین برود. سهم سرکه سفید در این ترکیب باید یک چهارم میزان آب باشد و سپس بر روی محل‌های چوبی اسپری شود.

سپس باید از دستمال مرطوبی استفاده کنید تا رد سرکه را از روی چوب شست‌و‌شو دهد. بعد از این، وسیله چوبی را در معرض نور خورشید یا هیترها قرار دهید تا کاملا خشک شود.

  • از بین بردن بو چوب با استفاده ازجوش شیرین

استفاده از جوش‌ شیرین تقریبا برای هرگونه تمیزکاری توصیه می‌شود. این ماده بوی نامطبوع چوب را می‌زداید و در نتیجه آن، مدت زمان طولانی‌تری طول می‌کشد تا چوب میکروب‌ها و بوهای ناخوشایند را بار دیگر به خود جذب کند.

در این روش برای از بین بردن بو چوب، باید مقدار زیادی از جوش شیرین را بر روی سطوح و ظروف مانند کاسه چوبی یا داخل کمد و قفسه‌ها بریزید و آن را در تمام سطح پخش کنید. اجازه دهید ۲۴ الی ۴۸ ساعت جوش شیرین در محل‌ بماند تا اثر خود را نشان دهد.

  • مواد لازم برای ضد عفونی چوب ها

اگر به دنبال روش های سالم و خانگی برای مراقبت از ظروف چوبی خود و ضد عفونی نمودن آن ها می باشید، این بخش را به طور کامل مطالعه نمایید.

  1. روش اول: همانطور که می دانید سرکه از خاصیت پاک کنندگی خوبی برخوردار است. پس محلول آب و سرکه می تواند گزینه ی بسیار خوبی برای ضدعفونی ظروف چوبی شما باشد. برای این کار به میزان دلخواه آب و سرکه را باهم مخلوط می نمایید. اما توجه کنید که مقدار سرکه نباید بیشتر از آب باشد. سپس ظروف خود را حدود 15 دقیقه در این محلول قرار داده و بعد از آن خشک نمایید.
  2. روش دوم: لیمو نیز از دیگر مواد طبیعی است که برای ضد عفونی ظروف بسیار مناسب می باشد. در این روش مانند روش قبلی لیمو را با کمی آب مخلوط می نمایید. سپس با یک دستمال تمیز آن را به سطح ظروف خود می کشید. در این روش می توانید کمی نمک هم به محلول اضافه نمایید. زیرا نمک مانند اسکراب عمل می نماید و سطح ظروف به خوبی تمیز می شود.

پس از آن، با جارو یا دستمال لوازم چوبی را تمیز کنید و به خاطر داشته باشید که این شیوه را هر سه هفته یا ۴۵ روز انجام دهید.

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/26502/از-بین-بردن-بوی-بد-ظروف-چوبی/
  • برای از بین بردن بوی داخل جعبه چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا