اخبار

بهترین تکنیک ها و ترفندهای زیبایی دندان

فهرست مطلب

لبخند هر فرد می‌تواند دوست داشتنی‌ترین حالت چهره او را به نمایش بگذارد؛ البته این به شرطی است که دندان‌های زیبا و درخشانی داشته باشد. زیبایی دندان از آنچه به نظر می‌رسد اهمیت بیشتری دارد، زیرا در اولین نگاه به چهره افراد، لبخند آن‌ها و در نتیجه دندان‌هایشان بیش از هر چیز خودنمایی می‌کند. سؤال اینجاست که چطور می‌توان این زیبایی را به دست آورد و حفظ کرد؟ آیا لزوماً به روش‌های سخت و پرهزینه دندانپزشکی نیاز است؟

در این مطلب ترفندهایی جادویی را با بکارگیری لوازم آرایشی بهداشتی و مواد اولیه‌ای که در همه خانه‌ها یافت می‌شود، به شما معرفی خواهیم کرد که نتیجه عمل به آن‌ها، دندان‌هایی درخشان و لبخندی شگفت انگیز است.

برگرداندن زیبایی دندان به کمک تکنیک‌های آرایشی

اجازه دهید از آسان‌ترین و البته جالب‌ترین ترفندها شروع کنیم. اگر دندان‌های شما سفیدی و شفافیت قبلی خود را از دست داده‌اند، به راحتی می‌توانید با کمک لوازم آرایشی بهداشتی و با کمی هوشمندی، آنها را زیباتر جلوه دهید. در ادامه این ترفندها را توضیح خواهیم داد.

توجه را به لب‌هایتان جلب کنید

یک ترفند ساده و خلاقانه برای افزایش زیبایی دندان‌ها این است که آرایش لب‌های خود را به شکلی انجام دهید که تضاد رنگ بیشتری با دندان‌هایتان ایجاد شود. برای این کار لازم است لب‌ها را برجسته‌تر و پررنگ نشان دهید. کافی است از یک کانسیلر برای روشن‌تر کردن اطراف لب کمک بگیرید و همچنین با یک خط لب زیبا، مرز لب‌ها را به طور مشخص نمایان کنید. در این صورت دندان‌های شما در مقایسه با لب‌هایتان، سفیدتر و روشن‌تر به نظر می‌رسند.

برای زیبایی دندان‌ها از رژگونه کمک بگیرید

مشکل همیشه تغییر رنگ دندان نیست. گاهی بزرگ بودن دندان‌های جلویی نیز در زیبا نبودن آن‌ها نقش دارد. در چنین مواقعی می‌توانید از لوازم آرایشی بهداشتی مانند رژگونه کمک بگیرید. لازم است رژگونه را در قسمت داخلی گونه‌های خود استفاده کنید تا به این ترتیب چهره شما پرتر به نظر برسد. حاصل این کار برداشتن توجه از روی دندان‌ها و در نتیجه زیباتر نشان دادن آن‌ها است.

توجه داشته باشید که از لوازم آرایشی اورجینال و باکیفیت استفاده کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری کنید. فروشگاه اینترنتی مدیسه که از طرف مصرف کنندگان به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی مد انتخاب شده است،  فقط محصولات باکیفیت و با قیمت بسیار مناسبی به مصرف کنندگان ارائه می دهد.

در انتخاب رنگ رژ لب دقت داشته باشید

اگر دندان‌های زردی دارید، باید به سراغ رژ لب‌هایی با ته رنگ آبی بروید. رژ لب‌هایی که رنگ آن‌ها رو به سردی باشد، زردی دندان‌ها را خنثی می‌کنند و به این ترتیب به زیبایی دندان‌های شما منجر می‌شوند. پس از رژ لب‌هایی که ته رنگ زرد دارند دوری نمایید. همچنین اگر می‌خواهید از رژ لب‌های نود استفاده کنید به سراغ تناژهای صورتی بروید و قهوه‌ای را کنار بگذارید.

سایه‌هایی با رنگ سرد انتخاب کنید

یکی دیگر از ترفندهای زیباتر کردن دندان‌ها با لوازم آرایشی بهداشتی، مربوط به سایه است. سعی کنید رنگ سایه چشم را از میان رنگ‌های سرد مانند بنفش، آبی یا سبز انتخاب نمایید. در این صورت باز هم مرکز توجه از دندان‌ها به چشم‌ها منتقل می‌شود. نتیجه این ترفند کوچک نیز، کمرنگ نشان دادن زردی دندان‌ها است.

همین امروز می‌توانید از یک فروشگاه آنلاین مدیسه، رژ گونه، سایه چشم و رژ لبی با رنگ مناسب خریداری نمایید. اگر برای اولین بار است که از سایت مدیسه خرید می کنید، از کد تخفیف اولین خرید که در سایت درج شده است، استفاده کنید و از تخفیف خیلی خوبی بهرمند شوید.

ترفندهای خانگی ساده برای زیبایی دندان‌ها

بهترین برند خمیردندان

در این بخش شما را با چند راهکار ساده و خانگی برای سفیدتر و شفاف‌تر کردن دندان‌ها آشنا خواهیم کرد. گاهی به کمک همین ترفندها و حتی با استفاده از بهترین برند خمیردندان و بدون نیاز به مراجعه پزشک می‌توان دندان‌هایی زیبا و درخشان داشت.

در رژیم غذایی خود بازنگری کنید

شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما تحقیقات ثابت کرده است خوردن مقادیر کافی از سبزیجات و بسیاری از میوه‌ها می‌تواند به سفید شدن دندان‌ها کمک کند. برای مثال توت فرنگی، سیب و کرفس از جمله مواردی هستند که حتماً باید به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

برای زیبایی دندان‌های خود، سرکه سیب را امتحان کنید

بخصوص اگر لکه‌های دندانی حاصل از مصرف زیاد چای و قهوه یا سیگار دارید، سرکه سیب می‌تواند رنگ اولیه دندان‌های شما را احیا کند. این ماده یک آنتی باکتریال طبیعی و بسیار قوی با خاصیت اسیدی است که بدون شک بر حذف لکه‌های دندانی تأثیر گذار خواهد بود.

از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

یکی از موادی که تأثیری ملموس بر سفیدی و شفافیت دندان‌ها دارد، پراکسید هیدروژن است. این ماده را به دو شکل می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. در روش اول کافی است روزانه بعد از زدن مسواک، دو قاشق غذاخوری از پراکسید هیدروژن را با نصف فنجان آب مخلوط کرده و آن را کمی قرقره کنید. سپس دندان‌های خود را با مسواک بشویید.

در روش دوم باید جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با یکدیگر مخلوط نمایید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را درست مانند خمیر دندان با مسواک به دندان‌های خود بزنید و به مدت دو دقیقه ادامه دهید. بدون شک زیبایی دندان‌های شما بعد از انجام این ترفندها چند برابر خواهد شد.

ترکیب نمک و روغن گیاهی دندان‌های شما را درخشان‌تر می‌کند

یک ترکیب بسیار ساده با موادی که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود، ترکیب روغن و نمک است. کافی است یک قاشق نمک را با سه قاشق روغن ترکیب کرده و از آن برای تمیز کردن دندان‌های خود به مدت سه دقیقه استفاده کنید. نتیجه دیدنی خواهد بود.

مراجعه به دندانپزشک و استفاده از روش‌های درمانی مؤثر

مراجعه به دندانپزشک
مراجعه به دندانپزشک

گاهی روش‌های بالا به تنهایی مؤثر نخواهند بود و یا ممکن است در دراز مدت تأثیر خوبی بر سلامت مینای دندان نداشته باشند. در این صورت بهتر است حتماً با یک دندانپزشک مجرب مشورت نمایید. شاید استفاده از روش‌های پزشکی برای شما بهترین گزینه باشد. برخی از این روش‌ها در ادامه معرفی خواهند شد.

بلیچینگ، ترفندی رایج برای زیبایی دندان

یکی از پیشنهادهایی که ممکن است دندانپزشک به شما بدهد، بلیچینگ یا سفید کردن دندان است. در این روش از مواد شیمیایی مخصوص برای از بین بردن لکه‌ها و رنگدانه‌ها از روی دندان، استفاده می‌شود. البته جای نگرانی نیست. این ترفند هیچ عوارضی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

لمینت سرامیک و ونیر کامپوزیت برای لبخندی زیباتر

یکی از ترفندهایی که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده، لمینت دندان است. لمینت سرامیک درست مانند یک پوسته سفید و زیبا روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و حداقل 15 سال ماندگاری دارد. همچنین انتخاب دوم برای زیباتر کردن دندان‌ها استفاده از روکش ونیر کامپوزیت است. این روکش نسبت به لمینت سرامیک ماندگاری کمتری دارد، اما نصب آن روی دندان آسان‌تر است و البته هزینه کمتری نیز دارد.

بدون شک زیبایی دندان‌ها نقش مهمی در اعتماد به نفس افراد دارد. به همین دلیل است که هر روزه روش‌ها و ترفندهای جدید برای درخشان‌تر نشان دادن لبخند روی چهره‌ها ابداع می‌شود. فراموش نکنید با کمی مراقبت و به کمک ترفندهای گوناگون و ساده می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دوست داشتنی روی چهره خود بنشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا