اخبار

علت جوش صورت و راه های رفع جوش

جوش یکی از مشکلاتی است که به دلایل مختلفی می تواند در صورت ظاهر شود. برخی از این دلایل می تواند تغییرات هورمونی در سن بلوغ باشد و یا مشکلات مختلف در بدن شما باشد. برای از بین بردن جوش صورت روش های پزشکی و طبیعی یا خانگی زیادی وجود دارد. در این مطلب ما می خواهیم درمورد روش های رفع جوش صورت را برای شما بررسی کنیم که می توانند با از بین بردن سلول های پوست مرده صورت شما جوش صورت شما را درمان کرده و حتی جای آن را هم از بین ببرند. پس اگر می خواهید جوش صورت خود را از بین ببرید، با ما همراه باشید.  با مرکز زیبایی مایا همراه باشید:

علت جوش صورت  چیست؟

جوش صورت در حقیقت به علت تولید کننده چربی پوست به وجود می آید. به طور کلی به دلایل مختلفی بیش فعال شده و چربی زیادی تولید می کند که در آخر در این بخش ها چربی غوطه ور می شوند. ارگانیسم های زنده میکروسکوپی به طور معمول روی پوست وجود دارند که در حجم زیادی چربی قرار گرفته، آلودگی را ایجاد کرده و موجب تولید ترشح می شوند. این اتفاق در یک نقطه بر آمده می شود که نام آن جوش است.

روش های رفع جوش صورت

همانطور که می دانید روش های پزشکی مانند قرص، دارو، مواد شیمیایی و … برای رفع صورت بسیار رایح است. اما بدیهی است که این روش ها در بیشتر مواقع عوارض  دارند و امکان دارد مشکلات زیادی برای شما به وجود آورند. به همین دلیل در ادامه چنذ زاه خانگی جهت از بین بردن جوش صورت به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بدانید: پاکسازی پوست ، درمان لک صورت ، جوانسازی پوست
-استفاده از یخ 
بله درست شندید، یخ یکی از راه های سریع جهت درمان جوش صورت است. اما این روش بیشتر برای جوش هایی که  هنوز عفونی نشده اند، کاربرد دارد. استفاده از یخ التهاب را کاهش داده و موجب تشویث غدد چربی می شود. در نتیجه چربی اضافه و میکروب های درون آن را از صورت خارج می کند.
روش استفاده:
1-یخ را روی یک تکه پارچه بگذارید و روی قسمتی که در حال جوش زدن است، چند ثانیه نگه دارید.
-سپس این مرحله را با چند ثانیه فاصله مجدد تکرار کنید. -این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید. جوش در عرض یکی دو روز از بین می رود.
-از بین بردن جوش با روغن زیتونشاید درمورد فواید روغن زیتون چیز های زیادی شنیده باشید. این نوع روغن دارای ویتامین، آنتی اکسیدان و آهن است. روغن زیتون به علت خاصیت تسکین دهندگی که دارد، باعث ترمیم جوش می شود.
روش استفاده:
2-پیش از رفتن به حمام، روغن زیتون را بردارید و به صورت خود ماساژ دهید. یادتان باشد که بیشتر روی جوش ها تمرکز کنید.-تا زمانی که احساس کردید روغن زیتون جذب صورتتان شده است، آن روی پوست خود ماساژ دهید. -سپس پارچه یا حوله ای تمیز را در آب گرم فرو ببرید. -در قدم بعد، حوله گرم را روی صورت تان بگذارید تا بخار به آن برسد. -چربی باقی مانده را به آرامی از روی پوست خود بردارید. -سپس بعد از گذشت یکی دو دقیقه صورت خود را با آب معمولی بشویید.
3-درمان جوش با ماست
ماست در صورت استفاده موضعی روی صورت، فایده هی زیادی به همراه دارد. جالب است بدانید که در کشور هند، از ماست به عنوان یک روش عالی برای درمان و کاهش التهاب استفاده می شود.
روش استفاده:
-در ماست کمی آبلیمو  ریخته و با هم مخلوط کنید، سپس روی پست خود بمالید. سپس بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید.


4-از بین بردن جوش با سیب و عسل
عسل همیشه به خاصیت درمانی و جادویی اش معروف است. این مواد غذایی در بسیاری از ماسک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین ترتیب شما می توانید برای درمان جوش صورت خود از مخلوط سیب و عسل استفاده کنید.
روش استفاده:
-یک سیب را رنده کرده و با 4 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. -سپس روزانه 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و با آب ولرم بشویید. این مخلوط برای پوست های خشک و آکنه دار بسیار مناسب است.
5-درمان جوش صورت با ژل آلوئه ورا
آلوئه ورا هم موجب کاهش التهاب پوست فایده دارد و هم قرمزی جوش را از بین می برد و پوست شما را درخشان و  صاف می کند.
روش استفاده:
-ژل آلوئه ورا را به جوش ها بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.  -بعد از 15 دقیقه صورت تن را با آب گرم شست و شو دهید.
6-درمان صورت با خیار
خیار حاوی پتاسیم و ویتامین هایی مانند ویتامین c، A و E است. همچنین خیار از خواص خنک کننده و تسکین دهنده برخودار می باشد. در کشور های خاور میانه و آسیایی آب خیار جهت خنک کردن بدن و پوست درمانی متمایز محسوب می شود. آب خیار همچنین جهت ترمیم پوست فایده داشته و خصوصا زمانی که روی پوست استفاده می شود در کاهش التهاب آن نقش بسزایی دارد.
روش استفاده:
-خیار را خرد کرده و آب را اضافه کنید. سپس به مدت یک ساعت به آن استراحت دهید. مواد داخل خیار همچون ویتامین A، پتاسیم و کلروفیل در آب منتشر می شوند. -آب حاصل را اضافه کرده و برای نوشیدن یا شستن صورت استفاده کنید.
نکته: همچنین می توانید از خیار جهت ماسک صورت نیز استفاده کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب گرم بشویید. این کار موجب تمیزی آلودگی ها و باکتری ها از مجاری پوست می شود.
7-درمان جوش صورت با آبلیمو 
آبلیمو روش دیگری برای از بین بردن جوش صورت است که به جرات می توان گفت که می تواند معجزه کند. آبلیمو به عنوان میکروب کش ارگانیسم های میکروسکوپی دخیل ایجاد شده را از بین برده و علاوه بر خاصیت جمع کندگی، چربی های تجمع یافته را از بین می برد. برای استفاده از این مایع چند راه وچود دارد.
روش استفاده:
-قبل از اینکه بخوابید، یک گوش پاک کن استریل پنبه ای را بردارید و آبلیمو را روی جوش بمالید.
برای جوش های جدی تر می توانید دارچین را با آبلیمو مخلوط کرده و شب قبل از خواب روی جوش خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار باعث از بین رفتن سریع جوش می شود. البته برای افرادی که پوست حساسی دارند، توصیه نمی شود.

https://mayaskincare.ir/boil-removal/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا