اخبار

ضد آفتاب و چالش های استفاده از آن

فهرست مطلب

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مراقبت از پوست، غفلت از استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب با طیف وسیع SPF است. به یاد داشته باشید، اشعه های UV خطرناک که موجب ایجاد چین و چروک های زودرس و سرطان پوست می شوند، در ماه های زمستان به همان اندازه قدرتمند هستند که در ماه های گرم می توانند موجب آسیب رسیدن به پوست شوند. بنابراین، همیشه باید از محافظ SPF روی صورت، گردن و تمام پوست های در معرض آفتاب استفاده کنید. حتی زمانی که در منزل هستید به علت تابش نور خورشید از پنجره باید از ضد آفتاب استفاده کنید. به همین علت است که در مرحله آخر روتین پوستی صبح استفاده از ضد آفتاب توصیه شده است. در این گزارش به بررسی اهمیت ضد آفتاب و همچنین بهترین کرم ضد آفتاب پرداخت ایم. در واقع سعی بر این بود که بررسی کنیم و ببینیم که استفاده از ضد آفتاب به چه میزان و در چه زمان هایی توصیه می شود. بدین منظور به سراغ مشاورین و متخصصین پوست و مو حاضر در فروشگاه آنلاین آیمادورا رفتیم و درباره چالش های ذکر شده گزارشی تهیه کردیم. مشاورین پوست حاضر در آیمادورا که مسولیت نظارت بر محصولات و اراه مشاوره و راهنمایی به کاربران وب سایت را بر عهده دارند در خصوص استفاده از ضد آفتاب این چنین پاسخ دادند، که در ادامه می خوانید.

اولین سوال: چرا باید در خانه هم ضد آفتاب استفاده شود؟

شاید شما فکر کنید که چون در خانه هستید، ایمن هستید. اما نور خورشید می تواند از هر جایی، از درهای باز و دریچه های باز وارد شود. اشعه UVA حتی می تواند از پنجره ها و شیشه ها نفوذ کند. به همین دلیل، ما توصیه می کنیم که حتی اگر در خانه هستید، از کرم ضد آفتاب برای صورت استفاده کنید.

سوال دوم: آیا استفاده روزانه از ضد آفتاب موجب جوش زدن پوست نمی شود؟

امروزه ضد آفتاب هایی تولید شده اند که فاقد روغن هستند و به راحتی جذب می شوند. ضد آفتاب های فلوئیدی کاملا مایع هستند و هنگام استفاده هیچ حس سنگینی و احساس چربی ایجاد نمی کنند. بنابراین استفاده مداوم از ضد آفتاب خوب به هیچ عنوان موجب بروز جوش نمی شود. در انتخاب ضد آفتاب باید مراقبت باشید که محصولی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد.

سوال سوم: ضد آفتاب های مینرال چگونه ضد آفتاب هایی هستند؟

ضد آفتاب ها به دوسته شیمیایی و مینرال تقسیم می شوند. ما بیشتر تمایل داریم از کرم ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنیم. ضدآفتاب های شیمیایی از مواد شیمیایی برای فیلتر کردن اشعه های مضر UV خورشید استفاده می کنند، اما ضد آفتاب های معدنی با ترکیبات معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی یک سد فیزیکی در برابر اشعه ماوراء بنفش تشکیل می دهند. معمولا ضد آفتاب های معدنی سنگین تر هستند و روی پوست می ماسند. استفاده از این نوع ضد آفتاب ها معمولا با هدف خاص صورت می گیرد.

کرم ضد آفتاب

سوال چهارم: آیا استفاده از ضد آفتاب برای پیشگیری از روند پیری کافی است؟

محصولاتی مانند پاک‌کننده‌های پروبیوتیک و کرم‌های ضد آفتاب با فرمول‌بندی حرفه‌ای ساختار پوستی قوی را تقویت می‌کنند که در برابر پیری زودرس یا خشکی بیش از حد مقاوم باشد. اما این به تنهایی کافی نیست. روند پیری دیر یا زود برای هر فردی رخ می دهد و هر چه ما با حساسیت بیشتری به این موضوع بپردازیم قطعا این روند را کندتر می کنیم. پس استفاده از ضد آفتاب برای پیشگیری از پیری لازم است اما کافی نیست.

سوال پنجم: یک ضد آفتاب خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بعضی از ضد آفتاب ها متاسفاه ترکیبات خوبی ندارند. گرچه که بسیاری از فعالین در حوزه پوست و مو معتقد هستند استفاده از یک ضد آفتاب بد بهتر از استفاده نکردن از آن است اما هنگام خرید باید به ترکیبات محصول توجه داشت. گاهی در محصولات مراقبت پوست از برندهایی که چندان معتبر نیستند ترکیباتی به کار رفته است که سرطان زا هستند و مصرف آن ها آسیب جدی به همراه دارد. مثلا محصولی که حاوی هیدروکینون است کاملا سرطان زاست. بنابراین درک مواد اولیه و اصطلاحات مربوط به ضد آفتاب ها واجب است. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که بهترین ضد آفتاب را با هدف تامین نیازهای مراقبت از پوست خود انتخاب می کنید.

سوال ششم: ترکیبات مفید ضد آفتاب ها کدام هستند:

در ترکیبات یک کرم ضد آفتاب معمولا سایر ترکیبات مغذی به کار می رود تا هم زمان که از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می کند سایر اتفاقات خوب را هم رقم بزند. این ترکیبات موارد زیر هستند:

ویتامین C به افزایش تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. همچنین به طور طبیعی روند پیری را کند می کند که به معنای کاهش خطوط و چین و چروک است.

ویتامین E همچنین به جلوگیری از پیری کمک می کند. به عبارت دیگر، محصولات مراقبت از پوست با ویتامین E می‌توانند در وهله اول از ایجاد خطوط مزاحم جلوگیری کنند. همچنین اسکار آکنه را التیام می بخشد و هیدراسیون مورد نیاز پوست های خشک یا کم آب را فراهم می کند.

به گفته محققان دانشگاه ایلینوی، ضد آفتاب های حاوی آنتی اکسیدان موثرتر از ضد آفتاب های بدون آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان های خاص ذکر شده در این مطالعه ویتامین های C و E هستند. دلیل اینکه این ضد آفتاب ها به اندازه کافی محافظ پوست هستند، گفته شد مهم نیست که ضد آفتاب چقدر خوب باشد، کافیست مقدار کمی اشعه UV ممکن است به پوست برسد تا پوست دچار مشکل شود. بنابراین آنتی اکسیدان ها در ضد آفتاب ها وجود دارند تا به عنوان “محافظت پشتیبان” با اثرات احیا کننده برای پوست عمل کنند.

سرامیدها لیپیدهایی هستند که بیشتر سد رطوبتی پوست را تشکیل می دهند. آنها به محافظت از پوست شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید و سایر عوامل محیطی کمک می کنند. آنها همچنین به پوست شما کمک می کنند تا به خوبی هیدراته شود. در واقع، پوستی که فاقد مقدار کافی سرامید است، اغلب خشک، خارش دار و ناراحت کننده است و سد دفاعی قوی محسوب نمی شود.

سوال هفتم: معرفی چند ضد آفتاب به صرفه و با کیفیت

یکی از بهترین کرم های ضد آفتابی که با قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی آیمادورا وجود دارد، ضد آفتاب لیپورکس است که حاوی فیلتر های فیزیکی است که در دو نوع پوست خشک و حساس و نرمال تا چرب در 3 رنگ عرضه می شود.

ضد آفتاب لیپورکس

ضد آفتاب ایزدین یکی دیگر از ضد آفتاب های فوق العاده است که مناسب انواع هست و با کیفیت بی نظیر خود ضد آب و تعریق بوده و بر روی پوست شما پوسته پوسته نمی شود. ضد آفتاب ایزدین مدل فیوژن واتر مدل ایرانی برند ایزدین است که خریداران زیادی دارد.

رزاکلین نوعی از کرم ضد آفتاب را تولید کرده که بسیار سبک است و نوع مینرال آن علاوه بر ضد خاصیت ضد آفتاب، خواص ضد جوش و آکنه نیز دارد. ضد آفتاب رزاکلین برای پوست های چرب و خشک در رنگ های بژ طبیعی و بی رنگ عرضه شده است. این کرم ضد آفتاب پوست شما را از حالت براق به مات تبدیل کرده و زیبایی را به شما هدیه می دهد.

در آیمادورا انواع کرم ضد آفتاب و فلوئید ضد آفتاب از دیگر برند های با کیفیت از جمله درمالیفت، فارماسریز، فرونیا، درمومدیک، سانیورا، درماتیپیک، الی ژن، الیوکس و فلیچیتا با تنوع قیمتی بالا عرضه می شود. همواره می توانید با گرفتن مشاوره از کارشناسان ما بهترین نوع ضد آفتاب برای خود را انتخاب و استفاده نمایید.

جمع بندی نهایی در خصوص ضد آفتاب

اطلاعاتی که در متن ذکر شد مواردی بود که در جسله پرسش و پاسخ با متخصصین حاضر در فروشگاه اینترنتی آیمادورا مطرح شده بود. این سوالات اغلب در ذهن افراد شکل می گیرد و ما سعی کردیم یک بار برای همیشه به صورت دقیق و علمی پاسخ این سوالات را بیابیم. آیمادورا یک فروشگاه آنلاین فروش محصولات مراقبت پوست است. از آنجا که محصولات آیمادورا از بهترین و معتبرترین برندها هستند و همواره متخصصینی در فروشگاه حضور دارند که کیفیت محصولات را می سنجد و ویژگی ها و فواید آن را برای هر نوع پوستی تفکیک می کنند، تصمیم گرفتیم به این فروشگاه مراجعه کنیم و به گپ و گفتی مفید بنشینیم و نتایج را به شما ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا