اخبار

دکتر جاودانی :تاثیر کرونا بر جراحی بینی

فهرست مطلب

با شیوع و گسترش بیماری کرونا و افزایش آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به آن باعث شده پیش از هر کاری افراد در رابطه با ارتباط بیماری کرونا و کار مورد نظر تحقیق می کنند. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشند بینی خود را عمل کنند در ابتدا در این رابطه که آیا تزریق واکسن کرونا بر روی عمل بینی تاثیر می گذارد یا خیر تحقیق کنند. به خبر از رکنا با مصاحبه با دکتر جاودانی با وجود اینکه خوشبختانه تمامی جهان واکسیناسیون شده اند و امروزه آمار مبتلایان و افراد فوت شده بر اثر ابتلا به کویید 19 بسیار کم شده است اما باز هم این مسئله بسیار مهم است که آیا پیش از جراحی باید واکسن زده باشیم یا خیر یا در صورتی که عمل جراحی را انجام داده ایم می توانیم دوز دیگری از واکسن را تزریق کنیم یا خیر. اگر به سلامت خود و خانواده تان اهمیت می دهد بهتر است تا انتها همراه ما باشید.

اولویت با جراحی بینی یا واکسن کرونا ؟؟

از آنجایی که بیماری کویید 19 بیماری بسیار خطرناک و مرموز است ، مهم است که بدانید اولویت پزشکان و جراحان پلاستیک کدام یک از آن ها می باشد. طبق گفته های دکتر جاودانی بهترین جراح بینی تهران ، اولویت پزشکان و متخصصان مجرب و متبحر حفظ سلامت و ایمنی مراجعه کنندگان می باشد. بنابراین تزریق کردن واکسن کویید نوزده اولویت داشته و بهتر است در اولین فرصت اقدام به انجام آن شود. تزریق کردن این واکسن نه تنها باعث ایمن شدن بدن فرد در مقابل بیماری می شود بلکه یک مسئولیت اجتماعی نیز تلقی خواهد شد. چرا که با محدود کردن و ایمن کردن خود در مقابل این ویروس ، سطح ایمنی جامعه نیز افزایش کرده و امار مرگ و میر در اثر آن کاهش پیدا می کند و بدین ترتیب کرونا در سطح افراد جامعه گردش پیدا نخواهد کرد. با توجه به این موارد ، وظیفه جراح بینی این است که در ابتدا توصیه کند بیمار واکسن خود را تزریق کند و سپس اقدام به انجام چنین کار کند.

عمل های زیبایی در دوران کرونا چگونه انجام می شود؟

در روز های واپسین شیوع بیماری کرونا در جهان ، امید ها از زندگی افراد می رفت و با گرم تر شدن هوا قدرت آن نیز افزایش پیدا می کرد و افراد شاهد جهش های بیشتری از آن بودند. همین مسئله باعث می شود که بیماران نگران این موضوع شوند که عمل بین در این بازه زمانی چگونه انجام می شود و آیا ممکن است در آینده به جراحی ترمیمی بینی نیاز پیدا کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم در این شرایط عمل های زیبایی به دلیل ضروری نبودن عمدتا برای مدتی به تعویق می افتند و زمانی که شرایط به وضعیت نرمال بازگشت تا وضعیت بهبود پیدا کرد ، عمل های جراحی زیبایی بینی و دیگر نواحی بدن با رعایت همه پروتکل های بهداشتی از سر گرفته می شوند. البته این موضوع که آیا به عمل ترمیمی بینی نیاز پیدا می کنید یا خیر هیچ ارتباطی به کرونا و بیماری های دیگر ندارد چرا که اولین و مهم ترین عامل پزشک انتخابی شما می باشد. هر چه تبحر پزشکتان بیشتر باشد درصد موفقیت آمیز بودن عمل جراحی افزایش پیدا می کند.

آیا واکسن کرونا بر روی نتیجه عمل بینی تاثیر دارد؟؟

واضح است که عمل زیبایی بینی به دلیل ارتباط مستقیمی که با بینی ، مخاط بینی و همچنین مجاری تنفسی فرد دارد ، می تواند بر روی تنفس بیمار تاثیر بگذارد. شیوع ویروس کرونا نیز بر روی همین ناحیه تاثیر می گذارد و می تواند باعث شود تا تنفس برای بیمار تا حد بسیار زیادی سخت و دشوار شود. در دوران شیوع این بیماری ابتلا پیدا نکردن به این بیماری بسیار مهم تر بوده و لازم بوده پیش از عمل و بعد از عمل تست کرونا انجام شود و بیمار در طول این مدت قرنطینه شود تا از هر گونه احتمال در امان بماند. همچنین پزشکان ، پرستاران و کارکنان بیمارستان نیز لازم است به صورت مرتب آزمایش تشخیص کرونا را بدهد. البته بعد از ارائه واکسن کرونا تا حد بسیار زیادی این نگرانی ها برطرف شده و افراد به وضعیت نرمال خود باز گشته اند.

با وجود اینکه الان زمان بسیار زیادی از دوره پاندمی کرونا گذشته است اما با این حال توصیه می شود اگر در آینده ، با چنین مشکلی رو به رو شدیم و مجددا به وضعیت قرنطینه و رعایت پروتکل های بهداشتی باز گشتیم ، بهتر است عمل زیبایی بینی را به تعویق بی اندازید و از انجام آن در چنین وضعیت های خودداری کنید. چرا که جراحی زیبایی بینی ، ضرورتی نداشته و داشتن چهره ای زیبا در حالی که سلامتی نداشته باشید اصلا مهم نمی باشد.

تاثیر تزریق واکسن کرونا پیش از عمل

اگر قبل از انجام جراحی بینی  خود ، واکسن تزریق کرده باشید بهتر است حداقل به مدت 2 هفته صبر کنید تا در صورتی که هر گونه علائمی بعد از تزریق به وجود آمد در این مدت زمان مشخص شود و بهترین راهکار برای شما ارائه شود. همچنین این مدت برای افزایش سطح آنتی بادی بدن و مقاومت او لازم است و حتما باید این فاصله رعایت شود.

تاثیر تزریق واکسن کرونا پس از عمل

پس از انجام رینوپلاستی ، مشکلی برای تزریق واکسن وجود ندارد و اطمینان داشته باشید که هیچ تداخلی میان عمل بینی و تزریق واکسن کرونا به وجود نخواهد آمد.

آیا عمل بینی باعث ابتلا به کرونا می شود؟

در این خصوص باید بگویم خیر! چرا که در شرایط کرونایی کشور هیچ بیمارستان و پزشکی بدون انجام تست کرونا عمل جراحی را انجام نمی دهد. پس این احتمال که ممکن است به این دلیل شما به این ویروس آلوده شوید وجود ندارد. از طرفی دیگر باید به یاد داشته باشید که تمامی مراکز درمانی و جراحی اعم از بیمارستان و کلینیک ها موظف هستند از ورود افراد فاقد تست منفی کرونا ممانعت کنند. همچنین برای جلوگیری از گسترش این ویروس در میان تیم جراحی ، سلامت پزشک و کادر درمان روزانه مورد بررسی قرار می گیرد.

ضد عفونی کردن و همچنین گندزدایی مداوم مرکز جراحی و رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر تدابیری است که می تواند ریسک عمل جراحی را در چنین شرایط خطرناکی به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا