سلامت

چرا پوستم حساس شده؟ دلیل حساسیت پوستی چیست؟ 27 روش درمان پوست قرمز همراه با خارش

فهرست مطلب

تقریبا همه افراد از پوست خود مراقبت می کنند ولی اشخاصی که پوستشان حساس است، نگرانی بیشتری دارند زیرا عواملی وجود دارد که پوستشان را تحریک می‌کند.این اشخاص، نسبت به بقیه بیشتر در معرض ابتلا به بیماری و حساسیت پوستی هستند. مسئله این است که چگونه تشخیص دهیم پوستمان حساس است؟ چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه از این پوست مراقبت کنیم؟ جهت آشنایی با دلیل حساسیت پوستی و 30 روش درمان پوست قرمز همراه با خارش تا انتهای این مقاله با بلاگ سایت فاوینو  همراه باشید. همچنین در صورت نیاز می توانید از سایت بوفچه نیز دیدن فرمایید.

حساسیت پوست

پوستی حساس است که جوش و لک می زند، به راحتی خشک می شود و یا در عکس العمل به وضعیت آب و هوایی و استفاده از محصولات ویژه دچار سوزش یا خارش می شود. این نوع پوست در برابر عوامل خارجی، به سرعت واکنش نشان می‌دهند، در برابر سرما و حتی گرما پوست قرمز و سرخ می شود.

پوست حساس حتی بعد از استفاده از کرم های مرطوب کننده در آن سوزش، درد و حتی حالت کشیدگی ایجاد می شود. البته زیاده روی در استفاده از کرم ها موجب حساس شدن پوست می شود؛ بدین لحاظ برای مدت طولانی از کرم های ضد جوش و لایه بردار استفاده نکنید. این حرف را همیشه به یاد آوردید که تغییر مداوم کرم، نه فقط دردی را درمان نمی‌کند، علاوه بر این تهدیدی برای اپیدرم (لایه خارجی پوست)است.

حساسیت پوست چیست؟ Acne-problem
حساسیت پوست چیست؟ Acne-problem

افراد مبتلا به آلرژی، دارای سیستم ایمنی حساس هستند که به عوامل مختلفی که در محیط وجود دارد به سرعت عکس العمل نشون می‌دهد. افزایش حساسیت، به دلیل کاهش تحمل پوست است، هرچه پوست حساس تر باشد، تحمل آن کم تر است. افرادی که پوست حساس دارند، باید نسبت به بقیه اشخاص در انتخاب وسایل آرایش، کرم ها و حتی ضد آفتاب نیز دقت کنند.

اگر حساسیت پوستی دارید به این نکات توجه داشته باشید:

  • گرما، سرما و حتی هوای معتدل نیز امکان دارد که پوست را حساس کند. پس حتما دقت کنید که به صورت ناگهانی از جای سرد وارد جای گرم نشوید.
  • آب اولین عاملی است که پوست را حساس می‌کند.پس به یاد آوردید که شستشو با آب مناسب تمام پوست ها نیست
  • از بعد از شستشوی دستان با آب، پوست گرفتار قرمزی و سوزش شد، از یک روش برای پاکسازی بدون آب استفاده کنید. از پاک کننده های شیمیایی استفاده نکنید و مرطوب کننده و چرب کننده را جایگزین کنید.
  • کرمی انتخاب کنید،که مناسب نوع پوست شما (خشک، چرب و مختلط)باشد. به یاد داشته باشید که شوینده،لایه بردار و ماسکی که انتخاب می‌کنید باید ملایم باشد.
  • از عطر، روغن های اصلی و یا مواد آرایشی حاوی الکل را از روتین روزانه کنار بگذارید.

انواع پوست های حساس

پوست های حساس همانند انواع پوست،درجه بندی دارند که ممکن است کم، متوسط و یا حتی زیاد باشد.

انواع مختلف پوست حساس عبارتند از:

  • پوست های حساس آماده به آکنه زدن: بعضی از پوست های حساس آماده به جوش هستند. یعنی بعد از استفاده از بعضی محصولات آرایشی و بهداشتی گرفتار آکنه و جوش می شوند. اغلب این اشخاص دارای پوست چرب هستند ولی بعضی از افرادی که پوست خشک دارند، بعد از استفاده از بعضی کرم ها یا محصولات آرایشی، دچار جوش می شوند. هر دو گروه باید از محصولاتی استفاده کنند که ضد جوش یا فاقد چربی باشند،استفاده کنند.
  • پوست های آماده به قرمزی یا روزاسه ای: پوست هایی که به صورت ناگهانی قرمز می‌شوند (قرار گرفتن در معرض خورشید، تغییر دما هنگام زمستان، استرس و اضطراب، خارج شدن از محیط منزل و مصرف غذاهای تند). اکثرا در افراد بالای سن ۳۰ اتفاق میافتد. این نوع از افراد علاوه بر اجتناب از عوامل تشدید کننده، از محصولات خوراکی یا کرهای ضد التهاب استفاده کنند.
  • پوست حساس با احساس سوزش: برخی از افراد بدون التهاب و قرمزی در صورت، علی الخصوص بعد از استفاده از کرم ها و قرار گرفتن در شرایط محیطی مانند گرما، سرما و باد، احساس سوزش و خارش می کنند‌. این افراد باید از کرم های دارای لاکتیک اسید اجتناب کنند.
  • پوست های حساس آماده به آلرژی و اگزما: این گونه از افراد با استفاده از بعضی کرم های بهداشتی و آرایشی گرفتار سوزش و اگزما می شوند. این افراد باید از محصولات فاقد عطر و اسانس، و حتما از گروه های مواد ضد حساسیت (hypoallergenic)خریداری کنند.
انواع حساسیت پوستی در بدن
انواع حساسیت پوستی در بدن

چگونگی تشخیص پوست حساس

تشخیص پوست حساس کمی سخت است و حتی در برخی مواقع تنها پوست متخصص آن را تشخیص می‌دهد. یک سری افراد هستند که می گویند پوستمان با هر محصول آرایشی و بهداشتی حساسیت نشان می‌دهد و حتی با برند های با کیفیت و ماسک های خانگی سازگاری ندارد. این نوع افراد شاید پوستشان حساس نباشد، بلکه ممکن است به دلیل استفاده نکردن از محصولات مخصوص نوع پوست، دچار حساسیت پوستی شدند.

برای مثال فردی پوست مختلط دارد و از ضد آفتابی استفاده می‌کند که مناسب پوست مختلط نباشد. البته مشکلات دیگری نظیر پاک نکردن صورت در دو مرتبه صبح و شب، استفاده نکردن از محصول بی کیفیت و تمیز نکردن پوست صورت از آرایش وجود دارد. پس شاید حتما هر کسی که می‌گوید پوست صورتم حساس است، اینگونه نیست.

نحوه تشخیص حساسیت پوستی
نحوه تشخیص حساسیت پوستی

برای اینکه بتوانید پوست حساس را تشخیص دهید به نکات زیر توجه کنید:

  • اغلب مواقع پوست شما دچار قرمزی و جوش می‌شود.
  • پوست شما پس از شستشو، احساس ناراحتی دارد.
  • چین و چروک زودرس دارید.
  • پوست شما خارش، لکه های خشک یا پوست پوست می‌شود.
  • پوست صورت شما نسبت به محصولات آرایشی-بهداشتی عکس العمل نشان می‌دهد.
  • پوستتان به راحتی برنزه یا سوخته می‌شود.

اگر اکثر موارد بالا، بر پوست شما صدق می‌کند، پوست شما حساس و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم عوامل برآیند واکنش پوست حساس را برای شما معرفی کنیم، این عوامل عبارتند از:

  1. آشفتگی پوستی مانند: روزاسه، دراماتیت تماسی و یا اگزما
  2. قرار گرفتن در معرض عوامل مخرب زیستی مانند خورشید، باد، گرما و سرما
  3. پوست خیلی خشک یا بیش از حد آسیب دیده که دیگر نمی‌تواند از پایانه های عصبی محافظت کند.
  4. عوامل ژنتیکی، سن، جنسیت

چگونه از عامل حساسیت پوست مطلع شویم؟

حتما برای شما این سوال پیش آمده که من نسبت به چه ماده ای حساسیت پوستی دارم؟ شما با مراجعه به متخصص پوستی و انجام آزمایشات پزشکی،  می‌توانید از عامل حساسیت خود مطلع شوید. پزشک، در این آزمایش ها، مقداری از آلرژن های متفاوت(مواد آلرژی زا) را بر پوست شما می‌گذارد، سپس عکس العمل پوست شما را نسبت به آلرژن بررسی می‌کند. در صورت بروز علائم، نوع و عامل حساسیت پوست شما مشخص می‌شود.

در پی مطالعاتی که روی بیشتر از ۱۵۰۰بیمار پوستی و با استفاده از ۷۲مواد آلرژن، مشخص شد که ۱۰ مواد بیشتر از بقیه باعث حساسیت پوستی می‌شوند که عبارت‌ است از:

  • طلا
  • نیکل: فلزی که در اغلب جواهر و دکمه های لباس مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بالسام: رایحه ای که از درخت رزین گرفته و در ساید ادکلن ها و لوسیون استفاده می‌شود.
  • سولفات تئومیسین: آنتی‌بیوتیک موضعی که در برخی از کرم ها و پماد های اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی در بعضی از مواد آرایشی، دئودورانت، صابون و غذای حیوانات خانگی نیز وجود دارد.
  • تیمورسال: ترکیبی از جیوه که در ضد عفونی های موضعی و نگه دارنده برخی واکسن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • گروهی از هشت رایحه ی آلرژی زا که در تهیه ادکلن ها، حشره‌کش ها، صابون، محصولات دندانپزشکی و ضد عفونی ها کاربرد دارند.
  • کواترنیم ۱۵: ماده نگهدارنده که در محصولات صنعتی مثل رنگ و واکس، شامپو، پاک کننده آرایشی، لاک ناخن و کرم ضد آفتاب وجود دارد.
  • کلرید کبالت: فلزی که در محصولاتی مانند رنگ مو، ضد عرق و وسایل فلزی مثل دکمه و ابزار آلات یافت می‌شود.
  • باسیتراسین:آنتی بیوتیک موضعی می‌باشد.

مشکلات حساسیت پوست

شایع‌ترین مشکلات حساسیت پوستی عبارتند از:

  1. احساس سوزش پس از استفاده از مرطوب کننده پوست
  2. سرخی پوست بعد از حمام
  3. احساس زبری پوست هنگام تعریق
  4. احساس خارش هنگام خواب
  5. احساس قرمزی و پوسته پوسته شدن اطراف ابرو، بینی و دهان در فصل پاییز
  6. سازگار نبودن پوست صورت با محصولات پوستی جدید و ایجاد واکنش التهابی

بعد از آشنایی با حساسیت پوستی، عوامل، آلرژن ها و‌مشکلات آن، قصد داریم که در ادامه این مقاله، نکاتی برای حفاظت از پوست حساس چگونگی مراقبت از آن را برای شما ارائه دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع درمان حساسیت پوستی

حساسیت پوستی می‌تواند  مدت زیادی طول بکشد و زندگی روزمره شما را مختل کند. پس باید تا قبل از اینکه تبدیل به یک معضل بزرگی شود، آن را درمان کنید. اگر شما نیز از حساسیت پوستی کلافه شدید و دنبال راه حل هستید می تواند از درمان های که در این مقاله هستند، استفاده کنید.

درمان های خانگی

حساسیت پوستی یکی از  رایج ترین بیماری های پوستی می باشد که بسیاری از اشخاص در طول زندگی خود حداقل یک بار به آن مبتلا شدند و با علائمی  همراه است که با کمک درمان خانگی حساسیت پوستی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

۱. جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از روش های تاثیرگذار در درمان حساسیت پوستی می باشد. پس یک فنجان جوش شیرین را با مقداری آب گرم مخلوط کنید. سپس فرآورده را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بر پوست ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

نکته : به یاد داشته باشید که در زمان آسیب دیدگی پوست و باز شدن پوست از این روش استفاده نکنید.

۲. لیمو:

استفاده از لیمو به عنوان یکی از روش های درمان خانگی حساسیت پوست محسوب می شود. پس یک عدد لیمو را فشار دهید، سپس آب آن را بر پوست قرار دهید و مهلت دهید که بر روی پوست، خشک شود.

درمان پوست حساس با لیمو
درمان پوست حساس با لیمو

۳. آلوئه ورا:

آلوئه ورا علاوه بر درمان و رفع سوختگی، تاثیر بسزایی روی حساسیت پوستی و ناحیه آسیب دیده  دارد. بنابراین، یک برگ آلوئه ورا باز کنید و ژل آن را خارج کنید و سپس بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

۴. نعناع:

از بهترین راه های درمان  حساسیت پوستی، نعناع می باشد. بدین لحاظ یک فنجان برگ نعناع خشک، را با کمی آب جوش قاطی کرده، سپس درب فنجان را ببندید و پس از سرد شدن، با کمک یک پارچه تمیز آن را بر ناحیه آسیب دیده آغشته کنید. استفاده از این راه اثر شگفت انگیزی در برطرف کردن حساسیت پوستی دارد.

 

۵. جو دوسر:

جو دوسر در مرطوب کردن پوست، نقش بسزایی دارد. بدین سبب برای برطرف کردن حساسیت پوستی، بسیار سازگار است سلول های مرده را نیز زایل می‌کند. بر این اساس، مقداری جو دوسر را با اندکی آب گرم مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید؛ در صورت حساسیت به این ماده از این روش استفاده نکنید.

۶.عسل

بهترین روش بابت درمان حساسیت پوستی، استعمال از عسل است برای اینکه، عسل به دلیل داشتن مقدار فراوان آب به تامین رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز پوست کمک می کند. از این رو دو مرتبه در ساعات روز، عسل را به صورت مستقیم بر پوست آسیب دیده، بمالید و پس از گذشت پانزده تا بیست دقیقه پوستتان را با آب تمیز کنید.

درمان پوست کهیر زده با عسل
درمان پوست کهیر زده با عسل

۷. ماست بدون شکر:

شاید استفاده از این روش برای شما مقداری عجیب و غریب به نظر آید اما ماست، اسید لاکتیک دارد. این ماده  پوست و حساسیت های پوست را درمان می‌کند. بنابراین می توانید ماست را مستقیم بر پوستتان بگذارید و پس از  گذشت پانزده دقیقه آن را با آب پاک کنید. اگر به بلغور جو دوسر حساسیت ندارید، می‌توانید آن را با ماست مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را بر آسیب حساسیت پوستی بمالید.

۸. بخار:

یکی از روش های موثر دیگر برای درمان خانگی حساسیت پوستی، استعمال بخار است. بنابراین مقداری آب جوش داخل کاسه ای قرار دهید، آنگاه یک پتو یا حوله روی سر خود بکشید و تا ده دقیقه زیر حوله به نفس کشیدن ادامه دهید تا این مدت زمان تمام شود.فقط در انجام این روش مراقب باشید که زیادی، به ظرف نزدیک نشویید تا پوست شما نسوزد. ایضا می توانید کمی چای سبز یا برگ نعناع هم به آب اضافه کنید. اگر حساسیت شما خیلی شدید است، این راه خیلی مناسب شما است.

۹. پوست میوه:

استفاده از پوست بعضی میوه ها هم به از بین بردن حساسیت های پوستی کمک می کند. پوست موز را بر روی پوست حساس خود بمالید و یا پوست هندوانه رنده شده را در محل آسیب دیدگی استعمال کنید‌. استفاده این راه و روش، خارش ایجاد شده از حساسیت پوست را از بین می‌برد.

ماسک پوست میوه برای درمان خارش پوستی
ماسک پوست میوه برای درمان خارش پوستی

۱۰. ریحان:

در نظر گرفتن بهبود حساسیت پوستی، استفاده از برگ ریحان بسیار اثر بخش می باشد. بنابراین در یک ظرف درب دار یک دوم فنجان برگ ریحان خشک شده را داخل آب جوش بریزید. سپس درب ظرف را ببندید تا دم بکشد. سپس پس از سرد شدن به کمک یک تکه پارچه تمیز ترکیب را بر منطقه آسیب دیده قرار دهید تا بهبود یابد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود این روش را مدام انجام دهید. می توانید برگ های ریحان تازه نیز را بکوبید سپس داخل آب  بریزید و بر موضع حساسیت قرار دهید.

۱۱. چای سبز:

چای سبز دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که یکی از راه های اثر بخش قابل درمان حساسیت پوستی می باشد. زین پس چای سبز را نرم و پودر کنید. سپس بر پوست آسیب دیده از حساسیت پوست قرار داده و بعد از گذشت پنج دقیقه پوستتان را آبکشی کنید. استفاده از قطره چای نیز برای درمان انواع حساسیت پوستی مناسب خواهد بود.

درمان مشکل پوستی با چای سبز
درمان مشکل پوستی با چای سبز

۱۲. زنجبیل

یکی از درمان های خانگی موثری در بهبود حساسیت پوستی، حساسیت های پوستی،زنجبیل تازه است.زنجبیل تازه را برش دهید و بر روی موضع درد بگذارید، پس از گذشت  ده دقیقه آن را با آب شستشو دهید. برای دریافت بهترین نتیجه، این ترکیب را روزی دو بار و حداقل هفته چهار الی پنج بار  بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

دیگر درمان های خانگی حساسیت پوست

  • اجتناب از خاراندن پوست
  • خنک کردن پوست با دستمال مرطوب
  • مصرف مکمل های غذایی مثل ویتامین D و پروبیوتیک ها
  • کاهش استرس
  • استفاده از حوله نرم
  • استحمام با آب ولرم
  • مرطوب نگه داشتن پوست
  • استفاده از مواد شوینده ملایم و بدون بو
  • کوتاه کردن زمان استحمام
  • از بین بردن عمل حساسیت زا
  • تغییر دادن رژیم غذایی و پرهیز از مصرف مواد غذایی آلرژی زا مانند ادویه، فلفل تند و لبنیات
  • ماساژ برای بهتر شدن گردش خون
  • استفاده از لوسیون های مرطوب کننده
معالجه پوست قرمز و حساس

درمان سنتی حساسیت پوست

از نگاه طب سنتی، حساسیت پوستی یک نوع بیماری ایجاد شده از نابسامانی کبد است، که برای معالجه آن می‌بایست نخست اختلال کبد درمان شود. این مشکل نیز طبق معمول  از خشکی کبد در پی سودای بدن  و حرکت مواد سودایی در پوست به وجود می‌آید. این رو امکان دارد این مواد  تعویض مکان داده‌اند و در جاهای مختلف پوست ظاهر شوند.

به طور کلی، دو خلط خشک (صفراوی و سودایی) مرکب با خون به سطح پوست می‌آیند و حساسیت‌ پوستی را به وجود می‌آورند. حساسیت  نوع صفراوی در فصل گرما و با خوردن غذاهای گرم به وجود می‌آید، ولی نوع سوداویی در اوج سرما و اوج گرما به وجود می‌آید. از دیدگاه طب سنتی،  کیفیت و مقدار مواد تجمع گشته در بدن از لحاظ غلظت و لطافت، انواع بیماری و شدت علائم آن را تعیین می‌کند.

درمان حساسیت پوستی از دیدگاه حکیم خیر اندیش

حکیم حسین خیراندیش میفرماید که  حساسیت پوستی به دو نوع است. نوع اول صفراوی خارشی است که، در هنگام خوردن گرمی‌ها مانند خرما، عسل، زنجبیل و دارچین در فصول گرم سال به وجود می‌آید که خشکی پوست را به همراه دارد. این فرد آن‌قدر باید پوست خود  بخاراند تا خون بیاید تا احساس آرامش کند. نوع دوم سوداوی، در اوج گرما و در اوج سرما ظاهر می‌شود. این حالت نیز خشکی پوست دارد که بعد از استحمام با دوش آب سرد و یا حتی  بعد از خوردن مواد غذایی سرد زیاد همچون ترشی یا گرمی زیاد همچون خرما، در پوست فرد احساس خارش ایجاد کند.

برای درمان هر دو قسم می‌توان روزی یک تا سه لیوان سرکه انگبین (دو واحد عرق نعناع، دو واحد عسل طبیعی، یک واحد سرکه طبیعی) برای رقیق شدن خون بخورد. بسته به اشتهای فرد، می تواند یک سوم لیوان را پر سرکه انگبین و ما باقی را با آب پر کند. در حساسیت پوستی سودایی، بهترین کار برای تهیه سکنجبین به جای عرق نعناع، از عرق کاسنی استعمال گردد. فرد دارای این نوع حساسیت می‌بایست، غذاهایی مانند سوپ گندم، حلیم و میوه‌های مرطوب (سیب یا مخلوطی از آب سیب، آب کرفس و آب هویج) به اندازه ۱۲۰ روز بخورد.

درمان دیگری که در حساسیت سودایی موثر می‌باشد، حجامت عام است و اگر حساسیت خیلی شدید باشد، روی سطح آن را هم خراش سطحی (تا سه مرحله) بدهد. اگر حساسیت‌ پوستی، صفراوی باشد حجامت عام پس از ۴۰ روز از خوردن سکنجبین کفایت می‌کند. روغن شتر مرغ یا روغن گل ختمی، دون نوع روغن‌ آرام‌بخش مفید برای هر دو نوع حساسیت پوستی است که باید به صورت موضعی استفاده شود و در فصول بهار و پاییز حجامت کند.

 

درمان اگزما از دیدگاه دکتر روازاده

در این قسمت از مطلب قصد داریم که توصیه و درمان های دکتر روازاده را با شما به اشتراک بگذاریم.

از استفاده غذاهای گرم و دارای ادویه خودداری کنید. ناحیه آسیب دیده را با لعاب اسفرزه  سه مرتبه  در هفته  و به مدت  ۱۰دقیقه بماند. آب پنیر (ماء الجبن) را به مدت چند روز را در مقدار یک دوم لیوان به هنگام ناشتایی بخورید. آب جو (ماءالشعیر) طبیعی نیز مفید حساسیت پوستی است. زیاد استحمام کنید ولی مدت دوش گرفتن، کم باشد. به یاد داشته باشید که عرق کردن به ضرر شما است. سرکه با کمی آب کرفس و  کمی بوره ارمنی در حمام بر بدن خود بمالید، این مخلوط بسیار مفید است. استفاده از گل سرشور و حجامت برای شما که پوست حساس دارید بسیار مفید است.

برای بهبود حساسیت پوست باید بدن از سودا و غذاهای سودازا مثل سوسیس، کالباس، کنسرو، نوشابه، پیتزا، سس، گوشت گاو، عدس، بادمجان، گوجه، کلم و قارچ باید تخلیه شود و به یاد داشته باشید که این غذاها را از برنامه روزانه  خود حذف کنید. استفاده از پماد  حساسیت پوست که  مخلوطی از درمان سیاه (ایکتیول و وازلین)، موم، روغن زیتون، می‌تواند در بهبود حساسیت پوست و خارش دست و پا از سودا، صفرا و دم شده و بلغم سوخته را تسکین کند. همچنین مسکن حساسیت های پوستی، نرم کننده پوست، زخم پوستی را بازسازی می‌کنند.

درمان اگزما از دیدگاه دکتر روازاده
درمان اگزما از دیدگاه دکتر روازاده

درمان حساسیت پوست به روش جدید

در کنار مصرف داروها، از راه و روش های معین نیز برای کم‌ شدن التهاب ایجاد شده از حساسیت پوستی و از بین بردن اثرات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، که در ادامه این مقاله ذکر خواهیم کرد

نور درمانی

این روش در مواردی استفاده می‌شود که حساسیت پوستی در حال پیشرفت باشد و شدت آن در حال افزایش باشد. در این شیوه، پوست شما در پیش روی نور فرابنفش قرار می‌گیرد تا آسیب های ایجاد شده بر روی پوست در اثر تابیدن این نور، کم کم درمان شوند.

کمپرس سرد

خنک کردن پوست در بعضی اوقات باعث می‌شود که دارو بهتر در بدن جذب شود. اشخاصی که خواستار استعمال کرم کورتیکواستروئید طبق تجویز پزشک هستند، حتما  قبل از مصرف این دارو، حتما کمپرس سرد را انجام دهند. با این روش پوست خنک و مرطوب می‌شود و در این حالت  دارو بهتر جذب می‌شود.

استفاده-از-کمپرس-سرد-برای-درمان-انواع-حساسیت-و-خارش-پوستی
استفاده-از-کمپرس-سرد-برای-درمان-انواع-حساسیت-و-خارش-پوستی

درمان حساسیت پوستی شدیدکلام آخر

حساسیت پوستی پیش از پیش، به مراقبت زیادی نیاز دارد. اگر شما حساسیت پوستی دارید، باید به محصولات آرایشی که استفاده می‌کنید توجه زیادی می‌کنید. ترکیبات شیمیایی موجود در این محصولاتی حتی به پوست های غیر حساس نیز آسیب می‌رساند ولی به پوست های حساس عواقب بیشتری دارد. بهتر است قبل از خریدن یک محصول آرایشی-بهداشتی، به برچسب های موجود بر آن توجه کنید که آیا این محصول باعث تحریک پوست حساس می شود یا خیر. پس همیشه به یاد داشته باشید که محصولات پوستی طبیعی بهترین هستند چون از مواد ارگانیک و غیر شیمیایی به وجود آمدند.

 

در مورد نویسنده، خانم سیاحی

از دوره دبیرستان علاقم به هنر و گرافیک زیاد شد و کمک به سمت تولید محتوا کشیده شد. از همون دوران علاقم رو به این کار تقویت کردم. به جرات میتونم بگم هم میتونم تولید محتوای متنی انجام بدم هم گرافیک 🙂

(با یک تیر، چند نشون بزن)

حوزه های همکاری: گرافیک_ کنکوری_ سلامتی_ آرایشی

ارتباط با من:

آیدی تلگرام خانم سیاحی: @zrisyh

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا