اخبار

معرفی ضروری ترین وسایل و دستگاه های یک کارگاه قنادی و شیرینی پزی

فهرست مطلب

مهم ترین تجهیزات قنادی کدام ها هستند؟ این تجهیزات چه کاربردهایی دارند؟

این ها پرسش هایی هستند که ممکن است ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشند. از گذشته تاکنون قنادی ها میان عموم مردم سراسر دنیا جایگاه قابل توجه ای داشته اند. افراد بسیار زیادی را می توان یافت که در راستای شیرینی پزی فعالیت داشته و کارگاه های قنادی مختلفی را مدیریت می کنند.همین امر موجب شده است تا قنادی ها بتوانند به عنوان نوعی کسب و کار محبوب شناخته شوند.

استقبال مردم از شیرینی ها و کیک ها را می توان دلیلی بر هیجان انگیز بودن قنادی ها و شیرینی ها پزی ها دانست. در حال حاضر همچون گذشته این کسب و کار در کشور ما نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد.

قنادی و شیرینی پزی به عنوان نوعی حرفه کاملا تخصصی نیاز به تجهیزات خاصی دارد. شما با مراجعه به یک کارگاه قنادی می توانید دستگاه ها، ابزارها و تجهیزات متفاوتی را ببینید که هرکدام کاربردهای خاص خود را داشته و به طور گسترده ای توسط قنادها مورد استفاده قرار می گیرند.

گروه تولیدی کیانی ماشین سازنده و طراح جدید ترین مدل های دستگاه های قنادی در ادامه ی این مطلب به بررسی مهم ترین و ضرروی ترین وسایل و دستگاه قنادی که یک گارهای شیرینی پزی و قنادی به آن نیاز دارد بپردازد.

اهمیت تجهیزات قنادی

تجهیزات قنادی این امکان را برای کارگاه های قنادی فراهم می سازند تا کیفیت محصولات خود را افزایش داده و به سود و بهره وری قابل توجه ای دست یابند. همین امر موجب شده تا در حال حاضر این تجهیزات به عنوان مهم تجهیزات صنعتی نیز شناخته شوند و شما با یک جستجوی ساده می توانید نمونه های مختلفی از این تجهیزات را ببینید.

تنوع بالای کیک و شیرینی شما را ملزم می سازد تا دستگاه های موردنیاز برای تهیه آن ها را فراهم نمایید.به بیان ساده تر اگر قصد دارید تا با راه اندازی یک قنادی محصولات خود را بالاترین کیفیت و ماندگاری عالی عرضه نمایید بایستی اقدامات لازم را نسبت به خرید تجهیزات قنادی انجام دهید.

تجهیزات و ابزارهای قنادی کاربردهای ویژه ای دارند؛ به گونه ای که شما می توانید برخی از آن ها به عنوان تجهیزات کافی شاپ نیز مورد استفاده قرار دهید.

ضروری ترین وسایل کارگاه قنادی

شاید علاقه داشته باشید : مقدار سرمایه لازم برای راه اندازی کارگاه قنادی

انواع تجهیزات قنادی

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی مهم ترین تجهیزات قنادی پرداخته و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما انتقال دهیم. به طور کلی تجهیزات و ابزارهای قنادی شامل موارد زیر می شوند.

  • دستگاه خمیرگیر

  • میکسر قنادی

  • فر قنادی

  • دستگاه قیف زن

  • دستگاه چانه گیر

  • دستگاه برش کیک

کاربردهای دستگاه خمیرگیر

اگر با خمیرها آشنایی داشته باشید قطعا می دانید که به عنوان ماده پایه ی تمام کیک ها و شیرینی ها شناخته می شوند.خمیرها از مواد اولیه ثابت در حوزه شیرینی پزی و کیک پزی بوده و انواع مختلفی را شامل می شوند. نکته ای که لازم است درباره خمیرها بدانید این است که دسته بندی آن ها بر اساس مواد تشکیل دهنده، نگهداری و… صورت می پذیرد.

دستگاه های خمیرگیر را می توان یکی از مهم ترین تجهیزات قنادی دانست که در تمام کارگاه های قنادی موجود است. در حال حاضر می توان انواع مختلفی از این دستگاه ها را در بازار دید که تفاوت عمده آن ها در برند تولید کننده، میزان حجم خمیر و مخزن دستگاه می باشد.

با مشاهده ساختار این دستگاه ها می توان متوجه وجود یک تیغه در مخزن آن ها شد که برای ترکیب مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد این دستگاه ها به گونه ای است که با چرخش تیغه، مواد موجود در مخزن به صورت یکدست با هم ترکیب شده و این روند موجب ورز دادن خمیر می شود. برندهایی که در راستای تولید دستگاه های خمیرگیر فعالیت دارند، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا دستگاهی با متریال مرغوب به بازار عرضه نمایند.

فراموش نکنید که خرید دستگاه خمیرگیر باکیفیتی بالا از اهمیت قابل توجه ای برخوردار است؛ چرا که علاوه طول عمر زیاد تاثیرات مستقیمی نیز کیفیت شیرینی ها و کیک های تولید شده دارد.

دستگاه قیف زن و کاربرد آن به عنوان تجهیزات قنادی

تجهیزات قنادی گستردگی بسیار زیادی دارند و دستگاه های قیف زن یکی از این تجهیزات به شمار می روند. این دستگاه ها عمدتا برای آماده سازی و مرتب سازی شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوان به راحتی آن ها را درون فر برای پخت قرار داد. شما به این دستگاه ها برای پخت نهایی شیرینی ها و کیک های خود در کارگاه های قنادی بسیار نیاز دارید.

با توجه به این موضوع اگر قصد راه اندازی این کارگاه ها را دارید نباید به سادگی از کنار خرید این ابزارهای قنادی عبور کنید. دستگاه های قیف زن به شما کمک می کنند تا خمیرها به خوبی قیف زنی نموده و آن ها در اندازه ها و شکل های جذاب و یکسانی تولید کنید.

استفاده از این دستگاه ها در کارگاه های قنادی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که علاوه بر یکدست نمودن می تواند موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های شما به عنوان صاحب کارگاه قنادی شود.

در حال حاضر این دستگاه به دو شکل تک قلو و دو قلو به فروش می رسد و شما با توجه به نیاز خود می توانید آن ها را خریداری کنید. نمونه های تک قلو این تجهیزات قنادی برای تولید انواع شیرینی کاربرد دارند اما عمدتا از دستگاه های قیف زن دوقلو برای تولید کیک ها استفاده می شود.

میکسر قنادی در تجهیزات قنادی

از دیگر تجهیزات ضروری و موردنیاز در کارگاه های قنادی می توان به میکسر قنادی اشاره نمود. میکسرها با قابلیت های بی نظیر خود این امکان را برای قنادها فراهم می سازند تا مواد اولیه موردنیاز برای تولید کیک و شیرینی را با یک دیگر ترکیب نمود.

این مواد شامل شیر، تخم مرغ و شکر می شوند که به عنوان مواد اولیه روان نیز شناخته می شوند. امروزه تنوع بسیار بالایی را می توان میسکرهای قنادی شاهد بود و این امر به شما کمک می کند تا با توجه به نیازی که دارید خرید کنید.

در ساختار این تجهیزات قنادی می توان پاروهای همزنی را دید که با یک دیگر متفاوت بوده و برای استفاده از آن ها لازم است براساس نوع مواد اولیه تصمیم گرفت. اگر بخواهیم اشاره ای به مهم ترین پاروهای میکسرهای قنادی داشته باشیم می توان پاروهای شاخی و پنجی را نام برد که هر دو برای هم زدن خامه کاربرد دارند.

شما برای تولید انواع مختلف شیرینی و کیک نیاز مبرمی به میکسرهای قنادی دارد؛ بنابراین توصیه داریم هنگام خرید این تجهیزات نهایت دقت عمل خود را به کار گیرید. میکسرها در کارگاه های قنادی نقش بسیار مفیدی را ایفا می کنند و این توانمندی را دارند تا سرعت و کیفیت تولید کیک ها و شیرینی ها افزایش دهند.

دستگاه برش کیک

به عنوان آخرین نمونه از مهم تجهیزات قنادی قصد داریم تا به بررسی کاربردهای دستگاه برش کیک بپردازیم. دستگاه های برش کیک با برخورداری از سیستمی بسیار قدرتمند و حرفه ای این امکان را برای شما فراهم می سازند تا کیک های تولیدی خود را به صورت منظم برش داده و به این طریق زیبایی چشمگیری به آن ها ببخشید.

این دستگاه ها از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و استفاده از آن ها نیز مزیت های بی شماری برای کسب و کارهای فعال در حوزه قنادی دارد. توجه داشته باشید برای استفاده از این دستگاه نیاز به اپراتور می باشد تا بتوان به نتایج مورد انتظار خود دست یافت.

فر قنادی

برای پخت نهایی انواع کیک و شیرینی نیاز به فر قنادی می باشد. فرهای قنادی را می توان در انواع مختلفی تهیه نمود و نکته ای که بایستی بدانید این است که با توجه به طرفیت و کاربردی که دارند تقسیم بندی می شوند. از فرهای قنادی به طور گسترده ای در تولید انواع شیرینی، کیک، نان های شیرینی فانتزی، کلوچه، بیسکوییت و… استفاده می شود.

این فرها می توانند تاثیرات مثبت بسیار زیادی بر روی کیفیت محصولات نهایی شما داشته باشند؛ به همین جهت است که به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات قنادی شناخته می شوند.برخورداری از سیستم پخت یکپارچه که حرارت غیرمستقیمی نیز از طریق موتورهای فن پخش می نماید را می توان یکی از ویژگی های بارز فرهای قنادی دانست.

همان گونه که بیان شد این دستگاه قنادی انواع مختلفی دارد. نمونه متداول فرهای قنادی که کاربردهای بی نظیری نیز دارد فر مخصوص شیرینی پزی است. این فر به گونه ای طراحی شده است که از یک سیستم جرقه زن برخوردار بوده و می تواند یک امنیت شعله را برای پخت بهتر انواع شیرینی، کیک و… ایجاد نماید.

دستگه چانه زن

دستگاه های چانه زن یکی دیگر از تجهیزات بسیار مهم قنادی به شمار می روند که برای آماده نمودن خمیر و ورز دادن آن مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های چانه گیر به شما کمک می کنند تا شیرینی های خود با وزنی مناسب و دقیق تولید نموده و به این طریق کیفیت محصولات خود را افزایش دهید.

بر این اساس می توان به این نتیجه دست یافت که این دستگاه ها به عنوان تجهیزات قنادی نقش بسیار مفیدی را در کارگاه های شیرینی پزی ایفا می کنند.

دستگاه های چانه گیر این قابلیت را دارند تا با سرعت بسیار بالایی خمیرها آماده سازی کرده و به شما در صرفه جویی در وقت و زمان کمک های شایانی نمایند. ممکن است تصویر کنید که استفاده از این دستگاه ها کار بسیار پیچیده است؛ اما لازم است بدانید که اگر یک دستگاه عملکرد مناسبی داشته باشد شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

خرید انواع تجهیزات قنادی با بالاترین کیفیت

خرید جدید ترین مدل های تجهیزات قنادی - کیانی ماشین

این روزها می توان فروشگاه های بسیار زیادی را مشاهده نمود که در راستای عرضه و فروش تجهیزات قنادی فعالیت دارند. انتخاب یک مرکز فروش معتبر نکته ای است که نباید فراموش کنید. به همین جهت توصیه داریم حتما در این راستا دقت عمل بالایی را به کار گیرید. گروه توللیدی کیانی ماشین بسترهایی را برای شما فراهم نموده است تا بتوانید انواع مختلفی از تجهیزات و ابزارهای قنادی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.

کلام پایانی

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که تجهیزات قنادی از جایگاه ویژه ای در سراسر دنیا برخوردار هستند. در حال حاضر کارگاه های بسیار زیادی از این تجهیزات استفاده می کنند و همین امر موجب شده تا تنوع قابل توجه ای را برای این دستگاه ها شاهد باشیم.

دسته بندی این دستگاه عمدتا با توجه به کارکرد و کاربرد آن ها صورت می پذیرد. این تجهیزات علاوه بر افزایش کیفیت می توانند سرعت شما را نیز در تولید انواع کیک و شیرینی افزایش دهند.

شما عزیزان می توانید جهت راهنمایی و مشاوره بیشتر پیرامون انواع مدل های دستگاه قنادی و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی یک گارهای شیرینی و پزی با شماره تلفن 09137918153  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا