اخبار

در صورت آبخوردگی تلویزیون چه باید کرد؟

آب دشمن تمام وسایل برقی است و تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیست  آبخوردگی تلویزیون می تواند باعث وارد شدن رطوبت به عناصر داخلی مدار دستگاه شده و باعث آسیب جدی در تلویزیون شود. تلویزیون هایال سی دی  و ال ای دی  ویژگی های خاص خود را دارند، بنابراین باید با دقت از آنها استفاده کنید. مواردی وجود دارد که آب به طور تصادفی روی صفحه نمایش تلویزیون می ریزد یا کاربر تصمیم می گیرد آن را با یک پارچه مرطوب پاک کند . در این صورت ممکن است تصاویر روی صفحه نمایش متوقف شود یا ممکن است نوارهایی روی آن ظاهر شود. در مواقعی که آب وارد تلویزیون می شود، احتمالا باید پنل  LCD  را تعویض کرد،  اما همه چیز به میزان آسیب بستگی دارد.
اگر دستگاه پر از آب شود، نمی توانید آن را روشن کنید، زمانی که آب وارد تلویزیون می شود، برد دستگاه ممکن است از کار بیفتد. هر چه زمان بیشتری بگذرد دستگاه بیشتر آسیب می بیند زیرا تمام مسیرها و اتصالات اکسید می شوند. بنابراین، شما باید فوراً با تعمیرکار تلویزیون تماس بگیرید تا بتوانید از آسیب بیشتر به دستگاه خود جلوگیری کنید.
در تهران برای تعمیرات تخصصی تلویزیون می توانید با امداد تی وی تماس بگیرید . امداد تی وی با اعزام تکنسین های مجرب در تمام مناطق تهران ، دستگاه معیوب را در منزل تعمیر می کند . تعمیر تلویزیون دوو در تهران ، تعمیر تلویزیون در شهرک اکباتان ، تعمیر تلویزیون در تهرانسر  و سایر محلات تهران از خدمات امداد تی وی است .
09335051212
www.emdadtv.com

هنگام آبخوردگی تلویزیون چه باید کرد؟

وقتی این اتفاق می افتد، اولین سوالی که در ناخودآگاه افراد ایجاد می شود این است که هنگامی که  آب وارد تلویزیون شود چه باید کرد؟ در صورت بروز مشکل در دستگاه، تلویزیون باید بلافاصله خاموش شود و سپس باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک گرفت. زیرا  او می تواند میزان آسیب را تعیین ننموده و همچنین به شما بگوید که چه کاری باید انجام شود. اگر پنل قابل بازیابی نیست، باید به تعویض آن اعتماد کنید.
فقط تعمیرکار می تواند دقیقاً میزان آسیب و نحوه تعمیر را تعیین کند. اگر رطوبت روی برد ایجاد شده باشد، تعمیرکار ، مدار آسیب دیده را دوباره لحیم می کند.
اگر آب اتصالات را از بین برده باشد، تعمیر شامل جایگزینی کامل ماتریس است. در اغلب موارد، در این شرایط، خرید یک دستگاه جدید از نظر مالی سود بیشتری دارد.
مهم ترین نکته در هنگام مواجهه با مشکل آبخوردگی تلویزیون این است که باید فوراً دو شاخه دستگاه را از  برق بکشید تا مشکلات ناشی از آن به حداقل برسد و اگر تلویزیون به برق وصل نیست، تا زمانی که مراحل زیر را انجام نداده اید، مطلقاً آن را به برق وصل نکنید.

مرحله 1 :
بلافاصله سیم اتصال تلویزیون  را جدا کرده و سیم اتصال را در جای خشک قرار دهید و سپس با استفاده از یک پارچه خشک تمام آب سطح تلویزیون را پاک کنید و آن را به برق وصل نکنید. زمانی که تمام آب روی سطح تلویزیون خود را پاک کرده اید مرحله دوم را انجام دهید

مرحله 2:
شما باید قاب پشت تلویزیون خود را بردارید. اگر نمی دانید چگونه آن را باز کنید، لطفاً در اسرع وقت با مراکز یا خدمات تعمیر تلویزیون تماس بگیرید .
بعد از اینکه قاب پشتی را جدا کردید، کاری که باید انجام دهید این است که یک پارچه نرم و بدن پرز برای خشک کردن تلویزیون استفاده کنید و تمام فضای داخلی تلویزیون را خشک کنید و توجه داشته باشید که نباید هیچ قسمتی از تلویزیون را جدا و آن را دوباره وصل کنید.

مرحله 3 :
بررسی دقیق دستگاه توسط تعمیرکار مجرب و براورد هزینه و چگونگی تعمیر

وارد شدن آب به داخل تلویزیون چه  مشکلاتی را برای دستگاه ایجاد می کند؟

ورود آب به داخل تلویزیون می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:
– ایجاد لکه های روی صفحه نمایش دستگاه که با پاک کردن ساده پاک نمی شوند (با مقدار زیاد رطوبت، لکه ها جوهری رنگ می شوند).
– تصاویر تار
– ایجاد شدن نقاط، نیز، نوارهای چند رنگ روی صفحه نمایش
– روشن و خاموش شدن خود به خود دستگاه.

آیا بعد از آبخوردگی تلویزیون می توان از تلویزیون استفاده کرد؟

صرف نظر از نحوه ریختن آب در داخل (قاب، صفحه نمایش را با پارچه خیس پاک کنید)، به یاد داشته باشید: تلویزیون باید در اسرع وقت از برق جدا شود و تا زمانی که مشکل برطرف نشود، از آن استفاده نکنید.
برای جلوگیری از اتصال کوتاه، مهم است که تمام عناصر آسیب دیده به خوبی خشک شوند (قطره ای از مایع داخل آن باقی نماند). فرآیند خشک کردن به طور متوسط سه روز طول می کشد. اگر دستگاه را زیر نور خورشید قرار دهید، می توانید روند را تسریع کنید.
توجه!  اگر آب و رطوبت وارد تلویزیون در حین کار شود، گرفتن سیم ها بطور مستقیم با دست و یا دست خیس یا پاک کردن آب بدون قطع برق دستگاه اکیداً ممنوع است. با نادیده گرفتن این قانون، خطر برق گرفتگی زیاد است.
اگر آب به داخل دستگاه رفت و دود از زیر تلویزیون خارج شد، حتی سعی نکنید بعد از خشک شدن دوباره آن را روشن کنید.  زیرا فقط تعمیرکاران ماهر و با تجربه می تواند به بازسازی تجهیزات آسیب دیده در آب کمک کند.
برای تعمیر تلوزیون در تمام مناطف تهران با امداد تی وی تماس بگیرید. 09335051212

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا