اخبار

فریت بار، جایگزینی مناسب برای روش‌های گران ارسال به خارج

فهرست مطلب

فریت بار، جایگزینی مناسب برای روش‌های گران ارسال به خارج

چکیده : همه افرادی که قصد مسافرت یا مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی را دارند، در کنار تمام دغدغه‌های مربوط به فراهم‌کردن شرایط مناسب برای مهاجرت، لازم است برای ارسال بار به خارج از کشور نیز اقداماتی انجام دهند تا با هزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه، تمام آن چیزهایی که برای شروع زندگی در یک کشور جدید به آن نیاز دارند، را به کشور مقصد ارسال کنند.

همه افرادی که قصد مسافرت یا مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی را دارند، در کنار تمام دغدغه‌های مربوط به فراهم‌کردن شرایط مناسب برای مهاجرت، لازم است برای ارسال بار به خارج از کشور نیز اقداماتی انجام دهند تا با هزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه، تمام آن چیزهایی که برای شروع زندگی در یک کشور جدید به آن نیاز دارند، را به کشور مقصد ارسال کنند. در این شرایط، استفاده از خدمات فریت‌بار می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد.

فریت یکی از بهترین راه برای جابه‌جایی و ارسال لوازم شخصی و وسایل منزل مسافران به خارج از کشور، اعم از دانشجویان و مهاجران است. در این روش به‌جای پرداخت هزینه‌های سنگین اضافه‌بار مسافری، و محدودیت‌های زیاد حمل بار، شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بسیار پایین‌تر (در حدود 30٪ مبلغ اضافه‌بار)، تمام لوازم شخصی و لوازم منزل خود را پیش از پروازتان، به مقصد خود از طریق فریت بار ارسال نمایید. فریت بار مسافری می‌تواند به‌صورت هوایی، دریایی و زمینی انجام شود و تمام تشریفات گمرکی نیز باید قبل از سفر شما انجام گیرد.

مزایای فریت بار ارزان

برای تعیین این که بار خود را به‌صورت فریت هوایی از جمله فریت بار به کانادا ارسال کنید و یا از روش‌های دیگر استفاده کنید کافی است سه نکته مهم را در نظر داشته باشید.

سرعت

در شرایطی که مسیر موردنظر شما ترافیک باری نداشته باشد، می‌توانید زمان ارسال را  بین 3 تا 7 روز در نظر بگیرید. هواپیماها حدود 30 برابر سریع‌تر از کشتی‌های اقیانوس‌پیما هستند. جت‌های مسافربری با سرعت 575 مایل در ساعت حرکت می‌کنند، درحالی‌که کشتی‌های اقیانوس‌پیما با سرعت 16 تا 18 مایل در ساعت حرکت می‌کنند. به‌طورکلی، طبق گفته بانک جهانی، هزینه‌های فریت بار هوایی معمولاً  5 برابر قیمت ارسال بار با کامیون و 16 برابر قیمت حمل‌ونقل دریایی است. اما با افزایش هزینه‌های ارسال توسط کشتی، این عدد کمتر شده است.

قابلیت اطمینان

مردم می‌خواهند بسته‌های خود را به‌موقع دریافت کنند. این امر بازار حمل‌ونقل را تشویق کرده است تا خدمات محموله بار قابل‌اعتمادتری را توسعه دهد. همراه با جابه‌جایی بهتر داده‌های حمل‌ونقل هوایی، حمل‌ونقل هوایی ردیابی بهتر و اطمینان بیشتری را فراهم می‌کند که کالاهای شما در زمان مناسب به مکان مناسب می‌رسند.

حفاظت

درحالی‌که دزدی دریایی در اقیانوس رو به کاهش است، کالاها در حمل‌ونقل باری اقیانوسی بیشتر از حمل‌ونقل هوایی آسیب می‌بینند. این باعث می‌شود گزینه خوبی برای اقلام شکننده باشد.

فریت بار به‌صورت اقتصادی و کم‌هزینه

پروسه فریت بار از منزل شما شروع می‌شود. اولین قدم بسته‌بندی بار است، سپس انتقال بار به فرودگاه و پس از آن انجام تشریفات گمرکی، هرکسی که قصد فریت بار را داشته باشد می‌بایست قبل از صدور بارنامه این مراحل را طی نماید. درصورتی‌که تمایل به کم نمودن هزینه فریت بار، ارسال بار، خود را دارید می‌تواند این سه مرحله را شخصاً انجام دهید، یعنی پس از بسته‌بندی بار خود به طور صحیح، شخصاً بار خود را به فرودگاه انتقال داده و در قسمت فریت فرودگاه در دایره فریت اقدام به درخواست حمل بار خود را گمرک فرودگاه امام خمینی ارائه نمایید و پس از دریافت پته مسافری به یکی از دفاتر مراجعه نموده و بارنامه خود را توسط یکی از شرکت‌های حمل صادر نمایید. در این صورت شما در هزینه‌های یاد شده صرفه‌جویی به عمل‌آورده و می‌توانید بار خود را با کمترین قیمت و با اقتصادی‌ترین شرایط به مقصد ارسال نمایید.

سایر هزینه‌های مربوط به فریت بار در مقصد و هنگام تحویل بار

پس از پرداخت هزینه فریت بار در فرودگاه امام خمینی و تحویل بارنامه، بار شما معمولاً ۴ تا ۵ روز دیگر (بنا بر رزرو کتبی که به شما ارائه شده) به شهر مقصد می‌رسد توجه داشته باشید که در مقصد شما می‌بایست جهت تحویل اصل مدارک بار و مدارک انبار مبالغی را پرداخت نمایید، انبارداری بار شما در فرودگاه مقصد معمولاً تا ۴۸ ساعت مجانی است بعضی از انبارها در روزهای تعطیل فعال نیستند؛ ولی بابت انبارداری در این روزها کماکان شما را شارژ خواهند کرد. اگر بار شما بیش از ۴۸ ساعت در انبار فرودگاه مقصد بماند می‌بایست بابت انبارداری طبق وزن و حجم بارتان جریمه پرداخت کنید و همچنین در هنگام ترخیص بارتان از گمرک فرودگاه مقصد در صورت صلاح دید مقامات گمرکی شاید لازم باشد که شما بابت بارتان گمرکی نیز پرداخت نمایید که این بستگی به قوانین کشور مقصد دارد.

سخن پایانی

انجام فریت‌‌بار یکی از کارهای مهم در امر مهاجرت و حمل ایمن و سریع وسایل است. همان‌طور که اشاره کردیم اختلاف قیمت بین اضافه‌بار و فریت بار مبلغ قابل‌توجهی خواهد بود پس شما نیز اگر قصد مهاجرت یا ارسال وسایل به خارج از کشور را دارید بهتر است از طریق شرکتی مطمئن در زمینه حمل‌ونقل وسایل خود را از طریق فریت بار به مقصد ارسال کنید. در این مسیر می‌توانید از کارشناسان و متخصصین شرکت بازرگانی بین‌ المللی همراه دژ ایرانیان به آدرس اینترنتی hamrahdezh.com  کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا