سلامت

معرفی 4 تا از بهترین شوینده پوست مختلط و چرب

فهرست مطلب

آیا پوست صورتتان در نواحی مختلف، ترکیب های خاصی دارد؟ نگران نباشید! پوست صورت شما، مختلط است. شاید باورش سخت باشد، اما اکثر مردم جهان، دارای این نوع پوست هستند. در این مقاله قصد داریم که پوست مختلط را به شما معرفی کنیم و در نهایت خصوصیت‌های یک شوینده پوست مختلط  و بهترین محصولات را در اختیار شما بگذاریم. جهت آشنایی با بهترین شوینده پوست مختلط تا انتهای این مقاله با بلاگ سایت فاوینو  همراه باشید. همچنین در صورت نیاز می توانید از سایت بوفچه نیز دیدن فرمایید.

بهترین شوینده پوست مختلط و چرب
بهترین شوینده پوست مختلط و چرب

پوست مختلط و ویژگی آن

پوست مختلط، ترکیبی از دو حالت چرب و خشک است که در آن، پوست در نواحی T صورت (پیشانی، بینی و چانه) چرب، و در نواحی گونه و فک، خشک است. در پوست های مختلط چین و چروک، خشکی و جوش به طور همزمان وجود دارد.

پوست مختلط، یکی از رایج ترین گونه  پوست موجود در جهان است. مراقبت از این نوع پوست، کمی سخت‌تر است تر است چرا که باید تعادل را در پوست صورت ایجاد کرد. علاوه بر این، به دلیل ترکیبی بودن، تشخیص این نوع پوست دشوار است. به همین دلیل، افراد دارای پوست مختلط به علت عدم آشنایی با نوع پوست خود، از محصولات نا مناسب استفاده می‌کنند. در نهایت به انواع بیماری های پوستی مانند آکنه، جوش و لکه های پوستی مبتلا می‌شوند.

خصوصیات شوینده پوست مختلط

همینطور که پیش تر از این گفتیم که برای مراقبت از پوست مختلط به تعادل رساندن نواحی صورت و استفاده از یک شوینده پوست مختلط،  خوب بسیار مهم است؛ پس باید دنبال یک شوینده ای باشیم که بتواند پوست چهره را نرم و لطیف کند. ویژگی های هر محصول پوستی به مواد تشکیل دهنده آن  تعیین و بررسی می‌شود.  در ادامه این مقاله  قصد داریم که ویژگی های یک شوینده پوست مختلط را برای شما معرفی کنیم.

مواد تشکیل دهنده یک شوینده پوست مختلط

هر شوینده پوست مختلط ، نیاز به مواد اولیه خوب دارد، که هر کدام از این مواد، ویژگی های خاص خودش را دارد. در ادامه با این مواد و ویژگی های آن آشنا می‌شویم.

سالیسیلیک اسید

استفاده از یک شوینده پوست مختلط، دارای سالیسیلیک اسید (با اختصارSA) می تواند در کنترل چربی پوست شما بسیار کمک کند. سالیسیلیک اسید یک کراتولیتیک است؛ یعنی کراتینی که سلول های مرده را به هم وصل می کند و در خودش حل می کند. علاوه بر این پوست را لایه برداری می‌کند و باعث کاهش ترشح چربی نیز می‌شود.

نکته: بعد از شستشوی صورت خود با شوینده حاوی سالیسیلیک اسید، به نواحی خشک صورت  مرطوب کننده بزنید.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید (با اختصار HA) ماده مرطوب کننده ای است که می تواند در حفظ آب و رطوبت به پوست کمک کند و مانع خشکی آن، و همچنین باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. حفظ خاصیت ارتجاعی بودن صورت، از چین و چروک جلوگیری می‌شود. این ماده در عین مرطوب کنندگی، باعث چرب تر شدن ناحیه  T نمی‌شود.

ویتامین E

ویتامین E به سلامت پوست کمک می‌کند، زیرا یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. هنگامی که این ویتامین بر پوست صورت مالیده شود، باعث رطوبت  و از آسیب زدن نور خورشید به آن جلوگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که این ماده جای ضد آفتاب خوب را نمی‌گيرد.

گلیکولیک اسید

نوعی آلفا هیدروکسی اسید(AHA) که به عنوان لایه بردار شیمیایی عمل می‌کند. مولکول گلیکولیک اسید اندازه کوچکی دارند و به خاطر همین ویژگی می توانند به اعماق پوست نفوذ کنند و سلول های مرده، چربی و آلودگی ها را پاک می کند.

گلیکولیک اسید ممکن است کمی پوست را خشک کند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت آب رسانی و تسکین دهندگی دارد. مناسب ترین شوینده پوست مختلط حتما باید دارای آلوئه ورا باشد؛ زیرا که ژل این گیاه باعث آب رسانی پوست مختلط می‌شود  و از تحریک و التهاب نواحی خشک جلوگیری می‌کند.

اگر پوستتان علاوه بر مختلط بودن، حساس هم هست، حتما از شوینده حاوی آلوئه ورا استفاده کنید.

بابونه

وجود بابونه در شوینده پوست مختلط، در تسکین التهاب و خشکی و نواحی خشک یا رو به خشک تاثیر بسزایی دارد. حتی می‌توانید در فصول سرد سال از یک شوینده حاوی بابونه استفاده کنید. استفاده روزانه از شوینده حاوی بابونه هیچ مشکلی ندارد.

معرفی بهترین شوینده پوست مختلط و چرب

در ادامه بهترین شوینده  پوست مختلط را معرفی می کنیم.

  • فوم شستشوي صورت اکتی ویت ویتالیر
  • ژل شستشوی پوست چرب اریکه
  • ژل شستشوی پوست چرب آدرا
  • ژل شستشوی پوست معمولی تا مختلط ویرا استیک

 

1.فوم شستشوی اکتی ویت ویتالیر

این فوم ساخت ایران است و در حجم 150 میلی لیتر تولید می‌شود. این محصول به عنوان بهترین شوینده پوست چرب است که به صورت تخصصی برای پوست های چرب و مختلط تولید شده است. این فوم به دلیل داشتن روغن درخت چای، مقدار تولید چربی ها را در پوست به تعادل می رساند. این شوینده، چربی اضافی و آلودگی های موجود بر پوست را کاملا  از بین می‌برد ولی هیچ وقت باعث خشکی پوست نمی‌شود.

فوم شستشوی اکتی ویت ویتالیر
فوم شستشوی اکتی ویت ویتالیر

2.ژل شستشوی پوست چرب اریکه

این محصول حاوی عصاره کالاندولا که در از بین بردن التهاب پوستی و نرم کننده است. این عصاره را برای درمان آسیب های پوستی نظیر سوختگی، حساسیت، آکنه و اگزما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژل شستسوی اریکه علاوه بر عصاره کالاندولا، دارای گلیکولیک اسید است و همانطور که پیش تر از این ذکر شد، این ماده، با از بین بردن سلول های مرده، باعث می‌شود که پوست به سرعت بازسازی شود. عمل بازسازی پوست موجب از بین بردن چین و چروک های صورت می‌شود.

ژل شستشوی پوست چرب اریکه
ژل شستشوی پوست چرب اریکه

3.ژل شستشوی پوست چرب آدرا

این ژل در ایران ساخته می‌شود. اگر دنبال یک شوینده پوست مختلط خوب برای پوست شما هستید، این می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ هرچند که برای پوست های چرب ساخته شده ولی برای به تعادل رساندن چرب صورت بسیار مفید است.

 ژل شستشوی صورت پوست چرب و مختلط
ژل شستشوی صورت پوست چرب و مختلط

4.ژل شستشوی پوست معمولی تا مختلط ویرا استیک

این محصول نیز ساخت ایران و تحت لیسانس ایتالیا بوده و در بسته بندی 150 میلی لیتر قرار می‌گیرد. این ژل به دلیل داشتن آلفا هیدروکسی اسید، لایه بردار مناسبی برای پوست های معمولی تا مختلط است. صبح و عصر بر روی پوست مرطوب صورت مالیده و سپس آبکشی نمایید.

ویرا استاتیک - ژل شستشوی پوست مختلط و معمولی
ویرا استاتیک – ژل شستشوی پوست مختلط و معمولی

جمع بندی

در این مقاله پیش روی شما، خصوصیات پوست مختلط، ویژگی های آن و بهترین شوینده پوست مختلط را بررسی و معرفی کردیم. این نوع پوست ها، به مراقبت بیش از حد نیاز دارند. علاوه بر شستشوهای مناسب این صورت، می‌توانید از شستشوی های مخصوص پوست چرب استفاده کنید، زیرا می‌توانند علاوه بر تعادل چرب، نرمی و لطافت پوست شما را نگه دارند.

 

در مورد نویسنده، خانم سیاحی

از دوره دبیرستان علاقم به هنر و گرافیک زیاد شد و کمک به سمت تولید محتوا کشیده شد. از همون دوران علاقم رو به این کار تقویت کردم. به جرات میتونم بگم هم میتونم تولید محتوای متنی انجام بدم هم گرافیک 🙂

(با یک تیر، چند نشون بزن)

حوزه های همکاری: گرافیک_ کنکوری_ سلامتی_ آرایشی

ارتباط با من:

آیدی تلگرام خانم سیاحی: @zrisyh

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا