اخبار

چه مکملی برای چاقی صورت خوبه؟

فهرست مطلب

یکی از بزرگترین نشانه های زیبایی در حال حاضر داشتن صورت چاق و سالم است در اصطلاح عامیانه به آن صورت پر می‌گویند. اگر شما به دنبال افزایش حجم کمی باشید و یا فقط می‌خواهید در کل سالم‌تر به نظر برسید، تغذیه مناسب و استفاده از مکمل‌ها می‌تواند به شما کمک کنند تا به خواسته خود برسید. اما گزینه های زیادی در بین مکمل ها برای مصرف کردن وجود دارد و شما باید آگاهی نسبی راجب مکمل ها و نحوه مصرف آن ها داشته باشید تا به هدف خود یعنی چاقی صورت دست پیدا کنید، تشخیص اینکه کدام یک از مکمل ها برای چاق کردن صورت شما عالی هست، امری دشوار است اما ما سعی می‌کنیم که شما را با بهترین مکمل های موجود برای چاقی صورت آشنا کنیم. در این مقاله، بهترین مکمل‌های غذایی را که می‌تواند به شما کمک کند گونه‌های درخشان‌تر، پرتر و خط فک زیباتری داشته باشید را، به شما معرفی و با ویژگی های هر کدام آشنا خواهیم شد. از پروبیوتیک ها گرفته تا امگا 3 و موارد دیگری که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند و تاثیرات متفاوتی را بر روی چاقی صورت شما می‌گذارند.

مکمل های مناسب برای چاقی صورت

ویتامین C

ویتامین C یک ماده مغذی ضروری و آنتی اکسیدان برای حفظ سلامت و جوانی و شادابی پوست است. این ماده به تولید کلاژن کمک می کند که به پوست ساختار و استحکام می بخشد. ویتامین C همچنین از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند که می توانند منجر به چین و چروک و سایر علائم پیری شود.
راه های زیادی برای وارد کردن ویتامین C به رژیم غذایی شما وجود دارد، از جمله خوردن غذاهای غنی از ویتامین C یا مصرف مکمل های این ویتامین است. برخی از منابع غذایی خوب ویتامین C شامل مرکبات، گوجه فرنگی، کلم بروکلی و کلم بروکسل هستند. همچنین می توانید ویتامین C را در مکمل هایی که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یا در داروخانه های آنلاین مانند داروبیار هستند پیدا کنید.

 

images_1673854058.jpg

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می‌کند. همچنین تصور می‌شود که ویتامین E می‌تواندبه بهبود گردش خون و افزایش تولید کلاژن کمک کند. ویتامین E را می‌توان در بسیاری از غذاها مانند سبزیجات با برگ سبز (خصوصا سبز تیره)، آجیل و دانه های های مغذی پیدا کرد. همچنین می‌توانید از مکمل های ویتامین E برای کمک به چاق شدن صورت استفاده کنید.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 نوعی چربی غیراشباع چندگانه هستند که برای سلامت انسان ضروری هستند. آنها را می‌توان در ماهی، آجیل و دانه ها یافت. امگا 3 برای حفظ سلامت قلب، کاهش التهاب و بهبود عملکرد مغز مهم است.

روغن ماهی بهترین منبع امگا 3 است. دارای دو نوع امگا 3، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) است. EPA و DHA برای حفظ سلامت قلب و کاهش التهاب مهم هستند؛ این ویژگی ها موجب حفظ سلامتی شما و در نتیجه موجب افزایش حجم صورت شما خواهد شد.
مکمل های روغن ماهی راهی مناسب برای دریافت امگا 3 هستند. آنها به صورت کپسول و به صورت مایع در دسترس هستند. بهترین راه برای مصرف روغن ماهی مصرف آن با غذا است. این مورد به بدن کمک می‌کند تا امگا 3 را به طور موثرتری جذب کند؛ ویتامین های محلول در چربی و چربی های موجود در غذا توسط آنزیم صفراوی تجزیه و در دسترس بدن قرار می‌گیرند به همین دلیل شما با مصرف ویتامین های محلول در چربی در هنگام خوردن غذا می‌توانید میزان بیشتری از این ویتامین را جذب کنید.

برندهای مختلفی از مکمل های روغن ماهی در بازار وجود دارد. چیزی که مهم و ضروری است این است که محصولی با کیفیت انتخاب کنید که حاوی روغن ماهی خالص باشد. حتما برچسب انرژی و شناسه محصول و نشان سلامت را بررسی کنید تا مطمئن شوید محصول حاوی مواد مصنوعی یا مواد نگه دارنده نباشد.

فلز روی

روی یا زینک یک ماده معدنی است که در بسیاری از مواد غذایی از جمله گوشت قرمز، مرغ و غذاهای دریایی یافت می‌شود. این ماده معدنی به صورت مکمل نیز موجود است. روی برای عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم ها در بدن ضروری است و برای رشد و تقسیم سلولی لازم است. مکمل های روی می‌توانند به پیشگیری یا درمان کمبود روی کمک کنند. همچنین ممکن است برای افرادی که قادر به دریافت روی کافی از رژیم غذایی خود نیستند، مفید باشد؛ ویتامین روی یا زینک موجب جلوگیری از ریزش موی سر و همچنین سفید شدن موی سر می‌شود و در عملکرد صحیح آنزیم های بدن نقش مهم و ویژه ای دارد بنابراین مصرف این ویتامین می‌تواند کمک شایانی به شما در جهت چاقی و شادابی صورت بکند. زینک پلاس یوروویتال یک محصول کامل است که انواع ویتامین و مواد معدنی دیگر را در خود دارد.

images_1673854804.png

سلنیوم

اگر به دنبال حجم دادن به صورت خود هستید، سلنیوم یک مکمل غذایی عالی برای کمک به شماست. سلنیوم یک ماده معدنی است که برای سلامتی ضروری است، این ویتامین همچنین دارای برخی خواص سفت کننده و حجیم کننده نیز هست که مشاورین تغذیه آن را برای کمک به ایجاد ظاهری بهتر و زیباتر برای بیماران و مراجعه کنندگان خود معرفی می‌کنند. شما می‌توانید سلنیوم را به شکل مکمل یا در غذاهایی مانند آجیل برزیلی، ماهی تن و تخم مرغ پیدا کنید؛ جذب ویتامین سلنیوم به همراه ویتامین Eمی‌باشد و کمبود این دو ویتامین تاثیرات مخربی را بر روی سلامتی می‌گذارد.

فلز مس

مس یکی از بهترین مکمل های غذایی برای کمک به چاق شدن صورت است. این فلز در جهت حجم دادن به پوست کمک می‌کند و صورت را پرتر نشان می‌دهد. مس همچنین به انعطاف پذیری و استحکام پوست کمک می‌کند که از افتادگی و چین و چروک جلوگیری می‌کند. فلز مس یک کوآنزیم برای آنزیم های بدن است که در تمامی فعالیت های بدن نیاز است و شما باید برای تمامی فعالیت های خون به این فلز نیاز دارید؛ فلز مس می‌تواند تاثیر مناسبی در چاق شدن صورت شما داشته باشد و به شما کمک می‌کند تا صورت چاق تر و شفاف تری داشته باشید.

نحوه مصرف مکمل ها

وقتی صحبت از مصرف مکمل ها برای کمک به چاق شدن صورت می‌شود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اولین نکته این است، که شما مکمل مناسبی برای بدن خود انتخاب کنید که این موضوع را پزشکان تغذیه و مشاورین به شما اعلام می‌کنند. مکمل های مختلف زیادی در بازار وجود دارد، بنابراین انجام تحقیقات کامل برای یافتن بهترین مکمل برای شما مهم و ضروری است.

دومین نکته این است که، مکمل را طبق دستور عمل پزشک مصرف کنید. برخی از مکمل ها باید با غذا مصرف شوند، در حالی که برخی دیگر باید با معده خالی مصرف شوند؛ به عنوان مثال مصرف ویتامینCباید با معده خالی باشد تا بیشترین جذب را به همراه داشته باشد.قبل از مصرف هر مکملی حتما دستورالعمل های درج شده روی مکمل را به دقت بخوانید.

سومین نکته این است که، باید با دوز کم شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج دوز مصرفی را افزایش دهید، زیرا بدن شما به صورت خودکار مقادیر اضافی را از بدن دفع می‌کند و دلیل دیگر این است که اگر به صورت ناگهانی مقادیر زیادی از ویتامین ها را مصرف کنید ممکن است دچار مسمومیت شوید و عوارض خطرناکی گریبان گیر شما شود و دلیل دیگر است که این کار به بدن شما کمک می‌کند تا با مکمل سازگار شود و خطر عوارض جانبی را کاهش دهد.

در نهایت، حتماً پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت نیاز نوع مکمل یا زمان مصرف و مقدار مصرف مکمل را تغییر دهید. اگر بعد از چند هفته هیچ نتیجه ای مشاهده نکردید، می‌توانید به پزشک خود مراجعه کنید و آزمایش های ایمنی مثل آزمایش خون، ادرار را انجام دهید تا از عملکرد صحیح بدن خود مطمعن شوید.

نتیجه

بسیاری از مکمل های غذایی عالی برای چاق کردن صورتتان وجود دارد. مکمل های حاوی ویتامین A، E و C می توانند علاوه بر چاقی صورت به ویژه در بهبود ظاهر پوست شما مفید باشند و در عین حال مواد مغذی ضروری را برای کمک به حفظ وزن سالم را به بدن شما انتقال دهند. علاوه بر این، پودرهای کلاژن و پروتئین می توانند مزایای بیشتری برای تقویت رشد چربی صورت و همچنین ایجاد ظاهر بهتر پوست برای شما ارائه دهند. مصرف منظم این مکمل‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه بر حفظ سلامتی خود به زیبایی که به دنبال آن هستید دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که مصرف مکمل اگر به صورت صحیح باشد ایمن ترین راه برای چاقی صورت به شمار می‌رود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا