اخبار

هر نخ سیگار چقدر نیکوتین دارد؟

هر نخ سیگار چقدر نیکوتین دارد؟

هنگامی که ویپرها در مورد میزان نیکوتین موجود در سیگار سؤال می پرسند، معمولاً می خواهند ببینند کدام جوس با چه مقدار نیکوتین برای آنها مفید است و می توانند همان حس سیگار کشیدن را در آنها ایجاد کنند. البته، دانستن مقدار نیکوتین در هر سیگار لزوماً به این معنا نیست که با هر پک سیگار، همان مقدار نیکوتین به بدن شما می رسد. به این دلیل که روش و سیستم ویپینگ با سیگار کشیدن متفاوت است.
موضوع نیکوتین واقعا پیچیده است. مقاله‌های ما بر روی میزان بخار و میزان نیکوتین موجود در جوس متمرکز شده‌اند، اما از آنجایی که بیشتر ویپرها سیگار می‌کشند یا به دنبال روشی کمتر خطرناک برای سیگار کشیدن هستند، تصمیم گرفتیم به بررسی تمام جنبه‌های مصرف نیکوتین ادامه دهیم.
خب، مقدار نیکوتین در هر سیگار ممکن است یک سوال ساده به نظر برسد، اما باید بدانید که پاسخ به این سوال آسان نیست.
محققان با توجه به تجربه خود به این نتیجه رسیدند که به طور متوسط ​​در هر نخ سیگار 0.65 تا 1 گرم تنباکو وجود دارد که حدود 7.5 تا 13.4 میلی گرم نیکوتین را شامل می شود.
به عنوان مثال، یک سیگار مارلبرو قرمز حاوی 10.9 میلی گرم نیکوتین است! بنابراین می توان نتیجه گرفت که ادعای مشابه بودن نیکوتین کارتریج های JUUL با پاکت سیگار کاملا نادرست است. کارتریج های یکبار مصرف ژول حاوی تنها 41 میلی گرم نیکوتین در 0.7 میلی لیتر جوس هستند، در حالی که یک بسته سیگار حاوی 204 میلی گرم نیکوتین برای 20 پک است! (برای برخی از برندها این مقدار بسیار بیشتر است)

با این حال، سوال ما این نیست که چند میلی گرم نیکوتین در یک سیگار وجود دارد، سوال اصلی این است که چه مقدار نیکوتین از هر سیگار توسط بدن فرد سیگاری جذب می شود. به گفته برخی از محققان، حدود 0.6 تا 1 میلی گرم نیکوتین با کشیدن یک سیگار سبک و 1.2 تا 2 میلی گرم از یک سیگار سنگین از بدن جذب می شود.
بنابراین، سیگار در مقایسه با مقدار نیکوتین موجود در آن، نیکوتین کمتری را به بدن می رساند.

خطر نیکوتین برای ما چیست؟

هنگام استفاده از نیکوتین، ما تصمیم می گیریم که چه مقدار و چگونه آن را وارد بدن خود کنیم. (سیگارهای سبک یا سنگین یا جوس با محتوای نیکوتین کم یا زیاد) حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بیشتر از گذشته سیگار می کشید و مشکل دارید. فرقی نمی کند که این نیکوتین از طریق سیگار یا ویپ به بدن شما منتقل شود. در هر صورت، اثرات یکسان است. برخی از عوارض جانبی نیکوتین بیش از حد عبارتند از:

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • بیخوابی
  • تپش قلب
  • اضطراب و…

از آنجایی که بدن ما می داند چقدر نیکوتین کافی است، معمولا باعث می شود سیگار را ترک کنیم یا بعداً به سراغ سیگار دیگری برویم. در افرادی که برای مدت طولانی از سیگار و ویپ استفاده می کنند، این اتفاق به صورت ناخودآگاه رخ می دهد.

آیا فقط تنباکو در سیگار است؟

سیگار علاوه بر تنباکو حاوی مواد شیمیایی دیگری است که باعث ایجاد دود و نیکوتین بیشتر می شود. یعنی نه تنها نیکوتین موجود در سیگار از تنباکو می آید، بلکه موادی مانند آمونیاک درصد نیکوتین را افزایش می دهد.
وجود این مواد شیمیایی یکی از دلایل روی آوردن افراد به ویپینگ به جای سیگار است زیرا با ویپینگ نیکوتین خالص بدون هیچ گونه افزودنی مضر و 90 درصد عوارض جانبی کمتر نسبت به درصد سیگار به بدن می رسد.
بنابراین به طور کلی به این دلایل نمی توان میزان نیکوتین موجود در سیگار را به طور دقیق محاسبه کرد و آن را با جوس و نیکوتین سالت مقایسه کرد. بسیاری از محققان بر این باورند که چون آمونیاک در جوس وجود ندارد، نیکوتین موجود در جوس ها به اندازه سیگار اعتیادآور نیست.

نکته

درست است که نیکوتین سالت ها بی کم خطر هستند و عوارض کمتری نسبت به سیگار دارند، اما از آنجایی که جوس تقلبی زیادی در بازار وجود دارد، باید در خرید آن ها دقت کنید. قبلاً در مقاله نحوه تشخیص آبمیوه اصل تقلبی را توضیح داده ایم.
جوس های تقلبی ممکن است ارزان تر از جوس های اصلی به نظر برسند، اما توجه داشته باشید که سلامت شما در خطر است. جوس های تقلبی دارای افزودنی های شیمیایی هستند که برای بدن شما بسیار خطرناک هستند.

اگر سیگار بدون نیکوتین ساخته می شد چه می شد؟

حدود 4 سال پیش، سازمان غذا و دارو (FDA) اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد کاهش نیکوتین در سیگار و رساندن آن به سطوح غیر اعتیادآور آغاز کرده است. البته این ایده جدید نیست و سال هاست که دانشمندان در تلاش برای کاهش نیکوتین سیگار هستند اما همچنان با چالش های زیادی روبرو هستند. بازار سیاه سیگارهای با نیکوتین بالا و صنعت تنباکو مهمترین عامل برای جلوگیری از این امر است. اما از آنجایی که این سازمان موفق به توقف تولید سیگارهای خطرناک نشده است، بهترین راه برای رساندن نیکوتین به بدن و حفظ سلامتی، استفاده از ویپ است.

نتیجه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، جوس های استفاده شده در در ویپ نیکوتین را به روشی سالم وارد بدن شما می کند و مواد شیمیایی را از زندگی شما حذف می کند. همچنین جوس با نیکوتین صفر وجود دارد که می‌تواند در سالم‌ترین حالت خود شبیه به حس کشیدن سیگار و قلیان باشد. بدون بوی بد، خداحافظ سرگیجه، تپش قلب، اضطراب و غیره. تغییر از سیگار به ویپ فواید دیگری نیز دارد.

 

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/26207/هر-نخ-سیگار-چقدر-نیکوتین-دارد؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا