اخبار

آیا لازم است که برای نصب یونیت دندانپزشکی از یک فرد متخصص کمک بگیریم؟

فهرست مطلب

یونیت دندانپزشکی یکی از مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی در مطب هاست که قطعا بدون وجود آن ها همچون اتوکلاو دندانپزشکی، امکان انجام هیچ روش درمانی در مطب های دندانپزشکی وجود ندارد. همانطور که در هنگام خرید یونیت دندانپزشکی باید به کیفیت و کارایی یونیت توجه داشته باشید، لازم است که برای نصب یونیت دندانپزشکی نیز به یک سری نکات توجه کنید. به طور کلی، نصب یونیت دندانپزشکی باید به صورت اصولی انجام شود تا بتوان از یونیت های دندانپزشکی بهترین استفاده را کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد نحوه نصب یونیت های دندانپزشکی، هزینه های پیش رو برای نصب و عوامل تاثیرگذار بر روی آن صحبت کنیم.

نحوه نصب یونیت دندانپزشکی چگونه است؟

یونیت های دندانپزشکی از جمله تجهیزات ضروری برای مطب های دندانپزشکی محسوب می شوند که با تکنولوژی های بسیار متنوعی طراحی و تولید می شوند. یونیت های دندانپزشکی می توانند به واسطه عملکرد خاصی که دارند، برای انواع مطب های دندانپزشکی و اقدامات درمانی مورد استفاده قرار گیرند. در هنگام خرید یک یونیت دندانپزشکی، باید به کارایی، عملکرد، کیفیت و مدل یونیت توجه داشت تا احتمال خرابی یونیت در اثر گذر زمان و استفاده مداوم، کاهش پیدا کند.

پس از خرید هر یک از یونیت های دندانپزشکی، نیاز به نصب این یونیت ها خواهد بود. نحوه نصب یونیت های دندانپزشکی بر اساس نوع یونیت و ابزارها و تجهیزات جانبی متفاوت خواهد بود. لازم است که ابتدا دستورالعمل شرکت سازنده یونیت دندانپزشکی برای نصب مطالعه شود تا در نهایت، با بهترین روش مراحل نصب این یونیت ها انجام گردد.

اهمیت نصب یونیت های دندانپزشکی توسط متخصص

اهمیت نصب یونیت های دندانپزشکی توسط متخصص

زمانی که اقدام به خرید یک یونیت دندانپزشکی برای مطب های دندانپزشکی می کنید، اولین سوالی که برای شما پیش می آید این است که می توانید خودتان مراحل نصب یونیت های دندانپزشکی را انجام دهید؟ واقعیت این است که یونیت های دندانپزشکی از جمله تجهیزات بسیار مهم هستند که برای نصب آن ها باید به نقشه یونیت های دندانپزشکی و استانداردهای موجود، مسلط باشید. بدیهی است که یک متخصص حوزه تعمیر و نصب یونیت دندانپزشکی، اطلاعات بهتری نسبت به یک فرد غیر متخصص در زمینه نصب این یونیت ها دارد. بنابراین، احتمال بروز هر مشکلی در خلال نصب این یونیت ها بسیار کاهش پیدا می کند.

بنابراین، توصیه می شود که حتما برای نصب یونیت های دندانپزشکی به افراد متخصص در این حوزه مراجعه کنید. در این صورت تک تک مراحل نصب با دقت زیادی انجام می شوند. فارغ از این موضوع، بسیاری از شرکت های تولید کننده و ارائه دهنده یونیت های دندانپزشکی، زمانی گارانتی یونیت ها را معتبر می دانند که یک فرد متخصص اقدام به نصب این یونیت ها کند. بنابراین، اگر در حین نصب یونیت های دندانپزشکی مشکلی در یونیت دندانپزشکی به وجود بیاید، احتمال اینکه نتوانید از شرکت مورد نظر خسارت دریافت کنید، افزایش پیدا خواهد کرد.

برای آشنایی با نحوه نصب یونیت زیگر مدل V1000 کلیک فرمایید.

مزایای نصب یونیت دندانپزشکی توسط یک فرد متخصص

حال که با اهمیت نصب یونیت دندانپزشکی توسط یک فرد متخصص آشنا شدید، بهتر است که در مورد مزایای دریافت این خدمات نیز اطلاعات کسب کنید. در حال حاضر، اکثر شرکت هایی که در زمینه فروش یونیت های دندانپزشکی فعالیت می کنند، اقدام به ارائه خدمات نصب این یونیت ها نیز می کنند. از جمله مزایای دریافت خدمات برای نصب این یونیت ها از شرکت های مختلف، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نصب در کوتاه ترین زمان ممکن. نصب یونیت دندانپزشکی اگر توسط یک فرد متخصص و باتجربه انجام شود، زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت. بنابراین، می توان پس از نصب، اقدام به راه اندازی یونیت دندانپزشکی کرد و کار مطب را آغاز نمود.
  • کاهش احتمال خطا در حین نصب. یک فرد متخصص در حوزه نصب یونیت های دندانپزشکی، تجربه کافی در مورد خطاهای احتمالی دارد و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز این خطاها می کند؛ اما در صورتی که یک سری مشکلات در حین نصب به وجود بیاید، فرد متخصص قادر به رفع این مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن است.
  • ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت ارائه دهنده خدمات نصب. معمولا شرکت هایی که ارائه دهنده خدمات نصب یونیت دندانپزشکی هستند، امکان دریافت خدمات پس از فروش و نصب را برای مشتریان فراهم می کنند. بنابراین، در صورتی که به هر دلیلی پس از نصب این یونیت ها احساس کردید آن ها به درستی کار نمی کنند، می توانند از شرکت های ارائه دهنده خدمات نصب کمک بگیرید.

بهترین یونیت دندانپزشکی را بخرید!

نصب یونیت دندانپزشکی ثابت

یکی از پرکاربردترین یونیت های دندانپزشکی موجود در بازار کشور ایران، یونیت دندانپزشکی ثابت است. این یونیت دندانپزشکی بر روی زمین نصب می شود و امکان حرکت دادن آن پس از نصب وجود ندارد. نصب یونیت های دندانپزشکی باید با تخصص زیادی انجام شود. چرا که تثبیت شدن این یونیت ها روی زمین اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین، ممکن است بسته به نظر فرد متخصص نصب این یونیت ها، نیاز به تعویض زیرساخت های مطب دندانپزشکی برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل پس از نصب این یونیت ها باشد.

نصب یونیت دندانپزشکی متحرک (پرتابل)

یونیت های دندانپزشکی متحرک از جمله یونیت های دندانپزشکی هستند که در مطب های دندانپزشکی قابل استفاده اند. این یونیت ها با پیچ و سیستم های مختلف به زمین نصب نخواهند شد. اما به هر حال برای نصب و راه اندازی آن ها نیز نیاز به رعایت یک سری استانداردهای مختلف می باشد.

اگر می خواهید با مهمترین خرابی های یونیت دندانپزشکی آشنا شوید، کلیک فرمایید.

هزینه نصب یونیت های دندانپزشکی چقدر است؟

هزینه نصب یونیت های دندانپزشکی چقدر است؟

هزینه نصب یونیت دندانپزشکی بسته به نوع یونیت دندانپزشکی، سختی کار و شرایط کار متفاوت خواهد بود. به طور کلی، شرکت های ارائه دهنده خدمات نصب یونیت های دندانپزشکی، قیمت های خود را به صورت رقابتی به مشتریان ارائه می کنند. با توجه به اینکه هیچ نرخ مشخصی برای نصب یونیت های دندانپزشکی وجود ندارد، نمی توان یک بازه قیمتی مشخصی را برای هزینه نصب یونیت های دندانپزشکی تعیین کرد. اما عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند روی هزینه نصب یونیت دندانپزشکی تاثیر بگذارند که عبارتند از:

  • نوع یونیت دندانپزشکی و میزان پیشرفته بودن آن. یونیت های دندانپزشکی پیشرفته دارای آپشن های مختلفی هستند که برای نصب و راه اندازی هر کدام از آن ها، نیاز به صبر و حوصله و زمان زیادی است. به همین خاطر، اگر یونیت های دندانپزشکی پیشرفته تر باشند، هزینه نصب آن ها نیز افزایش پیدا می کند.
  • محل جغرافیایی مطب دندانپزشکی. بدیهی است که هزینه نصب یونیت دندانپزشکی در مطبی در قلب تهران بیشتر از هزینه نصب در یک شهرستان کوچک تر است.
  • میزان خدمات ارائه شده در حین نصب توسط فرد نصاب. ممکن است علاوه بر اینکه خدمات نصب یونیت دندانپزشکی توسط فرد نصاب ارائه شود، یک سری خدمات دیگر نیز ارائه شوند. به طور مثال، در حین نصب یونیت های دندانپزشکی دست دوم فرد نصاب متوجه خرابی آن شود و نیاز به تعمیر آن را داشته باشد. در این صورت هزینه نصب یونیت های دندانپزشکی افزایش پیدا می کند.
  • تعداد یونیت های قابل نصب در یک مطب دندانپزشکی. ممکن است در یک مطب دندانپزشکی نیاز به نصب چند یونیت دندانپزشکی باشد. در این صورت احتمالا فرد نصب کننده یونیت های دندانپزشکی، یک تخفیفی را برای نصب تمامی یونیت ها در نظر می گیرد. در این صورت هزینه نصب یونیت های دندانپزشکی برای دندانپزشکان کاهش پیدا می کند.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت نصب یونیت دندانپزشکی، در این مقاله سعی کردیم در مورد جزئیات نصب یونیت ها و اهمیت نصب آن ها توسط یک فرد متخصص صحبت کنیم. طبق توضیحات داده شده در این مقاله، لازم است که مراحل نصب این یونیت ها به صورت تخصصی و با کمک یک فرد متخصص و باتجربه انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا