دیجیتال مارکتینگ

0 تا 100 طراحی سایت خدماتی برای شرکت‌‌های خدماتی

فهرست مطلب

سایت مناسب چه کسب و کارهایی است؟ نمی‌توان طیف محدودی از کسب و کارها را مناسب سایت‌ها دانست. هر شغلی که خدماتی را ارائه می‌دهد می‌تواند یک سایت خدماتی داشته باشد. به‌عنوان مثال یک پزشک، تعمیرکار یا حتی یک شرکت نظافتی؛ همه می‌توانند از طراحی سایت خدماتی استفاده کنند.

در این مقاله ابتدا به این سوال پاسخ داده می‌شود که چرا داشتن یک سایت ضروری است و در ادامه به  گام‌ راه‌اندازی و طراحی سایت خدماتی اشاره شده است. جهت آشنایی با مراحل طراحی سایت تا انتهای این مقاله با بلاگ سایت فاوینو  همراه باشید. همچنین در صورت نیاز می توانید از سایت بوفچه نیز دیدن فرمایید.

طراحی سایت خدماتی web-design-concept-with-drawings_1134-77
طراحی سایت خدماتی web-design-concept-with-drawings_1134-77

چرا داشتن و طراحی سایت خدماتی ضروری است؟

داشتن یک وب‌سایت به این دلیل مهم است که می‌توان کاملا خود را معرفی کنید و در مورد خدمات و فواید آن و این‌که مناسب چه قشری از جامعه است، توضیح دهید. به‌طور خلاصه باید گفت:

  • شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی تمام خدمات از نظر تعداد، زمان و مکان که انجام می‌دهید در سایت خود قرار دهید.
  • همانطور که می‌دانید وقتی یک مشتری به صورت حضوری به شما مراجعه می‌کند زمان محدودی برای توضیح دادن خدمات خود به طرف مقابل را دارید؛ اما در سایت می‌توانید بی‌نهایت این کار را انجام دهید و به تفسیر همه خدمات بپردازید.
  • کسی که به خدمات شما نیاز دارد، از طریق راه‌های ارتباطی با شما تماس می‌گیرد. این کار بازدهی کار شما را بالا می‌برد.
  • نداشتن محدودیت از نظر «تعداد»، بسیار اهمیت دارد؛ به دلیل این‌که شما هر چقدر که دفتر یا مغازه بزرگی داشته باشید نمی‌توانید ادعای داشته باشید که هزاران نفر که در آنجا رفت‌و‌‌آمد دارند، از همه خدمات شما بهره ببرند. ولی سایت این محدودیت مکانی را برمی‌دارد و می‌توانید این خدمات را به بقیه شهر‌ها و حتی دیگر کشور‌ها ارائه دهید.
  • سایت، به‌راحتی شما را به فضای بین‌المللی و فضای داخلی کشور خود (بجز شهر خود) وصل می‌کند. این یعنی یک راه مستقیم برای ارتباط با مشتری‌ها که یک آپشن بسیار مهم و مفید برای سایت خدماتی است.

3 گام برای طراحی سایت خدماتی

مخاطب ما افرادی است که قصد راه‌اندازی کسب‌و‌کار در فضای مجازی را دارند‌. نکته حائز اهمیت، اطلاع داشتن از مدت زمان، هزینه، عوامل موثر بر کیفیت کار و همچنین اقداماتی لازم قبل و بعد و حین طراحی سایت است.

گام اول: تحقیقات لازم برای طراحی وب‌سایت خود

به‌عنوان مثال شما یک برنامه کسب‌و‌کار برای فضای مجازی دارید. توجه داشته باشید در این بخش به‌ صورت علمی  وارد بحث تحقیق در مورد کسب‌و‌کار نخواهیم شد؛ به دلیل این‌که تحقیق، یک کار حرفه‌ای است. به‌طور کلی فاز تحقیق یعنی آگاه بودن از (ارزش، قیمت‌گذاری، مشتری، منابع مورد نیاز، فعالیت‌ها، شرکا و ساختار‌های خود) است.

در یک کلام بهتر است که نگاهی به رقبای خود داشته باشید و این‌که قبل از شما چه اتفاقاتی افتاده است. با این کار از اشتباهاتی که دیگران انجام داده‌اند مطلع می‌شوید و شما با این مطالعات متوجه خواهید شد که چنین اشتباهاتی را تکرار نکنید. پس قدم اول برنامه‌ریزی و تحقیق در مورد فرآیند‌های چیده شده را «ریویژن» کنید.

طراحی سایت خدماتی ارزان و باکیفیت
طراحی سایت خدماتی ارزان و باکیفیت

گام دوم: پیش طراحی سایت

طراحی سایت یعنی استفاده از فضای اینترنت با استفاده از آدرس‌های اینترنت و دامنه برای وصل شدن کاربر به شما است. البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد مثل اپلیکیشن موبایل که تقریبا مراحل انجام آن مشابه به همین است و فقط در برخی موارد متفاوت‌اند. اکنون باید ذهن خود را مکتوب کنید و به شکل یک مستند باید و نباید‌های وبسایت خود را در بیاورید. عمده افراد، یا چنین قابلیتی در مجموعه خود ندارند یا از آن می‌گذرند و کار‌شان را خیلی محدود می‌کنند. مثلا می‌گویند که سایتی مثل فلان سایت می‌خواهیم.

اگر‌چه این روش ممکن است کار شما را بسیار آسان پیش ببرد؛ اما به نظر می‌رسد، درک سایتی که شما به‌عنوان سایت نمونه انتخاب کرده‌اید (این‌که چه مدل کسب‌و‌کاری را انجام می‌دهد و چه پیچیدگی‌های را دارد)، کار سختی است. به هر صورت کاری که شما باید انجام دهید این است که «ریکوئست پروپوزال» آماده کنید و خیلی ساده بنویسید که چه چیز‌هایی می‌خواهید. حتی اگر می‌خواهید طراحی وب‌سایت برای شما خیلی سریع انجام شود، به‌عنوان مثال بنویسید که می‌خواهم عملکرد این صفحه مشابه فلان سایت باشد. هرچقدر این مستند‌سازی کامل‌تر و دقیق‌تر باشد، می‌توانید با هزینه کم‌تری سایت مد‌نظر‌تان را طراحی کنید.

در نتیجه احتمال خطا و سوء‌برداشت برخی افراد که به‌عنوان پیمان‌کار وارد پروژه می‌شوند حذف خواهد شد؛ چون وقتی یک تعریف کلی دارید و شخصی که قرار است آن را طراحی  کند، در هر قسمتی که پیش‌روی می‌کند درخواست و تعریف شما را انجام  می‌دهد. مثلا: شما فرم تماسی می‌خواهید که ویژگی‌های آن را به لحاظ ظاهری و چیدمان و این‌که در حالت موبایل‌ چگونه باشد، لینک‌ گذاری‌ شود و بسیاری از جزئیات دیگر. هرچقدر این خواسته‌ها دقیق‌تر باشد، کار آسان‌تر خواهد شد و هزینه دوباره‌کاری را برای خود کم خواهید کرد.

طراحی سایت خدماتی با قیمت کم Website-Design-new
طراحی سایت خدماتی با قیمت کم Website-Design-new

گام سوم: طراحی سایت خدماتی، شرکتی

گاهی در برخی از سایت‌ها به این اشاره می‌شود که گام بعدی دامنه است؛ اما واقعیت این است که انتخاب دامنه، خیلی موضوع مرتبطی با مقوله برنامه‌نویسی و طراحی سایت نیست. گر‌چه روی گرافیک تاثیر می‌گذارد؛ ولی انتخاب دامنه عوامل مجزایی دارد. انتخاب دامنه در این مرحله کار درستی نیست؛ (با وجودی که کسب‌و‌کار‌‌های زیادی وجود دارد که به این صورت پیش رفته‌اند)؛ چون بعد از آن‌که کار به نیمه رسید، شروع به انتخاب دامنه می‌کنند و تا آخر کار ممکن است چندین بار آن را عوض کنند.

طراحی وب‌سایت یعنی اجرای تمام ایده‌های شما به شکل گرافیکی (در حالت دسکتاپ، موبایل‌های متفاوت، تبلت، نمایش‌های صحیح، رابط کاربری مناسب، پاسخگو به نیاز‌ها چیدمان و عملکرد یا تجربه کاربری مناسب) برای رخداد آن‌ها و فرآیند‌هایی که سمت سرور باید اتفاق بیفتد. اینجا است که شما باید یک مجری توانمند را انتخاب کنید تا با استفاده از آن تیم، اولا پروژه خود را به نزدیک‌ترین شکل ممکن به ایده خود اجرا کنید و دوما بتوانید بعدا توسط آن تیم، سایت را پشتیبانی و توسعه دهید.

وقتی وارد فضای مجازی شدید، به‌روز و سالم نگه‌‌داشتن وب‌سایت عملا به‌مانند وصل بودن برق و تلفن دفتر و محل‌ کار‌تان است و دور از ذهن نیست که دائما باید آنچه را که مد‌نظر قرار داده‌اید‌، تغییر دهید. پس طبیعتا انتخاب تیم برنامه‌نویس و تیم طراحی (بهتر است به جای کلمه تیم، کلمه یک سازمان یا شرکت به‌کار ببریم.) بهترین کار است تا بتواند صحبت‌ها و قراداد‌‌ش برای شما تضمین داشته باشد.

توجه: سعی کنید با شرکت‌هایی کار کنید که:

  • به لحاظ سابقه، حداقل سابقه کافی را داشته باشند و از پختگی کافی در بحث قرارداد برخوردار باشند.
  • گارانتی‌های جدی برای ادعا خود در مورد توانایی و کار‌هایی که قرار است انجام دهند به شما ارائه دهند.
  • محل کار ثابت و قابل مراجعه برای نیاز‌های آتی شما را داشته باشند.
  • تجارب همکاری موفق و رزومه قوی در این زمینه داشته باشند.
طراحی سایت خدماتی ارزان و باکیفیت
طراحی سایت خدماتی ارزان و باکیفیت

جمع‌بندی:‌ طراحی سایت خدماتی، شرکتی، خدماتی و بلاگی خود را به ما بسپارید!

جست‌وجو در مورد انتخاب یک شرکت برای طراحی سایت خدماتی باید به‌طور جدی انجام شود؛ چرا که افراد بسیار زیادی تنها با گذراندن دوره‌های اولیه CMS حاضر هستند با حداقل دستمزد و در کم‌ترین زمان برای شما طراحی سایت را انجام دهد. پس نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر از چند ساعت برای آن وقت صرف کنند. توصیه می‌شود با کمک یک شرکت حرفه‌ای، سایت مناسبی برای کسب‌و‌کار خود طراحی کنید.

استفاده از تجارب مهندس حسین احمدپور با بیش از 8 سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی سایت خدماتی و سئو موجب اطمینان خاطر شما عزیزان در راستای راه اندازی هر چه بهتر طراحی سایت اختصاصی مجموعه شما خواهد شد. جهت ارتباط با مهندس احمدپور با شماره تماس 09114989588 ارتباط برقرار نمایید.

 

اطلاعات نویسنده مقاله، مهری احمدی

به نام خداوند نون و قلم.

مهری احمدی با مدرک تحصیلی: کارشناسی، رشته مدیریت صنعتی هستم. دارای سابقه کار در مدارس مقطع پیش‌دبستانی و دبستان با مدرک مربوطه و گذراندن دوره مربیگری مهدکودک و پیش‌دبستانی.

از سال ۱۴۰۱ با نویسندگی و تولید محتوا متنی برای سایت‌های مختلف آشنا شدم. خوشحالم با تیم‌های آچاره، وبینو، سنتر تاپیک و پتیها در کنار بسیاری از سایت‌های دیگر همکاری داشته‌ام.

در این مدت توانستم در بسیاری از حوزه‌ها از جمله: در زمینه‌های غذای حیوانات، گردشگری، سلامت پوست و مو، جملات انگیزشی، محصول نویسی و… دستی بر قلم داشته باشم. جهت برقراری ارتباط کاری  جهت تالیف مقالات احتصاصی می‌توانید از طریق آیدی تلگرامی @M_ahmadi720 یا شماره تماس 09213989273 با بنده در ارتباط باشید.

نویسنده مقاله
نویسنده مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا