اخبار

50 درمان جن زدگی در اسلام و روش قدیمی و سنتی+ چی بخوریم جن میره؟

فهرست مطلب

حتما در مورد جن و درمان جن زدگی آن شنیده اید. افرادی هستند که به دلایل مختلف از صداها و اتفاقات اطراف خود می ترسند. در مقابل کسانی هستند که این اتفاقات را تنها توهم و خیال دانسته و با خنده ای تمسخر آمیز از کنار آن گذر می کنند. این افراد اصل وجود و واقعیت جن را قبول نداشته و انکار می کنند.

البته ممکن است اشخاصی که با شنیدن نام جن ترس تمام وجودشان را فرا گیرد بدون هیچ دلیل و منشاءی سراسر ترس و اضطراب شده باشند. اما حقیقت این است که این موجود و حواشی آن کاملا واقعیت داشته و حتی در دین اسلام به طور مفصل بیان شده است.

در این مطلب مجموعه ای از نکات مهم در زمینه درمان جن زدگی و راه حل های طب سنتی و خوراکی را ارائه خواهیم کرد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اختصاصی تالیف شده از طرف بلاگ سایت فاوینو نکات جدیدی به زندگی شما افزوده گردد و در طی سالیان متمادی از آن استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین می توانید از پست های دیگر سایت بوفچه مون هم بازدید کنید.

درمان جن زدگی - دفع جن شیطانی و خبیث
درمان جن زدگی – دفع جن شیطانی و خبیث

جن چیست؟ آیا اصلا وجود دارد؟

جن، بنابر متون دین اسلام، موجودی اسرارآمیز است که مانند انسان دارای شعور، اختیار و تکلیف است. بنابر برخی آیات و روایات، جن، آفریده شده از آتش و یا آمیخته‌ای از آتش است. قرآن در ۲۲ آیه از جن یاد می‌کند و هفتاد و دومین سوره آن نیز جن نام دارد.

جن در عرف قرآن، موجودی است با شعور و اراده که به اقتضای طبیعتش از حواس بشر پوشیده است و در شرایط عادی، قابل درک حسی نیست. او مانند انسان، مکلف است و هدف از خلقت او، همانند انسان، عبادت و بندگی خدا است. او در آخرت برانگیخته می‌شود و می‌تواند مطیع یا عاصی، مؤمن یا مشرک و… باشد.

بسیاری از ویژگی‌ها و موضوعات مرتبط با جن از جمله بختک و همزاد، ساخته باورهای عامیانه و بدون دلیل است. برخی محققان، جنّ در اعتقادات ایرانی را برگرفته از فرهنگ اسلامی و عربی دانسته‌اند و برخی دیگر احتمال می‌دهند باورهای خرافی مربوط به جنّ در میان ایرانیان، بازتاب موجوداتی در اعتقاد ایرانیانِ قبل از اسلام است که بعداً به جنّ تغییر نام داده‌اند و با اعتقادات عرب‌ها درباره جنّ، که پس از اسلام به ایران وارد گردیده، آمیخته شده‌اند.

تازه مسلمانانی که میراث‌بَرِ انبوهی از باورهای عمیق دربارۀ موجودات وهمی همچون غول بودند، با مواجهه با مفهوم جن در قرآن، خود برسازندۀ انبوهی باورها دربارۀ جن شدند.

درمان جن زدگی (3)
درمان جن زدگی (3)

آیا در اسلام جن قابل قبول است ؟

بله در دین مبین اسلام به طور کاملا مفصل و جامع در مورد این موجود روایات و احادیثی بیان شده، در عین حال در مورد چگونگی دفع آن نیز راهکارهایی ارائه شده است. در این قسمت به برخی از بیاناتی که در روایات و آیات قرآنی آمده اشاره خواهیم کرد:

جن در قرآن و درمان جن زدگی

واژه جنّ ۲۲ بار در قرآن به کار رفته است؛ یک بار در سوره مدنی الرحمان و بقیه در سوره‌های مکی. واژه جانّ نیز پنج بار به کار رفته که چهار بار آن در سوره الرحمن است. واژه «جِنّه» نیز ده بار در قرآن به کار رفته، که پنج بار آن قطعاً به معنای جنّ است. واژه‌های دیگری نیز مرتبط یا گاهی مرادف با واژه یا معنای جنّ است، مانند شیطان و شیاطین و ابلیس و عفریت.

در قرآن سوره‌ای نیز به نام سوره جن وجود دارد. این سوره هفتاد و دومین سوره قرآن است و موضوع اصلی آن، ایمان آوردن گروهی از جنّیان به اسلام است.

بر اساس قرآن کریم، جنّ پیش از خلقت انسان و از «نارالسَّموم» و «مارِجٍ من نار» آفریده شده است. جنّیان، صالح و غیرصالح دارند و مانند آدمیان در روز قیامت از آنها بازخواست می‌شود. آنان جزای اعمالشان را به طور کامل در آخرت دریافت می‌کنند و بدکاران آنها به دوزخ خواهند رفت.

بنا بر قرآن، برخی از کافران در دوره جاهلیت، جنّ را شریک خداوند قرار می‌دادند یا می‌پرستیدند. جنّیان در میان سپاه حضرت سلیمان(ع) حضور داشتند و برای او کارهای خارق العاده و پرمشقت انجام می‌دادند. در قرآن تصریح شده است که همه مخلوقات، از جمله جنّ، از علم غیب بی‌بهره‌اند  و در یک آیه نیز اختصاصاً به دور بودن جنّیان از علم غیب اشاره می‌کند.

برخی از جنّیان به خبرهای غیبی و سخنان ملائک گوش می‌دادند، اما پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) آنان از گرفتن اخبار غیبی و استراق سمع منع شدند. بنابر قرآن، برای جنّیان هم، مانند انسان‌ها، پیامبرانی از سوی خدا فرستاده شده است.

در آیات ۲۹ تا ۳۲ سوره احقاف و چند آیه اول سوره جنّ اشاره شده است که گروهی از جنّیان نزد پیامبر اکرم(ص) رفتند و به آیات قرآن گوش دادند. به تصریح مفسران شأن نزول سوره جنّ همین ماجرا بوده است.

بر طبق آیه ۳۶ سوره صافات، مشرکان درباره حضرت محمد(ص) تعبیراتی مانند «شاعر مجنون» (شاعری که از جنّیان الهام می‌گیرد) به کار می‌بردند و تأکید قرآن مبنی بر آنکه پیامبر(ص) «مجنون» یا دارای «جنّه» نیست گواه بر دیدگاه مردم عصر جاهلی درباره جنّ است.

در منابع حدیثی، اشاراتِ گوناگونی به جنّ شده که برخی از آنها توضیح و تفسیر داده‌های قرآن، از جمله آفرینش جنّیان از آتش و سراغ گرفتن آنها از اخبار غیبی، است. معرفی اقسام جنّ و گونه‌ای به نام حِنّ، همنشینی قسمی از جنّیان با فرشتگان، تقدم آفرینش جنّ بر آدم، مبعوث شدن پیامبری به نام یوسف بر جنّیان که او را به قتل رساندند، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های جنّیان و احکام آن، تناسل جنّیان و امکان وقوع تناسل بین آنها و آدمیان، و مطالبی از این دست محتوای احادیث را تشکیل می‌دهد.

درمان جن زدگی با خواندن قرآن
درمان جن زدگی با خواندن قرآن

جن در روایات اسلامی و درمان جن زدگی

در برخی از روایات آمده است که جن و شیطان هر دو در اصل وجود مشترک هستند، ولی شیطان نوعی از جن محسوب می‌شود که فقط کارهای شرّ از او صادر می‌شود، در حالی که جن‌ها هم خوب و بد و هم مسلمان و غیر مسلمان دارند.

جنّ‌ها مانند انسان‌ها تغذیه می‌کنند، می‌خوابند، توالد و تناسل دارند، و می‌میرند. یکی از غذاهای آنها پس مانده غذای انسان است. علامه مجلسی بیش از سیصد صفحه از جلد ۶۰ بحار الانوار را به احادیث مربوط به جن و کلام برخی عالمان دینی در این موضوع اختصاص داده است.

بحث وجود داشتن یا نداشتن جنّ و چگونگی آن، از قدیم در بین عالمان دین مردم مطرح بوده است. برخی از عالمان مسلمان، اعتقاد به وجود جنّ را اجماع مذاهب و فرق اسلامی دانسته‌اند و حتی برخی ادعا کرده‌اند که همه پیروان و تصدیق‌کنندگان انبیا نیز به وجود جنّ اعتراف دارند.

ابن حزم، متکلم و فقیه اندلسی توضیح داده است که ما جنّ را با چشم نمی‌بینیم و بودن آنها را به ضرورت عقلی در نمی‌یابیم، ولی به ضرورت عقلی امکان وجود آنها هست، زیرا قدرت خدای متعال را نهایتی نیست، از طرفی، چون پیامبران، که خدا به صدق آنان گواهی داده است، از وجود جنّ خبر داده‌اند، پس علم به وجود آنها حاصل می‌شود.

ابن خلدون درباره عقیده به وجود جنّ با احتیاط سخن گفته است. او آیاتِ راجع به وحی و فرشتگان و روح و جنّ را از متشابهات دانسته، چراکه مُراد و دلالت حقیقی آنها پوشیده است، اما در جایی دیگر به توجیه متشابه دانستن آنها پرداخته است. دَمیری موضوع را به گونه‌ای دیگر مطرح کرده و اظهار داشته است که درباره وجود جنّ آنقدر حدیث و شعر و خبر وجود دارد که انکار آن به مثابه انکار یک حقیقت متواتر است.

نقلی از پیامبر (ص)  در زمینه درمان جن زدگی

هیچ دودی به سوی آسمان زود تر از دود کندر بالا نمیرود و هیچ خانه ای نیست که در آن کندر دود شود مگر اینکه شیطانهای جنی از آن دفع شوند.

و همچنین مشهور است که اگر اسفند را برای کسی که چشم زخم به او رسیده دود کنند نافع می باشد.

و اما کندر برگزیده انبیاء است و مریم از آن کمک می جست و هیچ دودی از دود آن زودتر به آسمان بالا نرود و دودش شیطان را می راند و مرض را دفع می کند.از آن محروم نمانید.

آن نیز واقعیت دارد و به اذن خدا اثر میکند و ضرر می رساند و اگر گرفتار شدی دستت را تا محاذی صورت (روبروی صورت) بالا ببر و بخوان.

درمان جن زدگی - دفع همزاد عاشق و اذیت کن
درمان جن زدگی – دفع همزاد عاشق و اذیت کن

دعای دفع سحر و درمان جن زدگی در اسلام

با توجه به آیات و احادیث وارده از معصومین(ع) و همچنین تاثیر سحر در وجود مقدس پیغمبر(ع)خاصیت سحر در به وجود آمدن محبت و بغض و غم و امثالهم ثابت می گردد و احتمال زیاد در این عمل شیاطین دخیل می باشد و همچنین راه باطل کردن آن از طریق توکل و الدعا و آیات و تعویذات می باشد.

ابطال سریع چشم زخم  و درمان جن زدگی با کندر

این دعا را بر روی یک قطعه کندر بخوانید و آن را سوزانده و خود را دود دهید البته بهتر است دود دادن طوری باشد که دود زیر لباسهایتان رفته و با بدنتان تماس پیدا کند و اگر طوری دود دهید که دود از پایین بدن وارد شده و از یقه خارج شود تاثیر آن بسیار سریعتر خواهد بود.

دعا درمان جن زدگی این است :

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیِّدنا اَشرفِ المرسَلینَ‌و علی آلیه و بَیتِهِ و سَلَّمَ تَسلیماً کثیراً الیٰ یَومِ الدّین لا الهَ‌ الّا اللهَ ایماناً و اسلاماً الله اکبرُ کبیراً اِکباراً و اِعظاماً سُبحانَ اللهِ اِجلالاً و اِکراماً و الحمدلله ِ اِفضالاً و اِنعاماً و لاحولَ و لا قوة الا بالله ِ تَوْکیلاً و اِسْتِسْلاماً لَخَلقِ السَّماوات و الارضِ اَکبرُ مِن خَأقِ النّاسِ‌ وَ لٰکِنَّ اَکثرَ النّاسِ‌ لایَعلَمون َ اللهم آَنتَ‌ رَبّی عَبَثَ عابِث و نَفَثَ نافِث و شِهابَ قابِس و لَیلَ دامِس و حَجَرَ یابِس و بَحرِ‌ طامِس و ماءٍ مارث اللهمَّ ارْدُدْ عَیْنَ صَدْغَیْهِ و کَلِمَتُهُ مِنْ بَیْنِ شَفَتَیْه و نَکِّسِ اللهمَّ‌ اِلَیْهِ و خُذْ اللهمَّ‌ بأْسَهُ عَلیْهِ فی بَدَنِهِ و مالِهِ و وَلَدِه و اَحَبَّهُم اِلَیْهِ ماءٍ رَقیق و لَحْم ٍ وَثیق و عَظْم ٍ دَقیق فَمالَهُ لایَقیق و عَلَی العَیْنِ لاتُضیق فَارْجِعِ البَصَرَ هَل تَریٰ مِن فُطور‌ ٍ ثُمَّ‌ارْجِعِ البَصَرَ کَرَّتَیْن ِ یَنْقَلِبْ اِلَیْکَ البَصَرَ خاسِئاُ و هُوَ حَسیر طس یس کهیعص حمعسق شاهَت ِ الوُجوهُ و عَننَت‌‌ ِ الاَبصارُ و ذُلَّت الاَعناقُ لِعَظَمَة‌ِ المُلْکِ و عَنَت ِ الوُجوهُ لِلْحَیِّ القَیُّومِ و قَدْ خابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْماً اِنْ نَشأ نُنَزِّلُ عَلَیْهِم مِن السَّماء آیَةً فَظَلَّتْ اعناقُهُمْ لَها خاضِعینَ بسم الله الرحمن الرحیم قالَ موسیٰ ما جِئتُم بِهِ السَّحرُ اِنَّ اللهَ سَیُبْطِلُهُ اِنَّ‌ اللهَ لایُصْلِحُ عَمَلَ‌ المُفْسِدینَ‌ و قَدَّمْنا اَلیٰ ما عَمِلوا مِنْ عَمَل ٍ فَجَعَلْناهُ هَباء مَنثوراً اِنَّما صَنَعوا کَیْدَ ساحِر‌ ٍ و لایُفْلِحُ السّاحِرُ حَیْثُ أتیٰ و عَنَت ِ الوُجوهُ لِلْحَیِّ القَیّوم ِ و قَدْ خابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْماٌ یا اَرضُ خُذیهِمْ قُلْ کونوا حِجارَةً اَوْ حدیداً وَقِفوهُمْ اِنَّهُمْ مَسئولونَ کَاَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ اِنَّ اللهَ‌و ملائکتَهُ یُصَلّونَ عَلَی النَّبیِّ یا ایها الذین آمنوا صلّوا علیه و سلموا تسلیماً تَوَکَّلوا یا خُدّام هذه‌‌ِ الآیات بِقَضاءِ‌ حاجَتی و اِبْطِلوا و اَخرِجوا عَیْنَ و نَظْرَةِ الأنسِ و الجِنِّ مِنْ روحِ و جَسَدِ فلان بن فلان اَلوِحاً اَلوِحاً اَلعَجَل اَلعَجَل السّاعة السّاعة‌

نکته مهم :

بجای فلان بن فلان اسم شخص و مادرش باید گفته شود.

راه حلی برای درمان جن زدگی از نظر آیت الله بهجت

اما یک توصیه عام از آیت‏الله بهجت برای درمان جن زدگی، رفع خطر نیروهای ضمیمه‏ای و همین طور نیروهای آیینی وجود دارد که خود یک قرآن‏درمانی دقیق است. در این دستور شش‏گانه، پنج محورِ مجزا در باب قرآن وارد شده است که برای درمان جن زدگی باید به آن ها عمل نمود:

  1. قرآن کوچک همیشه همراه داشته باشید.
  2. معوذتین [سوره‌های مبارکه فلق و ناس] را بخوانید و تکرار نمائید.
  3. آیةالکرسی را بخوانید و در منزل نصب نمائید.
  4. چهار قل [سوره‌های مبارکه توحید، کافرون، فلق و ناس] را ، خصوصا وقت خواب بخوانید و تکرار نمائید.
  5. در موقع اذان با صدای نسبتا بلند اذان بگوئی..
  6. روزی 50 آیه از قرآن کریم را با صدای نسبتا بلند بخوانید.

وی در دستور دیگری فرموده‏اند که برای دفع چشم زخم و طلسم، صدقه دهید و تکرار معوذتین و تکرار لاحول و لا قوه الا بالله را انجام دهید.

همین طور در روایت وارد شده برای دفع شر جن و چشم زخم سوره یاسین را نوشته و همراه داشته باشید.

راهکارهای طب اسلامی و سنتی در درمان جن زدگی

بسیاری از بیماری ها از جمله ام اس، بیماری روانی، سی پی و … از جن زدگی می باشد. در طب مدرن علت این بیماری ها مشخص نیست چون درک علمی از جن و وجود آن نداریم. برای رفع این بیماری ها در مرحله اول باید جن را از آنها دور کرد.

طب اسلامی برای درمان جن زدگی و بیماری های ناشی از آن موارد زیر را تجویز می کند:

تدابیر دارویی و خوراکی در درمان جن زدگی

  • سرکه سداب
  • تقویت اعصاب
  • طریفل برای رفع رطوبت بدن که جذب جن می کند
  • دعای حرز همراه
  • بلغم زدا (کسانی که دچار جن زدگی می شوند مبتلا به خلط پشت گلو نیز می شوند).
  • نگهداری یک جفت کبوتر در منزل طوری که بال بزند (وقتی کبوتر در منزل باشد، اجنه بجای آزار انسانها به کبوترها می پردازند) (ترجیحا کبوتر راعبی قرمز رنگ)
  • ریختن سرکه طبیعی انگور دورتا دور زیر فرش خانه
  • بخور حضرت مریم علیه السلام (انجام این بخور یکی از بهترین راههای خروج جن از بدن است)
  • سودابر
  • همراه داشتن حرز على
  • شستن دهان بعد از غذا
  • سقف خانه بیش از سه و نیم متر نباشد.
  • سوره صافات
  • اقامه در گوش نوزاد
  • شیر چکاندن در گوش کودک
  • نگه داری مرغ و خروس در خانه
  • عدم استفاده زیاد از آهن و بدلیجات در زیور آلات
  • انگشتر جزع (خاکستر) یمانی
  • هفت بار سوره حمد + هفت بار سوره فلق + هفت بار سوره ناس در گوش راست بیمار

رعایت و مصرف موارد فوق جن زدگی و بیماری های ناشی از آن را رفع می کند.

درمان جن زدگی به صورت خوراکی  از نظر استاد معارفی

مغز یکی از چهار رئیس بدن مغزاست پس باید همیشه سیستم ایمنی انرا گرم نگاه داریم تا غده هیپوفیز یعنی مرکزفرماندهی بدن اسیب براثر غم و غصه و حوادث تلخ و عفونت ها و…. وارد نشود. بنابراین افرادی که از این موضوع واهمه دارند و یا با این مشکل روبرو هستند و نیاز بهه درمان جن زدگی دارند، می توانند از موارد خوراکی زیر استفاده نمایند.

۱- یک سیب را رنده کرده  یک لیوان گلاب مخلوط و کمی عسل به آن اضافه کرده روزانه میل کنید

۲- خورشت به، رب به، به خشک  و به بصورت خام بخورید

۳- عرق یا دمنوش اسطخودوس در کاهش اضطراب بسیاربسیارموثر بوده و تحقیقات جدید نشان می دهد که ترکیب معطر لینالول موجود در گیاه لوندر یا اسطخودوس می تواند از طریق بینی وارد جریان خون ریوی شده و با انتقال برخی پیام ها به مغز، سبب کاهش اضطراب شود. حتما توصیه میشود یک لیوان عرق اسطوخدوس را با عرق بهارنارنج با عرق بادرنجبویه و با یک قاشق عسل میل شود و درحقیقت جاروی مغز ازاخلاط کثیف بوده و جریان خون را درعروق مغز سالمسازی میکند

اعمالی که جن وشیاطین را دور ساخته و در درمان جن زدگی موثر است:

  1. گفتن بسم الله اول واخر هر کار.
  2. قرائت قرآن خصوصا سوره یس،جن،چهار قل .حتما هنگام قراءت به قران بنگرد.
  3. آویزان کردن قران در خانه.
  4. گفتن الهم انی اعوذ بک من الشیطان الرجیم من همزه و نفخه و نفثه.
  5. اذان را بلند در خانه بگوید.
  6. نوشتن ونگه داشتن حرزها مانند حرزابی دوجانه؛حرزامام علی علیه السلام؛حرزهای مجرب.
  7. درگوش راست اذان وگوش چپ اقامه گفتن
  8. هروقت وارد منزل شدید باصدای بلند بگویید السلام علیک ایها النبی ورحمه اللا وبرکاته وسوره توحید بخوانید.
  9. تسبیحات فاطمه زهرا علیها السلام بعداز هرنماز.
  10. صدقه دادن واطعام مساکین.
  11. شستن سر با ختمی وسدر خصوصا روز جمعه در ساعت سعد.
  12. سوره حمد را بازعفران در اب باران تازه بنوسید و حل کنید و هر روز بخورید.
  13. شخص جن زده و سحر شده اسپند بخورد وروغن اسپند به بینی بچکاند.
  14. استفاده از روغن زیتون در غذا و هم مالیدن.
  15. نگه داشتن یک جفت کبوتر در خانه و یا مرغ و خروس.
  16. خوردن انار
  17. به دست کردن انگشتر جزع یمن، عقیق یمن، فیروزه عجمی، حدیدچینی، یاقوت زرد، زمرد
  18. از وسایل آهنی پرهیز کنید حتی در خانه و همراه خود مانند انگشتر آهنی(به جای ان نقره نگه دارید)
  19. هفته ای دوبار اسپند، مصطکی، کندرنر دود کنید.
  20. اب دهان خود را به جانب چپ بیاندازید.
  21. ۱۱بار ایه الکرسی را در گوش مجنون بخوانید.
  22. درساختمانهایی که سقف بیش از سه مترونیم دارن زندگی نکنید.
  23. همیشه بر روی زمین بخوابید و ازتخت خصوصا با ارتفاع پرهیز شود.
  24. در خانه به هیچ وجه تنها نخوابید وشب رابه صبح نرسانید مگر با خواندن قران وتعویذات.
  25. به هیچ وجه عریان درخانه نباشید.
  26. لباسهای قرمز وصورتی نپوشید.
  27. طعام داغ نخورید.
درمان جن زدگی با خوردن به
درمان جن زدگی با خوردن به

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/26005/50-درمان-جن-زدگی-در-اسلام-و-روش-قدیمی-و-سنت/
  • درمان جن زدگی در طب اسلامی
  • رفع جن زده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا