اخبار

اهمیت پاهای ما و نکات حفظ بهداشت آنها

هر چند وقت یک بار به پاهای خود فکر می کنید؟ من فکر می کنم نه خیلی وقت ها، اما مطمئناً آنها سزاوار توجه بیشتر از آنچه اکثریت ما به آنها می کنیم، هستند!

آیا می دانستید؟

در دو پای ما بیش از 50 استخوان، 60 مفصل و بیش از 200 عضله/رباط وجود دارد. هر بیان کوچک نقش خود را در ایجاد یک پایه قوی و پایدار دارد که بسیاری از نیازهای فیزیکی تکراری زندگی روزمره ما را تسهیل می کند. راه رفتن، دویدن، پریدن، رانندگی، رقصیدن؛ همه به پای ما نیاز دارند تا زمانی که پایتان درد نکند متوجه می‌شوید که پاهای با عملکرد کامل چقدر مفید هستند. بهترین سالن زیبایی تهران را مطالعه نمایید.

بسیاری از پاهای خود را صرفاً از طریق انتخاب راحتی تجارت کفش و حمایت از مد نادیده می گیرند. این کفش‌های رکابی ۶ اینچی ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسند، اما در واقع پاهایتان درد می‌کند، انگشتان پاهایتان آنقدر خراشیده شده‌اند که تقریباً بی‌حس شده‌اند و پنهانی آرزو می‌کنید که بتوانید کفش‌های کتانی‌تان را سر کار بپوشید.

از دید بهترین دکتر پوست تهران مردم اغلب از اینکه می‌دانند پاهایشان می‌تواند در ایجاد برخی آسیب‌های اندام تحتانی، به ویژه آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد در مچ پا، ساق پا، زانو و حتی اطراف لگن و لگن، نقش داشته باشد، شگفت‌زده می‌شوند. ارزیابی و اصلاح مسائل بیومکانیکی در پاها می‌تواند بخش بزرگی از درمان چنین آسیب‌هایی باشد، و انجام تمرینات تقویتی پا یا مچ پا به عنوان بخشی از یک برنامه توانبخشی برای مراجعی که از درد لگن یا زانو رنج می‌برد، غیر معمول نیست.

سلامتی و شادی پاهای شما یک سرمایه گذاری ارزشمند است و چند کار واقعا ساده وجود دارد که همه می توانند انجام دهند.

اول کفش خوب بخر احتمالاً بهترین پولی که تا به حال خرج می‌کنید، خرید کفش‌های حمایتی خوب است، به خصوص اگر هر روز زمان زیادی را روی پاهای خود صرف کنید. وقتی صحبت از ورزش و تمرین می شود، توصیه می کنم برای ورزش خود کفش خاصی بپوشید. چکمه های فوتی برای پا، کفش های دویدن برای دویدن، کفش های متقاطع برای تمرینات متقابل. کفش های پاشنه بلند چطور؟ من همیشه برای چند بار در سال که آنها را می پوشم، کفش های پاشنه ضخیم یا ضخیم را انتخاب می کنم. من بیشتر یک دختر کتانی هستم!

بهداشت پا را به خوبی رعایت کنید. ناخن های پای خود را ببرید، بین انگشتان خود را خشک کنید، پاهای خود را زیبا و خشک نگه دارید (یک روز را در جوراب های خیس بگذرانید و متوجه خواهید شد که چرا این مهم است).

پاهای خود را به طور منظم کشش دهید و ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که چند مفاصل و ماهیچه در آن پایین وجود دارد و مراقب باشید که آنها هر روز چقدر سخت کار می کنند. به آنها پاداش دهید. کمتر از 5 دقیقه طول می کشد و احتمالاً یکی از روش های مراقبت از خود مورد علاقه من است. یک توپ ماشه ای (یا توپ گلف اگر این تنها چیزی است که می توانید پیدا کنید) بگیرید، کفش های خود را درآورید، توپ را روی زمین بگذارید و روی آن بایستید. توپ را از طریق قوس خود بچرخانید، به سمت انگشتان پا و پایین تا پاشنه پا. اگر شما هم می‌خواهید روی نقاط حساس‌تر مکث کنید، اما فقط به اندازه‌ای که می‌توانید فشار وارد کنید، باید فشار قوی‌تری باشد اما دردناک نباشد! 2 دقیقه در هر طرف در هر روز تمام چیزی است که لازم است. اگر کمی زمان اضافی دارید، می‌توانید از توپ ماشه‌ای که از طریق ساق پا به سمت بالا حرکت می‌کند، استفاده کنید و آن را با برخی کشش‌های این ناحیه ترکیب کنید، زیرا این ماهیچه‌ها در عملکرد پا مهم هستند.

اگر واقعاً می خواهید خودتان را خراب کنید، هر از چند گاهی یک ماساژ پا بگیرید!

اگر از درد در پاهای خود رنج می برید، اکیداً توصیه می کنم که ارزیابی کنید که آیا این درد توسط یک فیزیوتر یا متخصص پا است. پاهای ما واقعاً قابل توجه است و نباید آنها را بدیهی بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا