اخبار

خرید کفش خارجی اورجینال یا فیک؟!

خرید کفش خارجی اورجینال یا فیک؟!

چکیده : کفش های خارجی، کفش هایی هستند که خرید آنها به مراتب سخت تر از خرید تولیدات داخلی می باشد. و این دشواری در خرید، به دلیل وجود اجناس تقلبی یا به عبارتی فیک، در کنار اجناس اورجینالِ موجود در بازار است. در این مقاله قصد داریم تا به شما کاربران عزیز، جهت خرید کفش مد نظر خود با کیفیتی مناسب و قیمتی مقرون به صرفه، کمک کنیم، تا بتوانید علاوه بر انتخابی درست، با کفش های اورجینال و فیک آشنا شوید، و با متریال و نوع هر یک آشنا شوید.

امروزه با پیشترفت تکنولوژی و صنعت در تمامی شاخه ها، در حوزه مد و پوشاک نیز، شاهد تحولی عظیم هستیم؛ تحولی که به موجب آن، علاوه بر تغییرات و تنوع در طراحی، میبینیم که تغییراتی بزرگ در کیفیت انواع محصولات رخ داده است. یکی از شاخه هایی که تنوع درآن بسیار زیاد بوده و متغییر های زیادی را در سایزبندی، رنگ، و مهم تر از همه کیفیت، دارا می باشد، کفش است. تنوع و تفاوت های بسیاری را در حوزه کفش مشاهده می کنیم، که این امکان را به کاربران می دهد تا مطابق با سبک زندگی، فعالیت، و میزان بودجه ی خود، بتوانند کفش ایده آل و مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایند. اولین فیلتر و موردی که باید در نحوه انتخاب کفش به آن توجه نمود، نوع کفش، متناسب با مقدار بودجه ای که در دسترس داریم، می باشد.

همانطور که در بالا گفته شد، در انتخاب کفش، متغییر های بسیاری داریم. این متغییرها شامل؛ کاربری کفش، سایز، رنگ، کیفیت و قیمت آن می باشد. کفش ها از لحاظ کاربری، به کفش های روزمره، مجلسی، ورزشی، پیاده روی، کوه نوردی و کفش های ایمنی دسته بندی می شوند. از دیگر فیلد هایی که برای بسیاری از افراد در جهت انتخاب کفش اهمیت دارد، کیفیت آن می باشد. کیفیت کفش ها، علاوه بر خود محصول، تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمانی افراد دارد. به گونه ای که انتخاب کفشی با متریال نامرغوب، میتواند سلامتی پاها و نوع قدم زدن شما را با چالش مواجه کند.

کفش های خارجی، کفش هایی هستند که خرید آنها به مراتب سخت تر از خرید تولیدات داخلی می باشد. و این دشواری در خرید، به دلیل وجود اجناس تقلبی یا به عبارتی فیک، در کنار اجناس اورجینالِ موجود در بازار است. در این مقاله قصد داریم تا به شما کاربران عزیز، جهت خرید کفش مد نظر خود با کیفیتی مناسب و قیمتی مقرون به صرفه، کمک کنیم، تا بتوانید علاوه بر انتخابی درست، با کفش های اورجینال و فیک آشنا شوید، و با متریال و نوع هر یک آشنا شوید.

تفاوت کفش های اورجینال و فیک

در سالیان اخیر، به دلیل وجود مشکلات اقتصادی، توانایی مردم برای خرید محصولات با کیفیت و اورجینال خارجی، من جمله کفش کاهش پیدا کرده است. همچنین تنوع محصول در خرید کفش های خارجی بسیار زیاد می باشد، و همین امر باعث می شود تا در کنار کفش های اورجینال، کفش های بسیاری در قالب فیک یا مشابه اصل (های کپی)، روانه بازار شود، وانتخاب را برای مشتری دشوار سازد. تمامی کفش های غیر اصلی موجود در بازار، لزوما بی کیفیت نمی باشند و می توان با اطلاعاتی جزئی، کفش های مشابه اصلِ با کیفیتی را تهیه نمود. تفاوت کفش های اورجینال و فیک، با توجه به چند پارامتر، قابل تشخیص خواهد بود.

از مولفه های اصلی تشخیص کفش فیک از اصل، توجه به طراحی ظاهری آن و نوع دوخت کفش می باشد و از دیگر موارد حائز اهمیت در انتخاب کفش، جنس متریال و مواد مورد استفاده در کفش است. کفش های فیک، معمولا با همان طراحی ظاهری و با متریالی به مراتب ضعیف تر از کفش های اورجینال، به بازار عرضه می شوند.

در این حوزه، معمولا کفش هایی با کاربری ورزشی همچون کتونی، و انواع کفش های ایمنی وجود دارند که نسخه های کپی و فیک آنها به نسبت دیگر کفش ها بیشتر می باشد. این کفش ها به دلیل کاربرد زیاد، و پرطرفدار بودن آنها در میان مردم، با نسخه های غیر اصلی و با کیفیت های گوناگون تولید می شوند که همانطور که در بالا اشاره شد تمامی محصولات کپی، لزوما بی کیفیت نیستند و میتوان کفش (های کپی) با کیفیت را در بازار تهیه نمود. اما کاربری برخی از کفش ها، نظیر کفش های ایمنی، به گونه ای می باشد که باید از کفش های اورجینال استفاده نمود، زیرا که کفش های ایمنی با سلامت افراد سر و کار دارند و باید در خرید این نوع کفش ها حساسیت به خرج داد.

در حوزه کفش های ایمنی، برند های مطرحی، مانند برند کاترپیلار، هستند که محصولات کپی بسیاری، از آنها دیده می شود. کفش ایمنی کاترپیلار، یکی از با کیفیت ترین کفش های ایمنی در بازار محسوب می شود، که همین امر باعث شده تا وجود محصولات فیک از این برند گسترش یابد. به همین سبب، باید در خرید این مورد از کفش ها دقت نمود. فروشگاه های بسیاری نیز وجود دارند که محصولات اصلی و اورجینال را به کاربران عرضه می نماید. فروشگاه ایمن آرتا و بولگانو، از فروشگاه هایی هستند که می توانید خریدی امن و مطمئن را در حوزه کفش های ایمنی انجام دهید، و از اصالت کالای خود اطمینان حاصل کنید.

روش های تشخیص کفش خارجی فیک از اورجینال

کارگاه ها و کارخانجات، در ساخت کفش های فیک، معمولا از برند هایی استفاده می کنند که از محبوبیت بسیار زیادی را، در میان مردم دارند. اما قطعا این کارگاه ها، توانایی تولید محصولی کاملا مشابه برند اصلی را ندارند، و به مراتب محصولی با کیفیت پایین تر، تحویل مشتری خواهند داد. به همین جهت، برای تشخیص کفش های اصلی و کپی، روش های بسیار گوناگونی وجود دارند، که در ادامه به برخی از این روش ها میپردازیم، تا با نگاهی کاملا آگاهانه نسبت به تشخیص و خرید کفش خارجی اورجینال اقدام نمایید.

تمامی کفش ها، از اجزای متفاوتی تشکیل شده اند، که با دقت به متریال و شکل ظاهری هر کدام از این اجزا، میتوان به فیک یا اصل بودن کفش ها پی برد.

1- ساده ترین روش تشخیص کالای اورجینال، قیمت محصول می باشد. محصولات اورجینال، به نسبت محصولات فیک، از قیمت بالاتری برخورداراند. بنابراین محصولی مشابه اورجینال، که قیمت پایینی دارد، احتمال فیک بودن آن زیاد می باشد.

2- یکی از راه های تشخیص محصول فیک، لوگوی برند ها می باشد. هرچند که امروزه، آنچنان تفاوتی در لوگوی محصولات فیک و اورجینال وجود ندارد، اما به عنوان یکی از راه های تشخیص محصولات، می توان از آن بهره برد.

3- از دیگر راه های شناسایی کفش فیک از اصل، شناسه یا شماره سریال درج شده، پشت زبانه ی کفش است، که برای اطلاع از اصالت کالا، می توانید شناسه درج شده را در سایت اصلی برند چک کنید.

4- اصلی ترین دلیل ارزان بودن کفش های فیک، کیفیت متریال بکار رفته دراین کفش ها می باشد. جنس زیره و رویه کفش های غیر اصلی، از مواد ضعیف و بی کیفیتی می باشد. که این مواد باعث می شود تا علاوه بر ایجاد تغییرات ظاهری در کفش، کیفیت آن نیز پایین باشد. و کاربر احساس راحتی به هنگام استفاده از محصول نداشته باشد.

در این مقاله به اهمیت استفاده از کفش های اورجینال پرداختیم و تفاوت های آنها را در مقابل کفش های فیک و غیر اصلی بررسی کردیم. تا با مقایسه این دو مولفه و روش های تشخیص کالای فیک از اصل، بتوانید انتخاب شایسته تری را در حوزه خرید کفش های اورجینال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا