اخبار

ترفندهای شستشوی کتانی سفید

فهرست مطلب

ترفندهای شستشوی کتانی سفید

دورانی که کفش‌های سفید را فقط برای عروسی می‌پوشیدند و سال‌ها در یک جعبه نگه می‌داشتند و فقط گهگاه آن را بیرون می‌آوردند، گذشته است. امروزه کفش و کتانی های سفید بسیار پرطرفدار بوده و پیدا کردن کسی که که حداقل یک یا دو جفت کفش کتانی یا کفش سفید برفی نداشته باشد در حال حاضر سخت نیست.
علاوه بر این، کفش های سفید نه تنها در تابستان، بلکه در زمستان نیز پوشیده می شوند. اما در هر زمانی از سال، این سوال که چگونه کفش‌های سفید را تمیز کنیم باز باقی می‌ماند. بیایید ببینیم که آیا مراقبت و تمیز کردن کفش سفید در خانه امکان‌پذیر است یا خشکشویی کتانی راحت تر است ؟

نحوه تمیز کردن کفش سفید در خانه

1.    استفاده از مخلوطی متشکل از سرکه، مایع لباسشویی و آب لیمو (یا پراکسید هیدروژن)

مقدار کمی از مایع لباسشویی را با یک قاشق سرکه، آب لیمو یا پراکسید هیدروژن مخلوط کنید تا مخلوط غلیظی داشته باشید.
این مخلوط را به آرامی روی کفش سفید مالش دهید تا به سطح کفش آسیبی وارد نشود.
بگذارید مخلوط 10 دقیقه روی کفش بماند. در انتها مخلوط باقیمانده روی کفش را با آب گرم بشویید.

2.    استفاده از خمیر دندان

با توجه به اینکه خمیر دندان از جمله موادی است که در هر خانه ای وجود دارد، بنابراین این روش یکی از ساده‌ترین و پرطرفدارترین روش ها برای تمیز کردن کفش سفید در خانه است. از خمیر دندان سفید خالص بدون مواد اضافی استفاده کنید.
یک مسواک قدیمی بردارید و مقدار کمی خمیر دندان را روی آن فشار دهید.
خمیر دندان را روی سطح آلوده کفش سفید بمالید. باقی مانده خمیر را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید.

3.    استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن کفش سفید

جوش شیرین به شما کمک می کند تا کثیفی را از روی کفش سفید مورد علاقه خود پاک کنید. همچنین می توانید برای سفید شدن بیشتر مواد شوینده را به مخلوط اضافه کنید.
جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. مخلوط را روی کفش بمالید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند. باقی مانده را با دستمال یا اسفنج پاک کنید.

4.    استفاده از نشاسته و شیر

یک قاشق نشاسته را با یک قاشق شیر مخلوط کنید. روی کفش بمالید و بگذارید تا مخلوط روی کفش کاملا خشک شود. باقی مانده را با دستمال یا اسفنج پاک کنید.

نحوه تمیز کردن کفش چرم سفید در خانه

1.    استفاده از محلول صابون

محلول صابون بهترین پاک کننده برای کفش چرم سفید است. کافی است آب گرم را در یک لگن بریزید و شامپو یا صابون مایع را به آن اضافه کنید. سپس باید یک پارچه تمیز را در محلول به دست آمده خیس کنید و به آرامی با حرکات دایره ای کفش ها را پاک کنید.

2.    استفاده از پیاز تازه

پیاز را از پوست کرده و از وسط نصف کنید و آن را مستقیماً روی کفش هایی که قبلاً خاک آنها گرفته شده است ، بکشید. پس از خیس شدن تمام سطح با مایع پیاز، لازم است سطح کفش چرم را با یک پارچه خشک پاک کنید. این روش نه تنها کثیفی، بلکه برخی از انواع لکه ها را بدون آسیب رساندن به چرم از بین می برد. عیب این روش بوی نامطبوع است که البته ظرف چند روز از بین می رود.

3.    استفاده از شیر و سفیده تخم مرغ

این روش، که در طول سال ها اثبات شده است، به درستی بهترین پاسخ به این سوال است که چگونه چرم سفید را در خانه تمیز کنیم. اولاً، مواد تشکیل دهنده را می توان در یخچال همه پیدا کرد. ثانیا خواص طبیعی شیر و تخم مرغ علاوه بر اثر پاک کنندگی به کفش شما درخشندگی و سفیدی می بخشد.
کافی است یک تخم مرغ بردارید، سفیده آن را جدا کرده و با نصف لیوان شیر مخلوط کنید. سطح چرم آلوده را با مخلوط به دست آمده درمان کنید. بسیاری از انواع کثیفی پس از استفاده از چنین پاک کننده ای روی چرم سفید از بین می روند.

4.    استفاده از آب لیمو

دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به یک لیوان آب اضافه کنید. یک برس برای تمیز کردن کفش را در محلول به دست آمده، آغشته کنید و به آرامی نقاط آلوده را پاک کنید. اسید سیتریک در عملکرد خود شبیه محلول های شیمیایی است، اما در عین حال طبیعی ترین درمان است.

5. استفاده از جوش شیرین

شما نمی توانید روش بهتری را تصور کنید، زیرا جوش شیرین اغلب برای سفید کردن دندان ها نیز استفاده می شود و باعث درخشان شدن دندان ها می شود. برای تمیز کردن کفش های چرمی باید محلولی تهیه کنید. بدین منظور جوش شیرین و آب را به نسبت یک به یک ترکیب کنید. سپس این محلول را بر روی سطح کفش چرم سفید اعمال کنید و اجازه دهید محلول روی کفش ها خود به خود خشک شوند.

6. استفاده از پاک کن روی کفش چرم سفید

یک پاک کن سفید معمولی برای از بین بردن کثیفی و لکه های روی چرم سفید مناسب است.

خشکشویی ، راه حل آسان و با کیفیت شستشوی کتانی

زندگی در آپارتمانهای کوچک و مشغله های روزمره ، اغلب فرصت کافی برای امور گوناگون زندگی باقی نمی گذارد. لذا بسیاری از افراد با برون سپاری کارها ، وقت خود را برای امور مهمتر و استراحت ، مدیریت می کنند.
خشکشویی یک راه حل عالی برای نهایت پاکیزگی است. علاوه بر کیف و کفش ، حتی لباس های حجیم و حساس مثل لباس عروس را به خشکشویی می سپارند.
جالب است بدانید قیمت شستشوی لباس عروس و یا قیمت خشکشویی تشک خوشخواب تهران نسبت به خلاص شدن از دردسر شستشو و آسیب احتمالی به آن ، ناچیز است.
در تهران برای سفارش خشکشویی ، سفیدشویی و اتوکشی ، با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید.
91092732 – 021
www.hobabb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا