اخبار

بهترین عسل چه ویژگی‌هایی دارد؟

فهرست مطلب

بهترین عسل

بهترین عسل چه ویژگی‌هایی دارد؟ خواص عسل طبیعی چیست؟ عسل طبیعی را از کجا تهیه کنیم؟ اینها سؤالاتی هستند که معمولاً خریداران عسل طبیعی با آن مواجه شده و به دنبال اطلاعات دقیقی درباره آنها هستند.

همان‌طور که می‌دانید عسل طبیعی انواع مختلفی دارد. به همین دلیل خریداران عسل باید با آنها آشنا شوند تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنند. در این مطلب قصد داریم به طور کامل شما را با انواع عسل، ویژگی‌ها و خواص آن آشنا کنیم. همچنین در نهایت بهترین مکان برای خرید عسل طبیعی را معرفی خواهیم کرد.

انواع عسل طبیعی

عسل طبیعی از شهد گیاهان مختلف به دست می‌آید. همان‌طور که گیاهان از لحاظ ظاهری، رنگ و بو باهم تفاوت دارند؛ پس قطعاً عسل به‌دست‌آمده از آنها هم تفاوت‌های خاصی باهم دارد. در ادامه بهترین و مشهورترین انواع عسل طبیعی را معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید.

  • عسل چهل گیاه که زنبورعسل برای تولید آن از شهد گیاهان بسیار زیادی استفاده می‌کند. همین امر باعث شده که با هر بار تولید، رنگ خاصی داشته باشد.
  • عسل گون از گیاه بوته‌ای به اسم گون به دست می‌آید. این گیاه معمولاً در مناطق کوهستانی به‌صورت خودرو می‌روید. رنگ این نوع از عسل طبیعی زرد بوده و طبع آن هم گرم است.
  • عسل طبیعی آویشن یکی دیگر از عسل‌های بسیار پرطرف‌دار است. این عسل که از جمع‌آوری شهد آویشن به دست می‌آید؛ رنگ کهربایی دارد. البته بهتر است بدانید که گیاه آویشن انواع مختلفی دارد. برای مثال عسلی که از شهد آویشن وحشی به‌دست‌آمده؛ به نسبت سایر عسل‌ها رنگ تیره‌تری دارد.
  • عسل طبیعی کنار یا عسل سدر از جمع‌آوری شهد گل‌های درخت کنار به دست می‌آید. این درخت معمولاً در مناطق جنوبی کشور ایران رشد می‌کند. عسلی که از شهد گل‌های درخت کنار به دست می‌آید؛ ابتدا به رنگ روشن و زرد بوده و سپس به‌تدریج زمان تیره‌تر شده و رنگ عقیقی به خود می‌گیرد.

ویژگی‌های بهترین عسل طبیعی

امروزه در بازار انواع عسل‌های تقلبی وجود دارد که همین امر تشخیص عسل طبیعی را سخت و دشوار کرده است. معمولاً بهترین و مناسب‌ترین روش برای تشخیص عسل طبیعی، خرید از فروشگاه‌های معتبر و یا آزمایش آن است.

اما در هنگام خرید عسل طبیعی، باید به یک سری ویژگی‌ها که نشان‌دهنده مرغوبیت عسل است؛ توجه ویژه‌ای داشته باشید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • عسل طبیعی دارای عطر و بوی بسیار خوبی است. به‌طوری که در همان لحظه اول تفاوت بوی آن با عسل تقلبی را متوجه خواهید شد. البته برای تشخصی عسل طبیعی نباید فقط به بوی آن اکتفا کرد. برخی از متقلبین برای اینکه بوی خاصی به عسل خود بدهند؛ از اسانس‌های ترکیه‌ای استفاده می‌کنند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های عسل طبیعی، تند بودن آن است. یعنی در هنگام مصرف، گلوی شما را می‌زند.
  • عسل طبیعی را نمی‌توان با شکم خالی مصرف کرد. چون بعد از مصرف چند قاشق دل‌درد خواهید گرفت.
  • عسل طبیعی بر اساس نوع آن، دارای رنگ‌های مختلفی است.
  • تمام عسل‌های طبیعی بعد از مدتی شکرک می‌زند؛ اما این زمان به نوع گیاه بستگی دارد. پس اگر بعد از مدت زیادی عسل موردنظر شکرک نزد؛ بدانید که به آن حرارت داده‌اند و مقدار زیادی از خواص عسل از بین رفته است.

خواص عسل طبیعی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده میزان مصرف عسل تا این حد در میان مردم جامعه بیشتر شود؛ خواص بی‌نظیر آن است. عسل طبیعی علاوه بر طعم و مزه بسیار خوشمزه‌ای که دارد؛ از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. تعداد خواصی که عسل برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد بسیار زیاد هستند؛ اما در اینجا بهترین و شاخص‌ترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

  • عسل طبیعی دارای خواص ضدباکتری است. عسل از تکثیر باکتری‌ها جلوگیری کرده و آنها را نابود می‌کند.
  • عسل طبیعی ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. به همین دلیل مصرف آن انرژی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند.
  • مصرف روزانه عسل باعث می‌شود که عمل جذب غذا بهتر انجام گیرد و بتوانید راحت‌تر آن را هضم کنید.
  • به دلیل حضور آنتی‌اکسیدان در عسل، معمولاً در طب سنتی آن را برای تقویت حافظه تجویز می‌کنند.
  • عسل طبیعی یکی از بهترین داروها برای تسکین رفلاکس اسید معده و سوزش آن به شمار می‌آید.
  • عسل طبیعی در تقویت قوای جنسی آقایان و درمان عفونت‌های قارچی در زنان تأثیر شگفت‌انگیزی دارد.
  • داشتن خاصیت آنتی‌بیوتیکی، از دیگر خواص عسل است که برای تسکین زخم‌ها و سوختگی‌ها از آن استفاده می‌کنند.

کجا بهترین عسل را بخریم؟

یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سؤالاتی که خریداران عسل با آن مواجه می‌شوند این است که کجا بهترین عسل را بخریم؟ همان‌طور که می‌دانید؛ امروزه فروشگاه‌ها و سایت‌های زیادی در حوزه فروش عسل کار می‌کنند. تعداد بالای این سایت‌ها باعث شده که خرید عسل طبیعی مشکل شود.

بهترین راه برای خرید عسل طبیعی و مطمئن شدن از اورجینال بودن آن، داشتن برگه آزمایش است. یعنی عسل باید در یک آزمایشگاه معتبر مورد آزمایش قرار گرفته باشد. یکی دیگر از راه‌های بسیار عالی که با اطمینان زیاد می‌توانید عسل طبیعی خریداری کنید؛ مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر است.

اسرین کالا یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌هایی است که در زمینه فروش عسل طبیعی کار می‌کند. این سایت به دلیل اعتبار بالایی که در نزد مشتریان خود دارد؛ همواره بهترین و باکیفیت‌ترین عسل را به آنها ارائه داده است. یکی از ویژگی‌های اسرین کالا این است که محصولات را مستقیم از تولیدکننده گرفته و به مشتریان عرضه می‌کند. پس اگر می‌خواهید باکیفیت‌ترین عسل را با بهترین قیمت خریداری کنید؛ به فروشگاه اینترنتی اسرین کالا مراجعه کنید.

سخن نهایی

عسل طبیعی یکی از بهترین و باارزش‌ترین مواد غذایی است که معمولاً در برنامه غذایی افراد وجود دارد. مصرف زیاد عسل طبیعی صرفاً به‌خاطر طعم و بوی آن نیست؛ بلکه در درمان بسیاری از بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عسل طبیعی انواع مختلفی دارد. به همین دلیل لازم است که خریداران قبل از هر کاری با آنها آشنا شوند و ویژگی‌های آنها را بدانند. در این مطلب به طور کامل خواص و ویژگی‌های عسل طبیعی را مورد بررسی قرار داده و شما را بهترین سایت فروش عسل طبیعی آشنا کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا